Bokskangoeroe
Legacy Member
Aangezien het nooit te vroeg is om een reisje te plannen dacht ik om stillekes aan al eens wat te regelen.
Ik ben met een aantal vrienden van plan om in juli een reisje te maken naar Spanje, maar de discussie is er nu nog of we met het vliegtuig gaan of met de wagen. In januari heb ik na 9 lange maanden dan eindelijk mijn vast rijbewijs dus ik dacht om er met de wagen op uit te trekken, als we voor deze optie kiezen dan gaan we heel waarschijnlijk met twee voertuigen. Het lijkt me ook veel goedkoper aangezien iedereen bijlegt voor de naft en je hebt tenminste vervoer ginderachter...
Van hier tot in L'estartit of Rosas is het zo'n 1200KM, wat een dikke 12u rijden is, zo'n roadtrip is een avontuur op zich dus ik ben alvast gewonnen voor zo'n autoreis maar heb nog wel wat info nodig:
- is het best dat ik me inschrijf in tourwegenhulp? En wat kost dit?
- zijn er zware controles aan de grens?
- kan ik best snachts of overdag vertrekken? Is er snachts niet minder verkeer?
- zijn er zaken waarmee ik rekening moet houden?
Iemand ervaring hiermee? Gooi het in de groep!
Ik ben met een aantal vrienden van plan om in juli een reisje te maken naar Spanje, maar de discussie is er nu nog of we met het vliegtuig gaan of met de wagen. In januari heb ik na 9 lange maanden dan eindelijk mijn vast rijbewijs dus ik dacht om er met de wagen op uit te trekken, als we voor deze optie kiezen dan gaan we heel waarschijnlijk met twee voertuigen. Het lijkt me ook veel goedkoper aangezien iedereen bijlegt voor de naft en je hebt tenminste vervoer ginderachter...
Van hier tot in L'estartit of Rosas is het zo'n 1200KM, wat een dikke 12u rijden is, zo'n roadtrip is een avontuur op zich dus ik ben alvast gewonnen voor zo'n autoreis maar heb nog wel wat info nodig:
- is het best dat ik me inschrijf in tourwegenhulp? En wat kost dit?
- zijn er zware controles aan de grens?
- kan ik best snachts of overdag vertrekken? Is er snachts niet minder verkeer?
- zijn er zaken waarmee ik rekening moet houden?
Iemand ervaring hiermee? Gooi het in de groep!

.
ik kan goe snachts rijden en vind het gewoon veel aangenamer zo lekker donker daar in frankrijk 