Archief - Belastingsbrief

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TitaTovenaartje

Legacy Member
Hallo
Ik heb zojuist mijn voorbereidings papieren ingevuld.
En ook eens naar de dvv site geweest om uit te rekening wat ik moet betalen of terug krijgen.
Tis redelijk goed dit jaar. Maar 536,18 euro betalen. Zijn er dik 1000 minder dan vorig jaar.
Nu de vraag.
Welke vakjes vullen jullie in?


Tips en truckjes zijn hier ook altijd welkom

TitaTovenaartje

Legacy Member
Zal hier zelf beginnen.

1287
1247
1246
1254
1266
1286
1250
1353

whacker

Legacy Member
250 (1250)
1285
1286
1287
Da's al (en da was al vanzelf ingevuld :))
Ik heb iets gehoord dat ge uw premie voor de CM kunt aftrekken (tot 5 euro ofzo) maar ik zou niet weten waar.
Krijg 40 euro terug :p

Boris Barowski

Legacy Member
kheb er ook ene gekregen
iemand enig idee tegen wanneer die juist binnen moet? kmoet hem nog eens opdiepen uit de hoop papieren die hier ligt rond te slingeren :x

schep

Legacy Member
idd maar naar jaarlijkse gewoonte zal er wrs nog wel een bericht komen dat we uitstel krijgen tot 31/7

zelf nog niet ingevuld, mss interessant voor sommigen: ge moogt ook uw werkelijke beroepskosten aftrekken als ge ze kunt bewijzen, komt soms interessanter uit.

@Tita; wrm geen code 1255? iedereen heeft toch minstens recht op vrijstelling als 1254 ingevuld is? Hoe is je woon-werk verplaatsing?

SoliD

Legacy Member
Idd 1255 zeker invullen, vrijstelling is redelijk hoog :)
Ik werk nog niet, maar mijn vriendin al wel en hebben ze samen ingevuld op Taxonweb, is veel makkelijker (live hulp etc...) en direct een berekening van wat ge gaat moeten betalen.
Vakjes zijn redelijk standaard, meeste komt van wat ge hebt gekregen van uw werkgever en dan nog paar belastingverlagende producten zoals pensioensparen etc...

virtualdude

Legacy Member
schep zei:
@Tita; wrm geen code 1255? iedereen heeft toch minstens recht op vrijstelling als 1254 ingevuld is? Hoe is je woon-werk verplaatsing?

moet ge tans nie ook 1258 invulle als ge 1255 invult.

idd maar naar jaarlijkse gewoonte zal er wrs nog wel een bericht komen dat we uitstel krijgen tot 31/7
vorig jaar was het allesinds niet het geval.
Dit jaar denk ik ook niet

TitaTovenaartje

Legacy Member
ah, ik ben aant het wachten op mijn Token
Gisteren aangevraagd.
Ik moet hem voor de 24 ingevuld hebben want ik vertrek op vakantie







Ik zou via werk ook aan groepsverzekering doen.
Maar daar geen document van.
Best navragen op het werk zeker?

Of als iemand dit ook heeft...

TitaTovenaartje

Legacy Member
Kan dit mss iemand eens uitleggen

Vak IV.G . Overuren die recht geven op een overwerktoeslag
Indien u overuren hebt gepresteerd kan u recht hebben op een belastingvermindering gelijk aan 24,75 pct. van het normale loon (100%) dat de berekeningsgrondslag is voor de overwerktoeslag betreffende de uren die u tijdens het belastbare tijdperk als overwerk heeft gepresteerd.
Indien meer dan 65 uren als overwerk zijn gepresteerd, wordt slechts de volgende verhouding in aanmerking genomen: 65u/totaal aantal uren.
Code 1246: aantal gepresteerde overuren
Code 1247: de berekeninggrondslag (wat u als normaal loon zou gekregen hebben voor die overuren



+

Is dit iets ivm die woonwerk verplaatsing
http://img389.imageshack.us/my.php?image=naamloosvw9.jpg

SoliD

Legacy Member
ja dat is het, het is dus meestal 160€ vrijstelling, tenzij ge anders naar uw werk gaat :)

TitaTovenaartje

Legacy Member
Dus met andere woorden.
160 euro invullen in vak 1255?



Van die overuren. ik heb er in totaal 157,90
Is het de moeite om hier iets voor te zoeken of niet?

SilentSpring

Legacy Member
schep zei:
i
zelf nog niet ingevuld, mss interessant voor sommigen: ge moogt ook uw werkelijke beroepskosten aftrekken als ge ze kunt bewijzen, komt soms interessanter uit.
idd, da wel.
Maar dat is dus enkel interessant als uw werkelijke beroepskosten hoger liggen dan de forfaitaire, anders bent ge beter af met de forfaitaire.

Verdere info kannek niet geven, 'k heb nog maar nen inititatiecursus Pb gehad, volgend jaar krijgen we de basiscursus.
Dit naast het feit da'k pas dinsdag examen Pb heb en het bijgevolg nog moet blokken;)

TitaTovenaartje

Legacy Member
Dus ge gaat hier regelmatig komen kijken :p

ik heb eens 160 ingevuld in 1255.
Maar bedrag dat ik moet betalen blijft hetzelfde.
Kan zijn die die Taxweb daar al rekening me houd?

SoliD

Legacy Member
Dat zou ik niet weten, ik heb dat per direct gedaan.
Normaal zou het lager moeten zijn, ik denk niet dat die automatisch voor die verlaging gaat zorgen (zou niet kloppen met de overheid hun geldlust :p)

TitaTovenaartje

Legacy Member
buh
Maar ik ga dan gewoon die 160 invullen
Kan nooit kwaad he :p

Als iemand nog iets van raad heeft over die overuren
altijd welkom
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan