Archief - Receiver + speakers + DVD-speler

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-Timo-

Legacy Member
Ik wil een home cinema set kopen bestaande uit een receiver, speakers met subwoofer en ook een DVD-speler. Het moet vooral geschikt zijn om Cd's af te spelen, DVD's natuurlijk ook en gaming (dus aansluiten op pc). Het moet absoluut géén high-end zijn want ik ken er toch niets van. Ik heb momenteel een home-cinematje van LG staan en vind dit eigenlijk niet slecht klinken, maar er zijn niet veel aansluitmogelijkheden aan.Het dient maar voor op mijn kamer te zetten (ong 25 m²) Het maximum budget is 600-700 €. Ik dacht dat een set (receiver + speakers + eventueel DVD-speler) het makkelijkst zou zijn. Ik had al naar sony gekeken omdat mijn voorkeur daar toch wel naar uit gaat (redelijk betaalbaar - kwaliteit). Ik weet ook dat je moet gaan luisteren maar ik moet al bepaalde voorkeuren hebben ;). Wat is er nu geschikt voor mijn eisen (op www.fransdesmet.be staat redelijk wat sony stuff op. Zo'n Yamaha pack's had ik ook al achter gaan zien, maar vind ik nogal duur voor wat het is. Graag advies van de kenners.

Edit : Ik ben nogal een boenker dus een goede subwoofer is belangrijk :)

Dakantochnie

Legacy Member
De typische opstelling die hier telkens weer wordt aangeraden lijkt me weeral maar eens een fijne optie. :)

Zoek maar eens even naar Havocs set, je hebt je materiaal al gevonden (apa heeft ongeveer dezelfde).

-Timo-

Legacy Member
En wat voor receiver is dan aan te raden ? Wat moet hij dan zeker hebben voor mijn eisen (dat EAX ding heb nog alij niet door waar dat staat of wat dat is :)) ? Wat is goed ? Yamaha, Pioneer, Sony ... ?

-Timo-

Legacy Member
BTW een X-Fi Xtreme music is toch voldoende voor dat op aan te sluiten he ?

edit : nog een vraagje :) mijn vader heeft 2 celestion ditton 44 staan. zijn die goed ?

Dakantochnie

Legacy Member
Een X-FI is de beste keuze voor allround gebruik.

Thammels zei:
edit : nog een vraagje :) mijn vader heeft 2 celestion ditton 44 staan. zijn die goed ?
:eek:

Niet aankomen, alles laten staan, ik kom ze ophalen!

-Timo-

Legacy Member
Wrong answer :p Zijn prachtige boxen man. Heeft hij gekocht toen hij een jaar of 17 was. Wat zijn die dingen nog waard ?

Dakantochnie

Legacy Member
Als je ze gaat verkopen op e-bay mss nog wel een paar honderd euro, maar doe dat niet he. :s
Het plezier dat je eraan gaat beleven is veel meer waard dan dat beetje geld. ;)

-Timo-

Legacy Member
We gaan ze trouwens niet verkopen hoor, maar wat is er juist zo goed, speciaal aan ?

Dakantochnie

Legacy Member
De muzikaliteit, de klank, de kwaliteit... :)
Verknoei ze nu aub niet door ze aan een te zwakke amp of zo te hangen he. :s

-Timo-

Legacy Member
Die JBL's zeggen mij anders toch wel iets. Zal eens naar studio schepens in turnhout moeten gaan (want heb gezien dat ze daar JBL hebben), of naar geel. Ik moet dus zorgen dat mn receiver met Watt/speaker heeft dan de luidsprekers zelf he (nog maar even checken) :) ? Zo'n receiver met HDMI lijkt mij anders wel iets zodat je al je apparaten daar op kan aansluiten en met 1 kabel naar je LCD gaan ;) Die zijn natuurlijk al wel heel wat duurder. Kent er mss iemand zo'n tegen redelijke prijs ?

-Timo-

Legacy Member
Ok de speakers staan vast. Welke receiver nu :) ? Liefst met HDMI (indien betaalbaar :)). Hoeveel ohm moet die zijn, want heb de sticky gelezen maar begrijp het niet echt :) ?

Dakantochnie

Legacy Member
Je moet maar eens zoeken naar posts van apa, die heeft dat allemaal prachtig neergeschreven (die is ook op zoek gegaan naar die JBL's en moest er ook nog een amp bij hebben).
Ohmage moet je niet naar kijken, kijk wel naar het wattage.

-Timo-

Legacy Member
Dus de receiver moet meer als 100 watt hebben (per luidspreker) he ?

Dakantochnie

Legacy Member
Da's een zeer mooie amp, maar lees eerst eens wat apa schreef ivm die amps.
Als je iemand bent die liever iet of wat meer bass heeft, dan is een Marantz een betere keuze.

-Timo-

Legacy Member
Heb ik allemaal gelezen :) Maar Marantz vind ik toch wel redelijk duur voor wat de aansluitmogelijkheden zijn, of niet ? Kzal eens checken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan