Archief - Logitech Z-2300 2.1 200 Watt THX

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Duivenmelker

Legacy Member
geef de threadstarter gewoon ff advies wat hij met hetzelfde geld kan doen!
Is voor iedereen interessant.

TekkaBlade

Legacy Member
en stop aub met de logitech x-230 te vergelijken met de z-2300
gigantisch verschil tussen de 2...

x-230 = ruis + nasale klanken met een woofer die bijna ontploft
z-2300= full range speakers ( waar de mids niet goed uitkomen ) en een woofer die je maar op 15 percent mag zetten... dan valt de set heel goed mee. Geen hi-fi uiteraard maar genoeg voor jan modaal.
z-5500= zelfde verhaaltje als de z-2300 reeks maar dan een hoger wattage en digitaal geluid.

Hoe dan ook... Staar je niet blind op de wattages... Ik heb ze alle 3 al gehad ( de z-2200 ook ) en wel ja... waar er zogezegd 40 watt per sateliet in de z-2300 zit mag je van mij geloven dat het eerder 20 is :)

Ironpole

Legacy Member
Mylotec zei:
ik ben geen goede audio kenner intressert me eigelijk ook niet echt maar zolang er maar bassen uikomen en een redelijk hoog volume is het goed voor mij :D


Als je sterke bassen wil, zit je bij Logitech inderdaad goed :rofl:

Thorens

Legacy Member
Lon$daLe zei:
2/3de wilt gwn een kleine set op pc , geef ze daar advies van en nie van die scheef opmerkingen a la " je doet maar , maar er bestaat beter :) " , da zullen die mensen ook wel weten , zelfde als je versterkers en woofers voor ne auto haalt , ied weet da er Alpine en Audiobahn rondzweeft , maar ze pakken pioneer of jvc omda het betaalbaar is...
Kromme vergelijking, Audiobahn en Alpine is wel lichtjes duurder, terwijl hier in dezelfde prijscategorie er beter bestaat.

ComputerVISTA

Legacy Member
TekkaBlade zei:
en stop aub met de logitech x-230 te vergelijken met de z-2300
gigantisch verschil tussen de 2...

x-230 = ruis + nasale klanken met een woofer die bijna ontploft
z-2300= full range speakers ( waar de mids niet goed uitkomen ) en een woofer die je maar op 15 percent mag zetten... dan valt de set heel goed mee. Geen hi-fi uiteraard maar genoeg voor jan modaal.
z-5500= zelfde verhaaltje als de z-2300 reeks maar dan een hoger wattage en digitaal geluid.

Hoe dan ook... Staar je niet blind op de wattages... Ik heb ze alle 3 al gehad ( de z-2200 ook ) en wel ja... waar er zogezegd 40 watt per sateliet in de z-2300 zit mag je van mij geloven dat het eerder 20 is :)


Fullrange speakers? Waarom denkte dat er een extra sub bij zit? Omdat het geen fullrange speakers zijn tiens...

Ow en digitaal geluid? Dat men beste is een mythe! Als gij een 100 jaar oude stoommachiene aanstuurt met een digitale sturing spreken we dan over een digitale stoommachiene terwijl alles nog op de oude wijze wordt aangedreven met stoom, olie, veel lawaai etc.... Ik denk het niet he! Je hebt een digitaal signaal en dat wordt weergegeven door iets dat analoog is ...


Voor de rest van dat blind staren van die wattages heb jij 101% gelijk hoor, kopen met je oren en niet met je ogen!

Ovidius

Legacy Member
Ik heb zelf de Z-2300 ( zeer tevreden over logitech) een ferme set, maar je kunt de speakers beter (breed) tegen de muur ophangen, ipv op een klein bureautje te zetten, dan komt de kracht veel meer tot uiting ( in de toekomst ga ik mijn speakers ook eens ophangen)

Duivenmelker

Legacy Member
wat koop je dan voor de prijs van zo'n logitech setje? Vriend van mij gaat ook iets kopen...

Ik sta open voor jullie advies ;)

Havoc

Legacy Member
Wel, als het voor PC-gebruik is denk ik dat je best afbent bij Altec Lansing hoor (zie link hierboven). Tenzij je natuurlijk echt nadruk leg op bas, blijf dan maar bij Logitech.

KingKain

Legacy Member
Mijn broer heeft ook de Z-2300 en met wat gepruts aan de equalizer kan je daar nog goed geluid uithalen, beter dan ik had verwacht. Out of the box zit er echter veel te veel bas in een te weinig mid.
Voor games zijn ze zeker goed maar voor muziek zou ik imo uitkijken naar iets anders

ComputerVISTA

Legacy Member
KingKain zei:
Mijn broer heeft ook de Z-2300 en met wat gepruts aan de equalizer kan je daar nog goed geluid uithalen, beter dan ik had verwacht. Out of the box zit er echter veel te veel bas in een te weinig mid.
Voor games zijn ze zeker goed maar voor muziek zou ik imo uitkijken naar iets anders

'k heb bij TekkaBlade ook gehoord dat ge der idd vrij veel kunt uithalen maar dan nog is zo iets eerder een lap op ene houten been daar dat eigenlijk niet hoort, een goed systeen hoort direkt goed te klinken en niet door te foefelen met de EQ.


Mijn meening natuurlijk he.

Thorens

Legacy Member
Gouden regel, luidsprekers die een EQ nodig hebben zijn luidsprekers waar iets aan scheelt, die m.a.w. niet goed zijn.

Dakantochnie

Legacy Member
Thorens zei:
Gouden regel, luidsprekers die een EQ nodig hebben zijn luidsprekers waar iets aan scheelt, die m.a.w. niet goed zijn.
Of waar een amp tussenhangt die de klank totaal uit z'n balans trekt.

Mpower

Legacy Member
mensen mensen mensen :D ik heb een logitech Z-2300 persoonlijk erg tevreden over dat er betere op de markt zijn dat wetik maar ik snap wel niet zo goed..
dat jullie aantonen dat de Z-2300 niet zo goed is maar jullie plaatsen nergens iets van deze zijn beter en het is dezelfde prijsklasse .. de enige posts die er uit kome zijn van Z-5500 veel beter jeuj want jah ik eb dat aja ...

dus gewoon Links deze set vind ik beter en deze set .. ni een voorstel gewoon afkeuren :oink:

Zonnestraal

Legacy Member
ik heb gewoon gekocht wat ze me hier hebben aangeraden :p

zie niet in waarom ik het advies van mensen die er meer van weten naast me neer zou leggen

wou eerst Logitech 5500 kopen, heb in de plaats hiervan een JBL 178, Sony STR DE-598 en een M-audio geluidskaart gekocht

moet nog geluid uit de pc krijgen, maar gebruik momenteel een cd speler..het geluid is tjah..onbeschrijflijk ..het is :eek: :eek: :woohoo: :love: :niceone:

Havoc

Legacy Member
Mpower zei:
mensen mensen mensen :D ik heb een logitech Z-2300 persoonlijk erg tevreden over dat er betere op de markt zijn dat wetik maar ik snap wel niet zo goed..
dat jullie aantonen dat de Z-2300 niet zo goed is maar jullie plaatsen nergens iets van deze zijn beter en het is dezelfde prijsklasse .. de enige posts die er uit kome zijn van Z-5500 veel beter jeuj want jah ik eb dat aja ...

dus gewoon Links deze set vind ik beter en deze set .. ni een voorstel gewoon afkeuren :oink:

Hallow zeg, lees mijn reply dan eens zeg? Of ben ik onzichtbaar geworden? -_-

ComputerVISTA

Legacy Member
idd havoc, enkel lezen wat hun het beste uitkomt ;)

hey ik heb een teac VRDS 10 cd speler, koop dat het is goed want ik heb het :niceone:

Dakantochnie

Legacy Member
computer xp zei:
idd havoc, enkel lezen wat hun het beste uitkomt ;)

hey ik heb een teac VRDS 10 cd speler, koop dat het is goed want ik heb het :niceone:
Euhm...als gij dat zegt ben ik nu wel geneigd dat te geloven tbh, het hangt er gewoon vanaf van wie dat komt imo. :)

Btw: hoeveel kostte dat ding? :p

ComputerVISTA

Legacy Member
nieuw? tgoh ik dacht dat die nieuw 1700 a 1800 euro koste... Maar das wel een goeie 8 a 9 jaar geleden :p (nie meer 100% zeker is al lang geleden :p)

MaTraK

Legacy Member
Heb een tijdje geleden ook voor de keuze gestaan voor aankoop 2.1 setje.
Na het nodige research (reviews en forums) heb ik het advies van dakantochnie & computer xp gevolgd (waarvoor nogmaals dank), en ben uitgekomen op dit setje, perfect binnen mijn budget.
Zeer tevreden van, een te beaten produkt in dit segment.
Geloof mij vrij, der zijn al vrienden over de vloer geweest die bleek en stil buiten gingen ze...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan