Archief - Computer Versleuteld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DieselPower

Legacy Member
cura zei:
daarvoor moet je volgens mij eerst toegang hebben tot het geencrypteerde paswoordbestand

soit, ik zeg hier dus nergens dat de data veilig opgeborgen staat eh, enkel dat ik geneen manier weet om een paswoord zo vlug te achterhalen als sommigen hier voordoen
kzal opt werk eens die hiren's bootcd proberen

en als ge u da herinnert zeker doen killgore :P kannek dat ook eens testen opt werk
Ik denk da zij eerder doelen op het veranderen van een pw om toegang te krijgen dan om ooit ingesteld pw terug te krijgen.

Robust²

Legacy Member
Als je al aangemeld bent op een account met admin rechten kan je sowieso binnen de 10 seconden het paswoord veranderen met een simpel DOS command, al meerdere keren gedaan hier thuis (toch op xp)

cura

Legacy Member
ja veranderen van pw zou ook handig zijn, alhoewel achterhalen natuurlijk het handigste is zonder reeds toegang te hebben tot de data op het systeem/netwerk
dat van die ssh hack wil ik echt wel eens een link van zien tho :P
robust² zei:
Als je al aangemeld bent op een account met admin rechten kan je sowieso binnen de 10 seconden het paswoord veranderen met een simpel DOS command, al meerdere keren gedaan hier thuis (toch op xp)
lol :')
en hoe geraak je op dat account met admin rechten?
wel maar TYFUSLOGISCH dat je als admin gebruikerspaswoorden kunt aanpassen eh :doh:

Mr_Larsman

Legacy Member
nielseke zei:
Gaat uw examens leren ipv hier de belachelijke mister-know-it-all uit te hangen en er niet tegen kunnen dat men u op uw fouten wijst!

En hoe oud bent gij? Domme idioot... For your information, ik ken mijn examen al, ik had een 63 op elektriciteit, een 58 op Basisschakelingen en componenten, zo goed? Dan kunt ge u nu me uw eigen boeiende volwassen leven gaan moeien ;)
Zielige idioot.
Epyon zei precies of het is basiskennis da ge weet da da ga, en kheb trouwens m'n excuses al aangeboden dus ik zie nie in wa uw probleem is, 't is hier nog altijd een openbaar forum.
Dus ga gij u bezig houden me uw o zo geweldige volwassen leven me volwassen zaken terwijl ik me lekker verder kinderachtig gedraag.
(enja ban me nu maar ofzo, ik krijg het schijt van zo'n mensen)

Robust²

Legacy Member
cura zei:
lol :')
en hoe geraak je op dat account met admin rechten?
wel maar TYFUSLOGISCH dat je als admin gebruikerspaswoorden kunt aanpassen eh :doh:
*zucht* denk eens verder na, anders heb je ook het oude paswoord nodig, en de eigenaar meot maar een paar seconden wegzijn en het is al gebeurd, wat je via configuratie scherm nooit lukt

Preske

Legacy Member
cura zei:
daarvoor moet je volgens mij eerst toegang hebben tot het geencrypteerde paswoordbestand

geen probleem, 5 seconden werk. Ik heb enkel een cd-rom speler nodig, papier en een pen. Wat meestal nog het langste ga duren is het geencrypteerde passwoord over te schrijven, en het in het ander programma over te typen.

cura

Legacy Member
robust² zei:
*zucht* denk eens verder na, anders heb je ook het oude paswoord nodig, en de eigenaar meot maar een paar seconden wegzijn en het is al gebeurd, wat je via configuratie scherm nooit lukt

say whaaaa?
preske zei:
geen probleem, 5 seconden werk. Ik heb enkel een cd-rom speler nodig, papier en een pen. Wat meestal nog het langste ga duren is het geencrypteerde passwoord over te schrijven, en het in het ander programma over te typen.

SuPARmAn, dat allemaal in 5 seconden? :P
dus je steekt een bootcd in de cdrom, schrijft het geëncrypteerde bestand over naar ergens anders (waar vindt je dit bestand?) en decodeert het, feit dat dit redelijk vlug gaat
maar 5 seconden?
krijg het er soms wel eens van dat mensen altijd zo'n dingen bagatelliseren :(

soit, point taken dat het redelijk vlug gaat op een laptop zelf, meer off-topic maar die externe auditoren beweren dus dat ze dit kunnen doen via een laptop die ze op het netwerk aansluiten zelf zonder enige logingegevens te krijgen (we willen ze al een pleziertje doen en hun netwerkpoort doorpatchen en deblokkeren), kan dit dan ook zo vlotjes?

Robust²

Legacy Member
cura zei:

:ironic:
a)als je je pw wil veranderen in Windows moet je ook het oude pw ingever
b)een command ingeven is een stuk sneller dan via configuratie scherm etc, je hebt maar een paar seconden nodig wat ik bedoelde
c)je moet niet op het account zitten waarvan je het pw wil veranderen

en die bootcd's die de anderen hier vermelden werken btw ook, neut :sop:

cura

Legacy Member
robust² zei:
:ironic:
a)als je je pw wil veranderen in Windows moet je ook het oude pw ingever
b)een command ingeven is een stuk sneller dan via configuratie scherm etc, je hebt maar een paar seconden nodig wat ik bedoelde
c)je moet niet op het account zitten waarvan je het pw wil veranderen

en die bootcd's die de anderen hier vermelden werken btw ook, neut :sop:

ja het gaat hier dan ook helemaal niet over paswoorden veranderen eens je ingelogged bent hé makker :s
die bootcd's werken niet "ook" die werken "alleen"

Robust²

Legacy Member
cura zei:
ja het gaat hier dan ook helemaal niet over paswoorden veranderen eens je ingelogged bent hé makker :s
die bootcd's werken niet "ook" die werken "alleen"

Jij wil wel héél graag je gelijk he makker?
Sinds wanneer mag je niets meer vermelden even terzijde dat ergens iets te maken heeft over een onderwerp? En denk de ook dan weg als je er u zo aan stoort.

Preske

Legacy Member
cura zei:
say whaaaa?


SuPARmAn, dat allemaal in 5 seconden? :P
dus je steekt een bootcd in de cdrom, schrijft het geëncrypteerde bestand over naar ergens anders (waar vindt je dit bestand?) en decodeert het, feit dat dit redelijk vlug gaat
maar 5 seconden?
krijg het er soms wel eens van dat mensen altijd zo'n dingen bagatelliseren :(
maar nee kieken.
het duurt 5 seconden om het geencrypteerde passwoord te pakken te krijgen.
krijg het er soms wel eens van dat mensen hun eigen vragen niet meer wete :(

het decoderen duurt een paar minuutjes.

cura

Legacy Member
robust² zei:
Jij wil wel héél graag je gelijk he makker?
Sinds wanneer mag je niets meer vermelden even terzijde dat ergens iets te maken heeft over een onderwerp? En denk de ook dan weg als je er u zo aan stoort.
ja, ma sta ook open voor gecorrigeerd te worden zoals hier al enkele keren gebeurt is, maar jij geeft niet graag toe dat je volledig verkeerd zat eh? zomaar even een draai eraan geven en zeggen dat je gewoon iets wou vermelden dat ergens wel iets te maken heeft met een onderwerp?
preske zei:
maar nee kieken.
het duurt 5 seconden om het geencrypteerde passwoord te pakken te krijgen.
krijg het er soms wel eens van dat mensen hun eigen vragen niet meer wete :(

het decoderen duurt een paar minuutjes.
jamaar, zo kan je evengoed een wiskundig vraagstuk praktisch volledig oplossen en gewoon de laatste berekening even wachten en zeggen "en NU begin ik met dit vraagstuk op te lossen, check me! het duurt maar 5 seconden!" :)
zelf al was het gewoon aan het geëncrypteerde bestand te geraken zal het langer dan 5 minuten duren, ondertussen heb je nog steeds niet gezegd waar dit bestand kan gevonden worden zonder in te loggen op het systeem eh :/ zou wel nog graag hierop een antwoord krijgen :P

maar soit, ik heb u wel al gelijk gegeven dat je het paswoord kan bekomen op die manier, tgaat er enkel om dat dit niet zo vlug gaat als sommigen doen overkomen

Robust²

Legacy Member
cura zei:
ja, ma sta ook open voor gecorrigeerd te worden zoals hier al enkele keren gebeurt is, maar jij geeft niet graag toe dat je volledig verkeerd zat eh? zomaar even een draai eraan geven en zeggen dat je gewoon iets wou vermelden dat ergens wel iets te maken heeft met een onderwerp?
Nou ik denk dat we gewoon redelijk naast elkaar aan het praten zijn, waar ben ik fout geweest over hetgeen wat ik vermeldde, nergens toch? Het was niet mijn bedoeling om dat als oplossing te geven voor hetgeen waarmee jij hier iedereen aan het uitdagen bent.
Nou ik zal dan maar toegeven dat ik fout was als ik je daar een plezier mee kan doen... :ironic:

mightybunny

Legacy Member
Ik weet dat je passwoorden kunt resetten in windows met zo nen boot CD. Maar als het zo een NTFS geencrypteerd pass is ben je toch al uwen geencrypteerde data kwijt als ge da gereset hebt?

cura

Legacy Member
robust² zei:
Nou ik denk dat we gewoon redelijk naast elkaar aan het praten zijn, waar ben ik fout geweest over hetgeen wat ik vermeldde, nergens toch? Het was niet mijn bedoeling om dat als oplossing te geven voor hetgeen waarmee jij hier iedereen aan het uitdagen bent.
Nou ik zal dan maar toegeven dat ik fout was als ik je daar een plezier mee kan doen... :ironic:

1) denk je dat nu echt? was me al lang duidelijk eerlijk gezegd, tgaat erom dat hier gewoon nergens gevraagd werd hoe je een paswoord moet veranderen eenmaal je ingelogged bent aangezien iedere standaard pc gebruiker dit wel weet :s
2) volwassen discussies ftw! fout toegeven met een ironic smile is HET teken van volwassenheid!

De Fiscus

Legacy Member
als het gewoon is om te discussiëren omdat er vanavond niks op tv is en ge uw zakje al 4 keer hebt geledigd vandaag moogt ge nu toch uw muil gaan beginnen houden, cura. :)

killgore

Legacy Member
Ik blijf mijn methode toch nog de gemakkelijkste vinden :p.

kvind dus niet direct link terug cura, heb wel enkele ssh vulnerabilities gevonden, maar dat zijn oude. Kga die prof is maile :).

Mr_Larsman

Legacy Member
Eigenlijk vroeg de topicstarter gwn iets;
'Neen je moet je paswoord niet geven.'
Is het antwoord daar op, nu zijn we eigenlijk al drie pagina's aan het flamen voor niks :p

L0k1-

Legacy Member
snake_880 zei:
eruit halen en hard op de grond gooien :p

doet me denken aan ne lanner zijn comment nadat er zo een grote commotie was over illegaal downloaden

lanner: "Shit de flikken zijn hier!!"
*lanners beginnen massaal hun harde schijven in het rond te smijten*
*politie: "Hallo, we hebben een klacht van de buren ontvangen van nachtlawaai..."

:lol:

nee echt helpt niet hoor, ook al smijt je ze kapot ze kunnen nog altijd wel data eraf halen en het zal echt niet opvallen voor die agenten als er zo ene hard op zijn harde schijven staat te springen :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan