Archief - GEZOCHT: gaming laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

R3L4X

Legacy Member
Is een laptop die veel minder krachtig is dan geen geldverspilling?

Je kan ook bv een desktop nemen in een kleine case zodat deze nog relatief draagbaar is, en bv. zorgen dat je bij ma en pa en scherm hebt.

gilleman

Legacy Member
R3L4X zei:
Is een laptop die veel minder krachtig is dan geen geldverspilling?

Je kan ook bv een desktop nemen in een kleine case zodat deze nog relatief draagbaar is, en bv. zorgen dat je bij ma en pa en scherm hebt.

Ja maar die overhead dan gemakkelijk.

Pedroo

Legacy Member
R3L4X zei:
Ja, zal direct eens eentje samenstellen, koop je die 2x, ben je goedkoper af en heb je meer kracht voor je geld.

Sorry man, ma da vindek echt hét domste advies ooit...

gilleman zei:
is dat niet geld verspilling om 2 pc's te kopen?

Uiteraard is dit verspilling!
Ik ben zeker niet voor gaming laptops, maar neem dan gewoon een gaming-HTPC...
Een case van pakweg 20cm x 20cm x 30cm neem je zo heen en weer mee... Dan heb je geld genoeg voor twee schermen (wat ik een véééééél betere oplossing vind) bv.ALTERNATE - HARDWARE - Monitoren - LED - Samsung LS22A100N

Heb dat scherm gebruikt gisteren voor een config van een 'klant'. SUper schermpje voor die prijs (is wel enkel vga, maar dat boeit mij bv geen bal)

PC voorbeeld:
SilverStone SG05BB-450
Kingston Valueram 8 GB DDR3
Hitachi HDS721010CLA332 (of spinpoint F3)
i5-2500
H61M-ITX
Club 3D HD6870 (qua lengte past die ook in de kast...)

Prijs: +- 700 euro (+ 2x dat samsungscherm = 900 euro...)

Of deze case: https://www.alternate.be/html/product/Behuizingen_Mini_Tower/Lian_Li/PC-Q11B/456613/?
In combinatie met een voeding (bv: https://www.alternate.be/html/produ..._Core_Edition_V2_Full_Wired_(Bronze)/587873/?)

Edit:
Ja maar die overheat dan gemakkelijk.
Nope, echt niet, tegenwoordig is da allemaal pérfect combineerbaar!

R3L4X

Legacy Member
Je kan die kopen op Jaha, Azerty, Alternate, Power4Pc en oftewel steek je hem zelf ineen oftewel betaal je extra voor de assemblage.

Pedroo

Legacy Member
gilleman zei:
En kunt die pc regelen of verkoopt u geen pc's?

Ik doe dit voor mensen als hobby ('klanten' dus). Mijn prijs? Bepaald de klant zelf. Wil die niets betalen, betaald die niets, maar de meeste mensen geven gewoon een 'klein centje' dan (voor de moeite en tijd). Je kan dit idd ook laten doen, maar is soms redelijk duur (ken de exacte prijzen niet) en er gebeuren toch af en toe fratsen mee... (dit kan iedereen overkomen uiteraard). Een volledige installatie met windows gaat het uiteraard allemaal duur maken bij een winkel.

Ik zou geen schrik hebben om dit zelf eens te doen. Het enige "ambetante" in deze situatie, is dat dit een 'speciale' build is... (kleiner, anders van vorl e.d. dan een gewone pc-build). Bekijk eens wat toturials op youtube ofzo, en dan kan je zien hoe je een pc samenstelt. (is op zich niet moeilijk als je weet wat je doet)

gilleman

Legacy Member
Wel pedroo kunt u dat dan doen voor mij? Ik geef je dan uiteraard een centje. Ik heb er zelf echt geen verstand van. En al zeker niet als het zo'n kleine case is. Maar toch heb ik schrik dat in die kleine case men pc zal overheaten....

Pedroo

Legacy Member
Heeft u al eens gezien hoe ver we van elkaar wonen? :p ik ben een studentje en heb geen vervoer of niets... Die spullen hier krijgen is niet meteen een probleem, maar de pc + dozen bij u krijgen is wat anders... Probeer hier op't forum anders een vrijwilliger te vinden die er ook iets van kent en wat dichter woont?

Over die kleine case; echt niet, ge moet u absoluut géén zorgen maken

gilleman

Legacy Member
hmm, oke en bedankt voor het advies. Ik zal proberen te zoeken voor en vrijwilliger.

Pedroo

Legacy Member
Ok, succes! Maar ik herhaal het nog eens: koop echt geen laptop van 1000€+ voor te gamen, is écht geldverspilling (MIJN mening voor de anderen).
Ook twee identieke pc's kopen vind ik stom... (evt. 2dehands kan je proberen?, maar zelfs dan nog)
Het zal zowiezo niet gemakkeliijk zijn, want je moet alles constant uitpluggen enz. als je zo'n HTPC koopt. Maarja, het is uiteindelijk jij die de keuze moet maken ;)

Ik ben geen alienware fanaat (vanwege de prijzen enz) maar de Alienware X51 is mss een "mooi" alternatief? (dan moet ge al niet gaan zoeken achter iemand die hem kan assembleren?)

Pedroo

Legacy Member
Da's een nieuw soort pc van alienware. Ik kan me niet meteen inbeelden dat ge dit zelf kunt samenstellen met onderdelen van Alternate ofzo. Hier wordt een externe voeding gebruikt (zoals bij een laptop) en de videokaart is met een speciale adapter bevestigd (zodat de kast zelf lager is)
Op zich vind ik het wel een leuk concept, alleen vind ik 'm spuuglelijk, zoals alle pc's van alienware ;)

De I5 2320 met GTX555 zou al genoeg voor jou moeten zijn (allee, afhankelijk van de games die jij wil spelen...)

gilleman

Legacy Member
Pedroo zei:
Da's een nieuw soort pc van alienware. Ik kan me niet meteen inbeelden dat ge dit zelf kunt samenstellen met onderdelen van Alternate ofzo. Hier wordt een externe voeding gebruikt (zoals bij een laptop) en de videokaart is met een speciale adapter bevestigd (zodat de kast zelf lager is)
Op zich vind ik het wel een leuk concept, alleen vind ik 'm spuuglelijk, zoals alle pc's van alienware ;)

De I5 2320 met GTX555 zou al genoeg voor jou moeten zijn (allee, afhankelijk van de games die jij wil spelen...)

Ewel, ik heb voor de pc gekeken en ik vind die nog goed meevallen. En ik speel BF3, mw3, WoW, LoL, Mass effect 2 binnenkort 3.

Pedroo

Legacy Member
Goh, als je geen graphicswhore bent, gaat ge daar zeker mee toekomen. Als je niemand vind voor een pc'ke samen te stellen hier op 't forum, denk ik persoonlijk dat dit wel een optie is... (maar vergeet niet dat je 2 schermen nog "moet" aankopen)

Vic 40+

Legacy Member
Moet er bij zo'n pc windows zitten of kan je dat zelf regelen? (student misschien?)
Zou je dat zelf ook kunnen installeren?

Pedroo

Legacy Member
Juist ja, dat ben ik vergeten erbij te rekenen! Da idd nog eens 100 euro extra, wat bv bij die alienware wel incl. is... (en bij mijn weten krijgen enkel +- informaticastudenten gratis Windows licenties... IK heb dat vorig jaar bij ingenieur studies wél gekregen, maar niet bij toegepaste informatica...) En aangezien hij er niets van kent betwijfel ik dat...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan