Archief - TV + Blu-ray speler + surround geluid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tribal

Legacy Member
Backlightbleeding en clouding is in de meeste gevallen geen probleem. Zal enkel opvallen in een volledig duistere omgeving, zo gauw je ergens een sfeer/schemerlampje aansteekt is het verwaarloosbaar. Ook als je wat meer realistische instellingen gebruikt (contrast,helderheid) is het ook al veel beter. Beste toestel van het moment is trouwens een Sharp (Elite pro reeks) en LED, wel peperduur.

Jonathan

Legacy Member
Tribal zei:
Backlightbleeding en clouding is in de meeste gevallen geen probleem. Zal enkel opvallen in een volledig duistere omgeving, zo gauw je ergens een sfeer/schemerlampje aansteekt is het verwaarloosbaar. Ook als je wat meer realistische instellingen gebruikt (contrast,helderheid) is het ook al veel beter. Beste toestel van het moment is trouwens een Sharp (Elite pro reeks) en LED, wel peperduur.

Die sharp toestellen heb ik inderdaad ook gezien in de winkel, ik vond ze echter niet zo overweldigend beter in vergelijking met pakweg de samsung D8000 reeks. Ik heb de D8000 gezien in de winkel en volgens de specs zou deze hetzelfde paneel hebben als de D6500 met een extra filter.

De vraag die ik mij nu uiteindelijk gewoon stel is, zie je backlightbleeding bij gewoon gebruik eigenlijk ooit? Of is dat dan enkel als je een zwart scherm hebt zonder één iets anders daar op en in een volledig duistere omgeving dat je het dan kan zien (als je er al op let ...)?

Voor de prijs die ik betaal verwacht ik uiteraard geen opmerkelijke problemen te hebben, daarom dat ik eigenlijk vermoed dat die backlightbleeding problemen waar je zo dikwijls over leest nogal overroepen zijn. De zwartwaardes lijken ook geen punt meer te zijn bij deze nieuwere LCD generatie.

Jullie doen mij eigenlijk twijfelen terwijl ik al redelijk zeker was over mijn koop wat betreft de tv :P

demon326

Legacy Member
Jonathan zei:
Die sharp toestellen heb ik inderdaad ook gezien in de winkel, ik vond ze echter niet zo overweldigend beter in vergelijking met pakweg de samsung D8000 reeks. Ik heb de D8000 gezien in de winkel en volgens de specs zou deze hetzelfde paneel hebben als de D6500 met een extra filter.

De vraag die ik mij nu uiteindelijk gewoon stel is, zie je backlightbleeding bij gewoon gebruik eigenlijk ooit? Of is dat dan enkel als je een zwart scherm hebt zonder één iets anders daar op en in een volledig duistere omgeving dat je het dan kan zien (als je er al op let ...)?

Voor de prijs die ik betaal verwacht ik uiteraard geen opmerkelijke problemen te hebben, daarom dat ik eigenlijk vermoed dat die backlightbleeding problemen waar je zo dikwijls over leest nogal overroepen zijn. De zwartwaardes lijken ook geen punt meer te zijn bij deze nieuwere LCD generatie.

Jullie doen mij eigenlijk twijfelen terwijl ik al redelijk zeker was over mijn koop wat betreft de tv :P

Zet een plasma en lcd tv in een donkere kamer naast elkaar, zeg dan nog eens dat zwart waardes van lcd goed zijn:p. Ga ook niet in media markt of eender welke groothandel tv's vergelijken, de een staat beter ingesteld dan de ander.

Je verwachting zal ongeacht het budget niet uitkomen, elke tv heeft problemen, er is géén perfecte tv.

Mr. Humphries

Legacy Member
Als je niet zeker bent over die backlightbleeding en clouding (dat is er al merkbaar minder hoor), ga dan zeker eens kijken in een speciaalzaak naar de verschillende toestellen!

Zeker de D8000 reeksn (LED weliswaar) van samsung heeft hier enorm veel last van, ook mede omdat het zo'n dun scherm is.

We zeggen dit maar omdat je dan met die 2000 euro geen miskoop zou doen! Zou ik zonde vinden.

GETHEZ

Legacy Member
ik zou niet twijfelen en voor een pansonic plasma gaan...

heb mijne 46 inch g30 nu een dikke week en heb echt waar nog geen seconde spijt gehad...

ik was vroeger ook heel sceptisch tegenover plasma, maar de pana's zijn echt wel fenomenaal...

zwartwaarden zijn :drool: en het beeld is heel vlot en goed...

ik ben geen expert ivm die termen zoals clouding en dergelijke, ik ga af op wat ik zie en heb nog niets negatiefs opgemerkt...

en wat betreft het verbruik volg ik mr.humphries : als je zo'n formaten begint te kopen zal het verbruik navenant zijn... dit was voor mij ook een groot struikelbok, maar als dat het enigste is wat je tegenhoudt, zeg ik ga er gewoon voor... :)

Jonathan

Legacy Member
Ben dan toch nog even de tv's in de winkel gaan bekijken, dit zijn mijn bevindingen:

Samsung D6/7/8 reeks LCD:
+ mooi design
+ heel scherp beeld
+ veel goed uitgewerkte extra's.
+ ondersteunt ntfs geformatteerde hdd's.
+ veel instellingen!
+ laag verbruik
+ beste zwartwaardes die ik al gezien heb bij een LCD

- beeld oogt iets minder natuurlijk.
- clouding -> ik heb effectief clouding gezien bij een volledig donker scherm, het was zelfs erg opvallend. De tv werd dan even correct afgesteld voor normaal gebruik en geen toonzaalinstellingen en toen was de clouding HEEL moeilijk te spotten.

Panasonic GT30/VT30:
+ zwartste zwart
+ natuurlijke weergave out of the box
+ minder reflecterend scherm dan de samsung (raar maar waar)
+ VT30 heeft een erg stijlvol design
+ heel scherp beeld

- kans op burn-in bij veel en lang te gamen
- beeld kwam precies onrustiger over, dit kan echter ook aan instellingen gelegen hebben.
- hoog verbruik (meer dan dubbel zoveel, kan uiteindelijk toch wel tellen ...)
- aangename levensduur plasma?!
- heel zwaar toestel om op te hangen.
- geen ntfs support :(
- design vind ik onder de VT30 niet zo mooi, de VT30 vind ik net iets te hoog geprijsd.

Persoonlijk ben ik van plan om toch maar voor de Samsung te gaan aangezien ik voor die prijs 5" extra krijg en het enige hekelpunt voor mij persoonlijk eigenlijk de clouding is die mits goede instellingen eigenlijk verwaarloosbaar wordt.

Jonathan

Legacy Member
V1nce zei:
ga voor de panasonic

Niet zonder een overtuigend pleidooi uwentwege :cool:

De nadelen van die Samsung lijken echt wel serieus opgeblazen (tenzij je naar uw tv kijkt in 100% contrast en brightness settings ... in wich case ... zeg uw ogen maar vaarwel :p

Heb je de 2 uberhaupt ooit al naast elkaar kunnen vergelijken? Ik heb dit vandaag gedaan en eerlijk gezegd zijn het alle2 zalige tv's. Ik vrees echter gezien de aangename levensduur van plasma een stuk korter is da als je de 2 na 10 jaar nog eens naast elkaar zet de Samsung er een stuk beter zou kunnen uit komen.

V1nce

Legacy Member
kvind het beeld veel beter op de pana's en ja ik heb ze naast elkaar bekenen.

Burn in is ook al jaren verlede tijd , het enige wat je nu nog kunt hebben is retentie en dat gaat vanzelf weg.
Ik heb zelf nog de oude g20 reeks en hier heeft al een game 20 uur aan een stuk op pauze gestaan toen ik het vergete was en er was geen burn in.
Verbruik is ook geen 2x zoveel, wat je kunt vinden over het verbruik van plasma's is het maximum verbruik maar daar kom je zelden aan, bij plasma's hangt het verbruik veel meer af van wat er word weergegeven.

Over levensduur kan ik nie meespreke gezien gij over 10 jaar spreekt.
Ik heb de mijne al 3 jaar ongv 5 uur per dag staat em op en ik zie niks verschil met hoe die was toen die nieuw was.

Jonathan

Legacy Member
V1nce zei:
kvind het beeld veel beter op de pana's en ja ik heb ze naast elkaar bekenen.

Burn in is ook al jaren verlede tijd , het enige wat je nu nog kunt hebben is retentie en dat gaat vanzelf weg.
Ik heb zelf nog de oude g20 reeks en hier heeft al een game 20 uur aan een stuk op pauze gestaan toen ik het vergete was en er was geen burn in.
Verbruik is ook geen 2x zoveel, wat je kunt vinden over het verbruik van plasma's is het maximum verbruik maar daar kom je zelden aan, bij plasma's hangt het verbruik veel meer af van wat er word weergegeven.

Over levensduur kan ik nie meespreke gezien gij over 10 jaar spreekt.
Ik heb de mijne al 3 jaar ongv 5 uur per dag staat em op en ik zie niks verschil met hoe die was toen die nieuw was.

Ge hebt de uwe al 3 jaar, wil je dan zeggen dat je die indertijd vergeleken hebt met de LCD schermen van 3 jaar geleden? Want blijkbaar zijn die wel in enkele jaren tijd er redelijk hard op vooruit gegaan ...

Either way, ik heb de tv's gezien en mijn keuze staat nu vast hoor.

Nu ben ik gewoon nog op zoek naar een leuke blu-ray + surround combo. Mijn budget daarvoor staat nog altijd vast op +- 600eur, ik ben niet bereid om hier veel bij te doen om toch maar dat hele zieke systeem te hebben dat iedereen zou moeten hebben, mijn eisen zijn nog altijd die van uit de openingspost. :p

Goede blu-ray speler met een deftige receiver en dan een tijdelijke tussenoplossing met speakers die ik nog staan heb is mogelijk, maar dan wil ik het toch wel bescheiden houden en niet voor de duurste oplossing gaan.

Jonathan

Legacy Member
Blu-ray spelers + receivers + speakers aub, die panasonic fanboy discussie heeft lang genoeg geduurd. Ja, die panasonics hebben de meest natuurlijke beeldweergave, maar daar houdt het ook op.

Jonathan

Legacy Member
Heb net ff wat research zitten doen, heeft iemand hier ervaringen met de recentere A/V receivers van Sony? Qua budget zijn die voor mij ook interessant omdat ik er goedkoper aan kan raken namelijk ...

Mr. Humphries

Legacy Member
Ik had je eerdere deze set al eens aangeraden: Yamaha YHT-396 - 5.1 Home Cinema Set - Yamaha.

Nog even voor die TV: heb je de Samsung plasma's ook al bekeken? Zij kwa design ook niet slecht hoor. Trekken heel hard op de LED's.

Moest je toch voor de LED gaan, blijf dan weg bij de D8000 reeks. Kan je beter bij de D6000 blijven.

Jonathan

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Ik had je eerdere deze set al eens aangeraden: Yamaha YHT-396 - 5.1 Home Cinema Set - Yamaha.

Nog even voor die TV: heb je de Samsung plasma's ook al bekeken? Zij kwa design ook niet slecht hoor. Trekken heel hard op de LED's.

Moest je toch voor de LED gaan, blijf dan weg bij de D8000 reeks. Kan je beter bij de D6000 blijven.

Het wordt sowieso een 6 reeks omwille van de prijs, maar mag ik ook even vragen waarom je de 8 reeks dan zo zou afraden persoonlijk? De verschillen lijken mij redelijk klein.

Die Yamaha lijkt trouwens geen USB poort te hebben om rechtstreeks muziek af te spelen wat ik wel een klein minpunt vind.

V1nce

Legacy Member
Jonathan zei:
Ge hebt de uwe al 3 jaar, wil je dan zeggen dat je die indertijd vergeleken hebt met de LCD schermen van 3 jaar geleden? Want blijkbaar zijn die wel in enkele jaren tijd er redelijk hard op vooruit gegaan ...

Either way, ik heb de tv's gezien en mijn keuze staat nu vast hoor.

Nu ben ik gewoon nog op zoek naar een leuke blu-ray + surround combo. Mijn budget daarvoor staat nog altijd vast op +- 600eur, ik ben niet bereid om hier veel bij te doen om toch maar dat hele zieke systeem te hebben dat iedereen zou moeten hebben, mijn eisen zijn nog altijd die van uit de openingspost. :p

Goede blu-ray speler met een deftige receiver en dan een tijdelijke tussenoplossing met speakers die ik nog staan heb is mogelijk, maar dan wil ik het toch wel bescheiden houden en niet voor de duurste oplossing gaan.

Nee ik heb de laatste nieuwe versies vergeleken, dezelfde als jij hebt gedaan omdat ik op zoek ben naar een nieuwe tv en dan gaat men oude naar de slaapkamer.
Ik ga voor de vt gaan want het beeld is gewoon zoveel beter.
Je doet wat je wil als je voor beeldkwaliteit gaat ga je voor de panasonic

Mr. Humphries

Legacy Member
Jonathan zei:
Het wordt sowieso een 6 reeks omwille van de prijs, maar mag ik ook even vragen waarom je de 8 reeks dan zo zou afraden persoonlijk? De verschillen lijken mij redelijk klein.

Die Yamaha lijkt trouwens geen USB poort te hebben om rechtstreeks muziek af te spelen wat ik wel een klein minpunt vind.

Die 8000 reeks wordt door heel veel mensen slecht beoordeelt op vlak van backlightbleeding en clouding ...

Misschien wel nog een aanrader van versterker: Presenting new Slim AV Receivers - Pioneer Europe

Dunner dan normaal en toch evenveel kracht. Je kan hem via USB of je netwerk aansluiten (wat nog beter is misschien). Enkel heb je dan nog maar een 100 euro over voor speakers ... Maar je kan deze dan stillaan opbouwen en beginnen met 2 bookshelves, later 2 staanders en dan nog later een center en dan daarna een bass ofzo ... Zo kan je met minder budget toch een mooi systeem uitbouwen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan