Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Beiden zijn even goed qua afwerkingen, maar de Pro is net iets krachtiger.Faun zei:Hoe is het eigenlijk gesteld met de kwaliteit van macbook air tov macbook pro?
GMotha zei:Beiden zijn even goed qua afwerkingen, maar de Pro is net iets krachtiger.

CtrlAshDel zei:Macbook Air? Als je ingenieur of zo gaat studeren zoals je zelf aanhaalt ga je toch niet 1 van de minst performante modellen gaan kopen en vooral geen 13inch (je zal je er blind op staren als je on the road aan het werken bent). AIRs zijn bedoeld voor mensen die veel reizen en gewoon wat basic functies moeten doen buiten het buro. Ikzelf ben architect en designer en heb zelf geen laptop want het ding zou tilt slaan bij alle zware programmas die ik moet draaien. Ik weet niet welke programmas studenten ingenieur gaan gebruiken maar ik vermoed niet dat het paint zal zijn of dergelijke. Als je structuren zal moeten berekenen, plannen gaat moeten tekenen en zo raad ik een normale HP laptop aan met toch heel wat rekenkracht. Ook die AIR heeft geen numpad, bij studies zoals architect, ingenieur en dergelijke is dat zeer aan te raden. Akkoord je kan een externe numpad kopen, maar je hebt maar 2 usb poorten, reken dan nog eens een externe muis, of HD (want opslagcapaciteit is ook niet groot) en je hebt geen poort teveel, tenzij je een usb hub gaat gebruiken maar dan heb je op den duur wel een mooi macbook airke met vanallerlei brol eraan hangen en dan denk ik toch dat je flexibeler/compacter beter af bent met een laptop waar alles al inzit (opslagcapaciteit, meer dan 2 usb poorten, numpad, groter scherm,...)

Da_GoDoFuNReaL zei:heb zelf ook zitten twijfelen tussen de 13" air en de 13" mbp. Buiten het feit dat deze laatste iets zwaarder is (wat ik zelf totaal niet erg vind om eerlijk te zijn) ben ik toch voor de pro gegaan. Design vind ik net iets mooier van de air maar ik denk dat ik toch ooit eens een dvd drive zou missen, al was het maar eens om een serie ofzo te bekijken.
Dacht dat de batterijduur van de PRO ook nog iets beter is, maar kan dat niet met zekerheid zeggen. Met beide kun je niet echt slecht doen![]()
Da_GoDoFuNReaL zei:4gb is wel genoeg hoor, zeker voor mac osx. Idd, de ssd maakt veel goed voor de lagere clocksnelheid, maar eens mac osx opgestart is (ik zet die trouwens bijna nooit uit maar sluimer, verbruik echt niet veel batterij!) gaat alles zeer snel en vlot (programma's openen enzo) denk dat hij dan een tikkeltje voor heeft op de air.
Plus in de macbook pro kan je nog altijd je dvd drive vervangen door een SSD of je harde schijf zelf natuurlijk. Interessant voor binnen enkele jaren moest ik mijn macbook wat te traag beginnen vinden.
phate_13 zei:Indien rendering ooit belangrijk zou zijn, moet je alleszins niet voor een Macbook Air gaan of dergelijke, aangezien processorkracht dan wel zeer belangrijk wordt.
.

CtrlAshDel zei:En niet te vergeten zoveel mogelijk RAM. Maar TS heeft al aangehaald dat hij zwaar werk zal verrichten op een desktop, wat dan ook aan te raden is. En dat de laptop/mac dan dienst zal doen als presentatie-machine/licht werk verrichtend.

Spreken we over een laptop? Welk werk verwacht u allemaal te verrichten op uw toekomstige computer? Over hoeveel budget beschikt u?Razors zei:CtrlAshDel: Naar wat voor soort processor kijken we en aan hoeveel werkgeheugen had u gedacht? Uw mening is voor mij een belangrijke factor gezien uw ervaring![]()
CtrlAshDel zei:Spreken we over een laptop? Welk werk verwacht u allemaal te verrichten op uw toekomstige computer? Over hoeveel budget beschikt u?
Je leert alles over hardware en software design, elektronica, multimedia, servers, computernetwerken en draadloze communicatie.
Je ontdekt hoe intelligente controlesystemen kunnen ingezet worden voor een groenere wereld.
Je bestudeert centraal en veilig beheer via internet.
Je genereert, analyseert en manipuleert multimediastromen tot in de details.
Je koppelt sensoren aan ‘embedded systems’ die, onderling communicerend, het elektronische hart vormen van domoticatoepassingen, robots en tal van andere toestellen.
Je bachelorproef werk je uit voor en presenteer je aan je opdrachtgevende KMO.
Je masterproef is een individueel onderzoeksproject, intern of extern. Het is jouw kans om te bewijzen dat je met je technische knowhow in projecten een leidinggevende rol kan spelen.
CtrlAshDel zei:... Welk werk verwacht u allemaal te verrichten op uw toekomstige computer? Over hoeveel budget beschikt u?
sneax zei:Ge moet kijken wat ge wilt in een laptop, ge hebt eigenlijk nog niet veel gezegd wat ge wilt in een laptop, enkel wat ge gehoord hebt dat een mac zou zijn, maar dat is toch irrelevant?
sneax zei:Dat hangt er vanaf naar wat ge zoekt. Processorkracht? Bouwkwaliteit? Mooi design? Goed beeldscherm? Zet dat eens op een rijtje adhv prioriteit bv.?
Razors zei:We spreken inderdaad over een laptop, eventueel kan ik gebruik maken van een desktop maar gezien de tijd die ik telkens moet overbruggen van school naar huis en vice versa is het misschien handiger voor een laptop te kiezen.
Welk werk ik moet verrichten is redelijk vaag, de openlesdag is pas 9 mei en dan kan ik maar 3 lessen bijwonen. Ik denk niet dat dit een reëel beeld geeft van welke programma's er juist gebruikt worden.
Wat ik ga zien in de opleiding kan ik alvast meedelen:
Het budget zou rond de 1500 EUR zijn, kan eventueel hoger.