Archief - 5+ pinten in één hand

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DaHeaVYFo

Legacy Member
Ik heb me altijd (wel, sinds ik uitga) afgevraagd, hoe krijgt zo'n café garcon 5 of meer pinten in z'n hand. Ik kan er maar drie volle, vier lege in m'n handpalm krijgen.

En Ik Wil Dit Leren!!

Heeft iemand een deskundige uitleg voor me?

frenzal

Legacy Member
hou per hand 2 vast, en dan eentje int midden
door alles samen te drukken heb je 5 vast

DaHeaVYFo

Legacy Member
Inderdaad, maar 'kheb het nie over een ladies-night mè witte wijn... De topic zei pinten.

Ik sta versteld van de mannen die 6 of 7 pinten in één hand hebben, en zich nog door 't publiek kunnen worstelen

Dr_pimpie

Legacy Member
frenzal zei:
hou per hand 2 vast, en dan eentje int midden
door alles samen te drukken heb je 5 vast

bij voorkeur uw pinken hier nog onder houde anders durven glazen er wel tussendoor glijden (bij plastik bekers is dit niet nodig)

ge kunt er trouwens 10 in totaal vasthoude als ge uw vingers int bier zelf steekt ma da gaan de klante ni wille vrees ik:)

DA_MadAce

Legacy Member
Als de klanten zat genoeg zijn merken ze da nie. :p

Ik vind da ook altijd enorm knap. :o Lange vingerz zekers. :s

Chickenlal

Legacy Member
mja de grote van de handen zal ookwel belangrijk zijn hé :p met veel sukkelen krijg ik er wel 4 in 1 hand

2 op uw vingers en 1 op uw "duimpad" en eentje daarnaast, maar das dan ook maar goed voor ne meter of 2 ze :p

HighWire

Legacy Member
Ik kan 5 volle pinten in 1 hand pakken, da leer je wel als je wat in de horeca staat als garcon/barman :) Ik pak er 1 tussen duim en wijsvinger, 1 tussen wijsvinger en middelvinger, een tussen pink en middelvinger en dan daarachter 1, dan blijft er nog net genoeg plek over juist onder de duim voor nog eentje te zetten :p (Oefen het wel met lege glazen als je wil... of met glazen met water in, bier mag niet verspild worden... :p)

lege glazen... pfoh, stuk of 20... (5 in men hand zelf en de rest stapel ik op men arm zo tegen men borstkas, andere arm hield ik dan vrij voor het volk opzij te duwen :p)

SkY

Legacy Member
Quilombo zei:
vooral nie overdrijven enzo

Niet overdreven hoor, der is een techniek voor maar ik denk dat je het best al proberend leert, elke week een glaasje erbij :-)

holycrus

Legacy Member
kijk, ge spreid uw palm voor u. ge zet de onderkant van pint 1 tussen middenvinger en wijsvinger. Pint 2 tussen middenvinger en ringvinger. Pint drie, tussen duim en wijvinger. Da zijn dus al drie pintne die vaststaan (ge oefent dit best door uw hand wa om te draaien om te zien of ze ni vallen, ge moet ze echt klemmen die drie) maar vanaf ge die basisdrie hebt, ist piece of cake, nu stut ge gewoon al de rest vavn uw pintne tegen die drie vaste, en gaat ge makkelijk, tot vijf of zes of zeven , of uw hele hand/a rm vol als ge wilt ^^

televetforum

Legacy Member
Ik bestel gewoon een meter bier, das makkelijker om te dragen :D

schep

Legacy Member
ik wil hier wel es foto's zien van diegenen die zeggen da ze da kunnen ze:p

ik kan max 4 volle, 5 lege

Ik heb dan ook kleine handen

Joown

Legacy Member
schep zei:
ik wil hier wel es foto's zien van diegenen die zeggen da ze da kunnen ze:p

ik kan max 4 volle, 5 lege

Ik heb dan ook kleine handen

hejhow my fellow barmate :)

ikke max 4 volle, 4 lege ( denk ik , eigenlijk nog nooit echt geprobeerd :unsure: )

Starrk

Legacy Member
Waarom wil je dat kunnen als ik vragen mag? Tenzij je zelf in de horeca werkt natuurlijk. Een ober die 5 pinten tegelijk kan dragen zonder er een te laten vallen straalt wel enige professionaliteit uit!

Crashtestdummy

Legacy Member
alst in fleskes is kannek der 7 dragen in 1 hand, ma me glazen isda onmogelijk zenne :p

me glazen kannek der 5 en kheb ook ma klein pollekes

DBK

Legacy Member
ik heb al moeite met 1 glas van de living tot in mijn kamer te krijgen zonder te smossen :lol:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan