Exorikos
Legacy Member
Een simpele vraag eigenlijk. Hoe kan een zo'n sterrenstelsel ontstaan?
Voor diegene die het niet kennen: hubblesite.org
Voor diegene die het niet kennen: hubblesite.org
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bron.Bars are thought to be temporary structures that can occur as a result of a density wave radiating outward from the core, or else due to a tidal interaction with another galaxy.
'Ruimtelijk' gezien is een zwart gat een kegel waar alles in gezogen wordt. Nu veronderstelt men dat wanneer twee zo'n kegels dicht bij elkaar komen, hun toppen in elkaar overgaan en zo een soort van buis van het ene gat naar het andere vormen.Exorikos zei:Een zwart gat is toch iets waaraan niets kan ontsnappen, dus wat voor transfer kan er dan nog zijn?
Parnakra zei:'Ruimtelijk' gezien is een zwart gat een kegel waar alles in gezogen wordt. Nu veronderstelt men dat wanneer twee zo'n kegels dicht bij elkaar komen, hun toppen in elkaar overgaan en zo een soort van buis van het ene gat naar het andere vormen.
Een wormgat, zoals dat dan heet.
Parnakra zei:1. Het blijft een theorie.
2. Je zegt zelf, het centrum van een zwart gat heeft al een oneindige massa. 2 * oneindig = oneindig, dus als één zwart gat kan bestaan (wat nog steeds niet bewezen is), zou een wormgat, bestaande uit twee zwarte gaten, ook moeten kunnen bestaan.

Ook geven ze op Wikipedia massa's aan van zwarte gaten, maar volgens de definitie is hun massa toch oneindig?
Ik denk dat eigenlijk bedoeld wordt dat het gravitatieveld van een zwart gat een kegel is (volgens de algemene relativiteitstheorie).Doggiedog zei:Dus of een zwart gat effectief een kegel is durf ik toch te betwijfelen, ge moogt eerst wel eens met bewijzen komen.
Moest de ruimte oneindig groot zijn, zou de kans dat iets gebeurt ook oneindig groot zijn. Een heelal waarin alles gebeurt dat kan gebeuren, kan ik me nu ook niet direct voorstellen. Dat is voor mij toch een bewijs dat het heelal niet oneindig kan zijn.Doggiedog zei:Zoals de bewering "De ruimte is oneindig en dijt uit.", als de ruimte oneindig zou zijn, zou ze niet kunnen uitdijen hé.