Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
TitaTovenaartje zei:buh
Maar ik ga dan gewoon die 160 invullen
Kan nooit kwaad he
Als iemand nog iets van raad heeft over die overuren
altijd welkom
schep zei:idd 160 is het minimum dat je kan aftrekken, indien je met het openbaar vervoer gaat is zelfs heel het bedrag aftrekbaar (dacht ik toch)
zijn er mensen die al vanuit fiscaal oogpunt begonnen zijn met pensioensparen/levensverzekering/...?
@virtualdude: 1258 mag je juist niet invullen als je 1255 invult, als je geen genoegen neemt met het wettelijk kostenforfait, heb je ook geen recht op de vrijstelling in 1255
Den Freddie zei:jup, openbaar vervoer is 100% aftrekbaar.

Dat is alleen dankzij de Groenen. Hun enige goeie verwezenlijking in de laatste 30 jaar ^^schep zei:das heel simpel he, idd met de fiets vanaf de bushalte (krijg je fietsvergoeding voor) en dan het andere stuk met OV, da is dan volledig terugbetaalbaar.
De fietsvergoeding is fiscaal vrijgesteld tot 0.15 euro per kilometer.
De fiscus heeft het dus met iedereen goed voor![]()
Den Freddie zei:M'n ouders gaan 1 dezer weken eens naar de bank om met pensioensparen te starten. Onze bankbediende had hen dat aangeraden, ook vanuit fiscaal standpunt. Vermits ik daar nu ook 't een en 't ander van afweet hebbek het ook aangeraden.
. Vooral de jobstudenten enzo dus. Geef de roerende voorheffing van je spaarcenten (vb 10000€ op termijnrekening van een jaar) aan he. Dan trek je die terug, je wordt er toch niet op belast als je ze aangeeft.Zibro zei:groepsverzekering van het werk kunt ge niet inbrengen op uw belastingen. Alleen als ge zelf een apparte verzekering hebt.
Dan nog een vraagje.
Ik als arbeider krijg jaarlijks een formulier van het ontvangen vakantiegeld dat ik moet gebruiken om mijn belastingen in te vullen.
Nu mijn vriendin is bediende. Zij heeft zo geen formulier gehad. Is dit voor bedienden anders? Moet zij haar vakantiegeld niet inbrengen op de belastingen?

Zibro zei:groepsverzekering van het werk kunt ge niet inbrengen op uw belastingen. Alleen als ge zelf een apparte verzekering hebt.
Dan nog een vraagje.
Ik als arbeider krijg jaarlijks een formulier van het ontvangen vakantiegeld dat ik moet gebruiken om mijn belastingen in te vullen.
Nu mijn vriendin is bediende. Zij heeft zo geen formulier gehad. Is dit voor bedienden anders? Moet zij haar vakantiegeld niet inbrengen op de belastingen?
Zibro zei:Dan nog een vraagje.
Ik als arbeider krijg jaarlijks een formulier van het ontvangen vakantiegeld dat ik moet gebruiken om mijn belastingen in te vullen.
Heeft uw vriendin vorig jaar al gewerkt? Want het vakantiegeld wordt gebaseerd op de maanden die je in het vorige jaar hebt gewerkt (vakantiedienstjaar). Dus als zij pas sinds dit jaar werkt, dan zal ze pas vanaf volgend jaar vakantiegeld krijgen.Zibro zei:groepsverzekering van het werk kunt ge niet inbrengen op uw belastingen. Alleen als ge zelf een apparte verzekering hebt.
Dan nog een vraagje.
Ik als arbeider krijg jaarlijks een formulier van het ontvangen vakantiegeld dat ik moet gebruiken om mijn belastingen in te vullen.
Nu mijn vriendin is bediende. Zij heeft zo geen formulier gehad. Is dit voor bedienden anders? Moet zij haar vakantiegeld niet inbrengen op de belastingen?


Zibro zei:groepsverzekering van het werk kunt ge niet inbrengen op uw belastingen. Alleen als ge zelf een apparte verzekering hebt.
Dan nog een vraagje.
Ik als arbeider krijg jaarlijks een formulier van het ontvangen vakantiegeld dat ik moet gebruiken om mijn belastingen in te vullen.
Nu mijn vriendin is bediende. Zij heeft zo geen formulier gehad. Is dit voor bedienden anders? Moet zij haar vakantiegeld niet inbrengen op de belastingen?
Santa| zei:+ TIP voor de mensen die onder het wettelijk vrijgesteld loon zitten (5800€). Vooral de jobstudenten enzo dus. Geef de roerende voorheffing van je spaarcenten (vb 10000€ op termijnrekening van een jaar) aan he. Dan trek je die terug, je wordt er toch niet op belast als je ze aangeeft.
Even verduidelijken? onroerend =/= roerend toch?schep zei:al de roerende voorheffing die afgehouden wordt kunt ge recupereren als je minder dan 5850 inkomen (totaal) hebt. Snap nie wrm je er onroerend inkomen bij haalt?