Archief - Ultieme Game PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

horste

Legacy Member
razer deathadder en steelseries 7g, houd er wel rekening mee dat een mechanisch toetsenbord énorm veel lawaai maakt in vergelijking met een normaal toetsenbord. Steelseries sensei is blijkbaar ook wel goed, maar ik ben enorm tevreden van mijn deathadder (+ goliathus muismat, koop aub een goeie muismat als je toch gaat investeren in een muis)

steelseries 6gv2 is iets kleiner, en ook enorm goed, maar aangezien budget toch geen rol speelt blijkbaar ga je beter voor de 7g

phate_13

Legacy Member
Salasander zei:
Ik ken er niet veel van maar voor de keuze van muis wil ik wel even helpen. Naar eigen ervaring zou ik meer kiezen voor een Logitec muis dan een razor muis. Razor gaan (ik spreek uit eigen ervaring) veel minder lang mee dan de logitec muizen. Indien je een hardcore MMO gamer bent kan je misschien wel nog kiezen voor die razor naga met extra veel buttons...


Sorry hoor, maar dat is ook maar belachelijk advies. Razer gaat minder lang mee dan logitech. En dit weet je enkel uit eigen ervaring --> Nutteloos.

Als ik een AMD kaartje koop en deze begeeft het, en mijn nvidia kaartje niet. Dan moet ik mensen nvidia gaan aanraden omdat ik uit ervaring weet dat AMD kaartjes het sneller begeven? Bullshit.


En naar bestgamer toe : Post geen 2 keer vlak na elkaar. Edit je post dan.

jiggyland

Legacy Member
Qua muis ben ik toch nog steeds super contrnt met mijn logitech MX Revolution

dawnzolino

Legacy Member
Corsair Graphite 600T Mesh
* Op voorraad leverancier (1-5 werkdagen)
€ 156,00 € 156,00
Artikel verwijderen

Gigabyte GA-X79-UD3
* Op voorraad leverancier (1-5 werkdagen)
€ 220,00 € 220,00
Artikel verwijderen

Intel Core i7 3930K / 3,2 GHz
* Niet voorradig ( wordt verwacht 10 - 15 werkdagen )
€ 681,00 € 681,00
Artikel verwijderen

Corsair Dominator-GT 12 GB DDR3-2000 Tri-Kit CMT12GX3M3A2000C9
* Op voorraad leverancier (1-5 werkdagen)
€ 247,00 € 247,00
Artikel verwijderen

Crucial RealSSD M4 256GB CT256M4SSD2
* Op voorraad leverancier (1-5 werkdagen)
€ 368,00 € 368,00
Artikel verwijderen

Corsair PSU HX1000 Watt
* Op stock in de winkel
€ 199,00 € 199,00
Artikel verwijderen

Western Digital Caviar Black 1TB WD1002FAEX
* Niet voorradig ( wordt verwacht 10 - 15 werkdagen )
€ 133,00 € 133,00

2 x AMD 7970 ~1000€


totaal 3000€
en we hebben ons eens kunnen uitleven :applause::p

BestGamer

Legacy Member
Kan je ook maken dat je bij de razer Naga op nummer 1 drukt dat dan je volume enzo zachter word??

Mooie setup maar ik pak toch die van phate omdat ik dan nog ook geld kan steken in mijn randapparatuur.

Groetjes

phate_13

Legacy Member
timmyfrag waarom die bullshit nu weer? Anders moet je nog wat harder je best doen om nog wat slechter advies te geven? Sorry hoor, maar dat is precies ook weer je best doen om de TS in de war te brengen. Dat stoort echt.

Lan

Legacy Member
In zo een config misstaat een 30" 2560x1600 monitor eigenlijk niet.
Overal wordt de HP ZR30W aanbevolen.

Config van Phate_13 is prima. Koop geen i7 daar haal je niks mee.
Een groter scherm daarentegen. Eventueel je voeding zwaar genoeg nemen om 2x 7970 aan te sturen.

ATI

Legacy Member
Ik ga u een goeie raad geven,het enige systeem hier dat echt prijs/kwaliteit topper is die van phate_13

Om het wat overzichtelijk te maken!!

Deze setup moet je bestellen.

Mobo: ASUS P8Z68-V ~165€
CPU: Intel Core I5 2500K ~200€
Cooler: Noctua NH-D14 ~75€
MEM: 2x4GB DDR3 1333 ~40€
GRK: 2* HD7970 ~1000€ (???)
Case: Corsair 600T ~150€
SSD: Crucial M4 128GB ~175€
HDD: Samsung EcoGreen F4EG 2TB ~125€
Voeding: Seasonic Platinum Series 860 Watt ~200€
DVD: Samsung SH-S233C ~20€

Totaal : 2150 euro

Is heel krachtig prijs kwaliteit dik in orde en je hebt nog 850€ over voor topkwaliteit randapperatuur.

dawnzolino

Legacy Member
phate_13 zei:
timmyfrag waarom die bullshit nu weer? Anders moet je nog wat harder je best doen om nog wat slechter advies te geven? Sorry hoor, maar dat is precies ook weer je best doen om de TS in de war te brengen. Dat stoort echt.

timmyfrag zei:
totaal 3000€
en we hebben ons eens kunnen uitleven :applause::p

snap de ironie:sop:

toch zou ik op ivy bridge wachten met zo een 2 kaarten :)

phate_13

Legacy Member
timmyfrag zei:
snap de ironie:sop:

toch zou ik op ivy bridge wachten met zo een 2 kaarten :)

Does not matter. Het enige wat je met zo'n post bereikt is dat je de TS in de war brengt. En dat is gewoon vervelend.

BestGamer

Legacy Member
vraag : kan ik op dat moederbord dan de ivy bridge plaatsen??

Musk

Legacy Member
Die voeding in phate z'n setup :drool:

Die faalt zelfs niet als er 1000w van gevraagd wordt denk ik

phate_13

Legacy Member
BestGamer zei:
vraag : kan ik op dat moederbord dan de ivy bridge plaatsen??

Daar op zullen Ivy bridge processoren ook werken ja. Al gaat het belachelijk zijn om voor dat kleine prestatieverschil een nieuwe processor te kopen hoor.

phate_13

Legacy Member
Ghz maakt niet zoveel uit. Ik geloof dat deze slechts 0.1Ghz hoger geclockt gaan zijn. Vooral een mentaal verschil dus.

Wat echter wel het geval gaat zijn is dat deze processor per clock zo'n 15% sneller en 15% zuiniger zouden moeten zijn. (Sandy Bridge aan 1Ghz vs Ivy Bridge aan 1Ghz, zal de Ivy bridge 15% sneller en zuiniger zijn.)

Zo'n verschil is echter niet echt te merken. Zeker niet in games.

laurievl

Legacy Member
setup van phate_13 vind ik het beste enkel, een CF7970 is overkill, dan beter wachten en een CF7950 kopen, gaat meer dan genoeg zijn, veel goedkoper.

phate_13

Legacy Member
laurievl zei:
setup van phate_13 vind ik het beste enkel, een CF7970 is overkill, dan beter wachten en een CF7950 kopen, gaat meer dan genoeg zijn, veel goedkoper.

Vanuit een standpunt van prijs/prestaties, inderdaad, dan moet ik je zeker gelijk geven. Maar "meer dan genoeg", nja, niet helemaal. Voor verscheidene games van nu kom je met een GTX580 SLI opstelling al niet boven de 30fps zodra dat je richting very high settings gaat. Zelfs met de HD7970 CF opstelling betwijfel ik ten zeerste dat je Metro 2033 volledig open kunt draaien.

Natuurlijk zullen er altijd een paar zo'n games zijn, en ik zou voor mijn eigen ook zeggen : Die 300 euro extra is het niet waard. Maar als het budget er is, en hij het beste wilt, dan kan ik hem er wel ergens in volgen.

Maar zeker terecht dat je het aanhaalt!

laurievl

Legacy Member
phate_13 zei:
Vanuit een standpunt van prijs/prestaties, inderdaad, dan moet ik je zeker gelijk geven. Maar "meer dan genoeg", nja, niet helemaal. Voor verscheidene games van nu kom je met een GTX580 SLI opstelling al niet boven de 30fps zodra dat je richting very high settings gaat. Zelfs met de HD7970 CF opstelling betwijfel ik ten zeerste dat je Metro 2033 volledig open kunt draaien.

Natuurlijk zullen er altijd een paar zo'n games zijn, en ik zou voor mijn eigen ook zeggen : Die 300 euro extra is het niet waard. Maar als het budget er is, en hij het beste wilt, dan kan ik hem er wel ergens in volgen.

Maar zeker terecht dat je het aanhaalt!

Versta natuurlijk dat je HD7950 CF vergelijk of zelf gelijkstelt met een GTX 580 sli opstelling maar ik denk/hoop toch dat de AMD series in CF beter gaan uitkomen dan nvidia, verhaal CF6950 vs GTX580sli is het verschil aanwezig maar is velen goedkoper (AnandTech - Bench - GPU11)

Wat ik wil zeggen is dat ik hoop dat de prestaties van de AMD CF veel beter en hoger zullen zijn dan nvidia als ze deze lijn doortrekken als met de HD6000 series ;) maar een HD7970 is natuurlijk beter dan CF7950

En zoals je zegt, het budget is er en je wilt het per se gebruiken dat moet je het doen maar ik vindt het toch een tip die hij kan meenemen ;)

EDIT: HD6950 CF kan ongeveer metro 2033 alles max spelen ;) resolutie Full HD, voor eye finity zal je inderdaad niet genoeg hebben

phate_13

Legacy Member
Pas op, SLI is al een heel stuk verbeterd hoor. Vergelijk bv. een GTX570 SLI en HD6970 CF maar of HD6950CF met GTX560 Ti SLI. Al zou CF bij de HD7xxx weer verbeterd moeten zijn.

Vanaf de HD6870 heb je het effect al dat je veel meer betaald voor relatief weinig meer prestaties.

laurievl

Legacy Member
phate_13 zei:
Pas op, SLI is al een heel stuk verbeterd hoor. Vergelijk bv. een GTX570 SLI en HD6970 CF maar of HD6950CF met GTX560 Ti SLI. Al zou CF bij de HD7xxx weer verbeterd moeten zijn.

Vanaf de HD6870 heb je het effect al dat je veel meer betaald voor relatief weinig meer prestaties.

Das waar , die HD6870 bleef beste prijs/kwaliteit en is in CF een super setup gohja, ik hoop dat die nieuwe series snel dalen in prijs :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan