Archief - Cirkels blazen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fixer187

Legacy Member
In Antwerpen in de Pornstar ( zijstraat van de Meir naar de USA import ) verkopen ze beide.

Btw voor degene die eens een waterpijp willen proberen, ga dan naar Pit d'Anvers op de Groenplaats.

Daar staan waterpijpen op tafel, je hoeft er niets te eten gewoon iets drinken en vragen voor een waterpijp te vullen.

enj0i^

Legacy Member
moeha bedankt osi' :p

vroeger kon ik het wel al eens per toeval maar nu dat ik weet hoe het moet lukt het me :p

het zijn wel nogal dikke cirkels die niet zolang dragen, maar is waarschijnlijk omdat er hier nogal veel wind is :p

Moloch

Legacy Member
simpel eigelijk, vroeger dee'k nie anders, NIET blazen, alleen de lucht die al in uwe mond zit eruit duwen door uwe mond verder te sluiten, tis gelijk of ge met een meiske aant lekken zijt, maar dan zonder tong :p, enja, tuit idd u lippen, kaken open, en voor da rondeke laat ge u kaken naar achter "schieten"

Pred

Legacy Member
Osi` zei:
Als er veel wind is, lukt het idd wel niet zo goed ;p want rook is enorm gevoelig voor wind, gewoon in uw kamer doen, waar het donker is enzo en geen wind!

Ma bon, niemand weet waar je appeltabak of andere soorten tabak kan kopen in een winkel in Limburg? Liefst in hasselt :( En de prijs van zo'n soort tabak?

Kzou nie speciaal naar turkije willen vliegen voor tabak :p


Is der nie zo'ne tabakswinkel in hasselt centrum ofzo, waar ze sigaren en dergelijke verkopen, misschien hebben ze daar ook die fruittabak. Best wel lekker zo'n fruittabak hehe.

*Bios*

Legacy Member
exploder zei:
Weet je soms hoe dat noemt? Gent is wel beetje dichter dan antwerpen :)

goh geen idee maar kzalt aan ne maat vragen die er op kot heeft gezeten vorig jaar :)

Pred

Legacy Member
Osi` zei:
Zou leuk zijn moest ik de naam en plaats ergens wat weten :p
Maja, anders kan ik eens aan de turken of marokanen vragen waar je zoiets kunt vinden, fruittabak!

Zojuist m'n turkse waterpijp gekregen van m'n stiefoma ^^ ziet er zalig en huge uit en gelukkig 2 pakjes fruittabak liggen, munt en appel. Vanavond of seffes ies uitproberen

goegelen hé jongske :-)
Ik weet dat ik al eens in zo'ne winkel binnen ben geweest maar ik weet alleen niet meer of dat nu in Hasselt of in Genk was :p

*Bios*

Legacy Member
fixer187 zei:
In Antwerpen in de Pornstar ( zijstraat van de Meir naar de USA import ) verkopen ze beide.
Pornstar is gwn een merk dat ze daar verkopen :) het noemt wel degelijk Shanti Bazaar

fixer187

Legacy Member
alé dan....

anyway de waterpijpen op de Groenplaats worden gebruikt met een soort stop dat men in de pijp plaatst. Het is in ieder geval geen losse roltabak of dergelijke....

TiBasco

Legacy Member
In Brussel vind je massa's winkels die waterpijpen e.d. verkopen. Een waterpijp van +- 20/30€ zijn pijpen die gemaakt worden in China (en hier worden ze verkocht door Turken/Marrokanen/Libanezen :p) geen slechte waterpijpen, maar na x aantal tijd gaan ze gewoon naar de kloten. De echte waterpijpen uit Turkije, Marokko, e.d. kosten al gauw 70€, maar dat merk je ook echt wel aan de kwaliteit. Ik woon boven een theesalon/rooksalon en die pijpen zijn echt van zeer goede kwaliteit (vandaar dat ik dit weet btw).
De fruittabak vind je in zowat elke winkel waar ze waterpijpen verkopen (Rue Brabant in Brussel verkoopt praktisch elke winkel dat). Prijs varieert tussen 3€ en 6€. Buiten appeltabak is de rest rotzooi (imo).

Ow ja, het is niet omdat je waterpijp uit Turkijke of zo komt dat het een degelijke is hé. De meeste toeristen kopen daar gewoon toeristenpijpkes, die vaak nog slechter zijn van kwaliteit als de Chinese waterpijpen ;).

exploder

Legacy Member
Kheb juist een gekocht van 30euro, dus zo'n chinesen blijkbaar :p

Mareuhm, wat is eiglijk effect als je whiskey in waterpijp doet?

Mr. M

Legacy Member
exploder zei:
Kheb juist een gekocht van 30euro, dus zo'n chinesen blijkbaar :p

Mareuhm, wat is eiglijk effect als je whiskey in waterpijp doet?
ge hebt gewoon de smaak van die whiskey bij u rook
schijnt lekker te smake (ma da was andere drank da ne maat van mij had gedaan en da was ook ni me van die fruittabak :p)

Slayerbe

Legacy Member
ge kunt ook is doen met water met enkele dafalgans in opgelost :unsure:
goe geslapen dak toen heb :crazy:

Project Zero

Legacy Member
Osi` zei:
Als er veel wind is, lukt het idd wel niet zo goed ;p want rook is enorm gevoelig voor wind, gewoon in uw kamer doen, waar het donker is enzo en geen wind!

Ma bon, niemand weet waar je appeltabak of andere soorten tabak kan kopen in een winkel in Limburg? Liefst in hasselt :( En de prijs van zo'n soort tabak?

Kzou nie speciaal naar turkije willen vliegen voor tabak :p
In hasselt weet'k nix maar hier in bilzen centrum ligt er ne winkel op't stadplein, "den echten roker" noemt die, daar heb'k al appeltabak zien liggen :)
Ma hoe rookt ge dat eigenlijk? met een pijp toch? Of gewoon rollen gelijk gewone tabak?

Ik zou da wel eens willen proeven, ben mij ook aant zien voor een turkse waterpijp binnekort, doe da nu al enkele jaren op pukkelpop en roeleert echt vind'k :)
Maar ben die smaak op pukkelpop wel wa beu aant worden :p

exploder

Legacy Member
Osi` zei:
Fruittabak zoals appeltabak ofzo, rook je met een turkse waterpijp hé. Want fruittabak is zo'n beetje plakkerige boel en da is volgens mij nie echt rookbaar als je dat rolt ofzo zenne :p. Je hebt ook gewoon pijptabak voor in een echte houten pijp of gewoon roltabak.
Anders zal ik eens kijken naar die winkel, ik woon immers toch niet ver van Bilzen dus.

Ik heb m'n waterpijp nu, maar allez, em werkt niet zo heel goed, kheb het bokaaltje met watergevuld tot de steel (waar de rook inkomt) 3 cm in water zat (zoals de handleiding het zegt) maar elke keer als ik eraan trekt, komt er amper rook uit, of het duurt zeker 20 30 trekken voor ik degelijk veel rook inadem :/ Maar de kooltjes zijn wel 2 jaar oud en het fruittabak eigenlijk ook. Want die zat 2 jaar op de kast bij mijn stiefoma en die gaf me da dan :)
OFwel zijn idd je kooltjes te oud, ofwel is niet alles goed "afgesloten", m.a.w. luchtdicht.

Ik heb gisteren dat waterpijpje (pak ongeveer 30cm groot) getest vanuit die winkel in brugge, voor 30euro.
Echt, zoooooooooooveel rook:o Op pukkelpop bv izjn die waterpijpen dubbel zo groot, maar da kleintje... Het sleurt echt goed. Mss ook wel wat te veel rook want we waren veeel te duizelig eelsan (door gewone appeltabak). Soit, volgende keer doen we andere fruittabak, schijnt da appelsien en aardbei supergoed doorsmaken :)

We gaan 't ook nog eens proberen met een of andere sterke drank, maar 'k moet wel nog paar ervaringen daarover weten, zodat we geen dure whiskey of whatever gaan verkloten als het toch maar suckt... :)

Cedric

Legacy Member
exploder zei:
Probeer het met een waterpijp, dan heb je veel meer rook

Trouwens, weet iemand waar je goedkoop waterpijpen kan vinden in Belgie?

als je soms in west vlaanderen komt: in sluis (net over de grens) hebben ze van die winkeltjes waar je alle vormen en maten vindt voor een degelijke prijs
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan