Archief - TV + Blu-ray speler + surround geluid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jonathan

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Die 8000 reeks wordt door heel veel mensen slecht beoordeelt op vlak van backlightbleeding en clouding ...

Misschien wel nog een aanrader van versterker: Presenting new Slim AV Receivers - Pioneer Europe

Dunner dan normaal en toch evenveel kracht. Je kan hem via USB of je netwerk aansluiten (wat nog beter is misschien). Enkel heb je dan nog maar een 100 euro over voor speakers ... Maar je kan deze dan stillaan opbouwen en beginnen met 2 bookshelves, later 2 staanders en dan nog later een center en dan daarna een bass ofzo ... Zo kan je met minder budget toch een mooi systeem uitbouwen.

En de 6 reeks niet ofzo? De panelen zijn toch dezelfde?

Die receivers zien er inderdaad wel erg klassevol uit, ik zal eens horen of ik daar een interessante prijs voor kan krijgen, anders kijk ik eens uit naar Sony. De meer voor hand liggende merken zoals Onkyo en Denon zijn moeilijker te verkrijgen voor een interessante prijs voor mij persoonlijk.

Mr. Humphries

Legacy Member
Mja, blijkbaar heeft de 6 reeks er minder last van. Let op! Niet alles hangt af van het paneel! Software instellingen kunnen de helderheid van je LEDs regelen en hier ook een rol in spelen. Het paneel is 1 ding, de software is nog iets anders, en tegenwoordig heeft die veel in de pap te brokken :).

Mag ik vragen hoe je goedkoper aan die producten komt? Komt het van een winkel of van een distributeur of invoerder ofzo?

Jonathan

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Mja, blijkbaar heeft de 6 reeks er minder last van. Let op! Niet alles hangt af van het paneel! Software instellingen kunnen de helderheid van je LEDs regelen en hier ook een rol in spelen. Het paneel is 1 ding, de software is nog iets anders, en tegenwoordig heeft die veel in de pap te brokken :).

Mag ik vragen hoe je goedkoper aan die producten komt? Komt het van een winkel of van een distributeur of invoerder ofzo?

Ik kan die producten aan +-inkoopprijs krijgen via de keten waar ik werk.

HOPLON

Legacy Member
Waarom wordt er hier eigenlijk zo weinig over de Sony Led(lcd) tv's gepost??

Tribal

Legacy Member
HOPLON zei:
Waarom wordt er hier eigenlijk zo weinig over de Sony Led(lcd) tv's gepost??

De enigste uitschieters bij Sony zijn de NX720, HX820 en de HX920. En deze (topmodellen) zijn niet bepaald de goedkoopste.Voor de rest zijn de toestellen van de concurrentie gewoon beter qua prijs/kwaliteit.

Jonathan

Legacy Member
Goed nieuws, blijkbaar kan ik aan materiaal van Sony, Pioneer en Onkyo geraken aan voordeligere tarieven, dat zorgt er dan meteen voor dat ik een iets grotere keuze heb. Yamaha kan ik niet met zekerheid zeggen, maar dat is misschien ook een optie.

Ik ga dus inderdaad zoals aangeraden gewoon meteen kijken voor een degelijke receiver en zo verder uitbouwen.

Het liefst zou ik een receiver hebben met 4 hdmi input poorten (met ondersteuning voor 3D en ARC), ik zou ook graag muziek kunnen afspelen via USB, netwerkfunctionaliteit is niet vereist maar lijkt mij wel makkelijk in sommige gevallen. Ik weet niet hoe het zit met de techniek, maar is het enigzins al mogelijk om muziek draadloos te streamen via bijvoorbeeld een iPhone, of moet je daarvoor gewoon een apart toestel terug aan je receiver koppelen? 7.1 lijkt leuk, maar in de realiteit denk ik dat ik enkel 5.1 zal gaan gebruiken.

Zijn er anders nog belangrijke dingen waar ik op moet letten? Ik heb al veel gelezen ivm support voor actieve/passieve subwoofers maar ben daar niet helemaal in mee vrees ik ...

Mr. Humphries

Legacy Member
Deze versterker heeft bijvoorbeeld alles wat je wil:VSX-921 7.1 Channel HDMI 3D AV Receiver with HD Audio, iPod/iPhone/iPad Digital Direct, AirPlay, DLNA and Internet Radio - Pioneer Amplifier and Receivers

4 HDMI inputs, USB en je kan draadloos streamen vanaf je iPhone, mits wireless adapter.

Het is wel zo dat de betere receivers zoiezo 7.1 zijn. Daarom wil het nog niet zeggen dat je daar 8 speakers op moet aansluiten natuurlijk.

Over passieve en actieve subwoofers kan ik zeggen dat actieve subwoofers beter zijn omdat deze lager kunnen gaan en meer kracht hebben. De passieve varianten geven maar een dof geluid meestal. Bij actieve subwoofers heb je nog een stroomkabel nodig, bij passieve niet. Handig is ook dat je bij de actieve subwoofers je rear speakers kan aansluiten, zodat je vanaf daar kan vertrekken voor je kabels ipv vanaf je receiver en zo hele kabels naar achter moet trekken.

Jonathan

Legacy Member
Bedankt voor de tip, nog mensen met advies ivm een receiver en een blu-ray speler soms? En wat dan met geluid, in welke richting zou je dat gaan zoeken?

HOPLON

Legacy Member
soulreaper zei:
Mijn voorkeur ging ook naar een plasma, maar 50 inch is het maximum dat we kunnen gaan. En onze tv hangt sinds kort aan de muur en de "luster" in de living schijnt knal in het beeld en dat is bij een plasma scherm ZEER irritant...

Welke plasma heb jij, die GT30?

soulreaper

Legacy Member
HOPLON zei:
Welke plasma heb jij, die GT30?

Nee, een philips uit de tijd dat de dieren nog spraken. Probleem is echter dat de lichtreflectie bij de huidige LED schermen net hetzelfde probleem schijnt te geven. Dus enige oplossing is de luster te verhangen...

Assioso

Legacy Member
Ik vind het lichtreflectieprob bij plasma echt wel heel goed meevallen (heb zelf de V20), had gedacht dat dit veel erger zou zijn. Hoe vaak brandt die luster trouwens terwijl je tv kijkt?

Matey

Legacy Member
Ik vind het ook best meevallen met m'n G30, 'vroeger' waren alle tv's zo. We zijn te veel gewend hé de dag van vandaag ;-)

HOPLON

Legacy Member
Assioso zei:
Ik vind het lichtreflectieprob bij plasma echt wel heel goed meevallen (heb zelf de V20), had gedacht dat dit veel erger zou zijn. Hoe vaak brandt die luster trouwens terwijl je tv kijkt?

Als je met volk zit zal die wss branden terwijl naar iets op tv zit te kijken ...

Assioso

Legacy Member
HOPLON zei:
Als je met volk zit zal die wss branden terwijl naar iets op tv zit te kijken ...

Als je volk hebt zitten zal je ook al ni ongestoord tv kunnen kijken zeker? :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan