Archief - wireless router

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

skank

Legacy Member
ben van plan om een wireless router aan te kopen
moet een goeie zijn want bij mn zeer dichte toekomstige verhuizing moet ik door gans het huis eventueel mooie verbindingen hebben (woon nu op appartement)

waar moet ik zoal op letten?
ken er niks van....... vandaar

desert storm

Legacy Member
koop een belkin of netgear, daar doe je geen miskoop mee... ben je bereid wat meer te spenderen kan je altijd opteren voor de pre-n toestellen, deze gaan interferentie tegen d.m.v. MIMO (de meeste gebruiken die technologie) en reiken doorgaans iets verder dan de standaard. als je budget echter beperkt is volstaat een gewone b/g-standaard router (al dan niet met turbomodus) nog altijd.

om je een idee te geven van de netgearproducten:

een pre-n toestel (wil je echt de volle snelheid van pre-n moet je ook een PCMIA pre-n kaartje kopen voor in je laptop):

http://www.vandenborre.be/ECOM/app/ECOM.vdb?Np=MqqaM2tbe6oYilqaieKmRytnQy9k

een gewone b/g-router (deze heeft m'n pa en we zijn er heel tevreden over):

http://www.vandenborre.be/ECOM/app/ECOM.vdb?Np=MqqaM2tbe6oYilqaieKmRy9nLi9k

edit: bespaar je problemen en gevloek en koop géén US Robotics.

skank

Legacy Member
netgear heb ik nog nooit van gehoord, ik hoor wel dat linksys niet goed is.. maar wel dlink en belkin.....

welke zou ik nu nemen?
als je kijkt op de site van www.codima.be zie je verschillende routers staan echter zie ik door het bos de bomen niet meer


budget is normaal maar ook niet super
denk rond de 60-70 euro?

qua bereikbaar... ik weet niet of zoiets door een betonnen plaat gaat? bv v gelijjkvloers nr 1e verdiep (via beton) anders is het de bedoeling om op het gelijkvloers(en tuintje) draadloos te werken en dan boven op 1 en 2e verdiep via kabel nr de router

maar ik wil zeker geen problemen qua connecties enzo......

graag nog meer uitleg ;)

desert storm

Legacy Member
skank zei:
netgear heb ik nog nooit van gehoord, ik hoor wel dat linksys niet goed is.. maar wel dlink en belkin.....

welke zou ik nu nemen?
als je kijkt op de site van www.codima.be zie je verschillende routers staan echter zie ik door het bos de bomen niet meer


budget is normaal maar ook niet super
denk rond de 60-70 euro?

qua bereikbaar... ik weet niet of zoiets door een betonnen plaat gaat? bv v gelijjkvloers nr 1e verdiep (via beton) anders is het de bedoeling om op het gelijkvloers(en tuintje) draadloos te werken en dan boven op 1 en 2e verdiep via kabel nr de router

maar ik wil zeker geen problemen qua connecties enzo......

graag nog meer uitleg ;)

linksys niet goed? wie heeft je dat wijsgemaakt :oink: linksys is juist één van de betere merken (net zoals netgear en belkin dus)

anways: belgacom heeft met z'n philips ook een draadloze router staan, voor €39 dacht ik... en daar heb ik ook nog niet veel slechts van gehoord dus... http://www.codima.be/nl/product.aspx?1987

anders eens kijken naar deze belkinrouter: http://www.codima.be/nl/product.aspx?584 lijkt me ook best geschikt, als je eentje wil met turbomodus (maar voor die turbo moet ook weer een kaartje van belkin zelf aanwezig zijn in je pc, de gewone g-snelheid gaat natuurlijk wel): http://www.codima.be/nl/product.aspx?584

bereikbaarheid dan: door beton zal je niet geraken vrees ik, dan is een gewone draadverbinding de beste oplossing.

Slaxz

Legacy Member
dude linksys vind ik een van de beste die er zijn, om maar niet te zagen DE beste

Dr_pimpie

Legacy Member
mijn persoonljike ervaring is dat het bereik van linksys niet echt super is, maar verder zijn ze heel stabiel, gebruiksvriendelijk en met HEEL veel instellingen (zelfs 14e kanaal enzo;))

TekkaBlade

Legacy Member
desert storm zei:
kom ff een weekje op mijn USR-wireless router werken en je zal 't snel merken ;)

Heb 2 routers van USR... Heb er geen problemen mee hoor :p

enfin ja.... van draadloos moet ik eerlijk gezegd nix weten :x

desert storm

Legacy Member
TekkaBlade zei:
Heb 2 routers van USR... Heb er geen problemen mee hoor :p

enfin ja.... van draadloos moet ik eerlijk gezegd nix weten :x

als ik hem aansluit via een gewone UTP-kabel heb ik ook geen last hoor :p

skank

Legacy Member
ene gekocht van philips
en werkt perfect
in mum v tijd ingesteld :)
top ! :applause:

TitaTovenaartje

Legacy Member
bij mijn vriendin willen ze ook draadloos plaatsen (adsl)
had die philips ook al gezien, maar wat moet ik daar dan bij kopen voor hun vaste pc?
In de laptop zit een kaartje (ontvanger)

skank

Legacy Member
TitaTovenaartje zei:
bij mijn vriendin willen ze ook draadloos plaatsen (adsl)
had die philips ook al gezien, maar wat moet ik daar dan bij kopen voor hun vaste pc?
In de laptop zit een kaartje (ontvanger)

ik heb gewoon mijn vaste pc via een ethernet cable verbonden met mn router

TitaTovenaartje

Legacy Member
probleem is dat zij zo geen uitgang hebben. die hun modem zit ingebouwd.
enige optie is via usb denk ik.
is dat dan aan te raden?

skank

Legacy Member
TitaTovenaartje zei:
probleem is dat zij zo geen uitgang hebben. die hun modem zit ingebouwd.
enige optie is via usb denk ik.
is dat dan aan te raden?

mmm ben ook geen expert hierin
ff rondvragen?

desert storm

Legacy Member
TitaTovenaartje zei:
probleem is dat zij zo geen uitgang hebben. die hun modem zit ingebouwd.
enige optie is via usb denk ik.
is dat dan aan te raden?

gewoon ff een PCI-netwerkkaartje kopen. bij itware kan je al eentje hebben vanaf €7.

TitaTovenaartje

Legacy Member
ja maar dan moeten we die pc opengooien en daar zijn we leeks in.

desert storm

Legacy Member
TitaTovenaartje zei:
ja maar dan moeten we die pc opengooien en daar zijn we leeks in.

is zeker niet moeilijk: je schroeft of schuift het zijpaneel van je pc er af, en je schuift het kaartje er gewoon in op het moederbord. en anders neem je de pc mee naar de winkel en laat je het terplekke er in steken (1min werk), daar zouden ze niet moeilijk over mogen doen.

TitaTovenaartje

Legacy Member
Waarom niet gewoon met een usb ontvanger?
Is die zo veel slechter?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan