Archief - Computer Versleuteld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cura

Legacy Member
mening van dubbelaccounts zijn nieks waard vrees ek, fiscus :s:s:s
cava killgore, ookal is m'n discussiewijze mss wat agressief 't interesseert me eigenlijk wel aangezien alle externe auditor kantoren constant zitten te lullen dat we op ssh moeten overschakelen, zou eens interessant zijn om hun dat voor te leggen zoda ze hun theoretische bakkes es houden :P
en larsman, feit, ma ik vroeg me wel af hoe het allemaal mogelijk is, en heb ondertussen wel bijgeleerd :P dit is verre van flamen :)

Mr_Larsman

Legacy Member
L0k1- zei:
doet me denken aan ne lanner zijn comment nadat er zo een grote commotie was over illegaal downloaden

lanner: "Shit de flikken zijn hier!!"
*lanners beginnen massaal hun harde schijven in het rond te smijten*
*politie: "Hallo, we hebben een klacht van de buren ontvangen van nachtlawaai..."

:lol:

nee echt helpt niet hoor, ook al smijt je ze kapot ze kunnen nog altijd wel data eraf halen en het zal echt niet opvallen voor die agenten als er zo ene hard op zijn harde schijven staat te springen :p

Hahahaha, zalig van die lanners :d

edit: @Cura; neen, flamen is het niet, maar 'lichtjes overhitte discussies voeren' was te lang om te typen :p

killgore

Legacy Member
cura zei:
en larsman, feit, ma ik vroeg me wel af hoe het allemaal mogelijk is, en heb ondertussen wel bijgeleerd :P dit is verre van flamen :)

Ow, geloof me, er bestaan coolere technieken als dat.

Zaken als spanning/stroom meten over uw cpu om te weten wat het paswoord is.
U baseren op paginafouten in het geheugen of hoelang het duurt voor je paswoord geëvalueerd is.
...

Ma da zijn wa technieken waar niemand van ons irl zal mee geconfronteerd worde denk ek :p.

Preske

Legacy Member
cura zei:
ja, ma sta ook open voor gecorrigeerd te worden zoals hier al enkele keren gebeurt is, maar jij geeft niet graag toe dat je volledig verkeerd zat eh? zomaar even een draai eraan geven en zeggen dat je gewoon iets wou vermelden dat ergens wel iets te maken heeft met een onderwerp?

jamaar, zo kan je evengoed een wiskundig vraagstuk praktisch volledig oplossen en gewoon de laatste berekening even wachten en zeggen "en NU begin ik met dit vraagstuk op te lossen, check me! het duurt maar 5 seconden!" :)
zelf al was het gewoon aan het geëncrypteerde bestand te geraken zal het langer dan 5 minuten duren, ondertussen heb je nog steeds niet gezegd waar dit bestand kan gevonden worden zonder in te loggen op het systeem eh :/ zou wel nog graag hierop een antwoord krijgen :P

maar soit, ik heb u wel al gelijk gegeven dat je het paswoord kan bekomen op die manier, tgaat er enkel om dat dit niet zo vlug gaat als sommigen doen overkomen

stop eens met alles om te draaien om uw gelijk te krijgen :ironic:
ge zei het volgende
cura zei:
daarvoor moet je volgens mij eerst toegang hebben tot het geencrypteerde paswoordbestand

Ik heb LETTERLIJK gezegd, "geen probleem, da duurt 5 seconden". Ik heb negens gezegd "ik start het program, ik schrijf het over, schrijf het over in het program en laat het lopen tot ik het vind". Daar zijt gij vanuit gegaan, terwijl ik duidelijk was dat het slechts ging over het toegang krijgen tot.

ik denk dat je zelf zwaar onderschat hoe zwak de windowsbeveiliging wel niet is.

cura

Legacy Member
moest je zo duidelijk geweest zijn zou ik het niet verkeerd begrepen hebben he! :):):)
dus denk ik niet dat je zo duidelijk was hoor :s:s:s

ik wacht wel nogaltijd op de manier hoe je aan dat bestand geraakt gewoon via het filesysteem tho :unsure:

Dr.White widow

Legacy Member
kben al een paar keren dit jaar naar canada geweest en ge moet iedere keer uwe laptop nu uit zijn valies halen en heb al 2 of 3 keer gehad nu da ze vroegen om hem te "controleren"... eerste keer was da van WTF... maar het enige wat ze doen is met een watteke over uwe laptop wrijven om te zien of er geen chemicaliën in zitte en soms doen ze hem nog es extra door de scanner gaan. Maar nog nooit gevraagd geweest van hem op te zetten.
Dus ik denk da ge er HEEL verdacht moet uitzien eer ze u da vragen.

Het enige waar ik mij kan aan ergeren zijn de vragen bij de duane. Nl., wa komde hier doen, en wie is uw vriedin en waar woont die, van waar kende die, hoe lang al, hoeveel cash hebde mee,... zo irritant >.<

sneax

Legacy Member
cura zei:
link?

bij mij vraagt em nochtans wel een paswoord ze in winxp, ook in veilige modus als admin (wss omdat ik dat paswoord zelf ingesteld heb?)

ik heb het hier dus wel over gebruikers en systemen die hun paswoorden instellen, policies kennen en instellen en security patches uitvoeren eh..

Voor alle duidelijkheid, als ge spreekt over 'die mannen' dan zijn dat mannen die uw hardware gewoon niet moeten hebben, het enige waar ze geintresseerd in zijn is uw harde schijf die ze dan inpluggen in hun linux computers die vol staan met analyse programma's en zelfgeschreven programmakes om al uw windows caches en whatever te extraheren zonder de harde schijf te wijzigen (om de 'verwijderde data' niet aan te tasten, die ze ook nog kunnen extraheren tenzij ge met een speciaal programma alles verwijdert hebt).

In elk geval ik neem aan dat ze zo werken anders zijn het oenen!

EDIT: voor alle duidelijkheid als ze dus vragen om uw pc op te leggen is dat grotendeels om te zien of uw pc wel werkt en of het geen bom is, indien ze effectief willen onderzoeken op illegale data dan leggen ze die zéker niet op en blijven de douane mensen daar simpelweg af en wordt dat doorgegeven naar specialisten.

Al wat ik hier vertel is niet gebaseerd op feiten, maar ik denk toch dat dit logisch is ...

no_way2go

Legacy Member
Ik denk niet dat ge zo er zo raar moet uitzien om gecontroleerd te worden:

"De verdachte, Sebastian Boucher, werd op 17 december 2006 aangehouden toen hij vanuit Canada de VS binnenkwam. Een douanier keek eens op de laptop die Boucher bij zich had, en ontdekte daar een groot aantal pornografische afbeeldingen, waaronder ook mogelijk kinderporno. Boucher werd gearresteerd en de laptop werd weer uitgezet."

Ziet ernaar uit dat de douaniers wel gericht weten te werken: CTRL+F 'porn' ^^

Gromme

Legacy Member
^^ en als ze iets willen terugvinden, dan zullen ze dat wel zekers. Format of niet....
Wat ik me wel afvraag is, als je een format hebt gedaan, dan heb je toch je volledige ruimte terug tot je beschikking.... hoe kan die info er dan nog opstaan?

ng

Legacy Member
no_way2go zei:
Ik denk niet dat ge zo er zo raar moet uitzien om gecontroleerd te worden:

"De verdachte, Sebastian Boucher, werd op 17 december 2006 aangehouden toen hij vanuit Canada de VS binnenkwam. Een douanier keek eens op de laptop die Boucher bij zich had, en ontdekte daar een groot aantal pornografische afbeeldingen, waaronder ook mogelijk kinderporno. Boucher werd gearresteerd en de laptop werd weer uitgezet."

Ziet ernaar uit dat de douaniers wel gericht weten te werken: CTRL+F 'porn' ^^

Dus die mogen zomaar op uw laptop rommelen?

BlaDe

Legacy Member
Gromme zei:
^^ en als ze iets willen terugvinden, dan zullen ze dat wel zekers. Format of niet....
Wat ik me wel afvraag is, als je een format hebt gedaan, dan heb je toch je volledige ruimte terug tot je beschikking.... hoe kan die info er dan nog opstaan?

omdat data niet gewist maar overschreven wordt

Gromme

Legacy Member
Dus als ik mijn HD na een 2 jaar en half format dan word daar overheen geschreven, maar dan verdwijnt dat toch niet dus hoe kan je terug over je volledige ruimte beschikken? Ben hier echt niet thuis in.

Tyfius

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Dus die mogen zomaar op uw laptop rommelen?
Dierensex is verboden in Australie. Als gij dat land binnenkomt met video's, dvd's of cdroms mogen die de inhoud daarvan controleren zonder dat gij daar iets tegen kunt doen. Was van 't weekend ergens op tv.

Langs de ene kant kunde zeggen: das privacy, maar langs de andere kant kan ik die acties ook ergens begrijpen en goedkeuren.

stoomboot

Legacy Member
:offtopic:

Mr_Larsman zei:

I like it when you talk dirty to me ;)
You freakin' turn me on, baby!

Om op +- hetzelfde niveau terug te reageren, alleen minder beledigend.
Leer dat ook eens?

Hoe en wat er ondertussen allemaal is gebeurd verandert niets aan die houding.

ng

Legacy Member
@Gromme
Omdat je met uw format gewoon "zegt" dat die ruimte terug vrij is. Ook al staat daar in feite wel data op.

Tyfius zei:
Dierensex is verboden in Australie. Als gij dat land binnenkomt met video's, dvd's of cdroms mogen die de inhoud daarvan controleren zonder dat gij daar iets tegen kunt doen. Was van 't weekend ergens op tv.

Langs de ene kant kunde zeggen: das privacy, maar langs de andere kant kan ik die acties ook ergens begrijpen en goedkeuren.

Mja, ik denk dan onmiddellijk aan zakelijke documenten en bedrijfsgeheimen die op die laptop staan.
Zulke dingen mogen ze toch niet inkijken?

Tyfius

Legacy Member
Gromme zei:
Dus als ik mijn HD na een 2 jaar en half format dan word daar overheen geschreven, maar dan verdwijnt dat toch niet dus hoe kan je terug over je volledige ruimte beschikken? Ben hier echt niet thuis in.
Die ruimte krijgt het label "beschikbaar". Uw OS weet dan dat die dat als vrije ruimte mag beschouwen en daar data op wegschrijven. Wat gij ziet als Free Space is dus alles wat als "beschikbaar" gemarkeerd is.

Nu bestaan er ook tools (en DOS deed dat vroeger zelf ook) die bij het formatteren alle "beschikbare" ruimte gaan overschrijven met een bepaalde waarde. Op die manier heb je dus een veiligere format.

Mr_Larsman

Legacy Member
Quotes editen getuigt natuurlijk ook van grote volwassenheid ;) Nielseke
Kzei maar gewoon dat het totaal geen nut heeft om jezelf op te hemelen omdat je enkele jaren ouder bent. Want iemand die je net drie minuten van op het internet kent een 'belachelijke Mr-know-it-all' noemen is natuurlijk wel héél volwassen, u bent mijn grote voorbeeld!

Ook het feit dat je mij beschuldigt van Mr Know It All te zijn maakt het er niet beter op, aangezien ik overdreven reageerde op Epyon, wat dus niks met know-it-all te maken heeft, want nog voordat jij je kleutertjespost poste had ik me trouwens allang verontschuldigd, hoe volwassen ben ik toch, niet?
Nu, om volwassen te reageren; gelieve me met rust te laten en ergens anders de stoere wijze man te gaan uithangen, het kan me toch niks schelen wat jij zegt.
(en vooraleer je zegt 'Als het je niet kan schelen, waarom reageer je dan nog? ;)' ; ik laat me gewoon niet doen door zeveraars als jij)

Firestyler

Legacy Member
Mr_Larsman zei:
Eigenlijk vroeg de topicstarter gwn iets;
'Neen je moet je paswoord niet geven.'
Is het antwoord daar op, nu zijn we eigenlijk al VIER pagina's aan het flamen voor niks :p

Tis eigenlijk erg :p, om windows XP te kraken jah was ik niet direct van plan.
Ik heb trouwens Vista Ultimate ik weet niet in hoeverre dees te kraken is, enkel spijtig ik de Bitlocker optie nog niet kan gebruiken doordat het nog niet deftig werkt samen met de hardware. En om het paswoord zo af te geven is idd wel makkelijk, wel niet als je niet wil op je laptop rondgeneusd wordt. Voorlopig is nu al mijn externe harde schijf volledig encypted.

En nu vrijdag vertrek ik terug, spanning...

stoomboot

Legacy Member
Mr_Larsman zei:
Quotes editen getuigt natuurlijk ook van grote volwassenheid ;) Nielseke
Uhu, het is veel toffer om opnieuw dezelfde grote blok tekst te lezen!
Logica?! Tofferd:hug:

Mr_Larsman zei:
Kzei maar gewoon dat het totaal geen nut heeft om jezelf op te hemelen omdat je enkele jaren ouder bent.
Grappig dat je zelf tot deze conclusie bent gekomen... Hoe luidt de redenering?

Mr_Larsman zei:
Want iemand die je net drie minuten van op het internet kent een 'belachelijke Mr-know-it-all' noemen is natuurlijk wel héél volwassen, u bent mijn grote voorbeeld!
Oh, een klein kind dat ge (voor het eerst) ziet in de snoepjeswinkel en iets ziet stelen moogt ge ook zeker geen dief noemen? Want ... Ohja, alweer die logica!?!
Iedereen moet OOIT wel eens een eerste mening hebben van iemand. Ik ben iemand die ze van tijd tot tijd mededeelt.
(Mijn mening is geen algemene waarheid, dus voel u aub niet zo aangevallen. Niet iedereen kan van je "prachtige" persoonlijkheid genieten)

Mr_Larsman zei:
Ook het feit dat je mij beschuldigt van Mr Know It All te zijn maakt het er niet beter op, aangezien ik overdreven reageerde op Epyon, wat dus niks met know-it-all te maken heeft, want nog voordat jij je kleutertjespost poste had ik me trouwens allang verontschuldigd, hoe volwassen ben ik toch, niet?
Oh, lief dat je dan toch ziet waar je fout zit.
MAAR... (hier beneden ga je dan weer in de fout... Hai toch)

Mr_Larsman zei:
Nu, om volwassen te reageren; gelieve me met rust te laten en ergens anders de stoere wijze man te gaan uithangen, het kan me toch niks schelen wat jij zegt.
(en vooraleer je zegt 'Als het je niet kan schelen, waarom reageer je dan nog? ;)' ; ik laat me gewoon niet doen door zeveraars als jij)
Helaas, niet echt volwassen ;)

Toedeloe


PS: Merk nu eens op hoe lang deze post oogt. Moest ik nu al die quotes achterwege laten, was het toch een pak kleiner. Dringt het door?:s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan