Archief - Advies: Speakerset 2.1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CobraX

Legacy Member
Da*Frenkman zei:
ik heb een geluidskaart in men pc steke maar nix fansoenlijk, nu zag ik toevallig dit tekoop staan.
https://www.beyondgaming.be/archive/computer.104/tk-terratec-51-geluidskaart.386869
is dit wat? voor bvb op die fx6021
want van geluidskaarten kan ik zeer weinig

Neen. De "Fun" versie van de Aureon 5.1 heeft een C-Media chipset, terwijl de "Sky" versie de goede Via Envy chipset heeft (daarom dat de Sky versie ook duurder is). Voor geluidskwaliteit (maar dan wel iets minder in games) raad ik de M-Audio Revolution 5.1/7.1, Terratec Aureon 5.1 Sky / Aureon 7.1 Space/Universe of de Chaintech AV-710 aan (deze laatste zou ideaal zijn aangezien hij amper iets kost, maar hij is echter amper / niet te vinden in Europa).

Da*Frenkman

Legacy Member
wat valt er dan wel aan te raden? iets van creative ofzo?
wel ni te duur gaan he :p

Dakantochnie

Legacy Member
Creative maakt niet dé beste geluidskaartjes, maar hun Audigy2 bijvoorbeeld is wel erg goed qua prijs/kwaliteit.

Da*Frenkman

Legacy Member
dakantochnie zei:
Creative maakt niet dé beste geluidskaartjes, maar hun Audigy2 bijvoorbeeld is wel erg goed qua prijs/kwaliteit.
tis da ook wak bedoel, ik wil een goed geluid ma ni tbeste wa er is

Als ik die Audigy2 koop, of 1 van 200€, voor mij zal dat ni zoveel uitmake denk ik.

ahja, er steekt nu een Creative Sound Blaster 4.1 Digital in
tis mss niet de moeite om die te vervangen?

Dakantochnie

Legacy Member
Geen idee, die kaart heb ik nog niet aanhoord.
Maar, je zegt 4.1, dus ik veronderstel dat het al een wat ouder kaartje is?
Als jij de klank nog goed vindt wanneer je die AL's eraan hangt dan is er geen probleem he. :)

Da*Frenkman

Legacy Member
dakantochnie zei:
Geen idee, die kaart heb ik nog niet aanhoord.
Maar, je zegt 4.1, dus ik veronderstel dat het al een wat ouder kaartje is?
Als jij de klank nog goed vindt wanneer je die AL's eraan hangt dan is er geen probleem he. :)
inderdaad, ik ga dan kijken of de klank goed is

Havoc

Legacy Member
Bwa, maakt niet echt zoveel uit. Neem een Audigy 2 of 4 anders, daar zal je wel mee gesteld zijn.

Dakantochnie

Legacy Member
Van hoofdtelefoons weet ik weinig af.
Ik dacht dat de HD200 Master van Sennheiser de beste prijs/kwaliteitsverhouding bood, maar daar ben ik niet zeker van.
Ik zal proberen de nodige mensen te contacteren die wel van wanten weten.

Da*Frenkman

Legacy Member
iemand anders die iets van hoofdtelefoons afweet?

1tje die goed zit, mooi geluid heeft en een goede prijs/kwaliteitsverhouding heeft?

De HD200 Master van Sennheiser zoals dakantochnie zegt misschien?

Da*Frenkman

Legacy Member
niemand advies ivm hooftelefoon?

of dan maar de pc150 kopen? en micro gewoon omhoog zetten?

Kwil gewoon eentje die mooi zuiver speelt en goed op het hoofd zit :)

als ik dit weet kan ik bestellen ;)

Havoc

Legacy Member
pc150 zal wel goed zijn, heb er iig al veel goeds over gelezen (wel zelf nog niet geprobeerd though).

Da*Frenkman

Legacy Member
Het is de PC150 geworden,

wel dit is juist besteld heb op pixmania.be

- ALTEC LANSING Boxen FX6021 2.1 -> http://www.pixmania.be/be/nl/48939/art/altec-lansing/boxen-fx6021-2-1.html

- SENNHEISER Hoofdtelefoon met micro PC 150 -> http://www.pixmania.be/be/nl/90692/art/sennheiser/hoofdtelefoon-met-micro-p.html


ook nog voor mijn broer:

- Nog eens SENNHEISER PC 150

- CREATIVE Sound Blaster X-Fi Xtreme Music PCI geluidskaart -> http://www.pixmania.be/be/nl/159278/art/creative/sound-blaster-x-fi-xtreme.html


Voila de kogel is dus eindelijk door de kerk :D

Ik wil jullie van harte bedanken voor de informatie!!, vooral dakantochnie en ook Havoc en de rest ;)
wie weet wat ik anders had gekocht :p

Ik zal jullie nog iets laten weten als het hier geariveerd is en of het een beetje goed is :niceone:

Bedankt!! :love: :music:

MaTraK

Legacy Member
Vandaag AL CS21 ontvangen via Pixmania, hierbij korte bevindingen:

Pixmania
*keuze uit betalingsmogelijkheden en leveringen/afhaling
*ten alle tijden kan je status van bestelling volgen op site en via mail, incl. koerier
*complete en correcte afhandeling, professionele indruk
*levertijd (13 dagen) vanaf bestelling tot levering aan huis viel goed mee, aangezien produkt nie in stock was

AL CS21
*verzorgde verpakking, eerste indruk van kwaliteit
*compleet met benodigde kabels en manuel
*aansluiten is kinderspel
*klank is helder en zuiver met mooi stereobeeld
*meer dan voldoende power
*perfect uitgebalanceerd high, mid en regelbare low
*sub is krachtig, strak en subtiel tegelijk, zonder storend gebrom (staat op ongeveer 1/5), sterkte valt af te regelen naar ieders smaak
*de looks en bouwkwaliteit algemeen
*heb al een resem mp3's doorgejaagd, met puur genieten tot gevolg
*als fervente gamer speel ik hoofdzakelijk Call of Duty 2, en ook hier is het een belevenis op zich, pakken meer sfeer (achtergrond ontploffingen) en wapens klinken veel beter (zwaarder)
*imo prijs/kwaliteit niet te evenaren (100€ atm)

Zoals je kan hierboven kan afleiden, een zeer tevreden gebruiker van de AL CS21.
Bedankt aan iedereen voor de nuttige raad en tips, hierdoor een prima koop gedaan!

Greetz.

Da*Frenkman

Legacy Member
Allo allo,

jaja tis deze voormiddag geariveerd, men FX6021 + sennheiser pc150

Eerst indruk, zeer tevrede ;)

De altec Lansing speelt acht zaligggg :love:
Ik kan er zoveel goeds over vertelle maar ik ga alleen maar zeggen, kopen die handel! :D

Zoals MaTrak vermeld, pixmania: ook tevreden over (levertijd 9 dagen, van bestelling tot aflevering)

Nu ga ik nog wat genieten :music:

Bedankt voor alle adviesen

Gtz Frenk :music: :love: :music:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan