Archief - iPod Video VS Zen Vision:M

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

favoriete MP3 (eventueel met video)?


  • Totaal aantal stemmers
    92
  • Opiniepeiling gesloten.

NielsParedis

Legacy Member
mythe zei:
Door middel van iTunes en ik ook geen goesting heb voor ALLES te converteren en dan WEER te converten voor mijn PSP verkoop ik em dus.
En ben ik van plan iPod Nano of iPod Video 30GB te kopen. Maar probleem bij iPod Video is, ik bekijk amper filmpjes (ze kosten toch, en ik betaal niet of je moet podcasts, maar ik vind geen goeie podcasts :( ). Maar nadeel van iPod nano, zou zijn, TE klein, scherm zeker TE klein?
Iemand enig idee wat het beste is dat ik mij aankoop. Maar ik bekijk dus amper films en foto's. Wil ook geen TE grote, dus als iPod Video te groot is.
Want wil mij weer geen miskoop zoals mijn PSP kopen, dat ik dan toch amper bezigde. Had eigenlijk beter mijn iPod nooit verkocht, bezigde hem 10* zoveel als nu mijn PSP :p.

ahja, ook nog voordeel is, als je bij ITpro je iPod koopt kunnen ze korting leveren als u school in de lijst staat. Anders moet je formulier sturen en contacteren ze je school.


Kijk eens naar een ander merk dan ipod en Creative.Want deze zijn niet zo goed in audio.
De spelers die uitblinken in de audio zijn iAudio,iriver,mpio en xen.
Daarvoor zijn deze spelers ook bekend.En als je toch geen video of foto's gebruikt kan je een ouder model kopen zonder kleurenscherm :).

NielsParedis

Legacy Member
[TFT]Poky zei:
En ik vind persoonlijk dat ge ni moet kijken naar andere mensen, ok misschien zijn er veel ipods in omloop maar is het daarom een af te raden product?
zijt ge bv minder cool, stoer, in, en meer onwetend als je een ipod koopt?
Er zijn andere tijden geweest hoor toen ipod juist het omgekeerde was en iedereen hem aanraadde.

Dus @ topic starter, ik denk niet dat ge met één van de 2 toestellen een miskoop doet. Ik zou zeggen ga is in de winkel zien en houd ze beiden is vast.

Idd

Maar laat ik even toelichten.De service van creative is SLECHT.Ik heb een thx550 surroundset.2x defect geraakt en minstens 3 maanden moeten wachten eer ik een nieuwe set had.

Van ipod heb ik geen idee,maar daar moet je het niet voor doen eh:)

NielsParedis

Legacy Member
spectrious zei:
Apple iPod Video gekozen

+Groot scherm
+dun
+iTunes (Hét pluspunt)
+Snelle Updates in firmware
+Gemak van filetransfer, gemak van gebruik
+veel accesoires
+ondersteuning voor lange tijd (nu ondersteunen ze zelfs nog de 1G iPods)
+Mooi afgewerkt
+eigen inscriptie op de achterkant
+beveiliging met serialnummer die op de ipod gegraveerd staat


+/- Enkel video's in gegeven formaten (.mov ...)Voordeel: Zalige kwaliteit als je met quicktime deze gaat converteren. Nadeel: Niet iedereen is zot van Quicktime, alhoewel ik er hier nog geen problemen mee gehad heb.


-Sommigen vinden hem duur ( ik eig niet)
-Batterij voor video is slecht 1:45:00


De Creative is gewoon een Rip-off. NIet dat hij slecht is, maar waarom zou Creative een speler willen namaken? BLijkbaar omdatie goed is.

En wat men vergeet: iPods zijn nog steeds voor Mac's. JE hebt geen andere mp3 spelers darop (vroeger toch niet echt). iPods hebben ondersteuning gekregen op PC's. Alles is met Appple producten gemaakt (iTunes, Quicktime) werkt feilloos op een PC, maar meesten vinden het absurd dat te gebruiken.


Ipod moet je niet kopen omdat deze op mac gaat.De iriver spelers kunnen dit ook :p

Als je echt een spelertje wilt voor video,zou ik nog even wachten.Nu begint dit op te komen.Dit is gelijk de eerste mp3 spelers van creative dik en log :).

Nog even wachten zou ik doen :)

mythe

Legacy Member
Ik ben van plan iPod te kopen omdat alles draait op iTunes en dus in m4a staat.
Zou gemakkelijker zijn. Heb een converter. Maar heb geen goesting voor alles te converten.
Dus liefst iPod :p.
iPod Video of iPod Nano? of andere MP3 spelers dat m4a afspeelbaar zijn. Zoals mijn GSM toestel.

finn

Legacy Member
m4a ook weer iets nieuws ofzo?
En wat helpt et da je bv als je mp3's in een ogg of m4a formaat zet bijvoorbeeld? Maak je daar prestatiewinst op ofzo? Eeft da ni enkel nut als je ze origineel in dat formaat hebt.

mythe

Legacy Member
m4a=acc.
Ik zou geen iPod nemen. Want dan ga je werken met iTunes, waardoor alles naar acc=m4a veranderd. Niet aan te raden.
iAudio (cowon) is ook goed ;)

NielsParedis

Legacy Member
mythe zei:
Ik ben van plan iPod te kopen omdat alles draait op iTunes en dus in m4a staat.
Zou gemakkelijker zijn. Heb een converter. Maar heb geen goesting voor alles te converten.
Dus liefst iPod :p.
iPod Video of iPod Nano? of andere MP3 spelers dat m4a afspeelbaar zijn. Zoals mijn GSM toestel.


Koop gewoon een speler die de meeste formaten kan afspelen: ogg,mp3,wma,mwa,asf...

dan hoef je niets om te zetten ;)

mythe

Legacy Member
Awel, zo zijn er weinig :p dat m4a ook afspelen.
Vandaar dat ik PSP verkoop of ruil tegen een iPodje, want de meeste draaien geen m4a.

[TFT]Poky

Legacy Member
die nano's zijn imo te klein zowel qua opslag als qua vorm.
ik ga binnen een paar maand ook gaan voor ipod video, ik kijk ook niet veel video's maar tis een leuke extra.
ik kom btw nu van een ipod 3g nog altijd meer als voldoende content van, één van mijn beste kopen ooit.

Ipod video zal wel voor de zomer zijn (kan ik die in vs kopen).

@ mythe hoeveel bedraagt die studentenkorting?
@ niels paradis, als er iet scheelt aan u ipod belt ge apple en dan komt een koerier u ipod halen. En dan zijt ge u ipod voor max een weekje kwijt.

mythe

Legacy Member
studentenkorting is niet zo keiveel. Maar toch iets :).
kijkt eens op itpro.be ;).

Valt te zien wat je te weinig opslagvolume vind.
Kan een iPod video vullen, maar snap het nu tdaar niet van. Aangezien ik telkens maar 30/60minutne wegblijf. Dus zie het nut daar niet van. En vind 4GB dan voldoende. Valt nog te zien of ik PSP wegkrijg ook ;).

Zero Grav

Legacy Member
iTunes zet niet automatisch om naar zijn eigen formaat hoor. Je kan evengoed alles in mp3 laten staan. De muziek van je iPod staat trouwens gewoon in een verborgen mapje als je ze via bijvoorbeeld winamp zou willen afspelen.

mythe

Legacy Member
Als je CD's op je iTunes zet of download zet hij ze normaal auto.
En zijn ondertussen al wat teveel albums :p.
En dat van dat verborgen mapje wist ik ook al :).
wat niet echt verborgen is, documents, music, iTunes, iTunes libary.

[TFT]Poky

Legacy Member
mja mythe, ik zet mijn ipod 20 gig gewoon op shuffle alle nrs. en dat is om en bij de 10 gig. Dus ik luister die helemaal af. Met 30 gig zit ge meer as safe wil ik zeggen, 6 gig kweetni hoe groot u collectie is maar vind al een beetje krap.

NielsParedis

Legacy Member
[TFT]Poky zei:
mja mythe, ik zet mijn ipod 20 gig gewoon op shuffle alle nrs. en dat is om en bij de 10 gig. Dus ik luister die helemaal af. Met 30 gig zit ge meer as safe wil ik zeggen, 6 gig kweetni hoe groot u collectie is maar vind al een beetje krap.


Voor mij is 20Gb ook al krap.heb 60 Gb muziek :s.Maja af en toe wisselen en verwijderen eh :).

Dan is de service van ipod wel goed,maar daarvoor laat ik mijn irive zeker niet vallen want der is tot nu toe nog niets aan gekomen :)

NeoGeo

Legacy Member
mythe zei:
Als je CD's op je iTunes zet of download zet hij ze normaal auto.
En zijn ondertussen al wat teveel albums :p.
En dat van dat verborgen mapje wist ik ook al :).
wat niet echt verborgen is, documents, music, iTunes, iTunes libary.

Kan best zijn maar zeg dan niet zo'n dingen he: "Ik zou geen iPod nemen. Want dan ga je werken met iTunes, waardoor alles naar acc=m4a veranderd. Niet aan te raden."

Ik had dat in het begin op MP3 gezet en heb er nooit problemen mee gehad :)

Ik ga er nu wel niet teveel over zagen aangezien je een toch wel schitterende avatar hebt. Millionaire rules!

[TFT]Poky

Legacy Member
bwa waarom illegaal.
ik (=mijn vader) heb hier thuis ook tegen de 1000 legale cd's allemaal legaal. Dus het is perfect legaal mogelijk :) in de meeste gevallen is het wel illegaal :D. (ook ik heb illegale muziek, ben ik daar beschaamd over? neen totaal niet )

NielsParedis

Legacy Member
[TFT]Poky zei:
bwa waarom illegaal.
ik (=mijn vader) heb hier thuis ook tegen de 1000 legale cd's allemaal legaal. Dus het is perfect legaal mogelijk :) in de meeste gevallen is het wel illegaal :D. (ook ik heb illegale muziek, ben ik daar beschaamd over? neen totaal niet )


Amaai 1000 cd's x 20€/cd= 20000€

Je bent gek ;)

[TFT]Poky

Legacy Member
nope en het kan zijn dat het er meer zijn, maar ni allemaal nieuw gekocht hé :) en jarenlang "gespaard".
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan