Archief - Ultieme Game PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Brick Top

Legacy Member
Met dat budget is het mss interessant om een aparte soundcard te steken? Ik heb toevallig gisteren wat reviews bekeken van high-end headsets en het viel op dat men keer op keer zei dat een soundcard toch een hoorbaar verschil maakte. Je mag me gerust verbeteren als ik bullshit aan 't verkopen ben hoor. :p

Veel geld hoeft het in ieder geval niet te kosten.

Panthercycle

Legacy Member
Aan het geluid moet inderdaad ook gedacht worden! Maar daarbij is het belangrijk dat je best eerst een goede headset/koptelefoon/boxen koopt en dan eventueel pas een versterker/geluidskaart. Je zal immers veel meer verschil horen met betere apparatuur op moederbord audio dan met een minder goed apparaat en een betere geluidskaart.
Overigens kan je dingen als een koptelefoon ook handig voor veel meer doeleinden gebruiken zoals bij een laptop of ipod ofzo en het veroudert veel minder snel. Ik zou eerst voor goede randapparatuur gaan en dan je systeem upgraden naarmate je het nodig vindt, de prijzen van randapparatuur dalen dan ook veel minder snel dan die van interne hardware.

Nu effe concreet: als je echt voor eyefinity of een 2560x1600 resolutie gaat of iets dergelijks dan heb je echt veel aan een dure grafische oplossing zoals CF met de nieuwste AMD kaarten, als je je echter beperkt tot full HD of minder dan zou ik wachten en later upgraden omdat je daarvoor tegenwoordig belange zoveel nog niet nodig hebt.

Over de processor: Als je effectief enkel wilt gamen dan is de 2500k echt way to go, als je echter geïnteresseerd raakt in programmeren/videobewerking/wat dan ook, heb je misschien wel iets aan die hyperthreading van de 2600k op termijn. Dat zou voor mij die 75 euro meer dat het nu kost (sinds de 2700k uit is) wel goed praten. Ik zou persoonlijk geen systeem kopen van 3000 euro om ENKEL mee te gamen. Zonder aarzelen 1000 euro aan grafische kaarten geven en dan besparen op een processortje voor och god 75 euro, het is jouw keuze. Als je natuurlijk zowiezo upgrade naar ivy bridge dan vervalt mijn mening wel.

PS: Ik heb die Corsair 600T White hier naast mij staan sinds mijn build vorige maand en vind hem nog steeds stunning, een aanrader! :) (bouwt ook erg vlot btw)

Darkwing Duck

Legacy Member
ATI zei:
Ik ga u een goeie raad geven,het enige systeem hier dat echt prijs/kwaliteit topper is die van phate_13

Om het wat overzichtelijk te maken!!

Deze setup moet je bestellen.

Mobo: ASUS P8Z68-V ~165€
CPU: Intel Core I5 2500K ~200€
Cooler: Noctua NH-D14 ~75€
MEM: 2x4GB DDR3 1333 ~40€
GRK: 2* HD7970 ~1000€ (???)
Case: Corsair 600T ~150€
SSD: Crucial M4 128GB ~175€
HDD: Samsung EcoGreen F4EG 2TB ~125€
Voeding: Seasonic Platinum Series 860 Watt ~200€
DVD: Samsung SH-S233C ~20€

Totaal : 2150 euro

Is heel krachtig prijs kwaliteit dik in orde en je hebt nog 850€ over voor topkwaliteit randapperatuur.

Je kan als koeler eventueel een Thermalright silver arrow kopen ipv die noctua. Is even goed, goedkoper en ik dacht zelfs iets stiller.

mdgf

Legacy Member
De nh-d14 is inderdaad in de benelux imo totaal niet interessant tov de silver arrow (in de rest van de wereld is die duurder/even duur, maar hier is hij juist goedkoper). En lets face it: de nh-d14 is pokkelelijk terwijl de silver arrow er tensminste ietwat modern uitziet.

Mechanisch toetsenbord:

Ik typ hier nu zelf op de blackwidow en om tekst te typen zijn zo'n blauwe switchen goddelijk. Maar je moet er echt wel rekening mee houden dat de aanslaghoogte en terugklikhoogte niet gelijk zijn, dit betekent dat het relatief moeilijk is om snel na elkaar dezelfde toets in te drukken (het lukt wel, maar het kan veel vlotter en je moet je erop concentreren) met Cherry MX Blue/Brown en Bucklers (en andere minder populaire ook).
Voor gamers raadt men meestal Cherry Reds/blacks (blacks vereisen meer druk) aan, dit zijn switchen waar de release height en het aanslagpunt op dezelfde hoogte liggen waardoor je op zich enorm snel kunt bashen op een knop.

En niet vergeten: zeker blauwe, zwarte en bucklers zijn zeer luid.
Mechanical Keyboard Guide

R@ndom

Legacy Member
Antec 900 V2, ik heb ze, als ik het opnieuw moest kopen dan was het iets anders want deze kast is ERG klein.
Combinatie scythe mugen 2, GTX 580 en asus maximus IV moederbord krijg je bijna NIET in deze kast....laat staan een dual gpu á la GTX 590(want dan zit de kaart tegen de hd cage.

Met de scythe kan je ook vergeten om de vent aan te sluiten in de zijkant(deur) want de scuthe is zo hoog dat je er geen vent meer bij krijgt.

Een voordeel aan de ANtec: koelt erg goed...

Kadetje

Legacy Member

BestGamer

Legacy Member
Ik ga nog wachtten tot de star wars spullen van Razer te koop zijn.

Namexx

Legacy Member
Huidige job

Schoolgaande / Student

Studies

ASO

______________

Geen kennis van PC's, onrealistisch budget etc,.. obvious trolls are obvious?

phate_13

Legacy Member
Een reden te meer om deze niet nutteloos te gaan bumpen, Namexx...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan