Archief - Gaming PC - 1815 incl BTW

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MrKend54l

Legacy Member
phate_13 zei:
In synthetische benchmarks.

Laat me het visualiseren :
Als je een Lada (Pentium 4), volkswagen (Intel I3), porsche (Intel I5) en Bugatti (Intel I7 Hexacore) gaat vergelijken.

Op een dragrace zal de Bugatti ruim winnen. Op een racecircuit zal de porsche al redelijk goed kunnen volgen. In het dagdagelijkse verkeer zal er echter geen verschil zijn.

Is misschien wat gek uitgelegd. Maar deze hexacore behaalt enkel in zeer specifieke taken een voorsprong. Je moet bekijken of jij deze programma's die er baat bij hebben gebruikt. Als dat niet zo is, dan is je aankoop redelijk nutteloos. Zo zal er in games absoluut geen verschil zijn.

Vervang porshe met Nissan GT-R en je kan zeggen dat de i5 sneller is op een circuit. En dit klopt ook want de i5 presteert beter in game omdat hij beter ondersteund wordt.

mdgf

Legacy Member
Een i5 en een i7 gaan dezelfde prestaties neerzetten indien gelijk geklokt ze. Tenzij de game problemen heeft met HT (BF3 had dit bijvoorbeeld), maar dat kun je dan omzeilen door HT af te zetten.

nite

Legacy Member
Is het echt wel nuttig om daar een 7970 in te steken? Das toch wel echt duur. Als ge der nu een 6950 ofzo insteekt. Daar komt ge voor alle huidige games toch mee toe? Dan spaart ge een paar honderd euro uit en binnen een jaar of twee koopt ge u een nieuwe graka van 250EUR die vast beter gaat zijn dan uw graka van 500EUR. Of ben ik hier verkeerd?

Mij lijkt het toch een beter idee om ieder jaar een medium end te kopen in plaats van om de drie jaar een high end te kopen?

dawnzolino

Legacy Member
nite zei:
Is het echt wel nuttig om daar een 7970 in te steken? Das toch wel echt duur. Als ge der nu een 6950 ofzo insteekt. Daar komt ge voor alle huidige games toch mee toe? Dan spaart ge een paar honderd euro uit en binnen een jaar of twee koopt ge u een nieuwe graka van 250EUR die vast beter gaat zijn dan uw graka van 500EUR. Of ben ik hier verkeerd?

Mij lijkt het toch een beter idee om ieder jaar een medium end te kopen in plaats van om de drie jaar een high end te kopen?

1x 500€ om de 3 jaar
1x 250€ om het jaar

dus op 3jaar heb je 750€ uitgegeven aan graka terwijl met high end 500€
nu 3jaar is zelf lang voor een high-end :)

dit is grofweg maar ik denk dat dit persoonlijk is. en ik denk da mensen met een high end zelf om het jaar upgraden omdat ze het nieuwste nodig hebben. andere doen 2jaar met hun mid-end kaart en upgraden dan pas.

SpeedFreak.be

Legacy Member
timmyfrag zei:
1x 500€ om de 3 jaar
1x 250€ om het jaar

dus op 3jaar heb je 750€ uitgegeven aan graka terwijl met high end 500€
nu 3jaar is zelf lang voor een high-end :)

dit is grofweg maar ik denk dat dit persoonlijk is. en ik denk da mensen met een high end zelf om het jaar upgraden omdat ze het nieuwste nodig hebben. andere doen 2jaar met hun mid-end kaart en upgraden dan pas.

Daar moet je wel bij zeggen dat na 2 jaar de upgrades die kaart van 500 euro zal wegblazen... ;)

Massie

Legacy Member
dude, met een Intel® Core™ i7-3930K is game waardeloos. Das muug overkill. Games hebben geen meerwaarden met hyperthreading, dus elke core i7 gaat erover. Pak een core i5 2500k met desnoods een sniper G2 van Gigabyte als ge toch aan die 1800 euro wilt komen of een maximus extreme 4 z68 als heeft dat ook niet zo veel voordelen voor gamen. Met 1800 kunde een groote ssd van 240GB kopen en daar alles van draaien, dus geen smart response technologie nodig en ingebouwde videokaart, nee met een HD Radeon 7970.

stel da ge toch ne i7 wilt hebben. Pak ne 2600k of als het echt moet en ge kunt ni overclocken door gebrek aan kennis (welke kennis hedde nodig om me ne 2600k zonder tweaken aan 4ghz te kome?), dan kunde ne 2700k nemen.

Namexx

Legacy Member
Maak jullie niet druk mannen. Dit is Chillmus/chillmar, de grootste troll + spammer ooit op dit forum, hij is voor jaren gebanned geweest. Hij heeft niet de kleinste intentie om deze non-sense pc ooit te kopen :)

Brick Top

Legacy Member
Namexx zei:
Maak jullie niet druk mannen. Dit is Chillmus/chillmar, de grootste troll + spammer ooit op dit forum, hij is voor jaren gebanned geweest. Hij heeft niet de kleinste intentie om deze non-sense pc ooit te kopen :)

Zou wel énorm onrespectvol zijn t.a.v. de mensen die hier hun tijd in steken hé...

Schapekop0701

Legacy Member
Tja, als er iemand schrijft dat geld geen rol speelt!!!!!

.chiLmus

Legacy Member
mijn budget is 1900 euro.
Ik begrijp ook de kleingeestigheid van Namexx van 'da hood' niet ma bon, zal me hierover ook niet druk maken.
De HD 7970 staat vast maar twijfel inderdaad nog aan de i7 of i5. De 1 zegt dit, de ander zegt dat. Blijkbaar is de i7 nog steeds sneller dan de i5 ookal is het niet voor te multitasken.


*Edit: voor de mensen die denken dat ik aan het trollen ben:
Nee ik ben niet aan het trollen, ik heb vroeger altijd PC's geassembleerd maar ben daar nu 6 jaar uit en volg het allemaal niet meer. Deze PC krijg ik van mijn werk en zoals eerder vermeld krijg ik een budget van €1900. Ik ga voor een high-end en voor de mensen die toch twijfelen zal ik na aankoop een mooie foto toevoegen hier.
Ik apprecieer de suggestie's, alvast bedankt allen.

Namexx

Legacy Member
.chiLmus zei:
mijn budget is 1900 euro.
Ik begrijp ook de kleingeestigheid van Namexx van 'da hood' niet ma bon, zal me hierover ook niet druk maken.
De HD 7970 staat vast maar twijfel inderdaad nog aan de i7 of i5. De 1 zegt dit, de ander zegt dat. Blijkbaar is de i7 nog steeds sneller dan de i5 ookal is het niet voor te multitasken.


*Edit: voor de mensen die denken dat ik aan het trollen ben:
Nee ik ben niet aan het trollen, ik heb vroeger altijd PC's geassembleerd maar ben daar nu 6 jaar uit en volg het allemaal niet meer. Deze PC krijg ik van mijn werk en zoals eerder vermeld krijg ik een budget van €1900. Ik ga voor een high-end en voor de mensen die toch twijfelen zal ik na aankoop een mooie foto toevoegen hier.
Ik apprecieer de suggestie's, alvast bedankt allen.

:offtopic:

Ik zou niet te veel nitpicken over de kleinste dingen. Zo kan ik je er bijvoorbeeld op wijzen dat suggesties <= zo geschreven wordt en sowieso niet als zoiezo gespeld wordt.

Ook een klein detail, je zevert almaar door over je werk maar een paar jaar geleden was je nog een tiener. Je account 'chillmar' die je een paar dagen geleden hebt aangemaakt zegt dat je in de middelbare school zit en een ASO richting volgt.

Chilmus, men respecteert je niet meer op 9lives, zoals meerdere mensen al gezegd hebben:

STFU & GTFO :)

:offtopic:

Massie

Legacy Member
Namexx zei:
Maak jullie niet druk mannen. Dit is Chillmus/chillmar, de grootste troll + spammer ooit op dit forum, hij is voor jaren gebanned geweest. Hij heeft niet de kleinste intentie om deze non-sense pc ooit te kopen :)
can I like this? nagel op de kop, waarschijnlijk alle noobs die een thread op zijn manier starten, groot budget, klein doel en overkill en veel vragen stellen die zo voor de handliggend zijn

.chiLmus

Legacy Member
Ik denk momenteel verder te kunnen met de info die ik heb.
Bedankt aan diegenen die een reactie hebben geven die OT waren!

.chiLmus

Legacy Member
Ik heb een poging gedaan en heb rekening gehouden met de zaken die hier gezegd zijn.
Lijkt dit jullie een goede setup?

--------------------------------------------

Behuizing
CoolerMaster HAF X
&#8364; 182,90

Voeding
Antec High Current Pro HCP-850
&#8364; 192,90

CPU (s1366)
IntelCore&#8482; i7-2600k
&#8364; 294,00

Moederbord
ASUS P8P67 Deluxe -=Rev.3.0=-
&#8364; 199,00

Geheugen
Corsair 16 GB DDR3-1600 Quad-Kit
&#8364; 86,90

Grafische kaart
SAPPHIRE RADEON HD7970 3Gb
&#8364; 599,00

Harde schijf (SSD)
OCZ AGT3-25SAT3-120G
&#8364; 139,90

CPU Koeling
Cooler Master Hyper 412S
&#8364; 34,99

DVD dock
DRW-24B3ST
&#8364; 24,99


--------------------------------------------

Ik heb nog een overschot van &#8364;200 - Kan ik nog ergens iets upgraden? of is het de moeite niet?
Thx!

ATI

Legacy Member
OCZ ssd zou ik al niet pakken.

Waar vind jij die 7970 3gb voor 474&#8364;?

.chiLmus

Legacy Member
ATI zei:
OCZ ssd zou ik al niet pakken.

Waar vind jij die 7970 3gb voor 474&#8364;?

Aangepast, had nog andere prijs staan.
Had altijd vernomen dat de OCZ toch goed waren.
Ander/Beter merk?

Namexx

Legacy Member
.chiLmus zei:
Ik heb een poging gedaan en heb rekening gehouden met de zaken die hier gezegd zijn.
Lijkt dit jullie een goede setup?

--------------------------------------------

Behuizing
CoolerMaster HAF X
€ 182,90

Voeding
Antec High Current Pro HCP-850
€ 192,90

CPU (s1366)
IntelCore™ i7-2600k
€ 294,00

Moederbord
ASUS P8P67 Deluxe -=Rev.3.0=-
€ 199,00

Geheugen
Corsair 16 GB DDR3-1600 Quad-Kit
€ 86,90

Grafische kaart
SAPPHIRE RADEON HD7970 3Gb
€ 599,00

Harde schijf (SSD)
OCZ AGT3-25SAT3-120G
€ 139,90

CPU Koeling
Cooler Master Hyper 412S
€ 34,99

DVD dock
DRW-24B3ST
€ 24,99


--------------------------------------------

Ik heb nog een overschot van €200 - Kan ik nog ergens iets upgraden? of is het de moeite niet?
Thx!

Grappig. Een voeding van 200 euro, 850 watt en geen CF.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan