Archief - TV sound system

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GEE

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
In die tijd was die philips een van de weinige 37" die al Full HD was en aangezien ik van plan was hier mijn computer op aan te sluiten, wou ik zeker een Full HD scherm.

Doe ik hier ook al sinds mijn eerste echte multimedia PC, velen hoorden het in Keulen donderen toen ik zei dat ik mijn pc op de tv wou aansluiten (en geluid ook digitaal naar de versterker), spijtig genoeg is mijn tv nog van voor het HDMI tijdperk (wel VGA & DVI maar geen HDCP dus gekloot met mijn PS3), en hij had geen component (2 keer gesjareld), maar hij was relatief goedkoop (888 euro een goede 7 jaar ofzo terug). Kijk zo al jaren digitaal naar VRT via DVB-T nog voor ik telenet digitaal had :)

koetje07 zei:
Hoe werkt dat dan met pc? Gewoon kabel op aansluiten en dan kan je films bekijken? Want begreep niet goed waarom internet goed is op je tv als je toch met usb film kunt afspelen.

Totaal niet te vergelijk met USB en zelfs de zogenaamde internet tv's, onlangs zitten spelen met zo een grote Samsung met al die toeters en bellen, wel als je héél veel geduld hebt, kan je daar op surfen, die browser is erg beperkt, je tv kan enkel films afspelen in bepaalde formaten, een PC daarentegen is altijd up-to-date voor gelijk welk type bestandsformaat, kwestie van je players te updaten. Live streaming van concerten bvb is de max, AB-tv concerten, Werchter afgelopen zomer, Youtube (tot 1080p), noem maar op, gewoon op je scherm, geluid door de surround. Pakken leuker dan op een (relatief) klein pc scherm of laptop met vaak klote geluid. Kortom ik zou er uren kunnen over doorgaan, maar internet op mijn tv kan ik gewoon niet meer missen (gebruik een multimedia keyboard met ingewerkte trackball om vlot te kunnen surfen, momenteel een Trust Media Center. Logitech heeft net een relatief klein toetsenbord uit met een goede trackpad naast de toetsen).

Mr. Humphries zei:
Mja, er zijn tv's (zoals de LG smart tv's) waarmee je direct op internet kan en je afstandsbediening als muis gebruikt.

Zo hoef je er geen usb hdd op aan te sluiten, of een mediaspeler of wat dan ook. Tv's worden op de duur ook gewoon computers :).

Met de PC bij ons thuis heb ik gewoon een hdmi kabel aan de tv hangen en een optische naar de surroundversterker. Als ik de versterker niet opzet, kan ik ook het geluid nog afspelen via de tv zelf via de hdmi kabel.

Idem hier, geluid gaat via een gewoon audio snoertje naar de tv, coax SPDIF naar de versterker, ook andersom is gewoon audio laten spelen zonder beeld mogelijk), enkel je versterker nodig en de afstandsbediening van de pc om nummer te veranderen enz (geen infrarood werkt dus ook vanuit een andere kamer) :)

De volgende stap (en als ik eens de lotto win) zou ik graag een draadloos scherm zien (wifi of zijn opvolger) die gewoon audio & video streamt naar je scherm van gelijk welke bron, een pc, een tablet, je spelconsole, zelfs je smartphone. Een scherm is gewoon een monitor, hoeveel luidsprekers, tuners enz maakt mij niet uit, wel hoe je het kan connecteren met al je multimedia. Een cenctrale hub is eigenlijk de toekomst, Bose heeft al zo een tv (maar belachelijk duur).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan