Archief - Blote voeten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

scipicore

Legacy Member
Ik loop graag rond op men blote voeten, kwestie van wa te voelen op wat ik loop :) Mijn pa vind dit blijkbaar geen goed gedacht en zit constant te zagen dat ik ziek (verkoudheid ofzo) zal worden (door op men blote voeten te lopen). Nu, ik vind dit dikke zever, het enige dat op blote voeten lopen mij kan opleveren is vuile voeten en darmkrampen (uit eigen ondervinding, is omdat voeten koud worden ofzo). Is het nu mogelijk om van op blote voeten te lopen ziek te worden?

Messias.

Legacy Member
Neen, tenzij je in iets scherp trapt en de wonde niet verzorgt tot ze geïnfecteerd is met fasciitis necroticans. Dan ga je dood.

Maar nee, ziek wordt je er niet van.

Rivers

Legacy Member
Mijn ma zegt dat ook altijd tegen mij en ik loop ook zo graag op blote voeten..

PinkyNTheBrain

Legacy Member
Messias. zei:
Neen, tenzij je in iets scherp trapt en de wonde niet verzorgt tot ze geïnfecteerd is met fasciitis necroticans. Dan ga je dood.

Maar nee, ziek wordt je er niet van.

:rofl:

snake880

Legacy Member
Je voeten zijn erdoor de hele tijd kouder waardoor je wel een verkoudheid zou kunnen krijgen denk ik.

/////////////
Feiten over verkoudheid

Verkoudheid wordt veroorzaakt door virussen. Toch is uit een Brits onderzoek gebleken dat er een verband is tussen kou en verkoudheid.
Negentig proefpersonen gingen met een hun blote voeten twintig minuten in een bak met koud water. Negentig andere proefpersonen hadden hun voeten in bak zonder water gezet. Vijf dagen na het onderzoek bleek 29 procent van de proefpersonen met koude voeten symptomen van verkoudheid te ontwikkelen tegenover negen procent
van de personen zonder koude voeten.
//////////////

boogje

Legacy Member
Op je blote voeten lopen is gewoonweg enorm goed voor je voeten zelf ( in een veilige omgeving zoals thuis eh ^^ ). Doordat we constant met schoenen/noem maar op lopen ontwikkelen we onze voetspieren niet. Door op je blote voeten te lopen wel. Een jaar geleden ofzo was er een actie waar mensen op hun blote voeten door een parcours moesten lopen om die reden hier in België.

Radiance

Legacy Member
Misschien is dat wel de oorzaak voor het uitsterven van de dinosaurusen ! :unsure:

Mij lijkt het nogal grote zever :)

Gromme

Legacy Member
Mijn vader zei altijd dat het goed was dat ik als jong manneke op blote voeten ging ravotten.

EternalSilence

Legacy Member
Scip zei:
Ik loop graag rond op men blote voeten, kwestie van wa te voelen op wat ik loop :) Mijn pa vind dit blijkbaar geen goed gedacht en zit constant te zagen dat ik ziek (verkoudheid ofzo) zal worden (door op men blote voeten te lopen). Nu, ik vind dit dikke zever, het enige dat op blote voeten lopen mij kan opleveren is vuile voeten en darmkrampen (uit eigen ondervinding, is omdat voeten koud worden ofzo). Is het nu mogelijk om van op blote voeten te lopen ziek te worden?

heum.. Ik loop al ook sedert mijn 14de op blote voeten

nu zien ze paars .. :x

njah.. ik zal wss later last hebben van mijn voeten.
maar savatten doe ik nie meer aan ze ... warme voeten .. pfft

prutseke

Legacy Member
men ma zegt da da vré slecht is voor de rug

ze zit constant te zagen tegen mijn pa (die al ne zwakke rug eeft) da em sletsen of kousen moet aandoen, want da da ni goed is!

vraag me niet waarom, maar kheb da nogal horen zeggen

Sir.Killalot

Legacy Member
Blote voeten for life!

Vrijheid, meer steun/voeling, vrijheid! :p

Nuja, het koude is inderdaad niet zo goed... maarjah, vloerverwarming aanleggen :unsure: no way dat ik thuis kousen, sloefen, schoenen aantrek...

amdr

Legacy Member
Ge hebt zo veel van die mythes die ouders u wijs maken zodat ge toch hun zinneke doet :p

MorGo7h

Legacy Member
En dan? zeg tegen u ma: Op den duur maakte weerstand tegen die verkoudheid en zalk ni zo rap ziek worden...

^MystiQ

Legacy Member
Ik loop constant met mijn teenslippers rond thuis. Dat is pas gezond, geen koude voeten, ze verluchten goed en mijn voeten zijn ook 'bloot'. Wa moet ge nog meer hebben ? ;)

+ in een punaise lopen zult ge nie rap tegenkomen é. God i love teenslippers ^^

SIO

Legacy Member
Math'ke zei:
Ik loop constant met mijn teenslippers rond thuis. Dat is pas gezond, geen koude voeten, ze verluchten goed en mijn voeten zijn ook 'bloot'. Wa moet ge nog meer hebben ? ;)

+ in een punaise lopen zult ge nie rap tegenkomen é. God i love teenslippers ^^

²nd that :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan