Archief - iPod Video VS Zen Vision:M

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

favoriete MP3 (eventueel met video)?


  • Totaal aantal stemmers
    92
  • Opiniepeiling gesloten.

NeoGeo

Legacy Member
iTunes werkt met MP3 hoor, toen ik mijn MuVo nog had zette ik mijn muziek ook over met iTunes (heb een Mac dus gebruik enkel dat voor muziek) en die muziek speelde perfect af op mijn Creative.

Als je een CD importeert kun je dat in MP3 doen he, enkel wanneer je via de iTunes Music Store muziek binnenhaalt staat die in een ander formaat: AAC.

Deguchi

Legacy Member
Ogg
AAC
MP3 -> VBR

Ogg is opensource en heeft goeie kwaliteit. AAC wordt gebruikt door vele online muziek-websites. Allebei zogezegd beter als MP3, maar MP3 met VBR (variabele bitrate) moet zeker niet onderdoen imo (al valt de bestandsgrootte groter uit dan bij de andere 2).

finn

Legacy Member
maar dan moet je dus wel de muziek in origineel ogg of aac formaat hebben, converteren van mp3 naar één van die andere twee levert geen kwaliteitswinst op ofzo?

Dj_K!nkY

Legacy Member
ik zou voor ipod gaan, perfecte service bij problemen en ipod is zeer degelijk! :applause:

finn

Legacy Member
de enige mé crossfading, de rio karma is niet meer leverbaar :) @ mp3shop.be

[TFT]Poky

Legacy Member
En ik vind persoonlijk dat ge ni moet kijken naar andere mensen, ok misschien zijn er veel ipods in omloop maar is het daarom een af te raden product?
zijt ge bv minder cool, stoer, in, en meer onwetend als je een ipod koopt?
Er zijn andere tijden geweest hoor toen ipod juist het omgekeerde was en iedereen hem aanraadde.

Dus @ topic starter, ik denk niet dat ge met één van de 2 toestellen een miskoop doet. Ik zou zeggen ga is in de winkel zien en houd ze beiden is vast.

mcR

Legacy Member
lol blijkbaar meer belangstelling voor de creative dan de iPod.. haddek niet verwacht :p

finn

Legacy Member
Ik finn da et toch iet uitgebreider mag, het is alsof er enkel die ipod en de zen is.. merken als Iaudio Iriver, tellen die dan niet mé...
Geen ipod hater ook geen creative hater.

[TFT]Poky

Legacy Member
Iaudio X5 bv maar dat scherm is wel een pak minder goed als dat van de ipod.

friggelke

Legacy Member
Ik heb een ipod maar ben geen fanboy. Ik heb ipod gekocht omdat et uit alle tests blijkt de beste te zijn. Weet nu niet hoe het zit met die nieuwe versies maar ik denk dat daar niet veel zal aan veranderen :). De enige die wat in de buurt komen is creative

Thallyos

Legacy Member
Ik zou toch voor de Creative gaan. Hun menusysteem ligt mij wel (ik heb al een creative van in de tijd dat de ipod nog niet bestond) en het scherm is ook al beter dan de apple.

Everything USB heeft de iPod en de Zen Vision:M met elkaar vergeleken en wat erg opvalt is dat het product van Creative een veel beter scherm heeft dan de iPod. De kleuren zijn veel helderder en het contrast is stukken beter.

Link met de twee schermen naast elkaar.

[TFT]Poky

Legacy Member
idd thallyos op foto ziet scherm van creative er veel beter uit.
maar creative is ook veel dikker, ik denk dat het wat wikken en wegen wordt voor ts. Elk toestel heeft zo zijn voordelen.

En is het contrast van ipod scherm niet regelbaar?

NeoGeo

Legacy Member
Thallyos zei:
Ik zou toch voor de Creative gaan. Hun menusysteem ligt mij wel (ik heb al een creative van in de tijd dat de ipod nog niet bestond) en het scherm is ook al beter dan de apple.



Link met de twee schermen naast elkaar.

Ik heb de iPod 5G zelf en ik moet wel zeggen dat op die site de weergave op de iPod er erg slecht uitziet terwijl de foto's en video's er op mijn scherm heel goed uitzien. Zo is zwart bijvoorbeeld echt zwart en heb je totaal niet de indruk dat je naar overbelicht foto's aan het kijken bent. Ik zou niet te veel vertrouwen op die foto en de spelers eens in het echt bekijken.

Als ik de videoweergave op mijn iPod vergelijk met de weergave op mijn laptop vind ik zelfs dat het beeld mooier en scherper is op mijn iPod ^^

Op die site ziet het scherm van de Creative er btw ook heel slecht uit, je zou bijna denken dat ze er Photoshop op hebben losgelaten ...

Zero Grav

Legacy Member
Zelf heb ik een iPod G3 en een vriend van me heeft de iPod Photo. Beiden hadden we eerst de Creative Zen NX, vond ik een goeie mp3-speler qua functies en muziekkwaliteit maar na enkele maanden crashte hij al, van support was er toen geen sprake, 8 weken moeten wachten en toen gewoon geld teruggekregen van de winkel in plaats van creative.

Dus, zowel mijn zen nx als die van mijn kameraad crashten al na enkele maanden, mijn broer zijn muvo was na 2 maanden ook al naar de knoppen. Blijkbaar zijn het nogal tere zieltjes want ik ga altijd heel voorzichtig om met mijn apparaten.

Anyway, met mijn iPod heb ik tot nu toe nog geen enkel probleem gehad, ik heb em al een jaar ofzo en kan me geen betere mp3-speler wensen. Alhoewel ik nu natuurlijk wel graag een kleurenscherm / video-functie zou willen.

Als ik nu een nieuwe mp3-speler zou kopen zou het sowieso eerder een media speler zijn. Uiteindelijk heb je veel meer aan een all-in-one aanbieding dan aan een simpele mp3-speler en ik betwijfel dat de iPod video daar genoeg ruimte voor bied, misschien eens googlen naar portable media solutions, er zitten best wel pareltjes bij die bijna evenveel kosten als de iPod.

EternalSilence

Legacy Member
der zitten hier een ferm potje IPOD haters bij ze ..
jees :crazy:

ma goed.. ik heb voor iPod video gestemd ;)
is beter, mooier design, meer upgrade's en betere support,

Thallyos

Legacy Member
Geen ipod haters, ik heb al beide kanten gebruikt en ze zijn beide heel erg goed, je kunt niet over geluidskwaliteit gaan discussiëren want ze zijn beide heel erg goed. Zelf heb ik hele goeie ervaringen met support van creative en ik hoor van andere mensen die goeie ervaringen met apple hebben.

Persoonlijk zou kies ik dan voor creative, omdat dat mij beter ligt, maar apple is ook goed.

mythe

Legacy Member
Door middel van iTunes en ik ook geen goesting heb voor ALLES te converteren en dan WEER te converten voor mijn PSP verkoop ik em dus.
En ben ik van plan iPod Nano of iPod Video 30GB te kopen. Maar probleem bij iPod Video is, ik bekijk amper filmpjes (ze kosten toch, en ik betaal niet of je moet podcasts, maar ik vind geen goeie podcasts :( ). Maar nadeel van iPod nano, zou zijn, TE klein, scherm zeker TE klein?
Iemand enig idee wat het beste is dat ik mij aankoop. Maar ik bekijk dus amper films en foto's. Wil ook geen TE grote, dus als iPod Video te groot is.
Want wil mij weer geen miskoop zoals mijn PSP kopen, dat ik dan toch amper bezigde. Had eigenlijk beter mijn iPod nooit verkocht, bezigde hem 10* zoveel als nu mijn PSP :p.

ahja, ook nog voordeel is, als je bij ITpro je iPod koopt kunnen ze korting leveren als u school in de lijst staat. Anders moet je formulier sturen en contacteren ze je school.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan