Archief - iPod touch: is het het waard?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoeveel op 10? (voor degene die het hebben)


  • Totaal aantal stemmers
    60
  • Opiniepeiling gesloten.

Moneuil

Legacy Member
MaximV zei:
Welke smartphone heb je? Anders is het niet de moeite om een Ipod te kopen.

Een smartphone hebben is leuk maar lullig als je die elke dag moet opladen of een platte batterij hebt wanneer je hem echt eens nodig hebt om te bellen...
Daarvoor is een iTouch nou net leuk, koop jezelf een itouch en een standaard gsm en je hebt alles wat je nodig hebt voor minder geld dan een dure smartphone :p

MaximV

Legacy Member
Als hij al een smartphone van ± €300 heeft, vind ik het belachelijke om een Ipod te kopen waar je ongeveer hetzelfde mee kunt doen.

deathsythe

Legacy Member
kheb een smartphone en een touch, 'k gebruik ze dagelijks, touch voor mp3 en smartphone voor 3g

The_Cat

Legacy Member
Het is zeker niet slecht, zolang het werkt :p daarna geraak je in een sukkelstraatje tbh :p
Mijn iPod touch2g was kapot (bij oortjes gaf hij enkel geluid aan het rechteroortje, en dit lag niet aan de oortjes ^^) breng ik die binnen voor reparatie, moest ik 2 maand wachten voor ik terug in de winkel mocht komen afhalen. Krijg ik daar te horen dat ik een nieuwe heb gekregen. Maar bij thuiskomt bleek het een nieuwe 2dehandse te zijn (of hoe moet ik het noemen, hij was al gebruikt en er stonden nog gameprofielen op). Op het eerste zich geen probleem, maar na een week was deze weer kapot >< ik dus terug naar de winkel, weer uitgelegd, weer 2 maand wachten, weer een "nieuwe". Deze was na 2 weken ook weer kapot. Nu heb ik dus last van geluid dat vervormt en kraakt.. Ik had gewoon geen zin meer om deze nog terug binnen te brengen, dus heb ik een goedkope mp3speler van creative en gebruik ik mijn iPod touch enkel nog voor de apps :p

Dus zolang het werkt is het allemaal goed :')

MrKend54l

Legacy Member
Met je smartphone muziek luisteren. Bespaart je veel geld. En het gemak van altijd muziek op zak te hebben.

Michster

Legacy Member
Hangt ervan af wat ge er allemaal mee wil doen hé. Ik vond het een geweldig ding omdat je met de apps altijd iets leuk hebt tegen de verveling en de browser werkte heel vlot en video ziet er best goed uit dankzij retina-display.

Mijn grote ergernis daarentegen was:

Indertijd(lees: bij de launch) kostte mijn voormalige ipod touch 4G, 250(!) euro voor 8GB. Dus had ik er maar 5gb van mijn muziek opgezet en dan nog moest ik constant apps/muziek verder er van af halen omdat k zo weinig ruimte had. Ok, nu is de 8GB versie beduidend goedkoper, maar 8GB is voor velen gewoon veel te weinig. En 300 euro voor 32GB? No thanks. :)

keizerzizima

Legacy Member
MrKend54l zei:
Met je smartphone muziek luisteren. Bespaart je veel geld. En het gemak van altijd muziek op zak te hebben.

Ik heb geen zin om met mijn bluetoothstick 2 minuten per liedje te spenderen, en ik wil net iets meer dan 50 liedjes om te luisteren...

Caracalla

Legacy Member
Ooit gehoord van een microSD kaartje van pakweg 8 gigabyte?

Apple is duur en overrated.
Om nog maar te zwijgen van het altijd moeten werken met iTunes.

MrKend54l

Legacy Member
keizerzizima zei:
Ik heb geen zin om met mijn bluetoothstick 2 minuten per liedje te spenderen, en ik wil net iets meer dan 50 liedjes om te luisteren...

Usb kabel gebruiken.
16gb SD card problem solved.

keizerzizima

Legacy Member
MrKend54l zei:
Usb kabel gebruiken.
16gb SD card problem solved.

Usb kabel zit er niet bij, en je hebt geen zoekfunctie of niets om muziek te vinden, dat is gewoon scrollen... Geen apps,retina,groot display (SP is klein scherm, koste 99 euro)

jm188

Legacy Member
ik heb een iphone 3g gehad en nu een jaartje de iphone 4, het fijne aan zowel de iphone als de ipod is de eindeloze appstore, je vind altijd wel een nieuwe spelletje om u ermee te amuseren
de laatste serie is trouwens ook sterk genoeg om xvids af te spelen, je kan dus gewoon met bv de app cinexplayer je gedownloade series erop slepen en kijken, heel handig voor in de trein.

ik ben er van overtuigd dat er als muziekspeler alleen betere en goedkopere alternatieven zijn, maar het zijn al de extras dat de ipod touch net interessant maken

Tonerider

Legacy Member
veel te duur voor wat het is.
bij mij crashed de safari browser regelmatig.
de camera trekt op niets in functie van foto's (de filmpjes zien er eigenaardig genoeg wel goed uit).
bluetooth die enkel werkt tussen Itoestellen en dus niet om iets door te zenden naar je pc, gsm, ...
Verplicht gebruik van Itunes voor firmware updates. Om muziek te kopiëren heb je ondertussen al alternatieven.
Om foto's naar je pc te kopiëren moet je een alternatieve manier zoeken want via itunes gaat dit niet.:eek:

Kortom, ik snap niet dat mensen hier zo veel geld aan willen geven. (Heb hem zelf gratis gekregen bij mn auto).

jm188

Legacy Member
Sdc zei:
veel te duur voor wat het is.
bij mij crashed de safari browser regelmatig.
de camera trekt op niets in functie van foto's (de filmpjes zien er eigenaardig genoeg wel goed uit).
bluetooth die enkel werkt tussen Itoestellen en dus niet om iets door te zenden naar je pc, gsm, ...
Verplicht gebruik van Itunes voor firmware updates. Om muziek te kopiëren heb je ondertussen al alternatieven.
Om foto's naar je pc te kopiëren moet je een alternatieve manier zoeken want via itunes gaat dit niet.:eek:

Kortom, ik snap niet dat mensen hier zo veel geld aan willen geven. (Heb hem zelf gratis gekregen bij mn auto).


browser crashen heb ik nog nooit last van gehad
bluetooth valt mits bepaalde apps wel te gebruiken tussen toestellen (bv bump)
itunes is niet meer zo erg als vroeger hoor, da ordent mijn muziek mooi, haalt albumillustraties op, is een pak stabieler dan vroeger, ik zie het probleem niet
open mijn computer-> zie de ipod of iphone-> dubbelklik-> al uw fotos

BoseBeats

Legacy Member
iPod touch 4G was bij de release geen 250 euro! Eerder 219-229 afhankelijk van de winkel. Mijn vader heeft 209 euro betaald bij een actie bij VDB. En smartphones hebben geen goede batterij dus beter dat hij er ook een iPod touch bij koopt voor muziek te luisteren. Anders is zijn LG al na een halve dag leeg ;)

Tonerider

Legacy Member
michielsjoris zei:
browser crashen heb ik nog nooit last van gehad
bluetooth valt mits bepaalde apps wel te gebruiken tussen toestellen (bv bump)
itunes is niet meer zo erg als vroeger hoor, da ordent mijn muziek mooi, haalt albumillustraties op, is een pak stabieler dan vroeger, ik zie het probleem niet
open mijn computer-> zie de ipod of iphone-> dubbelklik-> al uw fotos
- ik wel.
- als je speciaal apps moet gaan downloaden, kan je het echt niet gebruiksvriendelijk noemen (iets waar S. Jobs nochtans zo op hamerde blijkbaar).
- Ik wil zelf kunnen beslissen welke muziekspeler ik gebruik. Net zoals ik zelf wil bepalen welke browser ik wil gebruiken (trouwens was Windows daar niet voor veroordeeld? Het koppelen van hun browser aan hun besturingssysteem?)
En het blijft beperkend dat je hun software moet gebruiken. Waarom kan je niet gewoon via verkenner muziek installeren? Je kan het wel met de foto's maar niet met hun muziek? Logisch? Gebruiksvriendelijk?
En Itunes stabiel? Ik heb hem 3 keer moeten installeren en verwijderen vooraleer de Ipod werd herkend.
- ok, maar waarom niet via Itunes? Als je software schrijft speciaal voor uw toestellen (en mensen verplicht dat te gebruiken) dan is dat toch een kleintje om dat te integreren niet?

Vind gewoonweg dat het qua gebruiksgemak serieus overroepen is.

jm188

Legacy Member
tja kijk dit is een eindeloze discussie dure apple vs de rest

ik ben geen apple fanboy (ik moet echt niet hebben van mac's) maar ik vind de ipod toch wel voordelen hebben

toch wel vreemd dat jij zoveel last hebt met je ipod (herkennen en crashen browser) ik heb hier met een 6 tal ipods/iphones/ipads nog nooit last van gehad.



jij bent duidelijk iemand dat voor elk gebruik zijn eigen ding wilt kunnen instellen, dat is niet de doelgroep waar apple voor gaat, die mikken eerder op mensen dat niet heel technisch aangelegd zijn, en dan is een ipod/iphone vaak een gemakkelijkere oplossing dan een android ofzo.

keizerzizima

Legacy Member
Wat ik ook vroeg is om de voting enkel te laten beantwoorden door mensen die er ervaring mee hebben, want die 1/10 kan niet, zonder rede (als je het niet hebt)

michiel6661

Legacy Member
1 ding geef ik gelijk dat apple vreselijk duur is. De iphone is max 399 euro waart ipv 600-800 euro. Ook 100 euro gaan bij betalen voor 32 Gb vind ik erg overdreven, ge kunt u ook gewoon nen TB harde schijf mee kopen. Of een 64GB sd kaartje. (meerdere zelfs)

keizerzizima

Legacy Member
michiel6661 zei:
1 ding geef ik gelijk dat apple vreselijk duur is. De iphone is max 399 euro waart ipv 600-800 euro. Ook 100 euro gaan bij betalen voor 32 Gb vind ik erg overdreven, ge kunt u ook gewoon nen TB harde schijf mee kopen. Of een 64GB sd kaartje. (meerdere zelfs)

Ik heb zonet een vergeefse poging gedaan om een liedje naar mijn GSM over te zetten: lukt niet. Stomme bluetooth. Ik wil een apparaat dat hiervoor gemaakt is, en daarrond ook nog de tralala (apps,groot scherm,retina...)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan