Archief - iPod Video VS Zen Vision:M

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

favoriete MP3 (eventueel met video)?


  • Totaal aantal stemmers
    92
  • Opiniepeiling gesloten.

spectrious

Legacy Member
Apple iPod Video gekozen

+Groot scherm
+dun
+iTunes (Hét pluspunt)
+Snelle Updates in firmware
+Gemak van filetransfer, gemak van gebruik
+veel accesoires
+ondersteuning voor lange tijd (nu ondersteunen ze zelfs nog de 1G iPods)
+Mooi afgewerkt
+eigen inscriptie op de achterkant
+beveiliging met serialnummer die op de ipod gegraveerd staat


+/- Enkel video's in gegeven formaten (.mov ...)Voordeel: Zalige kwaliteit als je met quicktime deze gaat converteren. Nadeel: Niet iedereen is zot van Quicktime, alhoewel ik er hier nog geen problemen mee gehad heb.


-Sommigen vinden hem duur ( ik eig niet)
-Batterij voor video is slecht 1:45:00


De Creative is gewoon een Rip-off. NIet dat hij slecht is, maar waarom zou Creative een speler willen namaken? BLijkbaar omdatie goed is.

En wat men vergeet: iPods zijn nog steeds voor Mac's. JE hebt geen andere mp3 spelers darop (vroeger toch niet echt). iPods hebben ondersteuning gekregen op PC's. Alles is met Appple producten gemaakt (iTunes, Quicktime) werkt feilloos op een PC, maar meesten vinden het absurd dat te gebruiken.

Deguchi

Legacy Member
spectrious zei:
+/- Enkel video's in gegeven formaten (.mov ...)Voordeel: Zalige kwaliteit als je met quicktime deze gaat converteren. Nadeel: Niet iedereen is zot van Quicktime, alhoewel ik er hier nog geen problemen mee gehad heb.

ipod: mpeg4, H.264 en mov
creative: divx4 & 5, xvid5, mpeg1 & 2 & 4, wmv9 en motion-jpeg

Als ik even kijk in welk formaat het meeste filmpjes staan bij mij: divx/xvid/wmv of mpeg.
Ok, h.264 is aan het opkomen, maar xvid doet het zeker niet slecht en wmv9 doet het ook nog steeds goed.

Qua audio hangt het natuurlijk af wat ge wilt spelen. Koopt ge u liedjes via I-tunes of een andere aac-formaat site-> ipod
Staan u liedjes in mp3 zou ik toch de creative niet onderschatten.

Trouwens, creative enkel een rip-off? Mijn Zen-micro was goedkoper dan de Ipod nano op het moment dat ik hem kocht. Bovendien heeft mijn zen nog steeds 0 krassen door in mijn broek/jaszak te steken en mijne maat zijn ipod nano is bijna niet meer leesbaar dankzijk de krassen.

Achja, weeg zelf de verschillen af en koop hetgeen u het meest aanstaat. De prijs van beide is toch ongeveer gelijk.

GhO$T

Legacy Member
spectrious zei:
De Creative is gewoon een Rip-off. NIet dat hij slecht is, maar waarom zou Creative een speler willen namaken? BLijkbaar omdatie goed is.
aan dergelijke uitspraken zie je direct wat voor niveau van replay's je gaat krijgen, en dit gaat met allemaal zo zijn.


Zo goed als niemand hier heeft een objectieve mening en heeft beide toestellen kunnen testen; bijgevolg gaat iedereen gewoon zijn eigen mening komen verkondigen en die dan proberen af te schilderen als de enige echte absolute waarheid.

->Net zoals alle (ontelbaar veel) ipod vs creative topics die hier al gepasseerd zijn heb ga je er dus uiteindelijk niks aan hebben.

Lees gewoon wat reviews, vergelijk de prijs en de verschillende features en beslis dan voor uzelf wat het toestel is dat het meest aan u noden zal voldoen.

finn

Legacy Member
In itunes kan je corssfading aanzetten (overlappen van begin en eind van opeenvolgende mp3's)
Nu is mijn vraag of er een bepaalde mp3 speler dat ook kan? (ipod video nano, iaudio, iriver ...)
Erg bedankt als iemand zo vriendelijk is de functie op z'n Ipod of mp3 speler eens te chekken.
Als ik me niet vergis heeft de Iriver h10 enkel een fade in ? ( crossfading is een fade out van mp3 1 en een fade in van mp3 2)

thx

NielsParedis

Legacy Member
finn zei:
In itunes kan je corssfading aanzetten (overlappen van begin en eind van opeenvolgende mp3's)
Nu is mijn vraag of er een bepaalde mp3 speler dat ook kan? (ipod video nano, iaudio, iriver ...)
Erg bedankt als iemand zo vriendelijk is de functie op z'n Ipod of mp3 speler eens te chekken.
Als ik me niet vergis heeft de Iriver h10 enkel een fade in ? ( crossfading is een fade out van mp3 1 en een fade in van mp3 2)

thx


iRiver heeft dit normaal ook.Bij iriver noemt dit gap delete.Als de h10 dit nu nog niet heeft zal dit wel komen in de firmware upgrade.

Anders kan je het aanvragen op www.iriver.com

Mpio,iaudio,xen zullen dit ook wel hebben denk ik.

grtz

NielsParedis

Legacy Member
spectrious zei:
Apple iPod Video gekozen

+Groot scherm
+dun
+iTunes (Hét pluspunt)
+Snelle Updates in firmware
+Gemak van filetransfer, gemak van gebruik
+veel accesoires
+ondersteuning voor lange tijd (nu ondersteunen ze zelfs nog de 1G iPods)
+Mooi afgewerkt
+eigen inscriptie op de achterkant
+beveiliging met serialnummer die op de ipod gegraveerd staat


+/- Enkel video's in gegeven formaten (.mov ...)Voordeel: Zalige kwaliteit als je met quicktime deze gaat converteren. Nadeel: Niet iedereen is zot van Quicktime, alhoewel ik er hier nog geen problemen mee gehad heb.


-Sommigen vinden hem duur ( ik eig niet)
-Batterij voor video is slecht 1:45:00


De Creative is gewoon een Rip-off. NIet dat hij slecht is, maar waarom zou Creative een speler willen namaken? BLijkbaar omdatie goed is.

En wat men vergeet: iPods zijn nog steeds voor Mac's. JE hebt geen andere mp3 spelers darop (vroeger toch niet echt). iPods hebben ondersteuning gekregen op PC's. Alles is met Appple producten gemaakt (iTunes, Quicktime) werkt feilloos op een PC, maar meesten vinden het absurd dat te gebruiken.

iTunes vind ik juist een nadeel. :s.

Gewoon tappen en afspelen veel simpeler.

finn

Legacy Member
ik heb eens op iriver.com en mistixriver.net gekeken... Er is daar zoiets als rockbox, wat een alternatieve firmware upgrade is die je toelaat crossfading te gebruiken. Ik denk dat gap delete nog net iets anders is, namelijk dat er tussen mp3 1 en 2 gewoon geen seconde zit?

NielsParedis

Legacy Member
finn zei:
ik heb eens op iriver.com en mistixriver.net gekeken... Er is daar zoiets als rockbox, wat een alternatieve firmware upgrade is die je toelaat crossfading te gebruiken. Ik denk dat gap delete nog net iets anders is, namelijk dat er tussen mp3 1 en 2 gewoon geen seconde zit?

Dat weet ik niet zeker.

Let op met rockbox,dit is een zeer goed programma maar je garantie van je toestel vervalt als je deze erop zet.Na de garantieperiode kan je deze er eventueel we opzetten :)

[TFT]Poky

Legacy Member
mijn oude iriver had dit denk ik da ge bedoeld finn.

ontopic : ik zou gaan voor ipod.

Waarom : redenen van spectrious, vind hem persoonlijk mooier, is compacter, scherm is echt super, met de bass is nix mee (ksnap ni goed waar ge dit vandaan haalt n/o)

Waarom niet : vrij beperkte batterij duur bij bekijken van video.

Itunes? pro en contra tvalt te zien van persoon tot persoon, is dit een reden om geen ipod te nemen? Natuurlijk niet aangezien er alternatieve software voor bestaat die ook zeer goed is.

amdr

Legacy Member
NielsParedis zei:
Dat weet ik niet zeker.

Let op met rockbox,dit is een zeer goed programma maar je garantie van je toestel vervalt als je deze erop zet.Na de garantieperiode kan je deze er eventueel we opzetten :)
Hoelang is garantie van iRiver? Want mijn scherm van HP120 is dood :p

mythe

Legacy Member
-punt voor apple: Service als u garantie is verlopen. Moeje direct KEIVEEL betalen.
nog - punt. Iedereen wilt iPod. Als je niet trendy en hip wilt :p, terwijl het niet echt hip meer is. Koop dan is iets anders. Creative is al geen slecht voorbeeld.

+ Nadeel aan iTunes: Je bestanden zijn geen MP3 meer.

[TFT]Poky

Legacy Member
ik denk dat andere fabrikanten u ook een pak laten betalen hoor indien de garantie verstreken is.
Iedereen wilt ipod maar ik heb nog ni veel man gezien met ipod zenne, integendeel laatsten tijd valt het mij op dat iedereen de ipod oortjes heeft maar niet de speler zelf :d.

En over dat u bestanden geen mp3 meer zijn dat begrijp ik niet goed, graag wat uitleg dan leer ik wat bij.

mcR

Legacy Member
Creative vind ik eens origineel, toch meer dan iPod allesinds..

en de kwaliteit schijnt ook zeer goed te zijn!

mythe

Legacy Member
[TFT]Poky zei:
ik denk dat andere fabrikanten u ook een pak laten betalen hoor indien de garantie verstreken is.
Iedereen wilt ipod maar ik heb nog ni veel man gezien met ipod zenne, integendeel laatsten tijd valt het mij op dat iedereen de ipod oortjes heeft maar niet de speler zelf :d.

En over dat u bestanden geen mp3 meer zijn dat begrijp ik niet goed, graag wat uitleg dan leer ik wat bij.
Lol, misschien ja.
Maar er zullen er wel VEEL mee rondlopen ook.
Onlangs in de krant gelezen: iPod meest verkochte MP3 speler (42 miljoen over volledige wereld) Maakte mij niet wijs dagge niet ziet rondlopen. Zie er bijna elken dan 1. Als ik die van school niet meereken.
Dus gewoon kwestie van is iets anders.

iTunes vind ik ambetant =( want kan nietmeer afwijken van iPod of ik moet GSM kopen door het andere formaat. Ofwel moet ik converter kopen.

Maarja, uiteindelijk is het je eigen keuze voor wat je kiest.
iPod is heel handig in overzetten van muziek, waar creative dan weer beter is op geluidskwaliteit en i.v.m. vallen enzo.
Dus hangt er zowat van af welk voordeel je het meest aangaat.

Vind ook dat iPod mooier is qua design.
Maar vind creative is iets origineel.

finn

Legacy Member
NielsParedis zei:
Dat weet ik niet zeker.

Let op met rockbox,dit is een zeer goed programma maar je garantie van je toestel vervalt als je deze erop zet.Na de garantieperiode kan je deze er eventueel we opzetten :)

thx for the tip. Voorlopig is de Rio Karma de enige die standaard crossfading erop heeft staan. Maar het toestel heeft natuurlijk niet het design van een ipod of een h10.

Ze zijn nog steeds rockbox aan het optimaliseren. Voor h110 120 .. schijnt het alvast het best te verlope... Maar dat zijn dan ook al oudere versies toch. h10 zag ik er niet echt tussen staan. Voor de Ipod video en nano is er tevens ook rockbox firmware.

Itunes 1 had nog geen crossfading, maar de nieuwe Itunes 2 heeft dat , misschien komt er nog officiele firmware voor de ipod die zulk effect op de ipod mogelijk maakt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan