Archief - Ipod Video of Zen Vision:M

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke zou jij kiezen?


  • Totaal aantal stemmers
    79
  • Opiniepeiling gesloten.

Dr[009]

Legacy Member
Dr[009] zei:
Is er ergens een plek waar ge die kunt testen?
(dus echt laten spelen, ni zoals in de fnac waar ge ze gewoon kunt vasthouden)
Of hebt ge de 2 players gekocht?

niemand?

spectrious

Legacy Member
ik heb de spelers getest in de zin van, dat er 2 maten van mlij die spelers hadden. Dus we konden ze echt naast elkaar vergelijken. De man met de Creative heeft hem ondertussen al verkocht. (maar heeft er wel een andere creative mee gekocht. Reden weet ik niet)



Podcasts zijn vooraf opgenomen uitzendingen. BVb stel dat stu bru een podcast maakt van de afrekening dan zie je in iTunes die podcast staan. JE abbonneert je daar op (allemaal gratis natuurlijk) en dan krijg je in iTunes automatisch telkens de neiuwe aflevering van de afrekening. DIe download hij in MP3's of MP4's. Wat houd dat in? ALs er een neiuwe aflevering is staat die automatisch op je ipod zodra je verbinding met je pc maakt (USB kabeltje aansluit). Op de trein kun je dan naar een soort "radio uitzending" luisteren met afbeeldingen bi jwat ze vertellen. Bvb een discussie gevolg door een nummer. In de discussie zie je op je iPod venster een Afbeelding over wat ze bezig zijn en tijdens het liedje bvb foto's van de artiest in kwestie of of zijn album art.

Er zijn ook video podcasts. Das san ala wat VTM nieuws nu op de PSP doet.

Dr[009]

Legacy Member
Die podcasts kunnen die zowel door ipod als op creative worden afgespeeld?
of zijn die alleen te verkrijgen via iTunes, en dus ook alleen maar voor ipod

desert storm

Legacy Member
Dr[009] zei:
Die podcasts kunnen die zowel door ipod als op creative worden afgespeeld?
of zijn die alleen te verkrijgen via iTunes, en dus ook alleen maar voor ipod

aangezien het podcasts noemen vermoed ik enkel voor ipod...

[TFT]Poky

Legacy Member
FOUT ge kunt die ook op andere mp3 spelers beluisteren, het zijn gewoon mp3'kes hé

Dr[009]

Legacy Member
Iets anders nu,
Ik kan nen 2de hands ipod kopen, maar hoe zit da nu juist met die synchronisatie?

Kan je die ipod maar voor 1pc gebruiken of ben ik volledig verkeerd?

[TFT]Poky

Legacy Member
En @ topicstarter ik zou ook is de iriver modellekes bezien heb er al een paar in mijn handen gehad, en had vroeger 1 dat is ook zeer deftig materiaal

NielsParedis

Legacy Member
[TFT]Poky zei:
En @ topicstarter ik zou ook is de iriver modellekes bezien heb er al een paar in mijn handen gehad, en had vroeger 1 dat is ook zeer deftig materiaal


Ipod valt gewoon tegen.

Ik zelf heb een iriver,mijn zusje een ipod :sop:

Vergeleken qua kwaliteit.Ipod valt daarin zeer tegen.Zelfs met de oortjes gewissseld.De standaard oortjes van ipod kunnen geen bas aan vergeleken met die van iRiver.

Om dan nog maar te zwijgen over de opties van iRiver.Dan is ipod niets.

Nog een probleem.Ipod met zijn stomme itunes.Had de pc geformatteerd.Mijn zusje sluit haar ipod aan op de pc,en alles gaat van haar ipod af,omdat de ipod zich aanpast aan itunes.WAT ENE ZEVER.

Gewoon insteken,liedjes/video tappen en luisteren.Geen programma's en weet ik veel wat.

En idereen heeft ipod.Superdom maja.
Ze kopen die omdat er veel reclame van word gemaakt maar ze weten van niets.

En ze zeggen dan iriver (zelf heb ik de 120) moeilijk is in navigatie,wat totaal niet waar is.Al de mp3's met een joystick werken ongeveer op hetzelfde principe (Heb ook de iops mfp 300 serie).Ook met een joystick en werkt ongeveer hetzelfde.

DUS ALS IK U WAS KOCHT IK GEEN IPOD.

BEZOEK ook eens WWW.DEJOS.TK

Laurens100

Legacy Member
NielsParedis zei:
Nog een probleem.Ipod met zijn stomme itunes.Had de pc geformatteerd.Mijn zusje sluit haar ipod aan op de pc,en alles gaat van haar ipod af,omdat de ipod zich aanpast aan itunes.WAT ENE ZEVER.

Dat is dan wel omdat je zusje er te weinig van af wist hé, in iTunes kun je instellen dat iTunes je iPod niet automatisch synchroniseert.

Die zen vision is misschien wel beter als je echt van plan bent om veel filmpjes te bekijken, maar die iPod is ook zeker goede kwaliteit, en heeft bovendien een mooier design omdat hij redelijk compact is vergeleken met de creative.
Ge moet zelf uitmaken wat voor jou belangrijkst is.

GhO$T

Legacy Member
desert storm zei:
ik zei: "vermoed ik" wat er op duidt dat ik er niet zeker van ben. en ik mag toch wel zeggen dat ik er wat van ken, dank u. enkel van ipod ken ik bijna nix. niet verwonderlijk als het niet echt m'n merk is hé? en de laatste tijd? nee, ik moest voor "de laatste tijd" er al nix van hebben van heel die commerce rond die witte MP3-speler. en ik ben niet helemaal anti-apple, ik vind hun pc's bijzonder mooi en zou er graag ook zo één hebben. wat houdt me tegen? het OS en de prijs.
ik ga ook de laatste zijn om een ipod aan te raden aan iemand, maar dees vinnek toch wel straf, hoe kan je nu in godsnaam een product beoordelen als je er niks van kent?

Het is niet omdat een product plots wat gehyped wordt dat het daarom automatisch slecht is hé (moet het zo'n rommel zijn denk ik echt niet dat het ding zo populair zou geworden zijn, zelfs met de beste reclame van de wereld lukt dat niet).

Ofwel koop je iets omdat het wel of niet een bepaald imago heeft (een groep waar ge zelf dus heel duidelijk inzit, samen met de mensen die wel een ipod kopen omdat hij hip is), ofwel koop je iets zuiver afgaande op de kwaliteit ervan, zonder u te bekommeren als je al dan niet cool genoeg gaat zijn met dat ding in u handen.

Als ge in het eerste groepke zit kunde maar beter geen advies geven aan andere mensen, laat staan 1 merk proberen de grond in boren terwijl ge er de ballen van kent ;)

Dude_csplayer zei:
allemaal veel te duur koopt gewon nen psp ;)
250€ vo psp pack + 100€ voor 1gb stick, en dan hebt ge nog maar 1/30ste van de opslagruimte van nen ipod / zen ... tis ma wa ge goeikoop noemt natuurlijk :unsure: :p

desert storm

Legacy Member
GhO$T zei:
ik ga ook de laatste zijn om een ipod aan te raden aan iemand, maar dees vinnek toch wel straf, hoe kan je nu in godsnaam een product beoordelen als je er niks van kent?

Het is niet omdat een product plots wat gehyped wordt dat het daarom automatisch slecht is hé (moet het zo'n rommel zijn denk ik echt niet dat het ding zo populair zou geworden zijn, zelfs met de beste reclame van de wereld lukt dat niet).

Ofwel koop je iets omdat het wel of niet een bepaald imago heeft (een groep waar ge zelf dus heel duidelijk inzit, samen met de mensen die wel een ipod kopen omdat hij hip is), ofwel koop je iets zuiver afgaande op de kwaliteit ervan, zonder u te bekommeren als je al dan niet cool genoeg gaat zijn met dat ding in u handen.

Als ge in het eerste groepke zit kunde maar beter geen advies geven aan andere mensen, laat staan 1 merk proberen de grond in boren terwijl ge er de ballen van kent ;)

ok, ik geef toe, ik ken haast nix van de ipod-mania maar... ik ken de grote lijnen van ipod & aanverwanten, vraag me nu geen gedetailleerde beschrijvingen + prijzen van opties, accesoires... daarvoor moet je een ipodmaniak of een appleverkoper zijn. wat ik dus duidelijk niet ben. het zou idd belachelijk zijn, moest ik hier komen verkondigen dat het allemaal één pot nat is terwijl ik er de ballen van ken (moest ik een leek zijn m.a.w.). het is vooral de grote hype die er rond gemaakt wordt waar ik tegen ben. het is weeral zo'n product dat iedereen (en dan heb ik het zeker op de wannabee-snobs) moet hebben (vergelijk het met scapa & bikkembergs, nog van die commerce-producten).

en ik geloof best dat een ipod een goed ding is, maar er zijn evengoede (en soms betere) MP3-spelers voor een lagere prijs. moest ik een ipod krijgen, zou ik het voor een tijd houden, ik wil best het toestel eens testen en ja, als het me bevalt hou ik het mss wel, wie weet! maar moest ik zelf de nodige centen (en dat zijn er heel wat) neertellen, ik zou wel weten bij welke concurrent (en dat moet niet per sé creative zijn) ik m'n pleurotjes achterlaat.

nog ff m'n 2 centjes ;)

NielsParedis

Legacy Member
Laurens100 zei:
Dat is dan wel omdat je zusje er te weinig van af wist hé, in iTunes kun je instellen dat iTunes je iPod niet automatisch synchroniseert.

Die zen vision is misschien wel beter als je echt van plan bent om veel filmpjes te bekijken, maar die iPod is ook zeker goede kwaliteit, en heeft bovendien een mooier design omdat hij redelijk compact is vergeleken met de creative.
Ge moet zelf uitmaken wat voor jou belangrijkst is.

Ja maar waarom doet ipod zo moeilijk met itunes??? Tappen en spelen.
En dan moet je weer gaan zoeken waar je dat uitzet ect...

En de kwaliteit van de oortjes van ipod is ook niet goed.Hoge tonene wel maar bass kunnen ze niet verdragen.Van creative weet ik niet.maar senheisser is echt super.Die zaten bij mijn iriver standaard.(iriver model made by senheisser)

Als je eentje nodig hebt voor video kan je net zo goed de archos gmini 400 kopen.Deze is ook redelijk dun en bezit veel opties.Ofwel nog even wachten want video begint nu op te komen...

Timpie_007

Legacy Member
IK zou een iPod Video nemen omdat de Creative volgens mij echt een "lomp gewicht" heeft. Over de autonomie, enkel het video gedeelte is dubbel que speelduur, audio is allebei 14 uur en daar dienen deze beide spelers toh voor, video is maar ene leuk extraatje

[TFT]Poky

Legacy Member
En lol waarom zitten die anti ipod mensen altijd over itunes te zagen :s.
Er bestaat andere software voor ipod zenne zoals Ephod ...

Altijd het loze argument van pak geen ipod want dan zitte met itunes , dikke bs !

maxdevis

Legacy Member
die dikte valt volgens mij nog goed mee
het verschil tussen een duim en een pink

1,8 cm voor die Creative, zeg nu zelf, waar is de tijd van de walkman

The Frak

Legacy Member
maxdevis zei:
die dikte valt volgens mij nog goed mee
het verschil tussen een duim en een pink

1,8 cm voor die Creative, zeg nu zelf, waar is de tijd van de walkman

Je moet niet teruggaan tot de walkman, ik heb zelf een Creative Muvo² en deze is ongeveer even dik en breed als de Zen Vision M, alleen wat minder hoog.
Het handige aan deze speler is dat hij perfect in mijn broekzak past, met ruimte over zelfs.
Een Vision M zou er ook nog in passen en natuurlijk een I-Pod ook, maar ik weet niet of ik dit zou riskeren aangezien deze laatste zo dun is. Lang en dun is geen goede combinatie om in je broekzak te steken.

Maarja, dit is gewoon mijn mening, het is nog altijd de keuze van de TS.

NielsParedis

Legacy Member
[TFT]Poky zei:
En lol waarom zitten die anti ipod mensen altijd over itunes te zagen :s.
Er bestaat andere software voor ipod zenne zoals Ephod ...

Altijd het loze argument van pak geen ipod want dan zitte met itunes , dikke bs !


Muziek overzetten moet snel en gemakkelijk gaan,en door software te installeren duurt het alleen langer en maakt het ingewikkelder.

En zeker voor beginnelingen is dit niet nix.

Als je een externe hd wilt aansluiten wil je toch ook niet eerst software installeren.??wel dan?

En ipod faalt op meer manieren.Ik heb een revieuw gelezen van de nieuwe iops spelers.Daar stond in dat het model ongeveer hetzelfde was.Dus die gaat wss niet zo goed verkopen.Maar ipod brengt ook niets anders uit.Al de ipods lijken opeen.De ene is wat dikker en heeft een groter scherm maar voor de rest is er niets.

Ze doen ook geen moeite om er een radio of voicerecording aan toe te voegen.Snap er eigenlijk niets van.

En idd zo dik is die creative ook weer niet.

Feignasse

Legacy Member
NielsParedis zei:
Van creative weet ik niet.maar senheisser is echt super.Die zaten bij mijn iriver standaard.(iriver model made by senheisser)

Dat, euhm, neen.

Die Sennheiser oortjes zijn brol (misschien beter dan oortjes die bij andere spelers worden geleverd, maar nog steeds niet veel waard). Hoog tijd dat je eens andere oortjes aanschaft, kwestie van kennis te maken met het ware potentieel van je iRiver ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan