Archief - 5+ pinten in één hand

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mr. M

Legacy Member
servi zei:
dat noemen ze een dienblad ;)
zonder dienblad wel te verstaan :)
ik weet ni of hij er 7 kan, maar 6 zeker wel, ik dacht 7 ook

voor zover ik weet moet ge die glazen tusse mekaar klemmen daarvoor (ma ik weet ni juist hoe het zit)

exploder

Legacy Member
Post keer foto's van mensen die er veel in 1 hand kunnen dragen

Spliffsnatcher

Legacy Member
7 lijkt mij toch ook wel enorm veel, maar is net zoals bij borden, je gebruikt een deel van u pols/arm met vanvoor 3 pinten als stut. 5 is echt wel vrij makkelijk te doen zelfs zonder horeca ervaring. Genoeg op cafe gaan eh

PapaGanz

Legacy Member
Ge kunt er toch 4 tussen uw vingers steken en dan daar nog 1 tussen :crazy:?

denkimi

Legacy Member
ik heb toch ook nog mannen gezien die 7 of meer lege glazen in 1 hand pakten, hoewel dat eigenlijk meer stapelen is.

ikzelf draag nooit meer dan 4 volle glazen, als er veel volk is zelfs maar max 3.

jodeman

Legacy Member
Lege is piece of cake, zet die in elkaar he :p
20 no problemo ;)

Bestaan er eigenlijk cursussen voor ober? Een tapcursus ga ik nog doen.

screaM^

Legacy Member
ik kan der in 1 hand 7 dragen, en das ni zo overdreve moeilijk eigelijk...
ge moet enkel den techniek doorhebben,veel oefenen, grote handen hebben en dan kunde da...

ongeveer ( want ge moet da zelf zien, is ni zo simpel om zo maar ff uitteleggen ):
- 1 glas tussen pink en ringvinger
- 1 glas tussen middelvinger en wijsvinger
- 1 glas tussen het glas dat tussen de middelvinger en de wijsvinger zit en je duim
dan beetje knijpen zodat ze stevig staan en geen kant uitkunnen
- 2 glazen in je handpalm
- 1 glas daar nog achter, en dan je pols een beetje plooien zodat het (een klein beetje) klemt
- 1 glas op da stukske onder uwen duim leunend tegen het meest rechtse glas van in je handpalm en tegen datgene dat je vastklemt met je duim...

beter zou ik het niet kunnen verwoorden!

ps; met arm en linkerhand kan ik 13 glazen halen ( pils ) maar wel zodat ik ze kan neerzetten op tafel. ma dan zijde wel ni meer zo zeker van uw stuk / stabiel bezig :)
wa ik bvb nog kan dragen ( bij ons opt werk zijn we daar vrij vaak mee aant proberen ) zijn :
- 9 westmalle trappistglazen ( leeg ofcourse en stabiel ) op 1 hand ( zonder arm te gebruiken ! )
- 16 wijnglazen ( ook leeg, zeer stabiel, op 1 hand en zonder arm! )
- 4 volle westmalle trappistglazen ( zonder morsen, stabiel, en op 1 hand zonder arm alweer )

eens ge zowa begint te kunnen "tassen" op uw hand met 1 iets, volgen de andere glazen ook snel! en der zijn der nog zottere ze :) ( bvb ne collega 24 lege wijnglazen op 1 hand, wie da na kan doen krijgt nen bak :) )

Sedinal

Legacy Member
grote handen is een voordeel... als ik men hand nog maar spreid krijg ik er al 4 op

jodeman

Legacy Member
Waarom geloof ik van het meerendeel echt niets? :wtf:
Er is overdrijven en er is deze post... jeses.

Sedinal

Legacy Member
Jongens tog :) ik heb de proef op de som genomen dus niet overdreven what so ever...

screaM^

Legacy Member
@ jodeman : zo speciaal is da ni ze... als ge ewa ervaring in horeca hebt ( nu in van in restaurants of dergelijke ) leert ge zon dingen al wel eens...

Starrk

Legacy Member
Sedinal zei:
Jongens tog :) ik heb de proef op de som genomen dus niet overdreven what so ever...

Ach, er zullen altijd mensen zijn die niet geloven dat gij 5tal pinten op 1 hand kan dragen en daar stikjaloers van zijn.

Life goes on

Quilombo

Legacy Member
screaM^ zei:
ik kan der in 1 hand 7 dragen
ps; met arm en linkerhand kan ik 13 glazen halen ( pils )
- 9 westmalle trappistglazen ( leeg ofcourse en stabiel ) op 1 hand ( zonder arm te gebruiken ! )
- 16 wijnglazen ( ook leeg, zeer stabiel, op 1 hand en zonder arm! )
- 4 volle westmalle trappistglazen ( zonder morsen, stabiel, en op 1 hand zonder arm alweer )

toevallig zin om dat eens te doen en der een fotooke van te laten trekken (met gsm ofzo)? zou da wel eens willen zien (niet da 'k u nie geloof, maar gewoon om te zien HOE ge dat doet, want dien uitleg snap ik nie ze :p). vooral die (twee) eerste zou 'k wel es willen zien.

Fr3aK

Legacy Member
DekadeZ zei:
Ach, er zullen altijd mensen zijn die niet geloven dat gij 5tal pinten op 1 hand kan dragen en daar stikjaloers van zijn.

Life goes on
Dat is echt iets om jaloers op te zijn... :)

BTW: Mijn moeder heeft jaren in den horeca gestaan en 5 glazen in één hand is het maximum dat zij al heeft gezien...

screaM^

Legacy Member
ik heb hier nu ni direct 9 trappist glazen of 16 wijnglazen thuis, ma kheb al fotos gepakt van bierglazen.
7 was nog stabiel, 8 iets minder :) ga ze direct uppen

Phil

Legacy Member
jodeman zei:
Lege is piece of cake, zet die in elkaar he :p
20 no problemo ;)

Bestaan er eigenlijk cursussen voor ober? Een tapcursus ga ik nog doen.

Ze gaan u graag zien komen in een cafe als gij uw glazen in elkaar steekt...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan