Het is legaal in België zolang het thujon-gehalte de 10mg niet overschrijdt. Zelfs al drinkt ge daar 3 liter van, gaat ge er amper iet van merken, behalve een vernielde slokdarm dan

Zo scheef als een ei gaat ge daarentegen wel zijn.
Om te vergelijken, in de absinth die Van Gogh en tijdgenoten dronken zat naar verluidt tot 200mg thujon in...
In Praag was het max dat ze verkochten 35mg
en natuurlijk is het
niet op basis van het alcoholgehalte dat ze het uit de handel hebben genomen vroeger; dan zouden ze nog een pak andere dranken mee moeten verbieden