Archief - Is dit mogelijk?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bosiwollig

Legacy Member
ik wil geen exacte kopie hebben van die cd op mijn usb stick. Ik wil hetgeen dat op die cd staat installeren op mijn usb stick als je begrijpt wat ik bedoel.
dus niet dit: HOW-TO:Install XBMC from a USB thumbdrive - XBMC
Dus gewoon een live cd en dan vervolgens installeren op een usb stick dat zou ik willen :/ kweet niet of dat mogelijk is. Want als je een exacte kopie hebt van die live cd moet ge telkens selecteren : run xbmc live , run xbmc live, install xbmc live. Kwil gewoon een usbstick waarop dat os staat en wanneer ik die inplug en ervan boot dat xbmc dus start :/ (dus zoals ik xbmc live op mijn htpc op mijn harde schijf ga installeren wil ik nu xbmc live installeren vanaf mijn cd op mijn usb stick. )

Hopelijk kan iemand mij helpen :)

btw waar is de rep knop?

Edit: vreemd, de gemaakte bootusb stick werkt wel op mijn eee pc met ubuntu. Het vreemde is wel wanneer ik van deze usb stick boot ik 3 opties heb nl. Xbmc, xbmc safe mode en windows 7 loader. Dat windows 7 optieke vind ik maar vreemd. Is het daarom dat mijn desktop er niet kan van booten? Mss moet ik het in een bepaalde usb poort steken? Ik heb reeds één usb poort op de frontpanel geprbeerd en één achteraan.

mdgf

Legacy Member
btw waar is de rep knop?
Weg :'(. Al die e-peen...
Het vreemde is wel wanneer ik van deze usb stick boot ik 3 opties heb nl. Xbmc, xbmc safe mode en windows 7 loader. Dat windows 7 optieke vind ik maar vreemd. Is het daarom dat mijn desktop er niet kan van booten? Mss moet ik het in een bepaalde usb poort steken? Ik heb reeds één usb poort op de frontpanel geprbeerd en één achteraan.
Win7 met een loader is niet legaal, dus daar gaan we niet over praten, anders komt Davion aan onze oren trekken.

Edit: vreemd, de gemaakte bootusb stick werkt wel op mijn eee pc met ubuntu.
Je OS op je pc heeft NIKS te maken met een live cd, want die wordt geladen voor het OS.
Kan je pc wel booten van USB HDD (geen USB fdd, geen USB zip/flash, geen w/e: HDD moet het zijn)?

En op papier moet dat met die USB stick werken, maar dat gaat pokketraag zijn. De enige OS's die ik van USB wil gebruiken zijn kleintjes die volledig in het RAM geladen worden (genre puppylinux).

Als je geen bootoptie wilt tussen die 3 dan kun je wss de bootfile editen zodat hij automatisch xbmc laadt.

bosiwollig

Legacy Member
Okay, bedankt. Kzou niet weten wat die windows 7 loader daar doet want usb stick is zeker 5 keer geformat. Tlijkt of xbmc het er heeft opgezet ( tbevindt zich in /bin en nog iets...)echt vreemd... werkt overgens toch niet ze...
Hmm mijn eee pc 900 is ouder dan mijn desktop ( zie sig.) Tlijkt mij sterk dat de eee pc wel kan booten en mijn pc niet. Tlukt op mijn eee pc. Tdraait nog redelijk snel. Vreemd dat mijn asus mobo met 780 nb chip niet kan booten. :/

bosiwollig

Legacy Member
Ik heb als first device om te booten: removable device.
Device 2 en 3 heb ik gedisabled. En pc zegt dan ook dat ik een geldig apparaat moet inpluggen bij het booten. Hetgeen ik nochtans gedaan heb. Nl die usb stick

mdgf

Legacy Member
Is er geen knop die je bij het opstarten een bootkeuze geeft?

Wat voor keuzes zijn er allemaal buiten "removable devices", want zo'n vage term ben ik nog nooit tegen gekomen op geen enkel van mijn mobo's.

bosiwollig

Legacy Member
Dvd drivr / hdd/ removable device dacht ik. Of er zo'n knop is zoals mijn eee pc dat moet ik eens oozoeken. Staat nergens op bootscreen.

mdgf

Legacy Member
Gewoon 1 per 1 op de f knoppen + del + esc rammen en steeds reset gebruiken als het niet lukt, gaat veel rapper dan opzoeken :).

Musk

Legacy Member
wat is er eigenlijk met die reps gebeurd?


Vond dat net handig om een soort indicator te hebben van geloofwaardigheid.

bosiwollig

Legacy Member
Tis gelukt om te booten vanaf usb. Twas f8 btw. Maar wanneer ik nu in het live systeem een youtube wil kijken geeft hem mij een script error en start het filmke niet. Ook heb ik geen geluid bij liedjes enzo. Is dat omdat de hardware van mijn; pc niet ondersteund is?

mdgf

Legacy Member
Je gaat wel eerst flash moeten installeren hé.
Kun je proberen vanaf de site van adobe, ofwel manueel als dat niet lukt.

bosiwollig

Legacy Member
Aaah, die xbmc live heeft nog geen flash? Hoe raak ik op de adobe site in xbmc ?

Edit: ik draai nu openelec op mijn pc en kan geen youtube kijken en mp3 en flac afspelen werkt ook niet.

edit2: heeft dat moederbord Gigabyte GA-E350N-USB3 (rev. 1.0) eigenlijk hdmi 1.4 of is dat 1.3 kzie dat nergens op de Gigabyte-site :s

mdgf

Legacy Member
hdmi 1.3

Mjah, ik heb ook geen ervaring met xbmc hé (was geen rekening aan het houden dat je vanuit xbmc aan het werken was, was aan een normale browser aan het denken), stel de vraag anders in die thread op het software forum, daar ga je al meer kans hebben op een antwoord.

Interesting btw: XBMC running on Raspberry Pi | Raspberry Pi
Ik geloofde tbh tot dat moment niet dat de raspberry krachtig genoeg zou zijn om 1080p vloeiend af te spelen, de vraag is natuurlijk of het ook lukt met zwaar gecompresseerde videos.
Nu kijk ik nog meer uit naar het moment dat die hier is (35$, 2W, homeserver, htpc en allround speelgoed here I come :p).

bosiwollig

Legacy Member
Okay, thnx voor de info. Zijn al die e350 bordjes hdmi 1.3? Want je moet toch 1.4 hebben om 3d te kunnen afspelen hé?

bosiwollig

Legacy Member
Ja, ik ga er openelec op installeren. Maar misschien moet ik toch eens zien voor een moederbordje met hdmi 1.4 . Voorlopig heb ik wel geen 3d tv maar dat kan nog altijd komen hé. Maar je weet dus niet of xbmc 3d films kan afspele. Ik zal straks wat opzoeke.
Nogmaals dank voor jullie hulp.

edit1: Eigenlijk boeit het mij niet echt om 3d te kunnen kijken op de televisie. Ik denk dat ik het bij dat gigabyte bordje hou. Ik vind ook geen info over de hdmi van de asrock en andere fabrikanten :/

edit2: Die raspberry pi ziet er wel tof uit om mee te prutse :o . Kan ik wat leren van linux :) Mss koop ik er ook wel eentje. Waar koop je zo'n ding?

mdgf

Legacy Member
Je kunt normaal ook wel 3d afspelen over 1.3 ze, maar 1080p kan maar maximum in 1080i. Allez denk ik, 3d boeit me totaal niet dus ik weet het niet zeker.

Waar koop je zo'n ding?
Momenteel wordt de eerste batch geproduceert in Azie, wanneer ze toekomen in de UK zul je die kunnen bestellen. Maar ik heb zo'n voorgevoel dat die binnen de dag allemaal weg gaan zijn (er is serieuze belangstelling voor).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan