Archief - Absinthe?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

chosen1

Legacy Member
wij hebben zo'n fles gehad maar aangezien mn ouders geen sterke drank drinken hebben we ze weggegeven. (nee ik kreeg ze niet alhoewel ik het wel heb gevraagd)

jodeman

Legacy Member
Niet speciaal?? Ik kan wel tegen een stootje, maar echte absinthe, daar wist ik even niet goed van waar ik stond. Zelfs niet eens veel van gedronken, wel zoals het moet met gecarameliseerde suiker e.d.
Maar om de smaak moet je het niet doen ;).

Djeck

Legacy Member
Mag ik eens vragen aan degenen die het gedronken hebben in Tsjechie, als die dat dan puur dronken of met water in?

Ik heb nog een halve fles staan, meegebracht deze zomer na onze reis naar Tsjechie maar praktisch niemand wil daar nog van drinken wegens veeeeeel te straf...

The Black Mamba

Legacy Member
in september nog gedronken in een kleine in Herzegovina :P tijdens onze reis door Kroatie , bosnie en herzegovina ! kheb nog 1 fles staan maar ben van plan ze te houden voor een speciale gelegenheid

Arcan

Legacy Member
omg die thread heb ik 2 jaar geleden opgestart ofzo, verschoot ff dat hij weer opgevist was ^^

hmm ik denk dat echte absinthe niet meer (legaal) bestaat.
het werkzame bestandsdeel 'wormwood' genaamd (dacht ik) is nergerns te vekrijgen omdat het verboden is :) maar ik kan mij wel voorstellen dat er veel fakes de ronde doen.

je wordt nl. krankzinnig door wormwood - daarom hebben ze het ook over de "green feary" ;)
=> hierdoor heeft Van gogh ook zn eigen oor afgesneden.

Joown

Legacy Member
ik heb het gisteren toevallig aan het drinken geweest.
Hevig spul, maar wel lekker! Je wordt er ook stevig begaaid van.

Spliffsnatcher

Legacy Member
Ongeveer alle reacties hier slagen op niets.

Wil je het spul uit de 19e eeuw, maak het dan zelf met wat ricard en bestel de kruiden op het internet, elke online smartshop heeft dat wel liggen. Azarius bv.. Laat de gewnste hoeveelheid kruid een half jaar trekken i nde donker en voila absinth.

Merk je daar veel van, nee eigenlijk niet... Alles rond die drank is overdreven en zijn fabeltjes van pubers die geen drank van +40° alcohol aankunnen. BTW absinth hoeft geen 70° te zijn. Klinkklare onzin.

Absint zoals bovenstaande helfrich is heel goed, maar is niet meer dan een kruidendrankje.

Wil je trippen, eet dan een postzegel

Hmgrwngd

Legacy Member
Absinthe is wel degelijk NIET ferm overdreven; als je goeie hebt (lees: niet van hier), dan heb je echt niet veel nodig om te veranderen in een giechelachtig konijn!

sneax

Legacy Member
absinthe kunt ge in polen en soortgelijke landen kopen

kameraad bracht altijd zo een fles mee

ik weet ni of het door de absynthe kwam of simpelweg door de massa drank dat ik al geconsumeerd had maar ik heb daar is een glaasje van gedronken (een goe vol shotglas) en dat is het laatste dat ik mij herriner van die nacht - ik was voor de rest van de avond gewoon 'weg' zelfs mijn kameraden hadden en hebben mij zo nog nooit gezien! normaal als ik zat ben ben ik gewoon zat maar ik blijf babbelen en ik val wel omver ofzo maar ik blijf mij mijn positieven, toen deed ik dus gewoon niets meer, ik kon gewoon nimeer klappen ik had geen besef van niks nimeer (hebben ze mij verteld)

dus: cool drankske!

Arcan

Legacy Member
http://en.wikipedia.org/wiki/Thujone
http://www.groenefee.nl/index.php?link=thujon

In de negentiende eeuw was het om technische redenen onmogelijk het thujongehalte van absint nauwkeurig te bepalen. Schattingen liepen uiteen van 10 tot 260 mg/l. Een moderne GLC-analyse heeft uitgewezen dat een Pernod uit 1900 slechts 6 mg/l thujon bevat (Hutton, 2002). Ook vergeleken met de huidige merken is dat weinig: La Bleue 25 mg/l, Un Emile 68% 10 mg/l, La Blanche de Versinthe 30 mg/l.

Joachim_staelen

Legacy Member
Nog nergens gevonden ondertussen :(.
Wel nen maat gehad die meer chance gehad heeft in een drankwinkel in Gent waar die nog zo een rood fleske heeft kunnen kopen (75 %) voor 5 euro met houdbaarheid tot 2010.
Dusja morgenavond eens proberen, of uitstellen tot na de examens ^^

-----

Legacy Member
In Lloret hebben ze er massas staan in hun supermarkt, het is zo'n redelijk bekende (ik denk dat het zelfs de Spar was)
Absinthe is straf spul ^^

distinct

Legacy Member
hier in Torhout verkopen ze dat in 1 café, zelfs de 70° variant. of het goeie absinth is of niet, dat weet ik niet. Tis wel redelijk straf ja.

ByTEsPaWn

Legacy Member
Een Kerel op kot kan dat hier makkelijk en goedkoop krijgen omdat zn pa bij de douane werkt (kdenk dat het van nederland komt), zo zie ge maar, de grootste smokkelaars zijn de douane zelf.

cassie821

Legacy Member
_-Anoebis-_ zei:
In Lloret hebben ze er massas staan in hun supermarkt, het is zo'n redelijk bekende (ik denk dat het zelfs de Spar was)
Absinthe is straf spul ^^

Anoebis we hadden die dag wss onze jaarvoorraad moeten kopen :p
Op het etiket stond ne duivel ( enige dat ik nog weet hehe )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan