Da*Frenkman zei:
Wel, rond 3u deze middag riepen mijn ouder, komt ge mee een bose instalatie kopen voor muziek te luisteren. Ik zo hmm?? ok dan
Mij ma is luisterd veel klassieke muziek, heeft veel cd's en wou een goede geluidsinstalatie.
In de winkel hebben ze ons fijn geholpen, alles laten zien en vooral luisteren en zijn we naar huis gekomen met dit:
http://www.bose.com/controller?even..._dvd_index&linksource=productnav_txt_overview
Het setje heeft 1600€ gekost, we hadden mss beter kunnen kopen met dat geld maar mijn ma wou bose.
Nu vraag ik mij af, zou bvb zo een set van JVC van 300€ beter zijn geweest?
Of zijn de bose setjes toch wel een stukje beter, de klank is natuurlijk wel great.
Ik wil je nu niet teleurstellen, maar ik wil wel eerlijk zijn.
Een JVC set van die prijs had wss niet beter geweest, gewoon omdat JVC boxen imo gewoon nooit niet denderend zijn.
Bose is eigenlijk helemaal niet erg goed van kwaliteit. Om te beginnen is er de manier waarop ze hun boxen bouwen.
Bose gebruikt (en zéker bij het soort van setjes dat je ma heeft gekocht) een soort van laagwaardig papier. Dat zorgt voor een niet bepaald goede klank en eigenlijk een korte levensduur (over 10 jaar zijn die dingen totaal verduurd).
Dan is er nog hun 'subwoofer', of beter gezegd: bassmodule zoals ze het zelf gedwongen moeten noemen. Ik zeg gedwongen omdat het eigenlijk geen subwoofer is. Eigenlijk zitten daar 2 of 3 midrangen speakertjes van telkens 5.5" in (in een echte subwoofer zit een woofer van minstens 8") die doormiddel van software redelijk laag klinken. Het probleem is echter wanneer je kleine speakers lage tonen laat weergeven dat ze een veel te grote uitslag gaan hebben. Net nu iets wat Bose met z'n zwakke randen (papier

) kan missen.

Iets wat bij klassieke muziek de goede boxen van de slechte onderscheidt is dat je je in de zaal waant. Een goede cd-speler, amp en boxen zorgen ervoor dat je hoort waar de instrumenten staan. Dat is iets waar Bose nooit in geslaagd is (of toch niet met dat soort van setjes), alhoewel hun prijzen er wel naar zijn.
Eigenlijk klinken Bose speakers helemaal niet zo mooi hoor, je moet gewoon weten wat wél mooi klinkt.

Conclusie: te duur, te slechte klank, te korten levensduur, te weinnig power maar wel veel imago. Ik wil hier niets of niemand afbreken, ik geef gewoon objectieve informatie. Imo hebben je ouders een totale miskoop gedaan, maar ze zullen zoals o zovelen vallen voor het imago en de look. Laat je ma dit maar niet lezen, anders beklaagt ze zich het mss voor de rest van haar dagen dat ze teveel geld heeft uitgegeven.

Gewoon blij & onwetend.
Da*Frenkman zei:
Dit heeft nu wel weinig met mijn setje te make wat ik wil gaan kopen, maar nu ben ik wel onder de indruk van de geluidskwaliteit van bose, dus vraag ik mij af of dit een goed 2.1 setje is :
http://www.bose.com/controller?even...uter_index&linksource=dropdown_txt_companion3
Deze stond ook in de winkel en heb ik ook in de mediamarkt zien staan voor 200 en zoveel euro, 240 dacht ik.
Is dit de moeite, of is die AL FX6021 toch nog een graad beter??
Eigenlijk is Bose zijn sound helemaal niets om van onder de indruk te zijn hoor, je bent gewoon niet veel gewend.

€240 is zoals altijd bij Bose way overpriced. Die set is ongeveer een €80 waard imo (of zelfs minder).
Koop je voor dat geld een AL FX6021, techniek die op pro spullen gebaseerd is en die over een jaar of tien nog wel zal leven en die wél goede klank zal geven.
Zoals hun slogan zelf zegt: Buy Other Sound Equipment!
T€RM!N4T0R zei:
Bose is zeker goede kwaliteit maar je betaalt er ook verschrikkelijk veel voor. Net iets te veel voor hetgene dat je krijgt imo.
Daarom is op dat vlak AL beter.
Voor je setje zou ik blijven bij je keuze en de AL FX6021 kopen.
Kwaliteit?

Je weet toch dat de tweetertjes die ze in die setjes stoppen te koop zijn voor €20 à €25 en dat ze ongeveer 10 jaar meegaan he?
Bovendien: dat bereik man, dat bereik...
Nee, Bose heeft relatief (ze blijven vasthouden aan die brolmaterialen) goede speakers, maar die zijn onbetaalbaar gewoon. Voor die prijs koop je je iets wat véél beter is en minder duur.