Archief - carrefour lonen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Myst!Q

Legacy Member
Man sephitroth khoop dadde beseft dadde ier de ene contradictie achter de andere zit vertellen é ..

Kvind het heel naiëf van u dadde een contract ondertekend zonder de voorwaarden gelezen te hebben en zonder te weten wa ge gaat verdienen.

Coldhand hou onuttige commentaar voor uw eigen ja .. Keb vorig jaar 9u per dag in staalfabriek gewerkt en twas meer of genoeg, mijn armen stonden s'avonds iederen dag opnieuw vol me scharten van het staal .. Na enkele dagen deed da nu wel nie veel meer maar moet serieus nie denken da iedereen dezelfde fysiek eeft om het 14 uur / dag uit te houden hoor. Der bestaat nog iets zoals leven buiten het werk.

Furyan187

Legacy Member
staalfabriek is wel iets zwaarder dan afwassen é; respect voor diegene die dat doen. Kzou et zelf nie kunnen. Ik kom toe met 5 uur per dag slapen, dus leven buiten werk is er ook nog ;)

OT: verschillende mensen zeggen dat ze (naargelang de leeftijd) tussen €7 en €9,8 per uur verdienen in de carrefour

Myst!Q

Legacy Member
Coldhand zei:
staalfabriek is wel iets zwaarder dan afwassen é; respect voor diegene die dat doen. Kzou et zelf nie kunnen. Ik kom toe met 5 uur per dag slapen, dus leven buiten werk is er ook nog ;)

Kga niet ontkennen dat er geen dagen zijn waarop het rustiger is maar de dagen dat er constant palletjes van 20 platen van den band rollen zijn zware dagen :)

Het toestel ( 15 kg ) waar ge dus het staal moest mee verpakken moeste ook constant meesleuren, geen werk voor totale slappelingen tbh .. Kwas na dag 1 volledig kapot en toen dak thuis ben gekomen om 17u30 bennek om 19 uur al in mijn bed gekropen :p

Ik heb respect voor iedereen die werkt en gelijk wel werk maar trek niet iedereen over dezelfde lijn .. Ik durf er gerust mijne spaarpot opzetten da zeker 1/2 van dit forum na dag 1 het gewoon al opgeeft :)

Ik kan ook lang werken, keb eens nen dag van 8 uur smorgens tot 10 uur savonds elektriek liggen leggen ( int zwart weliswaar ) maar ik kan dus degelijk ook lang werken maar niet in een staalfabriek :p

Furyan187

Legacy Member
Je moet je spaarpot er niet eens op verwedden want ik begin er zelfs gewoon nie aan :p ;) Het is al zwaar genoeg bij mij :)

Reptiel

Legacy Member
Veel of niet veel werken, sommige mensen kunnen dat en andere niet, veel meer valt daar niet over te discussieren imo.
Ik heb ook 2 seizoenen in een snackbar (frietkot) aan de kust gewerkt,
was ook gemiddeld 12uur per dag, in een warmte van +- 40-45° , wat ook niet aangenaam is.
Maar het had zijn voordeel dat ik maar om 11.00 moest beginnen, en dat er na 2maand genoeg op mijn rekening stond.
Ook kon je savonds op het gemak nog uitgaan.
Daarna heb ik ook in de carrefour gewerkt, verdiende natuurlijk niet zo veel, maar voor de werktijd MEER dan genoeg.
Toen ik 18 was had ik 8.65€, reken dan zelf maar uit hoeveel je verdient. (zaterdag aan 150%, zondag aan 300%, hierdoor verdien je dan wel goed, anders is het maar gemiddeld)

Je zoekt iets wat je zelf wilt doen, en niet omdat een ander dat goed vind.

btw. Toen ik naar de carrefour ging, moest ik de eerste dag maar een contract tekenen, mss is dit bij hem ook zo.

Jayvie

Legacy Member
Ik heb 2 jaar bij de GB (toen nog) gewerkt. Stond op Groenten en fruit, maar had amper werk:"Als er iets aangevuld kan worden dan doet ge da maar, voor de rest moet ge ma zien". En als er dan geen volk is...
Daarna 2 jaar bij Dreamland Tongerlo geweest.

Qua loon weet ik niet meer in de Gb, maar ik weet wel dat het (in vergelijking met Dreamland) geen 'vriendelijke' mensen waren. Alles was daar net dat ietsje 'formeler'... Bij Dreamland is het altijd dolle pret, altijd plezant werken.. (Hopelijk magk dit jaar ook terug beginnen, was wel ietsje te laat met brief...°

the_dr@gon

Legacy Member
ik heb vorige zomer ook in de beenhouwerij van carrefour(Middelkerke) gewerkt en kheb zoon 1050€ verdiend ;)

Sephiroth

Legacy Member
Reptiel zei:
Veel of niet veel werken, sommige mensen kunnen dat en andere niet, veel meer valt daar niet over te discussieren imo.
Ik heb ook 2 seizoenen in een snackbar (frietkot) aan de kust gewerkt,
was ook gemiddeld 12uur per dag, in een warmte van +- 40-45° , wat ook niet aangenaam is.
Maar het had zijn voordeel dat ik maar om 11.00 moest beginnen, en dat er na 2maand genoeg op mijn rekening stond.
Ook kon je savonds op het gemak nog uitgaan.
Daarna heb ik ook in de carrefour gewerkt, verdiende natuurlijk niet zo veel, maar voor de werktijd MEER dan genoeg.
Toen ik 18 was had ik 8.65€, reken dan zelf maar uit hoeveel je verdient. (zaterdag aan 150%, zondag aan 300%, hierdoor verdien je dan wel goed, anders is het maar gemiddeld)

Je zoekt iets wat je zelf wilt doen, en niet omdat een ander dat goed vind.

btw. Toen ik naar de carrefour ging, moest ik de eerste dag maar een contract tekenen, mss is dit bij hem ook zo.
idd, ze zeiden aan de telefoon dat ik nog een brief in men bus ging krijgen welk tijdstip dat ik zou moeten afkomen enzo
kheb nog niks ondertekend ze

Myst!Q

Legacy Member
Tracylover zei:
ik heb vorige zomer ook in de beenhouwerij van carrefour(Middelkerke) gewerkt en kheb zoon 1050€ verdiend ;)

Das nu ni echt zo vet veel é .. :)

DJ BUZZE retro

Legacy Member
Hehe, ik werkte afgelopen zomervakantie in een magazijn , klanten bedienen, meelzakjes van 25kg, soms meer, soms minder...

11€ per uur (ik ben 21) Slechts 2 weken werken, geen maand... En alleen op maandag, dinsdag, (woensdag=sluitingsdag) , donderdag en vrijdag... in totaal dus 8 echte werkdagen.

Wel lange uren... van 8 uur 's morgens tot 6 uur 's avonds, en op den helen dag maar één keer een pauze van een half uur om te eten 's middags! Maar dus een vrije woensdag als compensatie.
Op 8 dagen een 800 euro verdienen vind ik ni slecht :) en opt werk snackskes en drinken krijgen...

Soms was het ook bedroevend rustig en zatek daar meer op de zakken met m'n gsm te spelen dan te werken... :p maar er waren ook enorm drukke dagen waar ge op het einde van de dag in totaal me meer dan 10.000kg hebt gesleurd en gegooid, dat was thuiskomen, eten, en uit kapottigheid uw bed inkruipen :p

Skullbasher_31

Legacy Member
Coldhand zei:
jezus, is iedereen hier een watje of zo? kwerk 14 uur per dag. Als je als jonge gast zelfs geen 8 uur (of minder) wil afzien...

Daarbij, tegenwoordig is er zoveel controle, dat ge praktisch in de watten gelegd word.

als het bij wet bepaald is da ge maar 8 uur per dag mag werken als jobstudent, dan denk ik da gij strafbaar zijt menne beste

Firefoxbt

Legacy Member
Myst!Q zei:
Man sephitroth khoop dadde beseft dadde ier de ene contradictie achter de andere zit vertellen é ..

Kvind het heel naiëf van u dadde een contract ondertekend zonder de voorwaarden gelezen te hebben en zonder te weten wa ge gaat verdienen.

Coldhand hou onuttige commentaar voor uw eigen ja .. Keb vorig jaar 9u per dag in staalfabriek gewerkt en twas meer of genoeg, mijn armen stonden s'avonds iederen dag opnieuw vol me scharten van het staal .. Na enkele dagen deed da nu wel nie veel meer maar moet serieus nie denken da iedereen dezelfde fysiek eeft om het 14 uur / dag uit te houden hoor. Der bestaat nog iets zoals leven buiten het werk.


9uur per dag werken op je 18 jaar noem jij zwaar? :doh:

ik heb op bouw van 6uur 'smorgens tot soms 10uur staan werken (16 uur dus he !) en dat vorig jaar toen ik pas 16 jaar was.

Dat was uren met slijpmachines vloeren slijpen, mengsels voor vloeren maken en die ketels dan constant brengen (die dan elk 30kg wogen).

Ik heb eens samen met iemand van turkse afkomst toen op een middag op 3uur tijd voor 3000kg aan mengels gelegd op de vloeren. En ik moest op m'n eentje mengen he. Das dus 3000kg (+ nog eens uit camion enzo halen) dat ik mocht kiepen in een reuzemixer. Op een dag door een veiligheidsvest vastgeraakt in een kleine mixer (1meter :p) en een schel van 40cm lang van m'n been.

DAT is hard werken, iedereen die zit te zagen over 10uren jobkes en die dan beweert te moe te zijn verdient het gewoon niet om geld te verdienen.
En ik woog ook maar 60kg en was slechts 1m76 als 16-jarige, dus zo sterk ben'k zeker niet he, integendeel, ik heb daar afgezien de eerste 2 weken (was voor 5 weken). Die mannen deden tijdens de pauze's wedstrijdjes om het meest zandzakken op hun schouders dragen :unsure:

dus kom niet af met "ik vind geen werk en ik ben niet sterk genoeg"

(dit is zeker geen verwijt naar jou, maar ik wil maar eens benadrukken dat werken gewoon zwaar is..)

TooTall

Legacy Member
Ik heb eens vakantiewerk gedaan op kerstmis en nieuwjaar. Ge denkt dat er toch niet veel mensen gaan winkelen op kerstavond, of oudejaar.....

ONGELOFELIJK wat volk er was. Daar stond ik dingen in rekken te zetten, en ALLES stond vol mensen (met natuurlijk de kleine in de kinderwagen).

Ik snap sommige mensen toch niet hoor, waarom in Hemelsnaam nog zo laat gaan winkelen???

Myst!Q

Legacy Member
Firefoxbt zei:
9uur per dag werken op je 18 jaar noem jij zwaar? :doh:

ik heb op bouw van 6uur 'smorgens tot soms 10uur staan werken (16 uur dus he !) en dat vorig jaar toen ik pas 16 jaar was.

...

(dit is zeker geen verwijt naar jou, maar ik wil maar eens benadrukken dat werken gewoon zwaar is..)

Ik noemde da vrij zwaar ja. Zeker met het feit dak mij paar keer serieus gesneden heb aan het staal wat het voor mij nie echt gemakkelijker maakte :)

Das goed voor u dadde gij 16 uur per dag werkt maar ik ben niet van zin om tegen mijn 30ste gelijk een kreupel ventje rond te lopen wat gij wss wel zult zijn alsde zo doordoet :)

Werken is niet zwaar, ge moet gewoon het juiste werk te pakken krijgen.

Firefoxbt

Legacy Member
Myst!Q zei:
Ik noemde da vrij zwaar ja. Zeker met het feit dak mij paar keer serieus gesneden heb aan het staal wat het voor mij nie echt gemakkelijker maakte :)

Das goed voor u dadde gij 16 uur per dag werkt maar ik ben niet van zin om tegen mijn 30ste gelijk een kreupel ventje rond te lopen wat gij wss wel zult zijn alsde zo doordoet :)

Werken is niet zwaar, ge moet gewoon het juiste werk te pakken krijgen.


dat was een vakantiejob he ;)

ik ben slim genoeg om later een deftige bureaujob te krijgen ;)

Myst!Q

Legacy Member
Firefoxbt zei:
dat was een vakantiejob he ;)

ik ben slim genoeg om later een deftige bureaujob te krijgen ;)

Lol een bureaujobke is ook niet alles ze, no thanks, gene bureaujob voor mij :)

Mijn vakantiejobke als magazijnier is mij heel goed bevallen, ge zijt in beweging en gebt verantwoordelijkheid en tis nie zwaar.

Das ideaal zoiets.

Later droom ik van een jobke als technicus en hoop ik eventueel automatisatie te doen van bedrijven. Ofwel gaak voor een functie als field engineer. Wat heel goed in mijn bereik ligt als bachelor elektronica. Nuja, men eerste jaar hoger verloopt goed en khoop da zo te houden :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan