Archief - Advies: Speakerset 2.1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Da*Frenkman

Legacy Member
Ik heb hier al wat rondgekeken voor een goed 2.1 setje voor op de pc

Ik zoek een kwaliteitssetje + lange levensduur!!!

Door de "kenners" worden JBL en Altec Lansing aangeraden kwa prijs/kwaliteit
Ik had gedacht aan een budjet van 50-100€ maar als het de moeite is kan er gerust een paar € bij

Na wat zoekwerk kom ik op deze 4 setjes uit:

1) JBL 2.1 set Creature II zwart (€88) -> http://www.pixmania.nl/nl/nl/77941/art/jbl/2-1-set-creature-ii-zwart.html
de speakers lijken mij nogal klein of maakt dit niet uit voor het geluid?

2) ALTEC LANSING Luidsprekers VS4121 2.1 (€69) -> http://www.pixmania.nl/nl/nl/48946/art/altec-lansing/luidsprekers-vs4121-2-1.html

3) ALTEC LANSING CS21 Luidsprekers (€119) -> http://www.pixmania.nl/nl/nl/54028/art/altec-lansing/cs21-luidsprekers.html

4) ALTEC LANSING Luidsprekers MX5021THX 2.1 (€160) -> http://www.pixmania.nl/nl/nl/48938/art/altec-lansing/luidsprekers-mx5021thx-2.html
misschien wat duur, of is deze toch wel een stuk beter dan die andere 3, dus de moeite waard?


Zijn deze 4 setjes gewoon aansluiten op pc of moet er ergens nog een versterker bijgekocht worden??
Raden jullie mij mss nog een ander setje aan buiten 1 van deze 4??
(ander merk maybe??)

alvast bedankt ;)

Dakantochnie

Legacy Member
Een echte miskoop kan je met bovenstaande setjes sowieso niet doen, dus geef gewoon zoveel uit als je zelf wil zou ik zeggen. :)
In Altec Lansings zit een versterker in, bij die JBL's denk ik het niet.

Da*Frenkman

Legacy Member
dakantochnie zei:
Een echte miskoop kan je met bovenstaande setjes sowieso niet doen, dus geef gewoon zoveel uit als je zelf wil zou ik zeggen. :)
In Altec Lansings zit een versterker in, bij die JBL's denk ik het niet.
dus voor die jbl te kunnen gebruiken op pc zou ik nog een versterker moeten bijkopen?? -> duur??
nog iemand bevestinging dat er geen versterker bij zit?

want die andere 3 setjes betreft, de duurdere zijn toch beter dan die goedkopere niet? :)
zou er dan ook een groot verschil zitten tussen €69 en €160 of is die van €69 meer dan goed genoeg voor op de pc?
(kwil graag zuivere muziek :), gene brol maja ook niet iets van €1000 you know :) )

Dakantochnie

Legacy Member
Da*Frenkman zei:
dus voor die jbl te kunnen gebruiken op pc zou ik nog een versterker moeten bijkopen?? -> duur??
nog iemand bevestinging dat er geen versterker bij zit?

want die andere 3 setjes betreft, de duurdere zijn toch beter dan die goedkopere niet? :)
zou er dan ook een groot verschil zitten tussen €69 en €160 of is die van €69 meer dan goed genoeg voor op de pc?
(kwil graag zuivere muziek :), gene brol maja ook niet iets van €1000 you know :) )
Ik ben lang niet zeker over het feit dat die JBL's al dan niet een ingebouwde versterker hebben. Ik dacht het niet maar ik kan mij evengoed vergissen.
Een versterkertje kost toch al wel gauw minimum €175.

Tja, 't is redelijk logisch dat de duurdere beter doen dan de goedkopere he. ;)
Die van €160 zal natuurlijk een pak beter doen dan die van €69, maar het hangt er gewoon van af waar je de lat legt.
Als je nog €40 meer wil/kan uitgeven, dan zou je dit kunnen kopen: http://www.pixmania.be/be/nl/48939/art/altec-lansing/boxen-fx6021-2-1.html

Dan heb je wel ineens héél goed materiaal in huis natuurlijk. :)

Da*Frenkman

Legacy Member
dakantochnie zei:
Ik ben lang niet zeker over het feit dat die JBL's al dan niet een ingebouwde versterker hebben. Ik dacht het niet maar ik kan mij evengoed vergissen.
Een versterkertje kost toch al wel gauw minimum €175.

Tja, 't is redelijk logisch dat de duurdere beter doen dan de goedkopere he. ;)
Die van €160 zal natuurlijk een pak beter doen dan die van €69, maar het hangt er gewoon van af waar je de lat legt.
Als je nog €40 meer wil/kan uitgeven, dan zou je dit kunnen kopen: http://www.pixmania.be/be/nl/48939/art/altec-lansing/boxen-fx6021-2-1.html

Dan heb je wel ineens héél goed materiaal in huis natuurlijk. :)
jama da is 40€ bij die 160€ en ik wou maar 100€ uitgeve :p
tzal wel heel goed materiaal zijn maar is het ook weer niet wat veel geld voor "maar" een 2.1 set?

Dakantochnie

Legacy Member
Da*Frenkman zei:
jama da is 40€ bij die 160€ en ik wou maar 100€ uitgeve :p
tzal wel heel goed materiaal zijn maar is het ook weer niet wat veel geld voor "maar" een 2.1 set?
Dat hangt er volledig van af van wat je van een set verwacht. :)
Maar zo kan je door blijven gaan he, voor maar €100 meer heb je een kanjer van een JBL 5.1 en zo....:p

Maar bon, té duur voor wat het 'maar' is zal het niet zijn hoor, 't is tenslotte AL. :)
En vergeet niet dat er pro techniek in zit!

Da*Frenkman

Legacy Member
dakantochnie zei:
Dat hangt er volledig van af van wat je van een set verwacht. :)
Maar zo kan je door blijven gaan he, voor maar €100 meer heb je een kanjer van een JBL 5.1 en zo....:p

Maar bon, té duur voor wat het 'maar' is zal het niet zijn hoor, 't is tenslotte AL. :)
En vergeet niet dat er pro techniek in zit!
i see,
ahja bij de ALTEC LANSING Luidsprekers MX5021THX 2.1, die van 160€ staat vanonder bij versterker: neen
is deze dan ook zonder versterker?

Dakantochnie

Legacy Member
Da*Frenkman zei:
i see,
ahja bij de ALTEC LANSING Luidsprekers MX5021THX 2.1, die van 160€ staat vanonder bij versterker: neen
is deze dan ook zonder versterker?
Oink? Idd ja, vreemd.
Typfout?

Da*Frenkman

Legacy Member
met die van 204€ heb ik wel ineens de duurste wat er is :s

en dan zie ik dat deze 5.1 maar 90€ kost http://www.pixmania.nl/nl/nl/134921/art/altec-lansing/5-1-speakers-5100.html
wat mij dan ook wel een goed moddeltje lijkt
ik heb niet echt plaats voor een 5.1 set dusja

hier 1 setje van logitech en 1 van AL
logitech: http://www.pixmania.nl/nl/nl/36464/art/logitech/luidsprekers-2-1-z-3-40w.html
AL: http://www.pixmania.nl/nl/nl/48946/art/altec-lansing/luidsprekers-vs4121-2-1.html

Als ik zo met mijn zeer beperkte kennis de technische gegeven nalees, dan lijkt die logitech toch beter te presteren?

Dakantochnie

Legacy Member
Da*Frenkman zei:
Als ik zo met mijn zeer beperkte kennis de technische gegeven nalees, dan lijkt die logitech toch beter te presteren?
Hahaha, ja bij Logitech geloven ze hun eigen leugens he. :p

Da*Frenkman

Legacy Member
ik geraak er niet uit :)
ik denk dat ik voor de jbl zal gaan als er een versterker in zit, als er teminste wat klank uit die kleine speakers komt? :)

zoniet, in welke winkels verkopen ze dan AL?

Dakantochnie

Legacy Member
Da*Frenkman zei:
ik geraak er niet uit :)
ik denk dat ik voor de jbl zal gaan als er een versterker in zit, als er teminste wat klank uit die kleine speakers komt? :)

zoniet, in welke winkels verkopen ze dan AL?
Sure, die JBL's zullen wel heel wat db'tjes kunnen produceren.

AL is goed, maar helaas moeilijk te verkrijgen.
Je kan eens proberen bij www.accurate.be of anders www.pixmania.be .

Dakantochnie

Legacy Member
Da*Frenkman zei:
www.pixmania.be, is dat te betrouwen als je dat via het net besteld?
Kga ook een horen ben accurate, want via het net vind ik maar niks
Tot nog toe heb ik er toch nog geen klachten over gehoord.
Houd er wel rekening mee dat er eventueel nog extra kosten kunnen bijkomen bij pixmania (ivm verzending).

Havoc

Legacy Member
Die JBL's hebben wel een ingebouwde versterker (staan los opgesteld in de MediaMarkt tussen de andere PC-luidsprekers :p).

Dakantochnie

Legacy Member
Havoc zei:
Die JBL's hebben wel een ingebouwde versterker (staan los opgesteld in de MediaMarkt tussen de andere PC-luidsprekers :p).
Dat wil toch niks zeggen? Er kan toch een versterker achter de schermen staan. ;)

Havoc

Legacy Member
dakantochnie zei:
Dat wil toch niks zeggen? Er kan toch een versterker achter de schermen staan. ;)

Dat betwijfel ik om één of andere reden _ten zéérste_ :p Nee, als die tussen de Logitechs en Creatives gepropt staat, denk ik niet dat je daar nog een aparte versterker voor moet kopen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan