Archief - mp3-speler

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NeoGeo

Legacy Member
equal zei:
er is een verschil tussen een Creative Muvo & een Creative Nano Plus é, ik heb et nog zelf nie gehoord ma de Creative Nano Plus is normaal zeer goeie geluidskwaltieit.

Mja misschien is deze beter. Ik weet alleen dat ze van de MuVo TX in reviews ook zeiden dat hij een goede geluidskwaliteit had, wat ik in het begin ook beaamde. Tot ik een andere kocht :p

Nuja, ik ben geen audiofiel maar ik ben ook niet rap tevreden. Als ik zie dat mensen zelfs blij zijn met een MP3-speler uit de Blokker, mét de standaard oortjes dan zal deze Creative voor de meeste mensen zeker volstaan :)

desert storm

Legacy Member
zoals ik al zei: koop je creative EP-630's, zijn zalige in-ear-oortjes met goede bass ;) (€32 in de paradisio)

equal

Legacy Member
Thorens zei:
De T30 kan je waarschijnlijk heel binnekort wel als MassStorage gebruiken, ze brengen daar nogal rap firmware voor uit bij iRiver :)
Bron? (dat je ze binnenkort als masstorage kutn gebruiken...)

Ze wachten er al een jaar op wss, en nog altijd geen bericht dat ze het van plan zijn van iriver....

tutti

Legacy Member
desert storm zei:
Zen Nano Plus; kheb er zelf eentje en ben er enorm content van. alleen 2 opmerkingetjes:

Ben op zoek naar een mp3 player met opname mogelijkheid via line in voor opname van dj sets. Deze player staat momenteel bovenaan mijn lijstje gezien zijn prijs en opname mogelijkheid.

Desert Storm, heb ge al gebruik gemaakt van deze van deze functie? Zo ja

-hoe zit het met de kwaliteit van de opgenomen mp3?
-is er een beperking van tijd of kan je zonder probleem enkele uren na elkaar opnemen?
-en zijn er nog anderen die ervaring hebben met mp3 players met line in ingang en zouden deze aanraden boven deze Zen Nano Plus?

finn

Legacy Member
@ tutti "via line opname voor dj sets" kan je dat even uitleggen. Gewoon benieuwt. alvast bedankt.

Ik heb mijn gogear Sa 177 van philips op het internet te koop gesteld. Heel mooi design en ingebouwde uitschuifbare usb aansluiting enzo. Maarja das maar 512 mb eh. Dus nu zou ik een mp3 speler willen aanschaffen die iets grotere capaciteit heeft. En miss wel betere oortjes. Die dopjes op die oortjes van philips vind ik niet hét.
Dat die mp3 speler foto's kan laten tonen of niet is eignlk niet echt nodig.
Goeie navigatie, geluidskwaliteit en gebruiksgemak is belangrijk. En liefst eenje die je makkelijk kan wegsteken en mee lopen enzo. Ook makkelijk in gebruik met pc. Bluetooth erbij zou ook wel mogen, al vind je dat weinig zeker?
En de opeenvolging van nummers in een playlist dat die bijvoorbeeld op het laatste van een nummer een fade out effect steekt zoals in winamp. Of da je bijvoorbeeld de nummer gewoon in elkaar kunt laten overgaan.
Iemand een suggestie?

desert storm

Legacy Member
tutti zei:
Ben op zoek naar een mp3 player met opname mogelijkheid via line in voor opname van dj sets. Deze player staat momenteel bovenaan mijn lijstje gezien zijn prijs en opname mogelijkheid.

Desert Storm, heb ge al gebruik gemaakt van deze van deze functie? Zo ja

-hoe zit het met de kwaliteit van de opgenomen mp3?
-is er een beperking van tijd of kan je zonder probleem enkele uren na elkaar opnemen?
-en zijn er nog anderen die ervaring hebben met mp3 players met line in ingang en zouden deze aanraden boven deze Zen Nano Plus?

sorry voor het late antwoord, had dit topic over het hoofd gezien...

- kwaliteit kan je zelf kiezen: het wordt in 128kbps of 160kbps opgenomen (WMA)
- je kan zolang opnemen tot je geheugen vol zit


;)

NielsParedis

Legacy Member
idd ik zou ook voor iriver of iaudio gaan.Creative heeft minder kwaliteit qua geluid.
De oortjes zijn persoonlijk.Ikzelf heb een iriver h120 en heb nog altijd dezelfde na 2 jaar.Senheisser zit gegoten bij mij.

Creative oortjes kunnen geen bass verdragen en zijn volgens mij voor mensen met grote oren.Want dat zijn nodedju hennige patatten die oortjes.

iRiver brengt in het begin veel upgrades uit en masstorage zal wel komen.En nog meer opties ook,daar twijfel ik niet aan.

iRiver is ook goed geschikt voor radio,voicerecording en line in encoding.Dit is degelijk materiaal.

NielsParedis

Legacy Member
Ulixes zei:
Lol, die MX500 hebben totaal geen deftige bas. Voor zover ik er iets van ken is het geluid wel vrij zuiver, maar daar stopt het dan ook. Om de bas te horen moet je die dingen met je vingers in je oren gedrukt houden, en wil je in een drukke omgeving naar muziek luisteren dan mag je het volume van je speler al over de helft pushen.

Koop in-ears van Sony (of Sharp, ...) en merk het verschil...


Dat ligt eraan hoe u oor gevormd is.bij mij komt de bass van senheisser goed door.

Heb vergeleken met in ears van van sony en het was jusit hetzelfde.Dus waar om meer betalen voor dezeflde kwaliteit?

Dus het ligt niet aan de kwaliteit maar aan de vorm van u oor.In ear sluit nu eenmaal beter de omgeving af,maar kwaliteit is hetzelfde.Enkel bij in ear bereiken ze beter het trommelvlies.

tutti

Legacy Member
finn zei:
@ tutti "via line opname voor dj sets" kan je dat even uitleggen. Gewoon benieuwt. alvast bedankt.


Met behulp van een kabel rechtstreeks opnemen van mengtafel naar mp3 speler. Dus zonder tussenkomst van pc.

tutti

Legacy Member
NielsParedis zei:
idd ik zou ook voor iriver of iaudio gaan.Creative heeft minder kwaliteit qua geluid.

Mijn keuze is ondertussen ook veranderd naar de IRiver H10 (6 of 20GB) ipv de Creative Zen Nano Plus. Enige nadeel is dat een extra docking station nodig is voor opname via line in.

Iemand een idee of deze IRiver toestellen te koop zijn bij één of andere winkelketen? Heb me laten vertellen dat ze bij mediamarkt terug te vinden zijn. Kan iemand dat bevestigen?


Alvast bedankt.

desert storm

Legacy Member
NielsParedis zei:
idd ik zou ook voor iriver of iaudio gaan.Creative heeft minder kwaliteit qua geluid.
De oortjes zijn persoonlijk.Ikzelf heb een iriver h120 en heb nog altijd dezelfde na 2 jaar.Senheisser zit gegoten bij mij.

Creative oortjes kunnen geen bass verdragen en zijn volgens mij voor mensen met grote oren.Want dat zijn nodedju hennige patatten die oortjes.

iRiver brengt in het begin veel upgrades uit en masstorage zal wel komen.En nog meer opties ook,daar twijfel ik niet aan.

iRiver is ook goed geschikt voor radio,voicerecording en line in encoding.Dit is degelijk materiaal.

creative heeft nog andere oortjes dan die standaardpizza's hé :wtf:

dee9

Legacy Member
bij een zen nano plus is de kloterij dat de line-in ne micro jack vereist, dus ge moet al een een tussenstukske derbij kopen om van uw mixer op te nemen (gaf bij mij ook nie zo'n fantastische kwaliteit)

NielsParedis

Legacy Member
tutti zei:
Mijn keuze is ondertussen ook veranderd naar de IRiver H10 (6 of 20GB) ipv de Creative Zen Nano Plus. Enige nadeel is dat een extra docking station nodig is voor opname via line in.

Iemand een idee of deze IRiver toestellen te koop zijn bij één of andere winkelketen? Heb me laten vertellen dat ze bij mediamarkt terug te vinden zijn. Kan iemand dat bevestigen?


Alvast bedankt.


Ik zou ze persoonlijk niet in de mediamarkt halen omdat ze daar duur zijn.
Kijk eens op de onderstaande link.

BadCompany

Legacy Member
Ik ga de T30 van 1 gb kopen met een batterijenpak.
www.mp3man.be
Compit AAA NiMH 1000 mAh batterijen 4-pack
Is dit een goede keuze? (ik heb nog een lader voor AAA's)

Feignasse

Legacy Member
Goeie keuze volgens mij, al vind ik het jammer dat iRiver de FM-tuner achterwege heeft gelaten...

Jammer dat ze de iAudio G3 1gig niet op voorraad hebben, die zou ik persoonlijk ook nog overwegen.

NielsParedis

Legacy Member
Ulixes zei:
Die site, is dat om te lachen ofzo :')

www.mp3man.be => zeer degelijke service en betrouwbaar.

Eventueel www.mp3spelers.nl waarmee ik ook wel goede ervaringen heb.


Nee toch nie om te lachen.Dit is een voorlopige site de nieuwe "goede" is nog onderweg.

Bij mij is de service ook goed ;).Maja we zien wel

Feignasse

Legacy Member
NielsParedis zei:
Nee toch nie om te lachen.Dit is een voorlopige site de nieuwe "goede" is nog onderweg.

Bij mij is de service ook goed ;).Maja we zien wel

Erg professioneel ziet het er anders niet uit, met een .tk domeinnaam, dt- en andere taalblunders, geen info over de verkoper, belabberde garantievoorwaarden, reclamebanners, ... Als ik het goed begrijp fungeert uw winkeltje als een of ander tussenstation tussen de consument en "officiële" verkopers? Lijkt me niet erg praktisch, om nog maar te zwijgen van het legale aspect... N/o maar als ik dit zie moet ik spontaan denken aan een minderjarige die denkt makkelijk geld te gaan verdienen, dit alles buiten het weten van mama of papa om, tot het ergens foutloopt natuurlijk...

BadCompany

Legacy Member
Mn T30 is vandaag aangekomen en ik vind de geluidskwaliteit :niceone:, maar ik vroeg me af hoe ik er mappen op kan maken met submappen (zoals in windows explorer)
Bvb:
hoofdmappen rock en jazz
submap rock-->AC/DC
Hoe kan ik dit doen? (Via windows kan ik geen mappen aanmaken op mn T30)

BadCompany
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan