Archief - Receiver + speakers + DVD-speler

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-Timo-

Legacy Member
Ik denk dat ik na de examens gewoon eens ga luisteren ;) Dat zal het beste zijn.

-Timo-

Legacy Member
Zijn die JBL's, die Pioneer en DVD-speler (moet nog kiezen welke) dan beter voor film, gaming en muziek ?

-Timo-

Legacy Member
Ik gaan toch wel zeker verschil horen met de home cinema die ik nu heb staan (zo'n LG setje met DVD-speler en al ineengebouwd van een dikke 200€) he ? Zal er veel verschil zijn ?

the boogyman

Legacy Member
Thammels zei:
Ik gaan toch wel zeker verschil horen met de home cinema die ik nu heb staan (zo'n LG setje met DVD-speler en al ineengebouwd van een dikke 200€) he ? Zal er veel verschil zijn ?


Ik heb in de carrefour eens staan luisteren naar van die sony-speakers(5.1) en ik vondt het maar magerkes klinken!Totaal geen warmte in het signaal,echt zoals ge het verwacht van plastieken dooskes! :p Die JBL's zijn van hout dus het zou normaal een pakske beter moeten klinken dan plastieken dooskes! ;) JBL op zich is een redelijk betrouwbaar merk,alleen spijtig dat hun P.A's maar magerkes klinken t.o.v de concurrentie;dit maar ter extra informatie :p

Dakantochnie

Legacy Member
Thammels zei:
Ik gaan toch wel zeker verschil horen met de home cinema die ik nu heb staan (zo'n LG setje met DVD-speler en al ineengebouwd van een dikke 200€) he ? Zal er veel verschil zijn ?
Bwa, een kleine wereld van verschil. :p

the boogyman zei:
JBL op zich is een redelijk betrouwbaar merk,alleen spijtig dat hun P.A's maar magerkes klinken t.o.v de concurrentie;dit maar ter extra informatie :p
Owwww, maar nu ga je compxp tegen je krijgen hoor. :p

the boogyman

Legacy Member
dakantochnie zei:
Bwa, een kleine wereld van verschil. :p


Owwww, maar nu ga je compxp tegen je krijgen hoor. :p


nope,de EON's zijn veel te duur voor wat ze waard zijn=>er is beter voor veel minder geld! :) Maja,het merk JBL staat er op dus voor de onwetenden moet het wel goed zijn... ;)

-Timo-

Legacy Member
Zeg dakantochnie,

Ik heb de Marantz SR4600 gezien voor 333 (top prijs dus ;)) maar die heeft maar 80 Watt per luidspreker. Is dit genoeg voor de JBL scs-178 met 100 Watt per luidspreker ?

Behoord Marantz tot de semi-pro merken ?

apa

Legacy Member
Qua speakers heb ik zelf niet veel vergelijken, aangezien ik mijn speakers meteen via Internet besteld heb...

Ik was wel een aantal speciaalzaken binnengewandeld op zoek naar een goede amp. Zo ook heb ik eens een Sony Center bezocht. Ik vond die amps behoorlijk "blikkerig" klinken (ongeveer wat jij ook lijkt te beschrijven; ik luisterde nochthans enkel naar Sony's QS-serie die zogezegd beter zou moeten zijn dan de rest). Ondertussen heb ik een kennis die vrij dure Sony speakers gekocht heeft en ook die klinken erg blikkerig... Anderen zullen wellicht vinden dat die een mooi effen geluid geven, maar dat vond ik dus niet.

Marantz produceert veel warmer geluid. Het nadeel is dat die meestal duurder uitkomen. De goedkoopste is de "SR 4600" (EUR 299,00 is de laagste prijs die ik gevonden heb), maar die mist een aantal features die ik toch belangrijk vind (lipsync, multi-room support, front-inputs). Daarom zou ik je toch afraden om de SR 4600 te nemen en eerder uit te kijken naar de SR 5600 (dat is tenminst wanneer je budget je dat toelaat).

Pioneer is vrij degelijk, maar in shops hebben ze mij die meermaals afgeraden omdat Pioneer een aantal jaar geleden is gestopt met het verder doorontwikkelen van de receivers. Daardoor zijn die blijven steken op hun ouder niveau (ook qua ondersteuning van recentere decoders doen die het minder).

Dakantochnie

Legacy Member
Thammels zei:
Zeg dakantochnie,

Ik heb de Marantz SR4600 gezien voor 333 (top prijs dus ;)) maar die heeft maar 80 Watt per luidspreker. Is dit genoeg voor de JBL scs-178 met 100 Watt per luidspreker ?
Maar meer is ook niet nodig, ik vraag me af waar jij vandaan haalt dat die satellieten 100w RMS zouden zijn. :s
En trouwens, die amp leverde 80w zei je...maar aan welke weerstand (4 of 8 ohm)? ;)

Thammels zei:
Behoord Marantz tot de semi-pro merken ?
Nee, dat is gewoon degelijk thuismateriaal.

-Timo-

Legacy Member
Oké dus beter geen SR4600. Maar die SR5600 kost al ineens 600 euro he. Ik zal er eens over nadenken. Pioneer werd mij ook in de winkel afgeraden omdat die meer en meer op beeld gaan focussen en stilaan minder geluid. Ik zal eens kijken achter die SR5600. Iemand mss enige ervaringen met Yamaha (RX-V457) ?

apa

Legacy Member
dakantochnie zei:
Maar meer is ook niet nodig, ik vraag me af waar jij vandaan haalt dat die satellieten 100w RMS zouden zijn. :s
Van de JBL-site... Ik kan trouwens bevestigen dat dat ook zo aangeduid staat in de manual van de speaker-set...

dakantochnie zei:
En trouwens, die amp leverde 80w zei je...maar aan welke weerstand (4 of 8 ohm)? ;)
4 Ohm.

Thammels zei:
Oké dus beter geen SR4600. Maar die SR5600 kost al ineens 600 euro he.
Dat is de officiële prijs in België. Op Internet kan je die soms wat goedkoper vinden. Als ik mij niet vergis was die o.m. bij Bestekeus.nl ook goedkoper... Maar daar moet je rechtstreeks met hen contact opnemen om de exacte prijs te weten te komen.

Ikzelf heb mij voor die prijs (EUR 600,00) een SR 7500 gekocht via Ebay.de. Misschien kan ook jij daar eens rondneuzen?

-Timo-

Legacy Member
Yamaha ligt nog binnen mijn budget met goede specs. Mss moet ik daar eens naar gaan luisteren, al zal marantz waarschijnlijk net dat ietsje beter zijn ...

Moet ik nu minimum 100w per luidspreker hebben en hoeveel ohm moet die receiver zijn ?

-Timo-

Legacy Member
Mm kzie hier juist een aanbieding staan :
Marantz AV Receiver SR5600 + DV6500 Zwart voor 599 euro.

Hier kan ik wel eens over nadenken.

Dakantochnie

Legacy Member
apa zei:
Van de JBL-site... Ik kan trouwens bevestigen dat dat ook zo aangeduid staat in de manual van de speaker-set...
Sorry hoor, maar op geen van beide sites staat dat die satellieten 100w RMS zouden zijn.
Bij mijn weten zijn de satellieten 25w RMS en de sub 100w RMS. In dat geval is een amp die 80w RMS @ 4 ohm aan de satellieten kan leveren dus krachtig genoeg.

Thammels zei:
Moet ik nu minimum 100w per luidspreker hebben en hoeveel ohm moet die receiver zijn ?
Volgens mij moet je maar een 40w RMS @ 4 ohm per satelliet hebben en 125w RMS voor de sub hebben.
Maar, als apa gelijk heeft dan moet je zien dat je toch wel een 125w RMS per kanaal hebt.

-Timo-

Legacy Member
Nene, die satellieten zijn ook 100W. Is die aanbieding van hierboven dan het overwegen waard, want deze heeft "slechts" 90W per kanaal ? Dan moet ik wrs zoeken bij Yamaha, die zijn krachtiger.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan