Archief - Gaming PC - 1815 incl BTW

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CHILMAR

Legacy Member
Geachte allen,


Bij deze heb ik een pc samengesteld van +/- €1500 ex. BTW (€1815 incl. BTW)
Graag had ik jullie reactie gehad en eventuele aanpassingen die moeten gebeuren hardwarematig of waar verbeteringen mogelijk zijn.

Het gaat mij vooral om de onderdelen, de prijzen heb ik er bij gezet, maar ik koop deze aan rechtstreeks via mijn bedrijf dus ze zullen wel goedkoper zijn, vandaar de ex. BTW.
Hierbij mijn toekomstige rig:

Behuizing
CoolerMaster HAF X
€ 182,90

Voeding
Silent Pro M 850W ATX2
€ 137,90

CPU (s1366)
IntelCore™ i7-980 (6x 3333 MHz)
€ 539,00

Moederbord
SABERTOOTH X58 (Intel® X58)
€ 197,90

Geheugen
12 GB DDR3-1600 Tri-Kit (12288 MB)
€ 69,90

Grafische kaart
Nvidia ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5
€ 474,00

Harde schijf (SSD)
OCZSSD2-2VTXE180G (180 GB) -> Deze is enkel voor Windows en mijn grafische programmas. (Heb nog 1TB HDD liggen voor mijn games ed.)
€ 227,90

CPU Koeling
CoolerMaster Hyper 612S
€ 42,99

DVD dock
DRW-24B3ST
€ 24,99

===== € 1.897,48 (incl. BTW)

-----------------------------------------------

Ter info:
Ik ben niet van plan te clocken en ben ook niet van plan extra grakas erbij te proppen. :p.

Graag jullie mening!
Thx!

Twinturbo

Legacy Member
Kijk eens naar de andere topics op dit forum. 90% van de setup die je post is weggesmeten geld en zijn er betere alternatieven voor.

CHILMAR

Legacy Member
Twinturbo zei:
Kijk eens naar de andere topics op dit forum. 90% van de setup die je post is weggesmeten geld en zijn er betere alternatieven voor.

Ik heb al rondgekeken, maar ben een leek als het komt op samenstellen van PCs.
Voor mij mag het geld kosten en betaal liever iets meer voor een gekend merk.( snob? :))

Gelieve wel een uitgebreidere reactie te geven op elk onderdeel. Ik vind persoonlijk je reactie vrij 'vaag'.

Thx!

phate_13

Legacy Member
Mobo: ASUS P8Z68-V ~165€
CPU: Intel Core I5 2500K ~200€
Cooler: Thermalright silver arrow ~60€
MEM: 2x4GB DDR3 1333 ~40€
GRK: HD7970 ~500€
Case: Corsair 600T ~150€
SSD: Crucial M4 128GB ~175€
HDD: Samsung EcoGreen F4EG 2TB ~125€
Voeding: Seasonic x-760 ~150€
DVD: Samsung SH-S233C ~20€

Totaal : 1585€

Stukken(!) beter.

ShotaCat

Legacy Member
CHILMAR zei:
Ik heb al rondgekeken, maar ben een leek als het komt op samenstellen van PCs.
Voor mij mag het geld kosten en betaal liever iets meer voor een gekend merk.( snob? :))

Gelieve wel een uitgebreidere reactie te geven op elk onderdeel. Ik vind persoonlijk je reactie vrij 'vaag'.

Thx!

Helemaal niet vaag maar heel straightforward. Er is een overvloed aan gaming pc setups en men gebruikt nooit onbekende merken in deze sectie van het forum.

De HD7970 is juist uitgekomen dus ik zie helemaal niet in waarom je met zo'n budget een GTX580 zou nemen.

Phate's systeem gaat je veel betere resultaten leveren en je spaart 300 euro uit.

Vic 40+

Legacy Member
Ik heb het eea aan gepast,ik heb daar jouw keuze graka/kast en dvd speler bij gelaten wat het is.Ik ben er vanuit gegaan dat je voor je grafische programma's het extra geheugen en de cpu voor nodig hebt,anders is de samenstelling van phate_13 ook een goede .
Het volgende lijstje van aanpassingen,

Corsair CSSD-F180GB3-BK=€ 224,90
Thermalright HR-02 Macho=€ 39,99
G.Skill DIMM 16 GB DDR3-1600 Quad-Kit=€ 89,90
Corsair AX650=€ 139,90
Intel® Core™ i7-2600K=€ 299,-
MSI Z68A-G45 (B3)=€ 114,90
CoolerMaster HAF X=€ 182,90
Club 3D GeForce GTX 580=€ 439,-
DRW-24B3ST=€ 24,99


Totaal met jouw componenten erbij zit ik op totaal +/-. €1560

phate_13

Legacy Member
Moederbord, ssd en GPU zijn niet zo interessant daar. (CPU en geheugen ook niet als het enkel voor gaming is, maar dat heeft Vic zelf al duidelijk gemaakt.)

Daarnaast is die HAF X veel te duur. Zelfs als je die case persé wilt, dat is iets persoonlijks, moet je deze veel goedkoper kunnen vinden.

Vic 40+

Legacy Member
Leg dat eens uit voor de ts?!En mij.

Ik ben hier van uit gegaan;
"Ter info:
Ik ben niet van plan te clocken en ben ook niet van plan extra grakas erbij te proppen.

phate_13

Legacy Member
Met dat ASRock P67 Performance moederbord bespaar je op wat features. Wat belachelijk is voor een high-end pc.
De sandforce ssd's zijn niet zo interessant door het onbetrouwbare verleden. Het snelheidsverschil tussen high-end ssd's is verwaarloosbaar, dus kijk eerder naar de betrouwbaarheid.
De HD7970 is nu uit. Welke zo'n 20% sneller is dan de GTX580. Kost zo'n 500 euro (op de juiste plaatsen kijken natuurlijk, hij is nog maar pas uit.)

Vic 40+

Legacy Member
Bord is aangepast,ik was een beetje aan de p67 chipset voorbij gegaan,normaal kies ik idd ook voor de z68 chipset.

CHILMAR

Legacy Member
Bedankt voor de reacties.
Ik ben aan het denken om de nieuwe Intel® Core™ i7-3930K te nemen.
Samen met de nieuwe ATI HD7970.

Nu twijfel ik enkel aan het moederbord omdat dit toch de nieuwe 2011 socket heeft.

Zoals ik zei:
Het geld is relatief. Ik heb een budget van +/- 1800 -1900 euro particuliere prijs.

SpeedFreak.be

Legacy Member
Die nieuwe I7 is geld weggooien als je niet gaat OC'en... Btw waarom moet dat budget op? beter nu wat minder spenderen en later upgraden dan nu alles er doorblazen.

CHILMAR

Legacy Member
Dit is evengoed voor te gamen dan voor al mijn grafisch werk (vaste job).
De 'K' CPUs zijn mss idd beetje overkill omdat ik het gevoel heb dat de 'K's' vooral er zijn om te OC'en.
Ik ga zoiezo voor een i7 omdat ik hem nodig heb voor mijn multitasking tussen programma's.
De HD7970 staat nu vast. Enkel de CPU, de 3930k is mss wel overkill. De 980 kost maar 100euro minder, dit is in zeker zin mss niet zo veel.

mdgf

Legacy Member
Ik ga zoiezo voor een i7 omdat ik hem nodig heb voor mijn multitasking tussen programma's.
Explain. Een i7 is een i5 met hyperthreading (buiten dat is een i7 NIET sneller), dat heeft niets met multitasking te maken.
Uiteraard is er geen i5 met 6 cores, maar is dat echt nodig?
Een i7 980 word in >95% van de situaties verslagen door een i5 2500k/i7 2600k en die tweede overklokken ook nog eens veel beter... (en zijn veel goedkoper...)

Als je niet wilt overklokken dan denk ik niet dat je een i7 gaat gebruiken.

Waarvoor ga je die pc gebruiken?
Want zo kunnen we maar dingen blijven zeggen zonder dat we weten wat je nu eigenlijk gaat doen.

SpeedFreak.be

Legacy Member
De K's voornamelijk om te OC'en? Alleen daarvoor zul je bedoelen anders ben je net zo goed gestelt met een cpu zonder die K achteraan. ;)

Brick Top

Legacy Member
mdgf zei:
Explain. Een i7 is een i5 met hyperthreading (buiten dat is een i7 NIET sneller), dat heeft niets met multitasking te maken.
Uiteraard is er geen i5 met 6 cores, maar is dat echt nodig?
Een i7 980 word in >95% van de situaties verslagen door een i5 2500k/i7 2600k en die tweede overklokken ook nog eens veel beter... (en zijn veel goedkoper...)

Als je niet wilt overklokken dan denk ik niet dat je een i7 gaat gebruiken.

Waarvoor ga je die pc gebruiken?
Want zo kunnen we maar dingen blijven zeggen zonder dat we weten wat je nu eigenlijk gaat doen.

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt maar ik heb al wel vaker gelezen dat een I7 voordeel oplevert wanneer je verschillende programma's hebt openstaan. Nogmaals, ik zeg niet dat je ongelijk hebt want ik ken er zelf bar weinig van.

phate_13

Legacy Member
Dat zal niets uitmaken voor meerdere programma's. Programma's moeten daar specifiek gebruik van maken. Voor grafisch werk kan een I7 wel nut hebben.

phate_13

Legacy Member
In synthetische benchmarks.

Laat me het visualiseren :
Als je een Lada (Pentium 4), volkswagen (Intel I3), porsche (Intel I5) en Bugatti (Intel I7 Hexacore) gaat vergelijken.

Op een dragrace zal de Bugatti ruim winnen. Op een racecircuit zal de porsche al redelijk goed kunnen volgen. In het dagdagelijkse verkeer zal er echter geen verschil zijn.

Is misschien wat gek uitgelegd. Maar deze hexacore behaalt enkel in zeer specifieke taken een voorsprong. Je moet bekijken of jij deze programma's die er baat bij hebben gebruikt. Als dat niet zo is, dan is je aankoop redelijk nutteloos. Zo zal er in games absoluut geen verschil zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan