Archief - Is dit mogelijk?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vic 40+

Legacy Member
Die MS-Tech MC-10-ITX ziet er inderdaad wel goed uit,die was mij ook al opgevallen.

mdgf

Legacy Member
Khad die 6,5cm mislezen, neen dat gaat wss niet passen inderdaad.
En voeding: only god knows, in elk geval zie ik niet in waarom je een htpc 100% zou willen stressen.

Maar kben zelf nog eens aan het googelen op de e350 en toen kwam ik oa dit tegen:
AMD Fusion E350 - A Linux / XBMC Perspective - TechEnclave
Dus sowieso kun je hardwareversnelling in gang krijgen zelfs als xbmc het niet zou ondersteunen (maar ik weet dat er maanden terug al een stabiele versie was die het ondersteunde, maar onofficieel en ze gingen dat implementeren dus mss is het er wel al)

Maar sowieso:
Onderaan zie je dan openelec staan en die hebben blijkbaar XVBA ondersteuning (Progress on the Fusion project - XVBA support | OpenELEC - The living room PC for everyone) in hun fusion build (Downloads | OpenELEC - The living room PC for everyone) dus dan zouden 1080p vids geen enkel probleem mogen vormen.

edit:
met gewone xbmc: http://www.xbmcfreak.nl/amd-fusion-review-en-instructiehandleiding/ maar hij had wel wat probleempjes, onderaan vermeld hij ook wel die openelec en dat hij daar geen problemen mee had, dus lijkt me goed doenbaar.
En aangezien dat artikel van augustus 2011 is en de fusions sindsdien veel populairder zijn geworden zal de xbmc support sowieso al verbeterd zijn.
Ik zou dus toch voor de e350 gaan (sorry :s)

en last but not least: mochten er toch nog problemen zijn dan zet je der gewoon windows op en dan zal alles vlot gaan met dxva.

bosiwollig

Legacy Member
Tof, ik kan dus met een amd e350 een pc'ke bouwen. Welke bordje kies ik het best en welke behuizing + voeding?

Tis niet veel maar dit heb ik al van de config
ram : Crucial - Geheugen 4 GB - DDR3 - 1333 MHz 17,48 euro

moederbord+cpu: ? , liefst eentje met hdmi zodat ik beeld en geluid over één kabel kan laten gaan.
En liefst een cpu koelerke da ni teveel/geen lawaai maakt.

voeding+kast: ?


HDD: heb ik nog liggen
optical drive: heb ik nog liggen.

edit: btw gaat die usb 3.0 werken dat je ziet op bepaalde bordjes? of wordt dat niet ondersteund door xbmc?

kheb hier een review gevonden : http://www.tomshardware.com/reviews/e-350-motherboard-brazos,2958.html

Ik dacht eerst aan de ASUS E35M1-I maar deze heeft geen hdmi. en gene usb 3.
Misschien is de Gigabyte GA-E350N-USB3 (http://azerty.nl/8-843-394039/gigabyte-ga-e350n-usb3-rev-1.html) wel ne goede? maar deze maakt 20 dba :/. Ik weet niet of dat veel is.

mdgf

Legacy Member
Die Gigabyte ziet er inderdaad het interessantst uit (de ASrock is 2€ goedkoper, maar 3 dBa is dubbel zo luid).

USB 3.0: Als er drivers voor uw os zijn, ja (sorry voor het nietszeggende antwoord, maar dat kan ik ook niet zomaar weten)
20dBA op zichzelf is niks, maar al de rest van de omgeving komt daar natuurlijk nog bij.
TYPICAL SOUND LEVELS
Jet takeoff (200 feet) 120 dBA
Construction Site 110 dBA Intolerable
Shout (5 feet) 100 dBA
Heavy truck (50 feet) 90 dBA Very noisy
Urban street 80 dBA
Automobile interior 70 dBA Noisy
Normal conversation (3 feet) 60 dBA
Office, classroom 50 dBA Moderate
Living room 40 dBA
Bedroom at night 30 dBA Quiet
Broadcast studio 20 dBA
Rustling leaves 10 dBA Barely audible

Case: mjah die goedkoopste lc-power misschien, onder het motto: die voeding gaat zodanig weinig belast worden dat er niet veel mis kan lopen. De voeding is ook passief gekoeld (type picoPSU).

bosiwollig

Legacy Member
Okay zeer hard bedankt.
Dus die gigabyte en dan nog 4gb ram. Ksteek er nog een harde schijfke in dat ik nog liggen heb.
Kzou je nogmaals rep. Willen toekennen maar dat is reeds gebeurd :p

Kheb nog enkele vraagjes :p (sorry voor mijn eindeloze vragenlijst)

Ik denk dat ik voor de MS-Tech MC-10-ITX case ga. (http://azerty.nl/8-1831-458895/ms-tech-mc-10-itx-bureaumode.html) die case biedt iets meer aansluitingen op de voeding.Het grootste probleem met die case is dat ik er geen uitbreidingskaarten in kan stoppen want er is geen uitsparing aan de achterkant :( . (als iemand een ander voorstel heeft laat het dan weten :p
Daar zit ook een remote bij. Zou deze deftig zijn en werken met xbmc?

Mijn volgende vraag: Kan xbmc overweg met wifidongles?

En tot slot: wat heb ik nog nodig voor die htpc? een draadloos keyboard?

Alvast bedankt.

edit: ik kan nergens vinden of die psu in die case fanless is. Weet iemand dit?

mdgf

Legacy Member
XBMC is gewoon een programma hé :), dat komt op hetzelfde neer als vragen: "ondersteund internet explorer mijn usb stick"?
Een grote linux distributie zoals Linux Mint of Ubuntu heeft heel wijde hardwaresupport, de meeste dingen gaan wel werken, maar je kunt dat pas zeker zijn als iemand het al geprobeerd heeft of je het zelf probeert.
En as usual: werkt het daar niet, dan is er nog altijd windows als optie.

Duurdere case: daar kun je in veranderen wat je wilt, er zijn lian li cases van 200€ voor htpc's als je dat wilt, maar het is echt wel mijn terrein niet dus vraag me geen specifieke aanraders.

Draadloos kb: kan handig zijn als je graag uitgebreidere dingen vanuit de zetel doet

Remote: dat lijkt me al meer een aanrader, maar dat zou weer moeilijk kunnen liggen met drivers indien linux, voor windows weet ik dat een maat van mij eentje gebruikt van 9mart en dat gaat goed (of op andere plaatsen indien even goedkoop natuurlijk).

mdgf

Legacy Member
In die MC-10 zit er een flex-ATX psu, dus die is zeker niet fanless.

Die Duitser heeft de PSU vervangen door een picoPSU als ik het goed versta.

bosiwollig

Legacy Member
Okay, hartelijk dank. Ik neem dan maar die LC-Power kast + voeding. Kheb daar wel geen uitbreidingsmogelijkheden voor als ik een uitbreidingskaartje erin wil steken maar daar zal ik dan maar mee moeten leren leven zeker.

Dit is mijn uiteindelijke config : http://azerty.nl/winkelmandje/winke...394039]=1&product[436215]=1&product[278239]=1
Kdenk dat dat er goed uitziet. ( HDD heb ik nog liggen)
En vanaf xbmc 11 zou dat fusionplatform volledig ondersteund moeten worden. Ik denk dat ik er xbmc live ga opzetten. Kan ook zijn dat ik ubunut + xbmc neem of windows 7 + xbmc, maar dat spreekt mij minder aan. (aangezien de pc enkel filmkes gaat kunnen afspelen en niet gebruikt gaat worden om te gamen.) Tenzij jullie toch een deftige reden zouden weten waarom ik voor ubuntu+xbmc moet gaan of win 7 +xbmc

Wat ik mij nu wel nog afvroeg:
- Zou dat logitech keyboardje werken in xbmc live? Ik vind er niets over. Ik heb wel gevonden dat dat keyboardje werkt op ubuntu.
- Ik heb hier nog een usb IR-receiver liggen met bijhorende afstandsbediening. Hoe zit het met de support van deze dingen bij xbmc live?

Alvast bedankt :)

bosiwollig

Legacy Member
Hmmm is veel duurder dan die logitech. Kzie niet echt in waarom ik die trust zou nemen :/
maar werken die dingen met xbmc live?

Sjoepap

Legacy Member
ivm xbmc live, ik denk van wel hoor. Dat zal wel gewoon usb input devices ondersteunen.

ja die trust thinity vs logitech wireless touch heeft voor en nadelen

die Trust is:
-kleiner,
-lichter
-docking station, geen gezever met batterijen

maar inderdaad (te?) duur en zeker niet geschikt om echt te gewoon te typen. Is echt bedoeld als mediacenter afstandsbediening

bosiwollig

Legacy Member
Okay, dus jij denkt dat het gaat werken :) das fijn om te horen.
Dus dit setupke:DIT + HDD.

En wat raden jullie aan als os? Kan je bij zo'n xbmc live ook aanpassingen maken zoals skins/add-ons installe en blijven die opgeslagen wanneer je de volgende keer die xbmc live boot? Of verkiezen jullie ubuntu/win7 + xbmc?

edit: zijn er add-ons in xbmc die het toelaten om live tv strams te bekijken?

Sjoepap

Legacy Member
over xbmc zou je eens je licht moeten opsteken in het software forum, daar gaan ze je meer kunnen helpen denk ik

ik heb persoonlijk Win7 + XBMC draaien, en dat werkt perfect.

brittjan

Legacy Member
Xbmc live werkt juist hetzelfde als een win 7 met daarop xbmc geinstalleerd. Alle functies en uitzichten zijn hetzelfde.
Als je die pc nooit voor iets anders gaat gebruiken zou ik voor xbmc live kiezen.

Een paar weken geleden had ik ook een Htpc met deze software, deze streamde zijn media van een andere pc. Deze pc hing kort hierna ook aan de tv en werd de htpc overbodig waardoor ik deze heb weg gedaan. Op de andere pc staat nu win 7 met xbmc. Eenmaal xbmc opgestart is dit helemaal hetzelfde als de live versie, ik merk wel dat het iets minder soepel loopt onder windows maar dat kan ook komen doordat ik een beta versie van xbmc 11 heb..

bosiwollig

Legacy Member
Oeps de link naar mijn winkelmandje werkte niet.
Azerty
Nu zou het wel moeten werken. Dus ja, ik zou denk ik die pc enkel willen gebruiken als HTPC. Dus ik denk dat xbmc live de beste keus is. Maar xbmc live 10 werkt nog niet met zo'n fusion platform. Weet er iemand wanneer die xbmc live 11 gaat uitkomen en of het zeker is dat dat gaat werken met zo'n e350 cpu en hd 6310? Kan er niet zoveel over vinden want xbmc site ligt plat wegens protest tegen nieuwe wet.
En zijn er eigenlijk add-ons om live tv te kijken?

mdgf

Legacy Member
En zijn er eigenlijk add-ons om live tv te kijken
Als je analoge tv wilt ontvangen ga je een tv kaart moeten hebben (ik heb anders nog wel eentje liggen die ik niet gebruik). Digitale tv is gewoon aansluiten op je scherm.

OS: Die Openelec voor Fusion die ik al vermeld heb? Dat is net als XBMC live een minimalistische linux distro met enkel XBMC, maar dat zou wel moeten werken met de fusion.

Dat geheugen is niet leverbaar.

bosiwollig

Legacy Member
Het probleem is dat er in die kast geen uitbreidingskaartjes passen :( . Mss moet ik case toch modden op één of andere manier zodat ze er wel in passen :s. btw support xbmc tv tuner kaartjes?

Kheb config aangepast met ander ram : Azerty

Ik had het eigenlijk over add-ons die internet-tv geven / live streams.

Die openelec heb ik gezien ja, maar daar waren nog wat probleempjes mee. Ik ga die wrs gebruiken tot xbmc 11 uit is.

brittjan

Legacy Member
Xbmc ondersteunt streamen.. Een aantal nederlandse zenders waren zo te bekijken dacht ik. Nooit zelf mee bezig geweest maar wel over gelezen. Verdiep je anders wat in de xbmc forums, daar moet dat wel terug te vinden zijn :)

bosiwollig

Legacy Member
Okay, ik heb zojuist een bootable cd gemaakt. En wanneer ik kies om dan xbmc live te installeren op een usb stick lukt alles, geen errors. Tot ik ervan probeer te booten. Dan zegt de bios da ik een geldig apparaat moet selwcteren. Weet iemand wrm ik xbmc niet kan booten van mijn usb? De usb was geformat ik ext4 is dat de reden? Alvast bedankt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan