Archief - Ipod Video of Zen Vision:M

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke zou jij kiezen?


  • Totaal aantal stemmers
    79
  • Opiniepeiling gesloten.

[TFT]Poky

Legacy Member
niels, why change a winning team?
Vergeet niet dat het oorspronkelijk apple was die zo een revolutionaire (hd player, clickweel, grootte) op de markt heeft gebr8 ( en in mindere mate creative want die dingen waren echt monsterachtig groot).

Dus voor ge over originaliteit zit te zagen, het zijn creative, sony, iriver, cowon,... die apple hebben nagedaan

desert storm

Legacy Member
[TFT]Poky zei:
niels, why change a winning team?
Vergeet niet dat het oorspronkelijk apple was die zo een revolutionaire (hd player, clickweel, grootte) op de markt heeft gebr8 ( en in mindere mate creative want die dingen waren echt monsterachtig groot).

Dus voor ge over originaliteit zit te zagen, het zijn creative, sony, iriver, cowon,... die apple hebben nagedaan

tuurlijk... qua MP3-spelers met flashgeheugen hebben die fabrikanten ook apple nagedaan...

(voor alle duidelijkheid, ik geloof best dat apple het 1e was met zo'n spelers, maar uit je laatste zin maak ik op dat apple met alles 1e was ;) )

overigens... de 1e ipods die op de markt kwamen hadden toch geen clickweel (toch niet zoals die van vandaag)? :wtf:

ocùn

Legacy Member
NielsParedis zei:
En ipod faalt op meer manieren.Ik heb een revieuw gelezen van de nieuwe iops spelers.Daar stond in dat het model ongeveer hetzelfde was.Dus die gaat wss niet zo goed verkopen.Maar ipod brengt ook niets anders uit.Al de ipods lijken opeen.De ene is wat dikker en heeft een groter scherm maar voor de rest is er niets.

Ze doen ook geen moeite om er een radio of voicerecording aan toe te voegen.Snap er eigenlijk niets van.

En idd zo dik is die creative ook weer niet.

ge moogt niet vergeten denk ik dat de hype rond de ipod niet voor "niets" is geweest.. apple valt op door zijn strak & eenvoudig design dat bij velen aanslaat, het veranderen van het ipod design (dat groot commercieel succes heeft) zou gewoon dom zijn op dit moment
voor radio & voicerecording bestaan er assecoires, maar toegegeven die moet ge op de ipod aansluiten en zitten niet binnenin

wat velen zeggen is "ik ben anti ipod want iedereen koopt het/wil het kopen om hip te zijn".. bekijk het van de andere kant: doordat zoveel mensen er eentje hebben is er een zalige communty achter: podcasts, hacks, linux etc
nu is dat misschien niet meteen voor de "gewone" gebruiker maar tgeeft toch een meerwaarde vind ik

dat er velen tegen itunes zijn snap ik wel (alwéér een nieuw programma dat ge moet leren gebruiken), maar als het goed beheert wordt is het een zaligheid vind ik.. gewoon ipod inpluggen & het synchroniseert zonder tijdverlies.. nuja dat is mijn opinie natuurlijk

alleszinds, de perfecte mp3 speler is er nog lang niet (daarvoor moeten ze imo eerst afstappen van micro hd's & veel grotere flash gehgeugens kunnen maken)

ahja, & als ge dan toch video wilt kunnen afspelen zou ik voor iets groter gaan 30GB (geen idee of creative zo'n versie heeft), maar ik heb dan ook vrij veel muziek ;)

NielsParedis

Legacy Member
Ulixes zei:
Dat, euhm, neen.

Die Sennheiser oortjes zijn brol (misschien beter dan oortjes die bij andere spelers worden geleverd, maar nog steeds niet veel waard). Hoog tijd dat je eens andere oortjes aanschaft, kwestie van kennis te maken met het ware potentieel van je iRiver ;)

Voor mij persoonlijk zitten de oortjes van senheisser gegoten.Al vergeleken met de oortjes van apple en sony (zo voor volledig in u oor te steken twv 50€) Mijn senheisser had ongeveer dezelfde bass als die van sony.Sony is ook goed maar veel duurder...



[TFT]Poky zei:
niels, why change a winning team?
Vergeet niet dat het oorspronkelijk apple was die zo een revolutionaire (hd player, clickweel, grootte) op de markt heeft gebr8 ( en in mindere mate creative want die dingen waren echt monsterachtig groot).

Dus voor ge over originaliteit zit te zagen, het zijn creative, sony, iriver, cowon,... die apple hebben nagedaan


Idd creative was de eerste.Dus ipod niet wat iedereen denkt.Er moet altijd iemand de spits afbijten.De goede merken gelijk iaudio,sony,iriver... die doen apple niet na.Kijk van iriver de u10??Zo heb ik nog geen mp3 op de markt gezien.

En touch dat is gewoon te toekomst met alles.Ook touchscreen.DAt zal apple ook nog uitvinden denk ik en dan zeggen ze dat ze weer eerst zijn.Maar denk eraan archos heeft nu een speler op de markt met touch screen (Wel duur ma hij is er)


Maar ik kan blijven praten...ik vind apple een van de mindere producten op de markt...

Laat u maar horen.

dead squad

Legacy Member
kheb deze week ipod gekocht, die 30GB versie. kben er zeer tevreden over.

Dr[009]

Legacy Member
dead squad zei:
kheb deze week ipod gekocht, die 30GB versie. kben er zeer tevreden over.

De video versie?
Kan je zeggen of het goed te doen is om een video te zien van +/- 20 min (de meeste afleveringen; friends, joey, simpsons, futurama, ... die op mijn pc staan zijn 20min, al de ander zijn het dubbel zoals 24, lost, enz...).
Vooral dus voor op de trein of op de bus dan.

kan je screens posten? (als je een camera hebt natuurlijk)

Grtz

dead squad

Legacy Member
jep, ipod video 30GB.
ik dacht in het begin ook dat het scherm wat te klein ging zijn, maar kheb hem dan toch gekocht, en helemaal geen last van het scherm. het lijkt klein, maar als je een film bekijkt, merk je dat niet. ik bekijk er ook meestal afleveringen op van series (family guy enz..). scherm is ook zeer scherp, uitstekende kwaliteit.
nadeel vind ik wel die itunes, maar ik heb horen zeggen dat je andere programma's kunt gebruiken om je bestanden op je ipod te zetten, dus kun je eventueel daar achter zoeken als itunes niets voor jouw is.
van de batterijduur heb ik nog geen last gehad, ik plug men ipod gwn altijd in als ik thuis ben of achter de pc zit. voor foto's zal ik is zien of ik men camera vind, dan kan ik ze tegen vanavond posten (als men fototoestel hier ligt natuurlijk).

[TFT]Poky

Legacy Member
correctie niels ge hebt mij ni zo goed verstaan, apple was de eerste die een compacte hd speler op de markt bracht + revolutionaire touch bediening.

En alle mp3 spelers die maar een beetje op een ipod lijken kwa vorm zijn dus wel afgekeken van ipod. ( bv. Zen, h10, X5,....)
Toen apple zijn 1e gen ipod uitbracht zat bv. iriver nog volop bezig met de ontwikkeling van hun slim X cd mp3 spelers....

Dr[009]

Legacy Member
dead squad zei:
jep, ipod video 30GB.
ik dacht in het begin ook dat het scherm wat te klein ging zijn, maar kheb hem dan toch gekocht, en helemaal geen last van het scherm. het lijkt klein, maar als je een film bekijkt, merk je dat niet. ik bekijk er ook meestal afleveringen op van series (family guy enz..). scherm is ook zeer scherp, uitstekende kwaliteit.
nadeel vind ik wel die itunes, maar ik heb horen zeggen dat je andere programma's kunt gebruiken om je bestanden op je ipod te zetten, dus kun je eventueel daar achter zoeken als itunes niets voor jouw is.
van de batterijduur heb ik nog geen last gehad, ik plug men ipod gwn altijd in als ik thuis ben of achter de pc zit. voor foto's zal ik is zien of ik men camera vind, dan kan ik ze tegen vanavond posten (als men fototoestel hier ligt natuurlijk).

Als het niet te moeilijk is zou je dan ook foto's kunne posten terwijl er een filmpje aan het afspelen is.



En een andere vraag. Is het mogelijk om ondertitels te plakken op de avi's die ik omzet naar m4v (ipod files), zoja hoe?

(Ik weet dat als je een .Avi omzet naar DVD of SVCD en terwijl directvobsub laat spelen de ondertitels er meteen onderstaan, kan dit ook voor m4v files?)

Feignasse

Legacy Member
NielsParedis zei:
Voor mij persoonlijk zitten de oortjes van senheisser gegoten.Al vergeleken met de oortjes van apple en sony (zo voor volledig in u oor te steken twv 50€) Mijn senheisser had ongeveer dezelfde bass als die van sony.Sony is ook goed maar veel duurder...

Geloof ik eerlijk gezegd geen fluit van aangezien ik het verschil in bas al hoor tussen MX500 en halve in-ears van sony die 9€ meer kosten :sop:

Die Sennheisers geven een zuiver maar veel te neutraal geluid. Bovendien moet je je speler loeihard zetten wil je nog iets horen in een drukke omgeving (bvb op de bus). Dat probleem heb je veel minder met in-ears.

ocùn

Legacy Member
Dr[009] zei:
Als het niet te moeilijk is zou je dan ook foto's kunne posten terwijl er een filmpje aan het afspelen is.



En een andere vraag. Is het mogelijk om ondertitels te plakken op de avi's die ik omzet naar m4v (ipod files), zoja hoe?

(Ik weet dat als je een .Avi omzet naar DVD of SVCD en terwijl directvobsub laat spelen de ondertitels er meteen onderstaan, kan dit ook voor m4v files?)

heb enkele fotros genomen van mijn ipod video zwart 60gig:

het geheel (alleen het usb kabeltje staat der ni op)
http://wim.dirker.org/ipod/DSC03828.gif

ipod
http://wim.dirker.org/ipod/DSC03831.gif

video podcast, tis niet gemakkelijk om en foto te trekken van een lichtgevend schermpje.. kmoest schuin trekken want anders is er glans van het scherm op de foto & de kleuren zijn ni echt representatief (der zit meer contrast in)
http://wim.dirker.org/ipod/DSC03838.gif

http://wim.dirker.org/ipod/DSC03840.gif

kheb de mijne besteld bij apple zelf zodak em kon laten graveren
http://wim.dirker.org/ipod/DSC03841.gif

anyway, ben totnutoe zeer tevreden :)
er zijn van die details, zoals wanneer je de oortjes uittrekt dan pauzeert de muziek die aan het spelen was automatisch, als je aan het scrollen was doorheen je artiesten en ffe een menu teruggaat en daarna terug in het zelfde menu komt ben je automatisch op dezelfde positie waar je laatst was in de lijst etc.. misschien hebben andere spelers dit ook maar ik was toch verbaasd hoe goed de afwerking was :-)

edit: voor die ondertitles geen idee.. moet ge maar is googlen :)
converten van films doe ik met het gratis programma videora, heel eenvoudig te gebruiken.. ..maar het duurt wel lang: voor een volle 700mb film duurt het converteren ongeveer 1h bij mij, voor een serie 20 minuten ofzo

GhO$T

Legacy Member
ondertitels op zo'n extreem klein scherm, ga je dan niet de helft van u film bedekken ofwel bijna met u neus tegen het schermpje moeten zitten om ze nog te kunnen lezen?

Dr[009]

Legacy Member
ocùn zei:
heb enkele fotros genomen van mijn ipod video zwart 60gig:

het geheel (alleen het usb kabeltje staat der ni op)
http://wim.dirker.org/ipod/DSC03828.gif

ipod
http://wim.dirker.org/ipod/DSC03831.gif

video podcast, tis niet gemakkelijk om en foto te trekken van een lichtgevend schermpje.. kmoest schuin trekken want anders is er glans van het scherm op de foto & de kleuren zijn ni echt representatief (der zit meer contrast in)
http://wim.dirker.org/ipod/DSC03838.gif

http://wim.dirker.org/ipod/DSC03840.gif

kheb de mijne besteld bij apple zelf zodak em kon laten graveren
http://wim.dirker.org/ipod/DSC03841.gif

anyway, ben totnutoe zeer tevreden :)
er zijn van die details, zoals wanneer je de oortjes uittrekt dan pauzeert de muziek die aan het spelen was automatisch, als je aan het scrollen was doorheen je artiesten en ffe een menu teruggaat en daarna terug in het zelfde menu komt ben je automatisch op dezelfde positie waar je laatst was in de lijst etc.. misschien hebben andere spelers dit ook maar ik was toch verbaasd hoe goed de afwerking was :-)

edit: voor die ondertitles geen idee.. moet ge maar is googlen :)
converten van films doe ik met het gratis programma videora, heel eenvoudig te gebruiken.. ..maar het duurt wel lang: voor een volle 700mb film duurt het converteren ongeveer 1h bij mij, voor een serie 20 minuten ofzo


Hartelijk dank voor de foto's, ziet er zeker ni slecht uit.

Ik heb al wa afleveringen van series omgezet, van 24 en van Joey.
Met het programma Cucusoft iPod Movie/Video Converter. Een aflevering van 20 min duurt ongeveer 12min (2de beste kwaliteit, je kan kiezen tussen 16 kwaliteiten) voor de omzetting, een aflevering van 40 min duurt iets meer dan 20 minuten. (ook op 2de beste kwaliteit)

Bij dit programma kan je directvovsub laten lopen tijdens de omzetting, dus de ondertitels staan er meteen onder. Ik heb wel bij de instellingen de schaduw van de ondertitels afgezet en ze met 25% vergroot.
Als ik het gemaakte filmpje laat afspelen op ware grote (ipod scherm-grote) dan kan ik vanop een afstand man 1meter de ondertitels nog duidelijk lezen.
Verder zal het Ipod scherm wel niet verwijderd zijn zeker.

Ik heb er wat screens van gemaakt;

http://img207.imageshack.us/my.php?image=ipod11yk.jpg
http://img207.imageshack.us/my.php?image=ipod29dy.jpg
http://img207.imageshack.us/my.php?image=ipod30bl.jpg

Het rechtse gedeelte is de gewone avi in windows media player, het linkse is het omgezette bestand op ware grote
Je ziet ook wel dat het beeld een beetje samengedrukt is, maja beter dan niks hé


ps; voor dat iemand zegt dat diet niet legaal is; ik bezit alle dvd's van 24, seizoen 4 (zoals gebruikt in dit voorbeeld, is een geïmporteerde versie van de UK en dus ook zonder nederlandstalige ondertitels. ondertitels heb ik gehaald van www.nlondertitels.com)

NielsParedis

Legacy Member
Ulixes zei:
Geloof ik eerlijk gezegd geen fluit van aangezien ik het verschil in bas al hoor tussen MX500 en halve in-ears van sony die 9€ meer kosten :sop:

Die Sennheisers geven een zuiver maar veel te neutraal geluid. Bovendien moet je je speler loeihard zetten wil je nog iets horen in een drukke omgeving (bvb op de bus). Dat probleem heb je veel minder met in-ears.


Daar geef ik je gelijk in.Dat in ears het geluid rondom afschermen.Maar mijn oortjes van iriver geven echt een mooie diepe bass.Zonder te kraken.OOk hoge tonene worden goed weergegeven.

Maar ikheb wel mijn eq op ultra bass staan.Omdat ik vind dat dat het beste klinkt.

NielsParedis

Legacy Member
[TFT]Poky zei:
correctie niels ge hebt mij ni zo goed verstaan, apple was de eerste die een compacte hd speler op de markt bracht + revolutionaire touch bediening.

En alle mp3 spelers die maar een beetje op een ipod lijken kwa vorm zijn dus wel afgekeken van ipod. ( bv. Zen, h10, X5,....)
Toen apple zijn 1e gen ipod uitbracht zat bv. iriver nog volop bezig met de ontwikkeling van hun slim X cd mp3 spelers....


Dat kan wel zijn dat weet ik niet.Maar toch.Er was toch ook een eerste auto.Mochten andere producenten dan geen auto's maken omdat de eerste er al eentje had??

Een mp3 speler heeft nu eenmaal de rechthoekige vorm.Of is dit ook de uitvinding van ipod?:s

Van dat touch is mss wel waar,maar touch is gewoon de toekomst dus moeten de andere producenten wel volgen.

Spacewide

Legacy Member
Ik ga zeker voor Creative, heb de vorige Zen Micro hier liggen waar ik super content van ben t.o.v de iPOD, alle redenen vindt je al in deze thread! :D

Heb al wat centjes aan de kant gehoude voor een GSM, maar nu ik deze thread tegen kom ga ik dit echter wel spenderen aan CREATIVE!!!

ocùn

Legacy Member
Dr[009] zei:
Hartelijk dank voor de foto's, ziet er zeker ni slecht uit.

Ik heb al wa afleveringen van series omgezet, van 24 en van Joey.
Met het programma Cucusoft iPod Movie/Video Converter. Een aflevering van 20 min duurt ongeveer 12min (2de beste kwaliteit, je kan kiezen tussen 16 kwaliteiten) voor de omzetting, een aflevering van 40 min duurt iets meer dan 20 minuten. (ook op 2de beste kwaliteit)

Bij dit programma kan je directvovsub laten lopen tijdens de omzetting, dus de ondertitels staan er meteen onder. Ik heb wel bij de instellingen de schaduw van de ondertitels afgezet en ze met 25% vergroot.
Als ik het gemaakte filmpje laat afspelen op ware grote (ipod scherm-grote) dan kan ik vanop een afstand man 1meter de ondertitels nog duidelijk lezen.
Verder zal het Ipod scherm wel niet verwijderd zijn zeker.

Ik heb er wat screens van gemaakt;

http://img207.imageshack.us/my.php?image=ipod11yk.jpg
http://img207.imageshack.us/my.php?image=ipod29dy.jpg
http://img207.imageshack.us/my.php?image=ipod30bl.jpg

Het rechtse gedeelte is de gewone avi in windows media player, het linkse is het omgezette bestand op ware grote
Je ziet ook wel dat het beeld een beetje samengedrukt is, maja beter dan niks hé


ps; voor dat iemand zegt dat diet niet legaal is; ik bezit alle dvd's van 24, seizoen 4 (zoals gebruikt in dit voorbeeld, is een geïmporteerde versie van de UK en dus ook zonder nederlandstalige ondertitels. ondertitels heb ik gehaald van www.nlondertitels.com)

ondertitels moet volgens mij geen problemen geven, je zal het wel kunnen lezen
al kijk ik persoonlijk films op men laptop ;)
die video is meer een extra "gadget" voor mij :)


& ivm met die kousen aan 30 euro: tzijn 6 sokken in 1 pak => 5 euro het stuk.. een normale kous voor uw voeten kost in de winkel ongeveer 4 euro
in princiepe is de prijs te doen dan.. moesten ze da nu per stuk verkopen & ni per 6 :-/ (voor elke dag van de week een ander ofzo? ;) )
maarja, das marketing

Howitzer

Legacy Member
Sorry voor OT, maar ffs, stop is met al dat gefanboyism allebei, ge verneukt de thread volledig :angry:
@Niels x Poky

[TFT]Poky

Legacy Member
ben geen fanboy howitzer volgende mp3 is waarschijnlijk iriver h10, ik wil gewoon duidelijk maken dat ipod geen brol is zoals veel zeggen.

Ipod is een goed, mooi gebruiksvriendelijk product.
Waarom komt hij dan in zo vele test er als beste uit?

en @ niels ge begrijpt het echt niet hé :s

Sergeant_bob

Legacy Member
[TFT]Poky zei:
mijn punt was niels dat gij zei dat ipods altijd hetzelfde blijven terwijl u iriver in die tijd gewoon is afgekeken van de ipod.

dude Creative heeft een pattent op dat scroll design :x ze moeten er allemaal voor betalen :x

of benk weer verkeerd ? :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan