Archief - Absinthe?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

QplQyer

Legacy Member
lysergized zei:
mensen als je wilt trippen doe het op paddo's veel beter dan die absinth brol :p

paddo's zijn legaal in België want ze vallen onder de voedingswet..
Niet gedroogd zijn ze legaal, gedroogd zijn ze illegaal voor zover ik weet.

Arcan

Legacy Member
lysergized zei:
mensen als je wilt trippen doe het op paddo's veel beter dan die absinth brol :p

paddo's zijn legaal in België want ze vallen onder de voedingswet..
waar zijn die te verkrijgen? en aan welke prijs? :]

thx

lysergized

Legacy Member
www.********.be <- hier kan je wel droge bestellen

Als het je eerste keer is zou ik gedroogde thaise bestellen, maar als je al eens getript hebt de hawaaiaanse.

Paddo's niet onder de 16! :p

Lemon

Legacy Member
lysergized zei:
<- hier kan je wel droge bestellen

Als het je eerste keer is zou ik gedroogde thaise bestellen, maar als je al eens getript hebt de hawaaiaanse.

Paddo's niet onder de 16! :p

N/O maar mensen echte linken geven naar sites waar je zon middelen kan kopen vin ik echt een no-go op een public forum waar ook veel minderjarige surfen.


edit: Post is aangepast, de link is eruit gehaald :p

QplQyer

Legacy Member
Lemon zei:
N/O maar mensen echte linken geven naar sites waar je zon middelen kan kopen vin ik echt een no-go op een public forum waar ook veel minderjarige surfen.


edit: Post is aangepast, de link is eruit gehaald :p
Ben ik niet met akkoord.

Er is nog altijd een grote drempel om die producten te kopen en aangezien het blijkbaar gaat om een winkel die producten die legaal zijn in België (over de gedroogde heb ik nog geen zekerheid, daar zou ik een officiële bron van willen zien), is er in principe niets mis met dit te posten op een publiek forum. Het is niet omdat minderjarigen die link zien dat ze automatisch iets gaan bestellen hé ...

Iemand die het sowieso al wilde bestellen zou die link even snel via google vinden.

lysergized

Legacy Member
in België maakt men geen onderscheid tussen gewone en gedroogde paddo's, in nederland wel.

Hier vallen alle paddestoelen (zowel om te trippen, als die voor in de spaghettisaus) onder de voedselwet. Een paddo-extract en dus ook paddo-thee zijn wel illegaal.

Ik weet de exacte link niet meer, maar heb hem ooit eens tegen gekomen. :$

QplQyer

Legacy Member
lysergized zei:
in België maakt men geen onderscheid tussen gewone en gedroogde paddo's, in nederland wel.

Hier vallen alle paddestoelen (zowel om te trippen, als die voor in de spaghettisaus) onder de voedselwet. Een paddo-extract en dus ook paddo-thee zijn wel illegaal.

Ik weet de exacte link niet meer, maar heb hem ooit eens tegen gekomen. :$
Op die site die je gepost had staat dat inderdaad, maar er staat geen exacte bron naar een officieel document (uittreksel uit het staatsblad oid) bij, dus vind ik het toch maar een vreemde bedoening.

Ferux

Legacy Member
Sprinkle Genie zei:
Het is legaal in België zolang het thujon-gehalte de 10mg niet overschrijdt. Zelfs al drinkt ge daar 3 liter van, gaat ge er amper iet van merken, behalve een vernielde slokdarm dan :) Zo scheef als een ei gaat ge daarentegen wel zijn.

Om te vergelijken, in de absinth die Van Gogh en tijdgenoten dronken zat naar verluidt tot 200mg thujon in...
In Praag was het max dat ze verkochten 35mg

en natuurlijk is het niet op basis van het alcoholgehalte dat ze het uit de handel hebben genomen vroeger; dan zouden ze nog een pak andere dranken mee moeten verbieden

In Praag kunt ge er van 100 krijgen. En ge wordt daar wel degelijk onnozel van. Ik zal het ni snel meer doen, ik werd daar half paranoia van enz (effect is wel maar tijdelijk).

Jixop

Legacy Member
het mag sinds kort terug leegaal ingeschonken worden in een caffee ik d8 dat in natwerpen er een absint-bar was, het stond onlangs in de zone03/ met recept erbij: glas met bodemke absint, suikerklontje erin, in fik steken, en blussen met water.
kweet ni of het dees was maar tis wa dak vind door "absint bar antwerpen" te googlen. http://www.resto.be/ware/details.jsp?businessid=7698

maar wees daar voorzichtig mee, vorig jaar is er ene met chrisostomos een hartaanval of in coma geraakt door absint te drinken, kweet niet hoe hij deraan geraakt was.

Sprinkle Genie

Legacy Member
Ferux zei:
In Praag kunt ge er van 100 krijgen. En ge wordt daar wel degelijk onnozel van. Ik zal het ni snel meer doen, ik werd daar half paranoia van enz (effect is wel maar tijdelijk).
nu ge het zegt, was da dan die redelijk dure King of Absinth ofzo, met residu op de bodem? die waar een gezicht op staat in ieder geval...

Ferux

Legacy Member
Sprinkle Genie zei:
nu ge het zegt, was da dan die redelijk dure King of Absinth ofzo, met residu op de bodem? die waar een gezicht op staat in ieder geval...

Ik weet niet meer wat voor tekening eropstond, maar het was van hetzelfde als die van 10 en 35 mg. Het noemde 'gold', dacht ik, met een bijhorend geel etiket.

Bart Religion

Legacy Member
in België is het illegaal, er bestaat wel een gelijknamig drankje met (ongeveer) dezelfde smaak (wel wat meer anijs smakend heb ik wil merken) In Praag heb ik "the real deal" gezopen. gevolg --> Fear And Loathing In Prague (wie de film Fear And Loathing In Las Vegas heeft gezien knows what I mean) compleet geschift maw

Sprinkle Genie

Legacy Member
ma wtf hoeveel moete daar van drinken? kheb hier nog 2 flessen staan, Staroplzenecky en de 'nieuwe' Red Absinth me rode peper extracten, maar vooraleer ge daarvan begint te trippen moet zo'n halve fles opzuipen ofzo :crazy:

http://www.laboheme.uk.com/media/AO-King-Gold-Lorp.jpg
die King of Spirits Gold bevat inderdaad 100mg/kg

ach, praag is een fijne stad... Karlovy Lazne, anyone :woohoo:

Bart Religion

Legacy Member
idd coole stad, wel een massa geld opgedaan.

ben benieuwd naar mijn foto's :D

ik heb het wel vooral bij Vodka gehouden :)

Quilombo

Legacy Member
lysergized zei:
www.********.be <- hier kan je wel droge bestellen

Als het je eerste keer is zou ik gedroogde thaise bestellen, maar als je al eens getript hebt de hawaaiaanse.

Paddo's niet onder de 16! :p

amai die link is goe gecensureerd :ironic:
is 10 euro per portie dacht ik, pakt best een halve de eerste keer
omda je da da via darme opneemt (nee niet via je aars :sop: ) duurt dat wel nen tijd eer je dat voelt dus niet te snel de tweede helft innemen ;)

ontopic: paar maten van mij hebbe da es gedronken waar k bij was, zelf doe ik daar ni aan mee :> die zeiden da daar zoveel alcool in is da je da gewoon in je mond moet nemen en zonder te slikken verdampt dat bijna volledig in je mond O_O

Ferux

Legacy Member
Quilombo zei:
ontopic: paar maten van mij hebbe da es gedronken waar k bij was, zelf doe ik daar ni aan mee :> die zeiden da daar zoveel alcool in is da je da gewoon in je mond moet nemen en zonder te slikken verdampt dat bijna volledig in je mond O_O

Het zal zo snel ni verdampen, maar te lang moet ge natuurlijk niet wachten ;). Er zit normaal iets van een 70% alcohol in, dacht ik. In Strorum zit 80%, da is pas iets voor uw keel mee te verbranden :D

Joachim_staelen

Legacy Member
Weet iemand waar ge die Absinthe nog kan krijgen , het is om eens uit te proberen met een paar vrienden^^.

Ooit al eens in Spanje gedronken, maar ik mocht geen fles meesmokkelen op de vlieger :(.

cassie821

Legacy Member
Joachim_staelen zei:
Weet iemand waar ge die Absinthe nog kan krijgen , het is om eens uit te proberen met een paar vrienden^^.

Ooit al eens in Spanje gedronken, maar ik mocht geen fles meesmokkelen op de vlieger :(.

Ik ging zojuist heel hetzelfde vragen !
Antwoord aub :)

schep

Legacy Member
ik heb nog een volle fles staan, uit Praag meegebracht, interesse, PM me dan :)

Joachim_staelen

Legacy Member
Echt geen winkels meer die het nog verkopen? Vorige maand zei een van mijn maten nog dat ze er nog 5 staan hadden bij de uitverkoop van een drankwinkel. Toen we echter gingen kijken waren ze al allemaal weg.

Iemand had ze allemaal tesamen gekocht :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan