Frustos
Legacy Member
Hallo
Kzal eerst effe alles uitleggen. Ik heb anderhalve maand geleden een brief gekregen van mijn videotheek. Er stond in dat ik nog een film moest binnenbrengen. Ik bel naar de videotheek en zeg dat ik de film al heb binnengebracht. De mevrouw aan de telefoon zegt dat het waarschijnlijk een vergissing is en zegt dat ik is moet langskomen met de brief. Ik ga een paar dagen later langs met de brief en mevrouw aan de kassa zegt dat het waarschijnlijk in orde is maar dat ik is moet terugkomen als de baas er is. Ik ben dus vergeten terug te gaan met de brief naar de baas van de videotheek.
Vandaag krijg ik een nieuwe brief aan van een gerechtsdeurwaarder. Er staat met veel woorden in dat ik de film moet binnenbrengen en devolgende kosten moet betalen:
234.50 euro = 3.50 euro maal het aantal dagen telaat
45 euro = administratieve kosten
9.78 euro = inningsrecht
14.99 euro = aanmaningskosten
totaal = 304.27 euro !!!!
Ik zie dit niet zitten om te betalen omdat ik de film wel degelijk heb binnengebracht. Nu wordt het een proces als ik niet betaal en als ik dat zou verliezen wordt het bedrag nog veel groter. Maar hoe kunnen ze nu bewijzen dat ik de film niet heb binnengebracht? Ze geven daar nooit een bewijs als je een film binnenbrengt.
Wat kan ik heb beste doen? Dus als er een advocaat is die me wat tips kan geven ofzo, of iemand die hetzelfde heeft meegemaakt heeft, help me.
Zou een grote hulp zijn.
alvast bedankt
Kzal eerst effe alles uitleggen. Ik heb anderhalve maand geleden een brief gekregen van mijn videotheek. Er stond in dat ik nog een film moest binnenbrengen. Ik bel naar de videotheek en zeg dat ik de film al heb binnengebracht. De mevrouw aan de telefoon zegt dat het waarschijnlijk een vergissing is en zegt dat ik is moet langskomen met de brief. Ik ga een paar dagen later langs met de brief en mevrouw aan de kassa zegt dat het waarschijnlijk in orde is maar dat ik is moet terugkomen als de baas er is. Ik ben dus vergeten terug te gaan met de brief naar de baas van de videotheek.
Vandaag krijg ik een nieuwe brief aan van een gerechtsdeurwaarder. Er staat met veel woorden in dat ik de film moet binnenbrengen en devolgende kosten moet betalen:
234.50 euro = 3.50 euro maal het aantal dagen telaat
45 euro = administratieve kosten
9.78 euro = inningsrecht
14.99 euro = aanmaningskosten
totaal = 304.27 euro !!!!
Ik zie dit niet zitten om te betalen omdat ik de film wel degelijk heb binnengebracht. Nu wordt het een proces als ik niet betaal en als ik dat zou verliezen wordt het bedrag nog veel groter. Maar hoe kunnen ze nu bewijzen dat ik de film niet heb binnengebracht? Ze geven daar nooit een bewijs als je een film binnenbrengt.
Wat kan ik heb beste doen? Dus als er een advocaat is die me wat tips kan geven ofzo, of iemand die hetzelfde heeft meegemaakt heeft, help me.
Zou een grote hulp zijn.
alvast bedankt


(als er daar echt zo een achterstand is als ik altijd hoor)
). Als je een film binnen brengt smijt je dat in die box en klaar is kees.