Archief - bedriegelijke photo hall

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hatetn

Legacy Member
Mr Syphon zei:
dus gij koopt een nieuwe gsm en ge vind da normaal dat die na 3 dagen al stuk is en ge opgescheept zit met een ouwe gsm ?



der is nog altijd een bepaald % van toestellen da mankementen of compleet nie werkt vanaf da ze uit de doos komen. het is maar een klein deel maar het is nu zo. t'is nie da ze hem saboteren om u ne hoop miserie te geven
ofwel herstellen ze hem of krijgde direct ne nieuwen hangt af van wa er aan scheelt en wa het is
en van een maand wachten gade nie dood en ge moogt gerust weten da ze nie overal een vervangtoestel geven

CyberOps

Legacy Member
kunde weinig aan doen ze. Ik wacht al sinds begin oktober achter mijn waterkoeling die in RMA is bij Codima, ben ook al vele malen erachter gaan vragen... steeds hetzelfde antwoord: daar kunnen wij niets aan doen, dat moet v Duitsland komen... wachten maar :sad:

no_way2go

Legacy Member
niet zo wenen :p, ik heb bijna 6 maanden moeten wachten op een grafische kaart die kapot was, niet kopen bij www.loveno.be, ze verwittigen niet eens wanneer hij er dan eindelijk wel is :s

CyberOps

Legacy Member
no_way2go zei:
niet zo wenen :p, ik heb bijna 6 maanden moeten wachten op een grafische kaart die kapot was, niet kopen bij www.loveno.be, ze verwittigen niet eens wanneer hij er dan eindelijk wel is :s

oh ma tis nie dak wraakgevoelens heb ofzo ze :) in tegendeel :p Ze hebben me zelfs een vervangkoelerke meegeven wat ik toch ten zeerste op prijs stelde, maar tis gewoon da wachten he ;)

Nja, dat ze bij Loveno niet eens verwittegen is wel npak minder...

russian

Legacy Member
Mr Syphon zei:
dus gij koopt een nieuwe gsm en ge vind da normaal dat die na 3 dagen al stuk is en ge opgescheept zit met een ouwe gsm ?

???

Je legt mij niet uitgesproken woorden in de mond. Ik vind het niet normaal dat een mobieltje na drie dagen stuk is.

Ik heb gezegd dat hij blij mag zijn met een vervangtoestel. De winkel kan toch geen betere service leveren dan dat?

pina

Legacy Member
in theorie kan je PH niks verwijten hoor, maar als filiaalhouder, zorg je toch voor een goede service en wissel je gewoon die gsm om in een nieuwe van hetzelfde merk en model. Het kost PH toch niks aangezien het om een fabrieksfout gaat. Als het na een maand of zo kapot zou zijn, dan hoeft die service eig niet. Maar 3 dagen is toch wel kort. Ik heb 2 jaar geleden het probleem dat mijn joystick niet goed werkte, net na aankoop en ik kreeg wel een nieuwe. Was wel bij belcompany.

Vrallie

Legacy Member
pina zei:
in theorie kan je PH niks verwijten hoor, maar als filiaalhouder, zorg je toch voor een goede service en wissel je gewoon die gsm om in een nieuwe van hetzelfde merk en model. Het kost PH toch niks aangezien het om een fabrieksfout gaat. Als het na een maand of zo kapot zou zijn, dan hoeft die service eig niet. Maar 3 dagen is toch wel kort. Ik heb 2 jaar geleden het probleem dat mijn joystick niet goed werkte, net na aankoop en ik kreeg wel een nieuwe. Was wel bij belcompany.


Het is verboden van de fabrikant zelf om een toestel om te ruilen, ongeacht de leeftijd van het toestel. Enige wat een filiaalhouder kan doen is het toestel opsturen naar repa en daar zien ze wel wat ze ermee doen. In bijzondere omstandigheden zal een filiaalhouder wel direct een nieuw toestel meegeven, maar da zal zeer zeer uitzonderlijk zijn want het risico zit er dan in dat ge kunt fluiten achter een commercieële tussenkomst van de fabrikant (vb Nokia). Hoe groter de winkel (keten), hoe lager die kans natuurlijk. Een belcompany zal dus sneller een toestel omruilen dan een zelfstandige.

Flashke

Legacy Member
Ten eerste: Ik hoop dat je je toestel ondertussen terug hebt, zou toch normaal zo moeten zijn. Tenzij ze bij de fabrikant moeten wachten op onderdelen.

Ten tweede: Ik werk bij Photohall en inderdaad het hersteltermijn voor een gsm is ongeveer 3 weken... soms 4. Als we vervangtoestelllen op voorraad hebben dan geven we er zeker 1 mee. Als het niet zo is noteren we nog eens extra het telefoonnummer van de klant zodat we die kunnen contacteren zodra er 1 binnen is. Herstellingen van gsm's ( andere toestellen ook trouwens) worden op onze leveringsdagen (2 x per week, sommige winkels maar 1x) meegegeven naar de centrale stock en vandaar vertrekken ze naar de verschillende hersteldiensten. Over het algemeen worden gsm's niet zo maar omgewisseld; zelf na 3 dagen. Waarom? Gsm's zijn heel fragiel. Ze kunnen heel gemakkelijk schok- of waterschade oplopen. Als we deze dan omruilen zit de winkel met serieuze kosten. Het hangt soms ook een beetje van de goodwill van de verkoper af. Als het overduidelijk een probleem durf ik wel al eens een toestel om te wisselen. Maar dan neem ik een copy van de id-kaart van de klant; zijn tel nr en laat ik hem tekenen dat we het toestel terug mogen omruilen indien na de herstelling zou blijken dat er water- of schokschade was. Maar zo als ik als heb gezegd... hangt af van goodwill. We hebben er zeker geen plezier in de klanten te laten wachten, maar we moeten ons ook aan bepaalde regels houden...

Ik hoop dat je zo een iets beter beeld hebt van hoe het werkt. ;)

Gromme

Legacy Member
KilL zei:
2 weken en een half geleden heb ik in de photo hall een nieuwe gsm gekocht een motorola razr v3i. Ik heb daar 199 euro voor betaald.
Al snel merkte ik dat er een mankement aan was. Namelijk als ik belde hoorde ik de overkant bijna niet zelf als het op het luidste was.
Drie dagen nadien heb ik de gsm binnen gedaan, nu twee weken geleden. ze zeiden dat ik twee weken moest wachten voor ze er nieuws over hadden. Al wat ze dan konden doen was een oude afgedankte gsm geven.
Vandaag belde ik terug om te vragen of ze al iets over mijn gsm wisten. Nu ineens zeggen ze dat het tussen de 3 à 4 weken zal duren voor ze iets zullen weten.

Nu zit ik met enkele vragen. Zou ik daar niets kunnen tegen doen dat ik sneller een nieuw toestel heb.


Ik wil je niet in ongelijke stellen maar je mag niet altijd afgeven op de mensen in de winkel.

Sony-Ericsson's reparaties gebeuren normaal gezien door firma X maar door omstandigheden is dat overgebracht naar firma Y. Wel, nu zijn er zelfs soms re-reparaties nodig omdat firma Y eigenlijk 'een klucht' is. Daardoor krijgen mensen van bvb. The Phone House, Bel Company, etc... onder hun voeten van klanten terwijl ze er het meeste van de tijd niets aan kunnen doen.

Ik snap je frustraties maar ik denk dat je die uitwerkt op de verkeerde personen.

Ble$$ed^

Legacy Member
KilL zei:
2 weken en een half geleden heb ik in de photo hall een nieuwe gsm gekocht een motorola razr v3i. Ik heb daar 199 euro voor betaald.
Al snel merkte ik dat er een mankement aan was. Namelijk als ik belde hoorde ik de overkant bijna niet zelf als het op het luidste was.
Drie dagen nadien heb ik de gsm binnen gedaan, nu twee weken geleden. ze zeiden dat ik twee weken moest wachten voor ze er nieuws over hadden. Al wat ze dan konden doen was een oude afgedankte gsm geven.
Vandaag belde ik terug om te vragen of ze al iets over mijn gsm wisten. Nu ineens zeggen ze dat het tussen de 3 à 4 weken zal duren voor ze iets zullen weten.

Nu zit ik met enkele vragen. Zou ik daar niets kunnen tegen doen dat ik sneller een nieuw toestel heb.

Die in ninove of die in aalst ?

Kvind dat daar echt kakservice

Godzilla*Akira

Legacy Member
Was wel niet in PH, maar toen mijn gsm niet goed werkte heb ik toch ook direct een nieuw toestel gekregen. Het defect was wel direct merkbaar toen ik gsm opzette. Was bij vandenborre and i really hate those mofos. Nuja de verkopers in ieder geval. Waarom is het altijd nodig onmiddelijk de koper te beschuldigen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan