Archief - Blote voeten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

spray-bunny

Legacy Member
Ik vind het ook heerlijk op blote voeten in de tuin of op festival ofzo rond te lopen. Vooral op gras voelt het goed.
Maar aub: GEEN SANDALEN. Dat vind ik vurt.

scipicore

Legacy Member
Hellrabbit zei:
²

aan al die kerels die thuis graag op blote voeten rondlopen : denk eens aan uw medebewoners :/

als ge constant op blote voeten rondloopt gaan die een pak minder stinken als iemand die constant me zweetschoenen rondloopt ze :p vergelijk het maar met de geur van een normale arm en een arm die 2 maand in de plaaster heeft gelegen ;)

EternalSilence

Legacy Member
toch maar kousen aan mijn voeten gedaan, want tis hier te koud :p

da het maar rap weer zomer is .. kunde me u blote tenen in het vers afgemaaid droog gras gaan lopen :love:

Eagle-Eye

Legacy Member
Ik loop hier thuis ook dikwijls op blote voeten, meestal omdat ik te lui ben om schoenen aan te doen. :p Ik zit ook nogal dikwijls op de tafel met de benen gekruist, dus dan is het ook handig dat ik geen schoenen aan heb.

Op blote voeten lopen geeft mij dus een vrijer gevoel en minder transpiratieproblemen (en de bijhorende probleempjes). Ik heb ook al horen zeggen dat je evenwicht er aanzienlijk door verbetert, doordat je bepaalde spieren stimuleert die anders nooit of nauwelijks gebruikt worden.

ng

Legacy Member
Wat mij we gezegt is door een huidspecialist, is dat je meer kans loopt om wratten te krijgen als je vaak op blote voeten rondloopt. Al hangt het er ook wel van af hoe goed je weerstand tegen dat virus is.

En ik vraag mij wel af hoe het kan zijn dat bepaalde spieren meer worden getraind wanneer je op blote voeten loopt dan als je schoenen aanhebt.
In beide gevallen sta je toch gewoon op je voeten en gebruik je ze.
Iemand die het kan uitleggen?

Xo0

Legacy Member
Ik loop ook altijd op blote voeten rond.. Al men hele leven denk ik. Nog nooit iets negatief van gemerkt.

boogje

Legacy Member
night ghost 128 zei:
In beide gevallen sta je toch gewoon op je voeten en gebruik je ze.
Iemand die het kan uitleggen?

Spieren worden niet getraind in je schoenen ( allé, niet veel), omdat die schoen te zacht zijn, drukbaar..in tegenstelling tot de grond. De druk die je dan op je spieren zet is groter.

lijkt me logisch?:unsure:

scipicore

Legacy Member
night ghost 128 zei:
En ik vraag mij wel af hoe het kan zijn dat bepaalde spieren meer worden getraind wanneer je op blote voeten loopt dan als je schoenen aanhebt.
In beide gevallen sta je toch gewoon op je voeten en gebruik je ze.
Iemand die het kan uitleggen?

als je voeten in schoenen zitten worden bepaalde delen meer ondersteund en hoeven je spieren daar zelf niet voor ondersteuning te zorgen waardoor deze dus minder ontwikkeld worden

Gentille

Legacy Member
Ik denk het niet hoor. Ikzelf loop altijd op mijn kousen thuis.

Zaph0d

Legacy Member
prutseke zei:
men ma zegt da da vré slecht is voor de rug

ze zit constant te zagen tegen mijn pa (die al ne zwakke rug eeft) da em sletsen of kousen moet aandoen, want da da ni goed is!

vraag me niet waarom, maar kheb da nogal horen zeggen

Dat is waar, alé niet dat het vree slecht is voor u rug. Maar als je last hebt van een zwakke rug kun je best pantoffels dragen thuis ofzo. Iets dat extra steun biedt. (zie principê van steunzolen)

128MB

Legacy Member
Normaal loop'k op van die sokken met rubberen plekkerkes aan :D
Daarmee hebde ook goed gevoel enzo.

Momenteel hebk men schoenen nog aan omda'k ze vergeten ben uit te doen :p

ng

Legacy Member
Scip zei:
als je voeten in schoenen zitten worden bepaalde delen meer ondersteund en hoeven je spieren daar zelf niet voor ondersteuning te zorgen waardoor deze dus minder ontwikkeld worden

ah ok, bedankt

MorGo7h

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Wat mij we gezegt is door een huidspecialist, is dat je meer kans loopt om wratten te krijgen als je vaak op blote voeten rondloopt. Al hangt het er ook wel van af hoe goed je weerstand tegen dat virus is.

Das een virus eh :) Dus er moet eerst al iemand met blote voeten gelope hebbe om da dan ook te krijgen... Als in uw gezin niemand wratten heeft, of degene met wratten iets draagt aan z'n voeten kunde da ni krijge.

grey-turtle

Legacy Member
MAXXUR zei:
Kan iemand mij dan nog het nut van de bak uitleggen ? :sad:

Een bak met water, een soort palstieken doos. Geen gevangenis.
In de context: een wetenscahppelijke proef waarbij men wilt nagaan of personen met natte voeten gevoeliger zijn voor een verkoudheid of niet.

Elmoi

Legacy Member
Racemaniac zei:
in natuur en techniek stond dat van blote voeten een verkoudheid krijgen niet meer als een mythe is :).

Je loopt geen ziektes op door op je blote voeten te lopen. FEIT

Maar door beter te lezen, kwam je tot het volgende.

Door op blote voeten te lopen verzwak je je immuun systeem, immers, je verliest veel warmte van je lichaam via je voeten, waardoor je lichaam minder energie heeft om de virussen aan te vallen. om het even zo eenvoudig te stellen...

Nu dat koude en ziekte aan elkaar gerelateerd zijn is nog niet zo gek.

In de winter is het koud buiten , maar daarentigen niets is zo leuk om dan ergens in een cafetje te gaan op warmen, enkel het cafe is zeer warm en relatief zeer vochtig. Ideale plek voor bacterien et voila, je hebt je link met koude en ziek worden.

SimonL

Legacy Member
mijn pa kan 'm daar zelf boos in maken :p volgens mij herinnert 't hem aan koude winternachten uit z'n kindertijd of zo :p er zitten daar echt trauma's achter

EternalSilence

Legacy Member
SimonL zei:
mijn pa kan 'm daar zelf boos in maken :p volgens mij herinnert 't hem aan koude winternachten uit z'n kindertijd of zo :p er zitten daar echt trauma's achter

:rofl:
sorry da ik er mee lach :p

Sneakytje

Legacy Member
ik loop altijd op mijn sokken in huis, zit nogal dikwijls mi mn benen op mn stoel, dan zijn schoenen niet handig. Van zodra ik thuiskom = schoenen uit. Wel sokken aanhouden wegens heeel koude voeten :p

babaar

Legacy Member
Ik loop ook graag op mijn bloten voeten rond in het huis. Pantoffels en dergelijke vergeet ik toch terug aan te doen na het in de zetel zitten of op de bureau stoel zitten.
Enkel stoot ik vaak mijn tenen tegen iets :s. Dat is het mindere punt eraan.
Die staan al niet zo recht meer.

Creeping Death

Legacy Member
Scip zei:
Ik loop graag rond op men blote voeten, kwestie van wa te voelen op wat ik loop :) Mijn pa vind dit blijkbaar geen goed gedacht en zit constant te zagen dat ik ziek (verkoudheid ofzo) zal worden (door op men blote voeten te lopen). Nu, ik vind dit dikke zever, het enige dat op blote voeten lopen mij kan opleveren is vuile voeten en darmkrampen (uit eigen ondervinding, is omdat voeten koud worden ofzo). Is het nu mogelijk om van op blote voeten te lopen ziek te worden?

Ne maat van doet da ook.
Ziek is em er nog niet van geworden. In't begin had em wel wa last van kleine wondjes, bv door een klein stukje glas ofzo. Nu heeft em er een fameuze eeltlaag op en heeft em er dus gene last meer van.
Het enige nadeel is dat zijn voeten echt wel smerig zijn en ook echt moeilijk proper te krijgen. En de voetsporen die hij achterlaat op de vloer zijn ook moeilijk weg te krijgen :)
M'n vriendin bv heeft liever dat ik met vuil schoenen binnenkom dna hij op z'n blote voeten.
Maar hij draagt echt wel amper schoenen, zelfs op school draagt em er geen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan