Archief - TV sound system

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

koetje07

Legacy Member
Hallo iedereen,

Ik ga binnenkort waarschijnlijk een TV met sound system kopen. Van TV heb ik wel al ongeveer een idee, maar van sound system echt geen flauw benul. Wat denken jullie? Hebben jullie er 1,zoja is hij goed? Welke?

prijs rond 50-100 euro

Mr. Humphries

Legacy Member
Voor die prijs zou ik echt geen sound system kopen hoor. Daar ga je geen meerwaarde aan hebben eerder meer last met het tekort aan aansluitingen als je er meerdere toestellen op wil aansluiten.

koetje07

Legacy Member
oh thnx you sir, saved me 50-100 euro's :) mhmm heeft iemand enig idee dan van TV?mn budget is 350-400 euro :)

Mr. Humphries

Legacy Member
Hoever zit je er vandaan, en wat ga je er precies op afspelen? Is het om te gamen, of om films te kijken, gewone tv ...

koetje07

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Hoever zit je er vandaan, en wat ga je er precies op afspelen? Is het om te gamen, of om films te kijken, gewone tv ...

3-4m, af en toe eens ps3 maar ook tv en films. maar vooral tv

Muscleduck

Legacy Member
Die Panasonic is toch een pakske beter hoor, zeker als je er zo ver van zit. 32" op 3-4m is redelijk klein. Ik heb een 32" en zit er een meter, maximum 2 van.

koetje07

Legacy Member
Muscleduck zei:
Die Panasonic is toch een pakske beter hoor, zeker als je er zo ver van zit. 32" op 3-4m is redelijk klein. Ik heb een 32" en zit er een meter, maximum 2 van.

heb eens gemeten en tis 2.5m :p was vergeten zeggen. is het dan goed? is zon 42 inch niet vermoeiender voor de ogen?

FleXe

Legacy Member
Je maakt een klassieke fout; zonder onderbouwde mening voor LED kiezen.

Ik zeg je vanuit mijn eigen ervaring dat plasma echt een stuk beter is. Ik wilde onlangs ook een LED tv kopen en was vastberaden om geen plasma te kopen. Ben na aanraden van van velen op dit forum toch voor plasma gegaan, tot op de dag van vandaag nog altijd tot "ongenoegen" van mijn vrienden.

Zelf weet ik wel beter. Plasma is echt nog altijd goedkoper én superieur qua beeldkwaliteit. Behalve dan als je 9/10 keren in een écht overdreven verlichte omgeving gaat kijken, of wanneer je wakker ligt van een 20 à 30 euro extra op je elektriciteitsrekening op het einde van het jaar.

Ik zou ook voor die Panasonic gaan die Mr. Humphries aanraadt. Hij weet immers waarover hij spreekt :)

Mr. Humphries

Legacy Member
Als je niet zeker bent van de grootte, zou ik zeker en vast eens gaan kijken in een winkel om ze te vergelijken.

Let wel, als je dit gaat doen in een mediamarkt of saturn e.d. gaat een LED er altijd beter uit komen dan een plasma, dit door de enorm overbelichte omgeving.

Als je kleiner dan 42" wil gaan, kom je zoiezo uit bij LED (of LCD, maar die vind je bijna niet meer ...). Dan is die Samsung een optie, maar ik ben zelf geen samsung fan en zou dan eerder opteren voor LG of zelfs panasonic in de LED's.

koetje07

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Als je niet zeker bent van de grootte, zou ik zeker en vast eens gaan kijken in een winkel om ze te vergelijken.

Let wel, als je dit gaat doen in een mediamarkt of saturn e.d. gaat een LED er altijd beter uit komen dan een plasma, dit door de enorm overbelichte omgeving.

Als je kleiner dan 42" wil gaan, kom je zoiezo uit bij LED (of LCD, maar die vind je bijna niet meer ...). Dan is die Samsung een optie, maar ik ben zelf geen samsung fan en zou dan eerder opteren voor LG of zelfs panasonic in de LED's.

mhmm denk toch dat ik geen 42" of hoger zal gaan,vanwege budget en afstand. Maar zal binnenkort eens in een winkel gaan kijken, zal ik wel wat wijzer worden. :) dus jullie voorkeur van merken zijn?LG en Panasonic, of zijn er nog meer? Ook een reden?

edit: mijn oma heeft een LED gekocht en we hebben nu een LCD,en vind het toch een groot verschil hoor. Bij mijn oma zit er een raam vlak naast waardoor het wss beter oogt dan de LCD door de verlichting.

Mr. Humphries

Legacy Member
Inderdaad. Een LED is veel helderder, daarom dat ze zichtbaarder zijn bij een directe lichtinval. Het spijtige hiervan is, dat er wel wat detail inhet beeld verloren gaat. Het contrast gaat achteruit en de zwartwaarden zijn niet wat ze lijken te zijn :).

GEE

Legacy Member
koetje07 zei:
Hallo iedereen,

Ik ga binnenkort waarschijnlijk een TV met sound system kopen. Van TV heb ik wel al ongeveer een idee, maar van sound system echt geen flauw benul. Wat denken jullie? Hebben jullie er 1,zoja is hij goed? Welke?

prijs rond 50-100 euro

Meeste flatscreens hun geluid zuigt apeballen tot en met, maar voor 100 euro kan je toch perfect een 2.1 setje kopen of zelfs een goede 2.0 set die 10 keer beter zal klinken dan de ingebouwde speakers. Ik luister nooit geluid over de ingebouwde speakers tenzij voor een stukje nieuwskijken ;-).
Logitech zou ik persoonlijk niet meer kopen (al zullen velen net dit kiezen) maar eerder een Creative setje, voor muziek klinken die ook heerlijk (gewoon de MP3 speler er aan).
Sinds ik ooit mijn mono-tv de uitgang van de hoofdtelefoon aan mijn Hifi heb gehangen was er geen weg terug meer :-) (toen de dieren nog spraken).
Dit weekend nog een uurke staan geilen op flatscreens bij Van den Borre, op alle schermen was hetzelfde beeld, op een paar LED screens met hoog contrast na kon NIKS tippen aan de Panasonic plasma, zelfs een Samsung plasma scoorde stukken beter.
Wat me telkens weer opvalt, Sony weinig contrast, idem met Philips, LG van hetzelfde laken een pak. Ok niet elke tv staat perfect ingesteld (of zelfs niet).
Als geld geen bezwaar zou zijn ... Panasonic Plasma zonder twijfel.

koetje07

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Inderdaad. Een LED is veel helderder, daarom dat ze zichtbaarder zijn bij een directe lichtinval. Het spijtige hiervan is, dat er wel wat detail inhet beeld verloren gaat. Het contrast gaat achteruit en de zwartwaarden zijn niet wat ze lijken te zijn :).

maar biedt LED dan nog altijd een groter zichtbaar verschil dan plasma's en LCDs bij een grote lichtinval?of zijn pakweg plasma's gewoon iets minder helderder maar wel duidelijker?

Mr. Humphries

Legacy Member
Zoals je zegt: plasma is inderdaad iets minder helder, maar wel 'duidelijker' als in meer details bij donkere beelden.

Zelfs 2.0 setjes gaan echt geen beter geluid geven. Een beetje spelen met de instellingen van je tv doet al veel. De geluidsweergave is van de panasonics ook weer beter, mede door de iets dikkere behuizing.

harry16

Legacy Member
Mij is vorig jaar ook de Panasonic aangeraden..
Kan niks anders zeggen dan een super tv!!

koetje07

Legacy Member
Zal dan eens kijken naar Panasonic. :) Maar de tv zal in een omgeving staan waar het licht zal teruggekaatst worden, ik vind dit vrij irritant bij mijn huidige tv( zeker 10 jaar oud), soms wel dat ik gewoon stop omdat ik niets meer kan zien. Maar dan voor 's avonds zal er geen licht zijn. Dus eigenlijk is LED betr overdag en plasma 's avonds?

Mr. Humphries

Legacy Member
In het algemeen is dat zo. Let wel, er zijn heel veel LED's die ook een blinkend scherm hebben. Dan vervalt een deeltje van het voordeel van de helderheid natuurlijk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan