Archief - carrefour lonen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

t845012

Legacy Member
ze zeggen ook,oudejaar vieren in carrefour,weet er iemand daar meer van ????

screaM^

Legacy Member
ik werkte in de vakantie maanden van opening tot sluit van de horecazaak...
das van ong. 11u smiddags - 1u snachts = 14u/dag
da 6 op 7 voor 2 maand aan een stuk
int begin gaat da goed, ma na een twee/drie weken zijde blij da ge nen dag rust hebt ze :)
had 8 / uur + fooi wat een 140-150euro / dag gaf, en dan gade toch graag werken ze :)

Gromme

Legacy Member
Zelfs als je in het zwart werkt kan je dit laten neerschrijven en mits niet-uitbetaling het nog voor de dienst arbeid brengen om je uitkering te krijgen. Als ik me niet vergis, datis.

viewer

Legacy Member
sorry hoor, maar als ge meer dan 9 uur per dag werkt dan zijde meestal toch nie goed bezig hoor :wtf:

ikzelf heb deze vakantie 2 jobkes gehad: kuisen bij Umicore (vooral bekend door de historische zinkvervuiling :wtf: ) waar ik ongeveer 10.5 euro het uur krijg. K mocht daar wel maar 4-5 uur per dag werken. Da was heel licht werk, maar ik was het daar na 2 weken echt beu door het constante gezijk en gezeur van de poetsvrouwen en de kantoorsnullekes die daar werkten.

Zo van die eikels die willen dat hun kantoorke elke dag met water gekuisd word :wtf: , of die komen zeuren en mekkeren dat de handzeep in het mannentoilet op is :sleep:


nuja, tweede jobke was ook twee weken (iets meer als ik het mij juist herinner), en da was in een fabriek (Bemol of Bemal, not sure) waarda ze betonnen schoorstenen maken. Da was zwaarder werk (nog nie overdreven zwaar, het merendeel van de avonden nog 's avonds op stap kunnen gaan enzo), maar het betaalde wel beter (ongeveer 13 euro het uur), en ik mocht dagen van 8 uren doen.

Ook was daar vele meer animo, omdat da allemaal van die simpele kerels zijn dat daar werken, die constant vettige grappen vertellen :niceone: .

'k werd dan als vakantiewerker meestal nog rondgestuurd, dus dan moocht ge elke dag op een andere plaats gaan werken (der waren dagen bij dak bij mensen moest gaan "helpen" die hun werk normaal alleen deden :love:, en dan bestaat de truck erin om meteen door uw onhandigheid duidelijk te maken dat ze het alleen ook sneller kunnen :p)

kheb dan nog wa geslijmd bij dien ploegbaas, en nu word ik regelmatig gebeld voor in het weekend nog eens een dag of een halve dag te komen werken, aan 150% :love:

KnackyBall

Legacy Member
Myst!Q zei:
Lol een bureaujobke is ook niet alles ze, no thanks, gene bureaujob voor mij :)

Mijn vakantiejobke als magazijnier is mij heel goed bevallen, ge zijt in beweging en gebt verantwoordelijkheid en tis nie zwaar.

Das ideaal zoiets.

Later droom ik van een jobke als technicus en hoop ik eventueel automatisatie te doen van bedrijven. Ofwel gaak voor een functie als field engineer. Wat heel goed in mijn bereik ligt als bachelor elektronica. Nuja, men eerste jaar hoger verloopt goed en khoop da zo te houden :p
Logistieke sector?:)

(magazijnier)

pieta

Legacy Member
[UBS] ruulleezz;6867208 zei:
Ik heb eens vakantiewerk gedaan op kerstmis en nieuwjaar. Ge denkt dat er toch niet veel mensen gaan winkelen op kerstavond, of oudejaar.....

ONGELOFELIJK wat volk er was. Daar stond ik dingen in rekken te zetten, en ALLES stond vol mensen (met natuurlijk de kleine in de kinderwagen).

Ik snap sommige mensen toch niet hoor, waarom in Hemelsnaam nog zo laat gaan winkelen???

veel mensne moeten werken en hebben het druk, en met kerstmis krijgen ze vrij en kunen ze hun inkopen nog doen...

Smontje

Legacy Member
Er is hier zo een discussie op gang van wat "zwaar" werken is.
Er is geen twijfel bij het feit dat de bouw één van de sectoren is waar er hard moet gewerkt worden en niet te vergeten die mensen worden daar ook naar betaald. (Klinkt volgens mij zeer logisch).

Ik lees zo hier en daar dat men slecht bezig is als men meer dan bepaalde aantal uur per dag werkt... Nu, zo een veronderstelling maken is fout!

Als iemand een behoefte heeft om veel te werken en het totaal niet erg vindt dan is het zijn volledig recht om zijn werk capaciteiten te benutten.

i.m.o ik braak gewoon van een 9-5 principe. Ik durf beweren dat je met dit principe er wel geraakt in het leven maar het zal niet op een hoog niveau zijn. Want bij een dergelijke principe overstijg je jezelf niet en dat is zeer jammer.
(Alle respect voor de mensen die enkel maar dit willen of kunnen)

Maar waar velen de fout ingaan is zwaar werken vergelijken met handarbeid.
Zwaar werken kan perfect gepaard gaan met verantwoordelijkheid, kansen moeten geven aan andere mensen, ethisch/economisch handelen in bepaalde zaken,... Mentaal werken is zwaar in functie van de taak die je uitoefent binnen een bedrijf. Vb: Vele mensen denken dat een directeur zijn heel gemakkelijk is maar niets is minder waar vrienden.

Wees kritisch in zulke topics en verkoop geen volks ethiek

Gromme

Legacy Member
Smontje zei:
Er is hier zo een discussie op gang van wat "zwaar" werken is.
Er is geen twijfel bij het feit dat de bouw één van de sectoren is waar er hard moet gewerkt worden en niet te vergeten die mensen worden daar ook naar betaald. (Klinkt volgens mij zeer logisch).

Ik lees zo hier en daar dat men slecht bezig is als men meer dan bepaalde aantal uur per dag werkt... Nu, zo een veronderstelling maken is fout!

Als iemand een behoefte heeft om veel te werken en het totaal niet erg vindt dan is het zijn volledig recht om zijn werk capaciteiten te benutten.

i.m.o ik braak gewoon van een 9-5 principe. Ik durf beweren dat je met dit principe er wel geraakt in het leven maar het zal niet op een hoog niveau zijn. Want bij een dergelijke principe overstijg je jezelf niet en dat is zeer jammer.
(Alle respect voor de mensen die enkel maar dit willen of kunnen)

Maar waar velen de fout ingaan is zwaar werken vergelijken met handarbeid.
Zwaar werken kan perfect gepaard gaan met verantwoordelijkheid, kansen moeten geven aan andere mensen, ethisch/economisch handelen in bepaalde zaken,... Mentaal werken is zwaar in functie van de taak die je uitoefent binnen een bedrijf. Vb: Vele mensen denken dat een directeur zijn heel gemakkelijk is maar niets is minder waar vrienden.

Wees kritisch in zulke topics en verkoop geen volks ethiek


² Amen & uit!

Snd

Legacy Member
om op de vraag van de threadstarter te antwoorden:

8,45/uur netto

heb daar ook gewerkt in de vakantie :)

Godzilla*Akira

Legacy Member
Nu ja, toen ik eens een maand in de carrefour gewerkt heb (rekkenvullen, droge voeding) was ik eerlijk gezegt wel teleurgesteld toen ik mijn geld mocht ophalen en in het envelope keek. 623 € gvd.

Ging toen ik 16-17 was, wel af en toe eens met mijn vader gaan werken (in het zwart) nu ja dat was kasseien leggen enzo. ale mijn vader legde die, aangezien ik daar geen skills in heb. Dat was toch ook van 7u tot 19-20u. Nu ja, kreeg daarover ongeveer 100-150€ per dag. Was wel enkel in het weekend en maar een paar weekends per jaar.

Starrk

Legacy Member
Ik heb in de maand september een 20/30/30/30 uren contract gehad en kwam uit bij een kleine 730€ (had wel enkele zaterdagen 'de laten').

Als je kassa gaat doen is dit beduidend lager omdat ze je maximum maar een 4 uren contract mogen geven. Indien je HEEL veel geluk hebt kunnen ze u een 6 uren contract geven, maar dat zal enkel zijn in grote nood (zoals dat in de laatste 2 van augustus en eerste 2 van september wel vaker is).

Mispak u trouwens niet aan de fysieke(soms mentale als je plots alleen blijkt te zijn in de winkel en alle misnoegde klanten mag opvangen) werklast van in een (deftige) supermarkt te werken. Het is het 3e jaar op rij dat ik dit doe (2x droge voeding, 1x fruit&groenten) en ik heb echt afgezien vorige september :p.

Enige mottige aan zaterdag-kassadienst is dat ik deze zondag en die erop moet gaan werken :|

Godzilla*Akira

Legacy Member
Hehe, ik vond het meest irritante wanneer ze u afroepen aan de kassa, dat je dan naar daar loopt en ze dan vragen hoeveel product x kost en je dan moest gaan zien wat de prijs was. Bedoel shit maat wtf weet ik dat nu en maar lopen zoeken tot je 15 min later het dan uiteindelijk vind.
De + kant om daar te werken was dan wel, dat je gewoon naar het magazijn kon lopen en daar wat drank "lenen" en nuttigen. Toch als je de laten hebt en je bent de enige van uw afdeling.

Starrk

Legacy Member
Dark^Wolverine zei:
De + kant om daar te werken was dan wel, dat je gewoon naar het magazijn kon lopen en daar wat drank "lenen" en nuttigen. Toch als je de laten hebt en je bent de enige van uw afdeling.

Aja? Ik heb met mijn eigen ogen een vaste medewerker zijn C4 zien krijgen omdat hij dit deed.

sneax

Legacy Member
IK ga akkoord met 'Smontje'. Das allemaal puur preferentie. Als er mensen content zijn met 8h werken per dag 5 dagen de week dan is dat hun zaak. Als er mensen meer of minder willen werken dan is dat ook hun zaak.

En over dat bepalen wat 'zwaar werk' is - ge zijt genen sterkere mens omdat ge WILT hard werken. Het heeft ni veel met sterkte te maken, maar met wil en goesting.

poekie 2

Legacy Member
Myst!Q zei:
Kga niet ontkennen dat er geen dagen zijn waarop het rustiger is maar de dagen dat er constant palletjes van 20 platen van den band rollen zijn zware dagen :)

Het toestel ( 15 kg ) waar ge dus het staal moest mee verpakken moeste ook constant meesleuren, geen werk voor totale slappelingen tbh .. Kwas na dag 1 volledig kapot en toen dak thuis ben gekomen om 17u30 bennek om 19 uur al in mijn bed gekropen :p

Ik heb respect voor iedereen die werkt en gelijk wel werk maar trek niet iedereen over dezelfde lijn .. Ik durf er gerust mijne spaarpot opzetten da zeker 1/2 van dit forum na dag 1 het gewoon al opgeeft :)

Ik kan ook lang werken, keb eens nen dag van 8 uur smorgens tot 10 uur savonds elektriek liggen leggen ( int zwart weliswaar ) maar ik kan dus degelijk ook lang werken maar niet in een staalfabriek :p

Ik werk in Arcelor , de eerste maanden moest ik rollen binnden en nu ben ik weger en brander geworden :) binnnen 3 maanden men kraanopleiding volgen :applause:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan