Archief - Dell PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cobra11

Legacy Member
SYSTEEMCOMPONENTEN
DIMENSION 5100 (D10515) Aantal 1

Intel® Pentium® 4 Processor 630 with HT technology (3.00GHz, 800MHz fsb, 2MB cache), NL - Microsoft® Windows® XP Home Edition Prijs per eenheid
Microsoft Operating System NL - Microsoft® Windows® XP Home Edition
Memory 1024MB Dual Channel DDR2 400MHz (2x512) Memory
Keyboard Dell® Standaard Toetsenbord (QWERTY) zwart
Monitor 17" Value Flat Panel (E173FP)
Hard Drive 80GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst™ cache
Mouse Dell USB Optical Mouse
Optical Devices 16x max. DVD +/- RW with dual layer write capability
Speakers Dell A425 Luidsprekers met subwoofer
ft® Works 7.0
Standard Warranty 1 Jaar Collect and Return
Support Uitbreidingen 1 Jaar CAR (Collect and Return)
TOTAAL Incl. BTW:€ 710,68

--------------------------------------------------------------------------


Totaal excl. BTW BTW-tarief Totaal incl. BTW
Subtotaal € 597,21 19,00 % € 710,68
Totale leveringskosten € 75,00 19,00 % € 89,25
Totaalprijs € 672,21 19,00 % € 799,93


Wat vinden jullie van dit?
Er zit geen videokaart bij (je kan alleen kiezen uit een X600 voor 170€ ofzo of een X300se). Dus dan koop ik apart nog een 6600GT ofzo (daar hoor ik alleen maar lof over :lol: )

Lan

Legacy Member
Kijk altijd ALLE mogelijk configuraties van een bepaald model na, in dit geval de 5100. Soms vind je echte koopjes bij Bronze, Silver of Gold configuraties.
Voor een gamer ga je eerder voor een zelf samengestelde PC met AMD64 processor. Kies je voor intel dan is dit een geldig alternatief ja.

Cobra11

Legacy Member
Maar met dit systeem kan je toch ook wel goed gamen? (Wat is goed... laten we zeggen BF2 @ 1024x768 en graphisch de rest op high en beetje medium, of 1280×1024 en dan op medium ofzo. En dan goed speelbaar, dus niet storend veel lag ofzo).
En een 3200+ 2,2GHz met 1MB Cache zal toch niet zóveel beter presteren in games dan Intel 3,0GHz met 2MB Cache? Ik ben overigens geen hardcore gamer of gamegeek of hou je dat mag noemen :) .

spetznas

Legacy Member
Is perfect mee te gamen, steek er een 6800gt in en je kan alle huidige games op high spelen. Voor de toekomstige games zou ik eerder nog voor meer RAM gaan, bv. FEAR heeft iets van 1,5 gig nodig om echt vlot te draaien. Maar als ik toch kritiek mag geven is dit niet echt toekomstgericht gekocht. Heb ongeveer hetzelfde systeem met een 6800gt maar had dit wel anderhalf jaar geleden gekocht. Moest ik nu iets aanschaffen zou ik ook eerder voor AMD64 gaan en wellicht dual core.

miejas

Legacy Member
Plus als je zelf een systeem in mekaar steekt, ben je zeker dat het echt nieuwe hardware is. Bij Dell gebruiken ze nog wel eens hardware van teruggestuurde (niet werkende) pc's.
En de Dell-muizen trekken op niets om te gamen.
En er zit een qwerty toetsenbord bij.
En de harde schijf in prolly van Maxtor (= de mindere in de HD sector)

Yank

Legacy Member
miejas zei:
En de harde schijf in prolly van Maxtor (= de mindere in de HD sector)
Wat is er dan slecht aan Maxtor? (ik wil niet zeggen dat ik pro of contra ben) Op heel het forum staat dat Maxtors slecht zijn, maar nooit een echte reden...
Moest Maxtor trouwens echt slecht zijn, zouden ze wel veel minder verkocht worden hoor...

Gothrek

Legacy Member
imo is dell gewoon te duur, en dan dien intel "brol" der nog in ook
voor 710 euro steek ik nen beter pc in elkaar ze

eniac

Legacy Member
Yankee zei:
Wat is er dan slecht aan Maxtor? (ik wil niet zeggen dat ik pro of contra ben) Op heel het forum staat dat Maxtors slecht zijn, maar nooit een echte reden...

Niet naar luisteren. Het enige slechte aan Maxtor is dat ze zo een 1.5j geleden eens een slechte 200GB reeks gemaakt hebben, wat nu al lang weer in orde is. Maxtor biedt veel value for money, ze zijn snel, en even betrouwbaar als de rest.

Yank

Legacy Member
eniac zei:
Niet naar luisteren. Het enige slechte aan Maxtor is dat ze zo een 1.5j geleden eens een slechte 200GB reeks gemaakt hebben, wat nu al lang weer in orde is. Maxtor biedt veel value for money, ze zijn snel, en even betrouwbaar als de rest.
Wat ik wou, is dat hij geen reden kon verzinnen en dan afkomen met wat jij zegt ;)
Want als we hem (en vele anderen) laten doorzeggen, blijft het maar doorgaan en dan moet het ene merk (maxtor dus) het afleggen voor andere omdat sommige mensen maar half weten waarover ze praten.

eniac

Legacy Member
Zal wel even zo blijven hangen hoor. Er zijn nog mannen als Davion die dat steeds blijven zeggen, en als je hen erop wijst in de thread dan zie je ze niet meer. Tot ze de volgende keer in een nieuwe thread hetzelfde zeggen, jij reageert, je hen niet meer ziet, etc.

Achja, mij kan het eigenlijk weinig schelen. Wil je meer betalen voor hetzelfde? Go ahead. Ik ben tevreden met m'n 6Y120L0, minder tevreden met m'n WD 400BB omdat die te luid is voor m'n fluisterstille PC (die Maxtor hoor ik niet, de WD wel).

Yank

Legacy Member
eniac zei:
Zal wel even zo blijven hangen hoor. Er zijn nog mannen als Davion die dat steeds blijven zeggen, en als je hen erop wijst in de thread dan zie je ze niet meer. Tot ze de volgende keer in een nieuwe thread hetzelfde zeggen, jij reageert, je hen niet meer ziet, etc.

Achja, mij kan het eigenlijk weinig schelen. Wil je meer betalen voor hetzelfde? Go ahead. Ik ben tevreden met m'n 6Y120L0, minder tevreden met m'n WD 400BB omdat die te luid is voor m'n fluisterstille PC (die Maxtor hoor ik niet, de WD wel).
Idd, maar mss even vermelden, mijn ervaring met hd's is omgekeerd. Ik heb ondervonden dat Maxtor's luider zijn dan WD en Seagate. Nuja, dat zal wel afhangen van model en wat geluk hebben he.

eniac

Legacy Member
Prolly wel. Binnenkort ook eens uitkijken naar een nieuwe, stilte wordt het belangrijkste criterium (idle welteverstaan, dat em onder load wat kreunt maakt me niets uit), alles wat even stil of stiller is dan m'n 6Y120L0 is goed genoeg. (PC is quasi onhoorbaar, zelfs in een muisstille kamer, dus dat zit wel snor :) )

Het kan dus evengoed een WD of een Seagate worden, dat zie ik nog wel.

Davion

Legacy Member
Er zijn altijd mensen die beginnen zeveren van cijfers en op wereldvlak etc..

Overlaatst heeft er op een forum gestaan (ik dacht dat het dit was, kan ook op Hexus geweest zijn) dat de Maxtor's van tegenwoordig gewoon uit Aziatische landen komen met massa-inkoop, prijs is idd 5€ lager, ma de betrouwbaarheid, en kwaliteit is ook navenant. Er zijn steeds meer en meer mensen met HDD probs, zoek 50threads over HDD probs en 40/50 is me nen Maxtor.

I made my point.

Gothrek

Legacy Member
kunnen we nu stoppen met zeveren over hd's ,das die kerel zijn vraag ni e

Lan

Legacy Member
Dat Dell PC's duur zijn klopt absoluut niet. Probeer zelf maar eens een Intel PC samen te stellen met dezelfde specs, 't zal niet simpel zijn. Vergeet de officiële Win XP versie niet in de prijs.

Slaxz

Legacy Member
miejas zei:
Plus als je zelf een systeem in mekaar steekt, ben je zeker dat het echt nieuwe hardware is. Bij Dell gebruiken ze nog wel eens hardware van teruggestuurde (niet werkende) pc's.
En de Dell-muizen trekken op niets om te gamen.
En er zit een qwerty toetsenbord bij.
En de harde schijf in prolly van Maxtor (= de mindere in de HD sector)
1) Dell gebruikt enkel component van deftige kwaliteit
2) muizen zijn idd crap om me te gamen
3) keyboard kan je kiezen voor azerty
4) alle dellpc die al open gezien heb (wees maar gerust tzijn er een hele hoop)
daarvan hebben alle relatief recente 1.5 jaar oud en minder Seagate HDD's.

simpele duif

Legacy Member
Xer0x zei:
1) Dell gebruikt enkel component van deftige kwaliteit
2) muizen zijn idd crap om me te gamen
3) keyboard kan je kiezen voor azerty
4) alle dellpc die al open gezien heb (wees maar gerust tzijn er een hele hoop)
daarvan hebben alle relatief recente 1.5 jaar oud en minder Seagate HDD's.
1) true
2) true, maar een goeie muis krijg je bij geen enkele pc, bijkopen dus
3) true
4) kan zijn, in de mijn (3j oud) zit een WD

eniac

Legacy Member
Davion zei:
Er zijn altijd mensen die beginnen zeveren van cijfers en op wereldvlak etc..

Er is geen groter objectief gegeven dan globale cijfers.

Er zijn steeds meer en meer mensen met HDD probs, zoek 50threads over HDD probs en 40/50 is me nen Maxtor.

Omdat de meesten Maxtor kopen.

I made my point.

Hardly. Je hebt iets gepost dat nauwelijks gestaafd en allerminst betrouwbaar is. Als dat "een punt maken" is, amai.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan