Archief - mp3-speler

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BadCompany

Legacy Member
Ik ben op zoek naar een mp3-speler die:
-goed tegen schokken en stoten moet kunnen (flash is steviger als hd dacht ik?)
-1 gig plaats heeft
-goede geluidskwaliteit biedt

Ik had gedacht een 100-150€, minder is natuurlijk ook goed
Welk type raden jullie me aan?

BadCompany

Davion

Legacy Member
Creative Zen Nano Plus 1Gb met FM radio, ofwel Creative Muvo TX SE 1Gb zonder FM radio.

desert storm

Legacy Member
Zen Nano Plus; kheb er zelf eentje en ben er enorm content van. alleen 2 opmerkingetjes:

- batterijklepje is heel breekbaar, voorzicht zijn dus tijdens het batterijwisselen
- oortjes zijn veel te groot qua diameter, is echt oncomfortabel, maar ik heb EP-630-oortjes (€32) gekocht dus ik heb er geen last van :p

Davion

Legacy Member
Als ge 150€ dokt voor maar 1Gb, kunde beter 200€ dokken voor nen Zen Micro met 5Gb zenne.

Feignasse

Legacy Member
Ik heb vroeger nog 259€ betaald voor 512mb, en daarna nog eens 174€ voor 1gig, twee keer iRiver. Kwaliteit heeft gewoon zijn prijs. Hoeveel liedjes erop kunnen is imo niet zo belangrijk, als ze maar goed klinken.

Bovendien zijn die hd-spelers fragieler en zit je altijd opgescheept met speciale accu's, iets waar ik persoonlijk een hekel aan heb. Als je ze dan nog niet eens zelf kan vervangen zoals bij de iPod is het helemaal om zeep.

Deguchi

Legacy Member
Davion zei:
Als ge 150€ dokt voor maar 1Gb, kunde beter 200€ dokken voor nen Zen Micro met 5Gb zenne.

flash is veel veiliger dan een hd-based player als het aankomt op schokken he ;)

BadCompany

Legacy Member
@Thorens
Die T30 vind ik wel knap, zijn daar goede oortjes bij geleverd?

equal

Legacy Member
nadeel aan T30: als je hem insteekt in USB werkt hij niet als een mass storage device. je moet speciale software installeren of je moet het doen via Windows media Player ofzo... dus deze speler werkt niet op mac/linux. Voor meer info check deze forums

Je kan ook geen bestanden van de player, terug op de pc kopieren. Dus éénrichtingsverkeer.

*normaal is al deze info correct, don't shoot me if I'm wrong*

De beste keuze dus imo is de Samsung YP (iets dikkere batterij als de Zen Nano Plus, m.a.w. langere speelduur) of de Creative Zen Nano Plus.

Die werken allebei als mass storage device, beide goeie kwaliteit, USB 2.0 plug & play...
Het nadeel is dat deze spelers niet compatibel zijn met online aangekochte muziek, maar wie koopt er nog muziek? :D

BadCompany

Legacy Member
Ik denk dat ik voor de Creative Zen Nano Plus in het zwart ga.
Heeft iemand anders ook klachten over die oortjes?

Sergeant_bob

Legacy Member
BadCompany zei:
Ik denk dat ik voor de Creative Zen Nano Plus in het zwart ga.
Heeft iemand anders ook klachten over die oortjes?

wel elke standaart oortjes zijn meestal slecht dusjah
ik had last van de moesjes die eraf gemakkelijk afgingen en kraken in de oortjes na een half jaar maja das wel al lang geleje dak die gekocht heb (Cretive Muvo TX)

blosok

Legacy Member
Ach ja standaard oortjes, koop u gewoon iets uit de Senheiser MX series , ongelooflijk goedkoop voor de prijs (kloop zelf al half jaar met mx500 rond, deftige bass en dat maar voor 20 euro)

Feignasse

Legacy Member
blosok zei:
Ach ja standaard oortjes, koop u gewoon iets uit de Senheiser MX series , ongelooflijk goedkoop voor de prijs (kloop zelf al half jaar met mx500 rond, deftige bass en dat maar voor 20 euro)

Lol, die MX500 hebben totaal geen deftige bas. Voor zover ik er iets van ken is het geluid wel vrij zuiver, maar daar stopt het dan ook. Om de bas te horen moet je die dingen met je vingers in je oren gedrukt houden, en wil je in een drukke omgeving naar muziek luisteren dan mag je het volume van je speler al over de helft pushen.

Koop in-ears van Sony (of Sharp, ...) en merk het verschil...

Sergeant_bob

Legacy Member
Ulixes zei:
Lol, die MX500 hebben totaal geen deftige bas. Voor zover ik er iets van ken is het geluid wel vrij zuiver, maar daar stopt het dan ook. Om de bas te horen moet je die dingen met je vingers in je oren gedrukt houden, en wil je in een drukke omgeving naar muziek luisteren dan mag je het volume van je speler al over de helft pushen.

Koop in-ears van Sony (of Sharp, ...) en merk het verschil...

of een sennheiser hedset zoals de PMX-60
ik heb die en echt beter dan boxen vind ik imo :p

Feignasse

Legacy Member
Kan zijn, ik heb het dan ook enkel over die MX-serie oordopjes, die de naam Sennheiser imo niet echt waard zijn...

Edit: zo'n pmx60 is natuurlijk al wat minder compact voor onderweg, niet?

NeoGeo

Legacy Member
Die Creative MuVo is niet slecht maar de geluidskwaliteit is niet zo goed, ik heb het zelf kunnen merken toen ik mijn HD5 aanschafte (en nu mijn iPod G5). Ik zou eerder voor zo'n iAudio of iRiver gaan, niet in het minst vanwege een betere bediening, veel meer functies en een iets stevigere bouwkwaliteit.

En die MX500 series zijn echt niet zo goed hoor, zoals Ulixes zegt ben je veel beter af met Sony, Sharp of Creative in-ears.

De PMX 60 is best wel draagbaar, je kunt die de hele dag in je nek leggen :p Heb je liever een gewone koptelefoon kan je altijd voor een exemplaar uit de PXC reeks gaan. Let wel op dat zo'n koptelefoons vaak 'open' zijn, de anderen kunnen dus meeluisteren :)

Als je echt geluidskwaliteit wil zou ik niet voor die Creative gaan...

equal

Legacy Member
NeoGeo zei:
Als je echt geluidskwaliteit wil zou ik niet voor die Creative gaan...
er is een verschil tussen een Creative Muvo & een Creative Nano Plus é, ik heb et nog zelf nie gehoord ma de Creative Nano Plus is normaal zeer goeie geluidskwaltieit.

Iaudio is idd ook een optie,
Iriver niet met hun beveiligde firmware en beperkingen etc.

Thorens

Legacy Member
BadCompany zei:
@Thorens
Die T30 vind ik wel knap, zijn daar goede oortjes bij geleverd?
Volgens mij levert iRiver altijd Sennheiser oortjes bij hun speler. Vroeger ook hun eigen oortjes, en die waren ook zeer deftig.

De T30 kan je waarschijnlijk heel binnekort wel als MassStorage gebruiken, ze brengen daar nogal rap firmware voor uit bij iRiver :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan