Archief - GEZOCHT: gaming laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pedroo

Legacy Member
sneax zei:
Nee hoor het is niet zo weidverspreid als ge doet uitschijnen. En zeker niet met GPU's. Echt helemaal niet. Ge kunt mss 20 modellen vinden bij wie dat kan, maar daar kan ik 1000 modellen tegenoverzetten bij wie het niet kan ;)

Ge snapt ook het punt niet van upgraden denk ik. De bedoeling is dat ge dan binnen een jaar of 3 (en 4 hardware generaties verder) een nieuwe cpu of gpu inplant. Dat is helemaal niet mainstream en bestaat zelfs bijna niet volgens mij. Van een 9600 naar een 9800 dat noem ik geen upgrade dat is een patch :p

Heel simpel; bij laptops die een videokaart hebben met zo'n aansluiting (de naam ontgaat me) gaat dit wel, anderen niet. Point final :p

En noem het zoals ge wilt ;)
Ik ben ook niet voor gamelaptops, daarom raad ik 'm aan voor een 'desktop' te gaan ;)
Van die laptop wou ik gewoon duidelijk maken dat je wel degelijks vele zaken kàn veranderen

Jullie discussie begint overigens aardig off topic te raken en helpt de ts niks.
Maakt toch ni zoveel uit :)

Enfin, ge hebt gelijk, ik ga zwijgen nu. @ TS, ga voor de Alienware! en koop twee schermen (zoals die samsung die ik zei)

sneax

Legacy Member
Pedroo zei:
Heel simpel; bij laptops die een videokaart hebben met zo'n aansluiting (de naam ontgaat me) gaat dit wel, anderen niet. Point final :p

Veel laptops hebben mini pci expres, maar heel weinig laptops hebben mini pci expres met adequate koeling en voorziening voor een gpu kaartje. Heel weinig laptops (zeker met dat alles zo dun moet zijn nu) hebben gpu's in het mini pci slot, echt heel weinig. Heel weinig. Wordt enkel gebruikt voor wifi/bluetooth, etc... er zijn enkel een paar proprietary systemen (zoals alienware) maar daar zijde ni veel mee aangezien ge vasthangt aan die fabricant en die zal niet te lang support geven want ze hebben liever dat ge een nieuwe laptop koopt.

En ik discussieer niet ik educeer Pedroo zodat hij int vervolg geen verkeerde informatie meer geeft. :p

Tyfius

Legacy Member
tekn0w!z zei:
Deze onderdelen moeten dan bij de fabrikant zelf verwisseld worden waarschijnlijk? Het is niet zo dat we gewoon een nieuwe graka kunnen bestellen en zelf installeren? :)
Dat kan perfect zelf tegenwoordig. Ik ken de naam van de aansluiting niet, maar da's iets plug & play achtig. Uittrekken, en nieuwe insteken.

Natuurlijk kun je die nieuwe niet standaard bij de computer boer om de hoek kopen, maar ik denk wel dat dit op bestelling moet lukken.

Soit, het hele punt is dat de TS goedkoper af is met een desktop, maar als hij per se een laptop wil is dit tegenwoordig geen nadeel meer.

dask

Legacy Member
Reviewke gelezen in de maart editie van PC Magazine over die Alienware X51, in hoe verre deze objectief is:

Pro:
- Goede performance in een compact systeem
- USB3 poorten
- HDMI video output. Support tot 3 schermen.
- Geintegreerde Wi-Fi

Cons:
- Externe power supply
- Totaal geen expansieruimte in de kast
- Wel wat geluid van de fan

Pedroo

Legacy Member
sneax zei:
En ik discussieer niet ik educeer Pedroo zodat hij int vervolg geen verkeerde informatie meer geeft. :p

Ik geef geen verkeerde info mee...? Alles wat ik zei kan en is mogelijk...!

dask zei:
Reviewke gelezen in de maart editie van PC Magazine over die Alienware X51, in hoe verre deze objectief is:

Pro:
- Goede performance in een compact systeem
- USB3 poorten
- HDMI video output. Support tot 3 schermen.
- Geintegreerde Wi-Fi

Cons:
- Externe power supply
- Totaal geen expansieruimte in de kast
- Wel wat geluid van de fan

Externe power supply vind ik persoonlijk niet echt een nadeel... GPU kan je in te toekomst nog wel upgraden, maar daar ben je wel gelimiteerd in lengte.. Ook cpu enz kan je perfect upgraden!
@ TS, ga alleszins voor diegene met GTX555, is echt een pàk beter als de GT540 (dacht toch de die)

R3L4X

Legacy Member
azertyalex zei:
denk je dat echt?
ik zit hier met een HD6950 (2GB) OC'ed en een i5 2500K
en haal dit nog maar nipt.

Huh? Ik ken iemand met een 6870 OC en een unlockte X3 455 @ 3.4, die haalt +- 40-50FPS. Hij speelt op 1920*1080

Pedroo

Legacy Member
Ik haalde met alles maxed een avg van +- 38 denk ik (ging ook wel vaak richting 45, 50 hoor)

Vic 40+

Legacy Member
GPU kan je in te toekomst nog wel upgraden, maar daar ben je wel gelimiteerd in lengte.

Niet alleen door de lengte,maar ook door de voeding.

Ook cpu enz kan je perfect upgraden!

Zou weinig zin hebben,deze die erin zit is al een hele goede imo.Overklokken b.v. zou je in zo'n kastje niet moeten doen,je moet de warmte wel kwijt kunnen en de voeding speelt ook daar een rol,dus een 2500k b.v. zou geen nut hebben.

Pedroo

Legacy Member
Vic 40+ zei:
Niet alleen door de lengte,maar ook door de voeding.

Daar zou ik persoonlijk niet veel zorgen rond hebben, daar GPU's alsmaar zuiniger worden... Maar in principe heb je wel gelijk :)

Zou weinig zin hebben,deze die erin zit is al een hele goede imo.Overklokken b.v. zou je in zo'n kastje niet moeten doen,je moet de warmte wel kwijt kunnen en de voeding speelt ook daar een rol,dus een 2500k b.v. zou geen nut hebben.

True, oc'n gaat zelfs niet omdat dit hoogstwaarschijnlijk een H67 mobo is (mini itx p67/z68 zou te duur uitkomen denk ik en heeft inderdaad niet al te veel zin in zo'n kast.

Vic 40+

Legacy Member
Daar zou ik persoonlijk niet veel zorgen rond hebben, daar GPU's alsmaar zuiniger worden..

Daar zat ik wel aan te denken en heb je wel een punt,maar dat is nog gezien de reviews die ik gelezen heb over b.v. de hd 7950 voornamelijk bij de idle waarden dat het scheelt en niet op max. load.

Pedroo

Legacy Member
Mijn systeem verbruikt idle maar 100 watt en in load (gamen) verbruikt hij uiteindelijk ook maar 250 watt (soms iets meer, hangt van gpu/cpu happig spel af). Qua voeding zit het goed, alhoewel die absoluut niet te vergelijken valt met een volwaardige ATX voeding..

gilleman

Legacy Member
Bedankt voor de extra info over laptops enzo :).
Het enige wat ik nu nog vraag is of ik die alienware x51 in huis moet halen. Zou ik later verourdere systemen kunnen vervangen? (bv: graka, processor,....)

Pedroo

Legacy Member
gilleman zei:
Bedankt voor de extra info over laptops enzo :).
Het enige wat ik nu nog vraag is of ik die alienware x51 in huis moet halen. Zou ik later verourdere systemen kunnen vervangen? (bv: graka, processor,....)

Als je de laatste posts leest zie je wat je evt. kan veranderen eraan..
En hoe? Bestellen en betalen? :p

Pedroo

Legacy Member
azertyalex zei:
alle settings op ultra?

Zal High zijn... Kan gewoon niet anders, daar mijn specs beter zijn en dus ni zoveel zou halen :) Ik denk datik uiteindelijk zelfs maar 35fps avg haalde. Ma BF3 is een gpuhongerig spel, dus cpu speelt in ieder geval noet zo'n grote rol

Tycho91

Legacy Member
Verwisselbare laptop gpu's zijn MXM formaat en zelfs daarin zijn er nog verschillen qua grootte.
Dan nog is het veranderen niet altijd evident aangezien de laptops meestal niet voorzien zijn om met die kaart te wachten en de graka software (op de graka) moet aangepast worden en ik denk niet dat die dan zomaar online te vinden is

gilleman

Legacy Member
Heb vandaag een pc gezien met een grafische kaart van nvidia de GTX 520. Ik vroeg me af of die goed is voor de games van nu?

Pedroo

Legacy Member
gilleman zei:
Heb vandaag een pc gezien met een grafische kaart van nvidia de GTX 520. Ik vroeg me af of die goed is voor de games van nu?

Nope, zal waarschijnlijk zelfs een 520GT zijn, waar ge absoluut niets me bent. Het minste voordat ge nodig hebt voor games van nu en de toekomst is een GT555, die ge in zowat elke laptop vind vanaf 900 euro denk ik...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan