Archief - annoniem geld storten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

peterderoo

Legacy Member
hallo,



iemand had wat gekocht van me op ebay maar nu blijk ik dat product niet meer te hebben. Ik zou graag het geld annoniem terugstorten (gewoon wat hij mijn naam en adres niet te weten komt). Hoe is dit mogelijk?

bedankt!

cram

Legacy Member
Waarom anoniem? die persoon moet toch weten dat je dat product niet meer hebt en hij moet toch weten dat je dat geld terug geeft?
Rare vraag hoor?

Time

Legacy Member
cram zei:
Waarom anoniem? die persoon moet toch weten dat je dat product niet meer hebt en hij moet toch weten dat je dat geld terug geeft?
Rare vraag hoor?
Hij bedoelt dat hij niet wil dat die persoon zijn adres kent. Die persoon kent atm prolly alleen zijn nickname op Ebay ofzo.:)

OT:Kan je perfect door bv de storting in een filiaal van de Post te doen. Dan ziet hij alleen maar de mededeling en het rekeningnummer van de bank van de Post.

peterderoo

Legacy Member
ja nee, de persoon zend dreigende mails en denkt dat ik hem niet wil terugstorten. Hij mag z'n geld direct terug hebben maar mag m'n gegevens absoluut niet weten. Kwestie van volgende week niet in het ziekenhuis te liggen omwillen van een agressieve surfer :p

Gentille

Legacy Member
Als hij het geld al reeds heeft gestort, heeft hij toch al gegevens van jou?

Time

Legacy Member
Je kan perfect een bedrag storten met alleen maar kennis van het rekeningnummer.:)

peterderoo

Legacy Member
Time^- zei:
Hij bedoelt dat hij niet wil dat die persoon zijn adres kent. Die persoon kent atm prolly alleen zijn nickname op Ebay ofzo.:)

OT:Kan je perfect door bv de storting in een filiaal van de Post te doen. Dan ziet hij alleen maar de mededeling en het rekeningnummer van de bank van de Post.

moet ik hiervoor een account van de post hebben of dergelijke.. een rekening bij hen ofzo?

Gentille

Legacy Member
Time^- zei:
Je kan perfect een bedrag storten met alleen maar kennis van het rekeningnummer.:)

Dan kan hij net hetzelfde doen zonder zijn adres en persoonlijke gegevens te verstrekken.

peterderoo

Legacy Member
gentille zei:
Dan kan hij net hetzelfde doen zonder zijn adres en persoonlijke gegevens te verstrekken.


nee, je kan laten storten door hen alleen het rekeningnr te geven maar als jijzelf stort zien zei automatisch alle gegevens van je incl adres

Time

Legacy Member
peterderoo zei:
moet ik hiervoor een account van de post hebben of dergelijke.. een rekening bij hen ofzo?
Volgens mij niet.

Dan kan hij net hetzelfde doen zonder zijn adres en persoonlijke gegevens te verstrekken.
Eh? Hoe bedoel je? :confused:

Als hij alleen maar zijn rekeningnummer weet en zo stort, zal de TS nog steeds de naam en het adres van die kerel gekregen hebben hoor.:)

Gentille

Legacy Member
peterderoo zei:
nee, je kan laten storten door hen alleen het rekeningnr te geven maar als jijzelf stort zien zei automatisch alle gegevens van je incl adres

Als hij zijn rekeningafschrift gaat afdrukken ziet hij enkel van welk rekeningnummer er gestort is, toch geen andere gegevens? Tenzij het via ebay op een andere manier werkt, daar ben ik niet van op de hoogte.

peterderoo

Legacy Member
gentille zei:
Als hij zijn rekeningafschrift gaat afdrukken ziet hij enkel van welk rekeningnummer er gestort is, toch geen andere gegevens? Tenzij het via ebay op een andere manier werkt, daar ben ik niet van op de hoogte.

nee, als iemand stort zie je al zijn gegevens (volledige naam en adres waarmee jee eenvoudig via het telefoonboek derest kan verkrijgen wat ik niet wil).

Dayofdead

Legacy Member
Gebruik een tussenpersoon ofzo en zeg hem dat het via een tussenpersoon is gebeurd?

peterderoo

Legacy Member
Dayofdead zei:
Gebruik een tussenpersoon ofzo en zeg hem dat het via een tussenpersoon is gebeurd?

en als die persoon dan naar de tussenpersoon stapt, liever volledig annoniem, ik ga eerstdags naar de post

piotke

Legacy Member
Als je hem nu gewoon betaald zonder al die miresie vermijd je problemen.. Je hebt bij je inschrijving je gegevens moeten geven op ebay, ebay stuurt die ook automatisch door naar andere zodra je iets verkocht hebt, als ie wil legt ie desnoods klacht neer en regelt dat zo.

Los het gewoon op zonder al te veel poespas imho.

KoenDK

Legacy Member
alweer een prachtig topic : annoniem ... hei zend... jij betaald ... , het is weer erg gesteld met het Nederlands van de jeugd :D

OT : als je het geld terugstort, moet dit toch niet anoniem? want dan heeft hij zijn geld terug... en zet gewoon in de mededeling : sorry maat, ik heb het product niet meer, hier is uw geld :niceone:

dr.salt

Legacy Member
wel een goeie actie van uwe kant btw, dinges verkopen zonder ze te hebben ...

stort gewoon da geld terug, die kan als hij echt wel heeeeel gemakkelijk uw pers gegevens vinden ze, daar moete dezer dagen gene krak meer voor zijn.

hoe langer ge dus wacht, hoe groter de kans dattem op u "bakkens" komt kloppen ;)

Tha_nOn

Legacy Member
ksnap het ook niet direct ze:p

gij wilt anoniem storten want! die gast is agressief
waarom is die gast agressief omdat hij denkt dat hij zijn geld niet terugkrijgt
waarom denkt hij dat hij zijn geld niet terugkrijgt? omdat het lang duurt\o/
waarom duurt het lang? omdat ge niet wilt dat hij uw adres heeft
waarom wilt ge dat hij da niet heeft omdat die gast agressief is <o/

en ik heb nog nooit het adres en zoverder gezien van mensen die op mijn rekeningen storten (toegegeven het is meestal hetzelfde adres, maar dan zou ik dat nog op mijn uitreksels moeten zien staan, niet?) ik weet dat ik zelf een adres kan bijvoegen bij bepaalde rekeningnummers, maar denk neit dat dat standaard erbij staat :sop:

Avenger 2.0

Legacy Member
Ik snap het probleem niet. Je verzint een smoes zoals "Toestel is beschadigd, defect of zoek geraakt", biedt je excuses aan en zegt dat je het geld onmiddelijk zal terugstorten. Gewoon niet om de pot blijven draaien. Komt je heus niemand thuis opzoeken. Erste wat er kan gebeuren is een negatieve feedback.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan