Archief - Game pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mdgf

Legacy Member
Dus welk van bovenstaand scherm is het beste?
God zal het weten, neem gewoon het goedkoopste I'd say.

En win7: idd home premium omdat dat het goedkoopste is.

Kennaah

Legacy Member
Ik heb even rond gekeken en vond een topic op tweakers waar ook iemand crossfire wilt doen in een Antec one hundred case.

Nu zeggen sommige daar dat de 2de videokaart te kort op de voeding gaat zijn waardoor deze warmer dan normaal gaat worden. Andere zeggen dan weer dat dit geen probleem zal zijn. En nog andere zeggen draai de voeding om.

http://img12.imageshack.us/img12/472/pict4057i.jpg

Dit zou normaal een foto moeten zijn van de case en waar de plaats voor de 2de videokaart is.

Nu vraag ik mij af of er wel geneg plaats gaat zijn ? en zo nee of ik dan werklijk een grotere case moet kopen en welke dan ietsjes meer plaats is en niet veel duurder?

Sjoepap

Legacy Member
nog even melden dat ik persoonlijk geen verschil zie qua beeldkwaliteit tussen VGA en DVI op 1080p

denk dat als je niet professioneel met kleuren ofzo bezig bent dat je dan je geen zorgen moet maken

Kennaah

Legacy Member
phate_13 zei:
Hangt af van de lengte van de GPU lijkt me.
Een hd6870 :p

Sjoepap zei:
nog even melden dat ik persoonlijk geen verschil zie qua beeldkwaliteit tussen VGA en DVI op 1080p

denk dat als je niet professioneel met kleuren ofzo bezig bent dat je dan je geen zorgen moet maken

dus het scherm van 99 euro is evengoed als die andere 2

Sjoepap

Legacy Member
ja nee koop maar een scherm met minstens DVI/HDMI/DP, das tegenwoordig de gangbare standaard

Kennaah

Legacy Member
Sjoepap zei:
ja nee koop maar een scherm met minstens DVI/HDMI/DP, das tegenwoordig de gangbare standaard

Dus het asus scherm van 124 euro dan ?

Passen er nu 2 HD6870 in de antec one hundred? Of ga ik problemen krijgen met de voeding?

Ik heb nog wat zitten opzoeken naar reviews van cases die de prijs van de Antec one hundred benaderen (dus eigenlijk Two hundred en Three hundred :p).
Maar ik word er echt niet wijzer uit, het is allemaal redelijk chinees voor mij.
De reviews zijn altijd zeer lovend over de cases, maar meestal gaat het om user reviews, dus deze zullen vaker lovend zijn voor hun gekozen product.

Nu wil ik toch graag wat van de experts hier weten welke case het beste is op:
- Koeling
- Plaats: er moet dus plaats zijn voor Crossfire en een goede 2500k cpu cooler en nog steeds koel blijven

Andere zaken maken niet uit enkel de belangrijkste functionele zaken van de case moeten in orde zijn, de looks zijn van ondergeschikt belang.

Deze cases hebben allemaal een aantal fans erin (hoop ik), is het het beste dat ik hier nog extra fans bij koop? Of hoeft dat niet onmiddelijk (en zijn ze easy to install voor noobs).

Hopelijk kan iemand hier een duidelijk antwoord opgeven, want ik zie de bomen niet meer door het bos.

Vic 40+

Legacy Member
Uit het volgende review komt die antec one hundred er toch wel goed uit,
Antec One Hundred Review | bit-tech.net
ze geven ook nuttige info over de max. hoogte van een cpu koeler en over hoe de voeding geplaatst moet worden,verder is zijn er foto's met een heel systeem erin zodat je kunt zien hoe dat eruit ziet.Op één van die foto's zie je dat het 2e pciex16 slot ruim boven de voeding zit en ik denk dan ook dat koeling met crossfire geen probleem zal zijn.Je kan altijd nog een fan in het zijpaneel plaatsen.Anyway lees het gewoon eens door en trek je eigen conclusies.

Kennaah

Legacy Member
Vic 40+ zei:
Uit het volgende review komt die antec one hundred er toch wel goed uit,
Antec One Hundred Review | bit-tech.net
ze geven ook nuttige info over de max. hoogte van een cpu koeler en over hoe de voeding geplaatst moet worden,verder is zijn er foto's met een heel systeem erin zodat je kunt zien hoe dat eruit ziet.Op één van die foto's zie je dat het 2e pciex16 slot ruim boven de voeding zit en ik denk dan ook dat koeling met crossfire geen probleem zal zijn.Je kan altijd nog een fan in het zijpaneel plaatsen.Anyway lees het gewoon eens door en trek je eigen conclusies.

Bedankt Vic 40+

Dat is net het het ziet er goed uit aan de hand van de review en temperaturen lijken ook koel. Heeft de One hundred cable management? Ik vond precies op andere reviews van wel, maar in die van u maakt die er precies geen gebruik van =/.
Om eerlijk te zijn zeggen die reviews mij niet zoveel, ik weet niet waar ik belang aan moet hechten en wat belangrijk is voor een koel systeem te hebben met voldoende ruimte. Ik denk wel dat er 2 HD 6870 inpassen.

Op tweakers zeide ze omdat de PSU van onder omgekeerd erin moet de 2de video kaart (HD6870) hier dicht opzit en deze dan warmer zal worden dan normaal, omdat deze dan geen verse lucht kreeg (door zuiging van de PSU).
[BBG Aanschaf] Gamesysteem - Complete Systemen & Laptops - GoT

Maar ik weet dus niet hoeveel waarde ik aan hun posts moet geven.

Als hier iemand kan zeggen dat het allemaal zoveel problemen niet gaat geven en dit makkelijk op te lossen is met bv een case fan. En dat de One hundred goed genoeg is voor de doeleinden die ik wil, dan zal ik deze kopen. Als er echter te veel problemen zouden komen door een 2de HD6870 in te steken, is het mss best voor een andere case te gaan kijken.

Niemand die hier een antwoord op weet?

Vic 40+

Legacy Member
Nee,kabelmanagement is er niet echt.
Als er iemand op tweakers ervaring heeft met deze kast en zegt dat de onderste kaart te weinig koele lucht krijgt neem ik aan dat die persoon het beter weet.In het review word geen crossfire set-up gebruikt,dus die nemen die situatie niet mee in hun beoordeling.
Wil je een kast met kabelmanagement en genoeg fans,dan zal je toch voor een wat duurdere moeten gaan denk ik.Zie de volgende ervan uitgaande dat je nog steeds bij power4pc aan het kijken bent,
Power4Pc - CoolerMaster CM 690 II Lite behuizing (RC-692B-KKN5)

phate_13

Legacy Member
Je kunt wel altijd een semi-geïmproviseerde koeling op een eventuele CF opstelling hangen natuurlijk. Als je een fan vlak bij deze GPU zou hangen voor extra lucht aan te zuigen, dat zou ook moeten werken. Dat is niet zo "proper", maar zal perfect te doen zijn. :)

Maar persoonlijk zou ik ook gewoon investeren in een deftige case. Dat gaat lang mee en bespaart je geld op lange termijn. Anders ben je wanneer je gaat upgraden weer geld aan het uitgeven hieraan.

Kennaah

Legacy Member
Dus het is beter om die Coolermaster cm 690II te nemen, als ik crossfire en cpu overclock wil doen?


even een andere vraag. Is een cpu koeler nadien nog relatief makkelijk om bij te steken?
Op de 4tech pcbouw guide leek de cpu koeler redelijk lastig om er in te steken :s

phate_13

Legacy Member
Dit kan altijd achteraf nog gebeuren natuurlijk. Hoe moeilijk dit is hangt af van de koeler. De Mugen 2 Rev. B. stond er bv. om bekend moeilijk te installeren te zijn, maar is voor de rest wel zeer interessant.

Kennaah

Legacy Member
phate_13 zei:
Dit kan altijd achteraf nog gebeuren natuurlijk. Hoe moeilijk dit is hangt af van de koeler. De Mugen 2 Rev. B. stond er bv. om bekend moeilijk te installeren te zijn, maar is voor de rest wel zeer interessant.

Die is al wat moeilijker te vinden, dus als ik dat binnen 1 jaar a 2 jaar wil doen denk ik dat hij zeker niet meer te vinden is.

Maar het lijkt mij alsof ik heel het moederbord eruit moet halen om de koeler te kunnen plaatsen.

phate_13

Legacy Member
Ik haalde die koeler aan omdat die in die pcbouw guide gebruikt wordt... Andere koelers zouden makkelijker moeten zijn...

En dat hangt af van de case, als er een deftige opening in de backplate is, dan moet het moederbord er niet uit.

phate_13

Legacy Member
Ah, inderdaad, ik was verward omdat de Mugen erboven wel vermeld werd. :)

Kennaah

Legacy Member
phate_13 zei:
Ah, inderdaad, ik was verward omdat de Mugen erboven wel vermeld werd. :)
De CM 690 II lite is dan een goede keuze. (wordt ook in 4tech buyers guide aangeraden bij systeem 3)

- Goede airflow
- houd alles koel
- genoeg plaats
- goede cable management

Kun je in deze case een Cpu koeler steken zonder al te veel moeite?
Ik vind weinig reviews, maar dat kan zijn omdat volgens tweakers de eerste prijsvermelding van 10/12/2011 is (dus iets langer dan een maand).

Da is precies allemaal ingewikkelder dan ik dacht :p

Resultaat van lange zoek werk:

INTEL Core i5 2500K (3.3 ghz, 6 mb, s1155, 95 watt, boxed) 205,00 €
CLUB3D RADEON HD6870 + Dirt3 (900 mhz, 1024 mb, DDR5, 4200 mhz, 256 bit, 11, fan) 155,06 €
ASROCK Z68 Extreme3 Gen3 121,90 €
KINGSTON ValueRam (4096 mb, 1333 mhz, CL9, 1.5 v, non-ecc, unbuffered) 22,29 €
XFX PRO550W (550 watt, atx) 60,86 €
COOLERMASTER CM 690 II Lite (black, no psu, atx) 67,50 €
OEM Assembling and Configuration30,00 €

Totaal: 662,61 (+10 euro verzending)

Iederen die geholpen heeft hartelijk dank, alleen had ik dit zeker nooit kunnen samenstellen ^^

@phate_13: je had in een topic eens een site gezet die onmiddelijk alle drivers voor u download, kun je die hier ook even posten. want ik vind het niet.

mdgf

Legacy Member
Kun je in deze case een Cpu koeler steken zonder al te veel moeite?
Goh ja, op zich wel, maar voor een echt grote koeler ga je toch je mobo eruit willen halen ze.

Ik vind weinig reviews, maar dat kan zijn omdat volgens tweakers de eerste prijsvermelding van 10/12/2011 is (dus iets langer dan een maand).
Das omdat er toen een geupdatete versie op de markt kwam (oa met usb 3.0 en een grotere uitsparing om de backplate van een cpu koeler te vervangen). Als je kijkt bij de oudere versie dan zal er wel meer staan op tweakers, maar gewoon eens cm690II+review googelen zal effectiever zijn. Either way kan je niks mis doen met die case (tenzij je hem lelijk vindt), ik heb hem ook ;).

je had in een topic eens een site gezet die onmiddelijk alle drivers voor u download, kun je die hier ook even posten. want ik vind het niet.
Veel drivers zijn dat niet ze, gewoon eens de cd van je mobo insteken en dan de drivers van je gpu afhalen zal het zowat zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan