Archief - Absinthe?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sprinkle Genie

Legacy Member
Het is legaal in België zolang het thujon-gehalte de 10mg niet overschrijdt. Zelfs al drinkt ge daar 3 liter van, gaat ge er amper iet van merken, behalve een vernielde slokdarm dan :) Zo scheef als een ei gaat ge daarentegen wel zijn.

Om te vergelijken, in de absinth die Van Gogh en tijdgenoten dronken zat naar verluidt tot 200mg thujon in...
In Praag was het max dat ze verkochten 35mg

en natuurlijk is het niet op basis van het alcoholgehalte dat ze het uit de handel hebben genomen vroeger; dan zouden ze nog een pak andere dranken mee moeten verbieden

JohnDodger

Legacy Member
Ik heb ooit 'es van Turkse kameraard absinthe van 55 gedronke.
Man man , da ging nog bra goe...
Hij zei dat het te koop was in nachtwinkel van Hasselt - Stad

QplQyer

Legacy Member
dunno zei:
Zou kunne, ik ken er ook ene die z'n oor ervan heeft afgesneden. :baard:
Ik dacht dat de absinth die nu gemaakt wordt, geen hallucinerende stof meer bevatte & bijgevolg gewoon sterke alcohol is.Vroeger zat er wel zo'n THC a-like stof in.(Maar das maar een ged8.)
Zit er nog steeds in, enkel veel minder geconcentreerd als vroeger, in de EU is daar namelijk een bepaalde limiet op gezet op hoeveel procent thujone erin mag zitten (die ver onder de waarden van de traditionele liggen).

zkee

Legacy Member
pit24 zei:
Het is sinds een half jaar ofzo perfect LEGAAL :p

er is zelfs een absint bar in Antwerpen(18+) waar ze de witte absint 70 schenken (hoogste concentratie hallucinogen in dit drankje ^^ )

it's some verrrrrrrrrry nice stuff
waar hebt gij gezien da die bar 18+ is? :)

kmoe nu wel toegeven, keb daar nog nooit iemand 18- gezien, akkoord, ma kweet alleszins nie van die regel af :)

Fr3aK

Legacy Member
Degene die ge hier kunt kopen is meestal Pernod (of ander anijs gedoe) met absinth extracten.

pieta

Legacy Member
een paar maanden geleden in de karnt geelden dat ze in zwitserland er terug mochten produceren

schep

Legacy Member
JohnDodger123 zei:
Ik heb ooit 'es van Turkse kameraard absinthe van 55 gedronke.
Man man , da ging nog bra goe...
Hij zei dat het te koop was in nachtwinkel van Hasselt - Stad

Zou mss ook raki kunnen zijn, is ook een zeer sterke Turkse drank.
Mij zegt 't allemaal niet veel, die sterke dranken, kan er niet zo van genieten.

FrIgObOx

Legacy Member
De echte Victoriaanse absinthe zul je nergens meer terugvinden. Wat laudanum, klontje suiker... :)

`SeriOUs

Legacy Member
Idd, de "goeie ouwe" is volledig verdwenen. :)

Die thujone is nu zo miniem. De groene gloed van Absinth was trouwens afkomstig doordat het goedje in slechte (koperen?) ketels werd gebrouwen die dus giftige stoffen achterlieten in de drank. En dat was dus oorzaak nr. uno dat de mensen soms volledig doldraaiden.

Trip

Legacy Member
van die goeie ouwe werd je blind & gek :woohoo:


dus nu zijn er wel safere middeltjes om in een roes te geraken

`SeriOUs

Legacy Member
"It is known that in the 19th century absinthe, like much food and drink of the time, was occasionally adulterated by profiteers with copper, zinc, indigo, or other dye-stuffs to impart the green color, but this was never done by the best distilleries."

Veel schilders en schrijvers hadden niet veel geld, en moesten dus de goedkope absinth drinken. Het was dus door bloedvergiftiging ed. dat ze gek werden en occasioneel wel een lichaamsdeel afsneden. :p NIET van de thujone dus. Thujone laat je, indien je hoge dosissen neemt, trippen en kan in extreem hoge dosissen tot epilepsie leiden. Maar de dosis die vandaag de dag in Absinth zit is niet voelbaar voor de mens, en zorgt er enkel voor dat de Absinth deftig gedestilleerd wordt ofzo...

pit24

Legacy Member
zkee zei:
waar hebt gij gezien da die bar 18+ is? :)

kmoe nu wel toegeven, keb daar nog nooit iemand 18- gezien, akkoord, ma kweet alleszins nie van die regel af :)

Sterke drank is zowizo verboden voor -18 hé.

Maar het is niet dat er ook maar iemand zich daarmee bezig houd :p

QplQyer

Legacy Member
AkiMbO zei:
in amerika zekers ?


moest het hier verboden zijn, weet iemand dan de limiet? (alcohol% dus)
http://www.drugsinbeweging.be/index.
Volgens deze link is het dus toch 18, ik had ooit eens op in een café zo'n oud plakkaat zien hangen van "beteugeling van de dronkenschap", en daar stond -21 op, maar dat zal allicht dus nog gedateerd hebben uit de tijd dat de leeftijd voor volwassenheid op 21 stond.

Pikant detail van hierboven: de alcoholpops zijn dus in principe ook verboden onder 18.

En nog:
Volgens de wet van 28 december 1983
betreffende het verstrekken van sterke
drank en vergunningsrecht valt een drank
onder de noemer van sterke drank indien het
gaat om een gedestilleerde drank vanaf 1,2%
vol. alcohol.
(http://216.239.59.104/search?q=cach...sterke+drank"+"vanaf"+"procent+alcohol"&hl=nl)

Weet iemand wat bedoeld wordt met gedestilleerde drank van 1.2% vol alcohol?)

lysergized

Legacy Member
mensen als je wilt trippen doe het op paddo's veel beter dan die absinth brol :p

paddo's zijn legaal in België want ze vallen onder de voedingswet..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan