Archief - Aankoop advies (gaming)PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Siempieh007

Legacy Member
Maar het kutte is dus dat ik net een G210 heb van de mycom, dus als ik nog kan ruilen+by betalen dan moet ik hem dus daar kopen. Dus 2e hands is ook geen optie dan.

MyCom prijzen:
HD 6850: goedkoopste: 153,- Duurste: 181,- (maar is dual Fan)
HD 5770: Goedkoopste: 110,- Duurste: 140,-
G210 40,-

Dus eigenlijk vind ik die 2 ietsje te duur, maar zijn die dan kei goed: is er dan niet ietsje goedkoper, die de games dan Nét op hoogste haalt inplaats van makkelijk, of zijn er geen tussen modellen die Niet aller slechts zijn maar ook niet super super goed.
of zijn dat die Hd5770? want ik heb ook videokaarten gezien van 800 euro: is dat dan gewoon goed of uitzonderlijk veelsteduur veelstegoed, 2 jaar in de toekomst, zoals je met alles wel hebt?

Ik waardeer jullie moeite echt heel erg, of is dat altijd zo: dat jullie veel moeite doen voor iemand anders z'n probleem?

Als er iets is waar ik je mee kan helpen: PS3 trophy halen met zombies ofso dan zeg je het maar, heb aardig wat trophies dus:P

flyingdutchman

Legacy Member
Het probleem ligt niet bij je budget, maar dat je duidelijk geen idee hebt van de performance van die kaarten.
kijk deze benchmarks eens door:
http://tpucdn.com/reviews/ASUS/GeForce_GT_440/images/perfrel_1280.gif
en (onderaan de pagina)
Inno3D GeForce GT 210 and 220 review
Ik denk dat je daar duidelijk in kunt zien dat een GT210 poep is, net als een GT440, 5570 en 5670.

Om even een lang verhaal kort te maken, zegt het spreekwoord "goedkoop, duurkoop" je iets? Je kunt nu wel 20€ besparen op de aankoop van zon kaart, maar uiteindelijk ga je de 1st volgende game weer problemen hebben.
Zo kost de GT440 97€ , maar een 5770 van 110€ is makkelijk 2x zo snel.

EDIT: iets wat we ook al 100x gezegd hebben, waarom geen 2de hands kaart? Daar is niks mis mee..
bvb deze: http://tweakers.net/aanbod/308687/2x-his-hd-4850-512mb-gddr3-pci-e.html
neem die met custom koeling voor 60€, dan zit je goed.

Siempieh007

Legacy Member
wow man jy bent KEI snel:P

Maar ik zie nu de specs, heb er geen verstand van, ziet er gwn goed uit maar er staat: Shader model version nee.

dat heb je nodig voor elke game?

ATI

Legacy Member
Ik zou die sapphire pakken,maarja ben dan ook beetje fan van sapphire!

Siempieh007

Legacy Member
die sapphire:
DirectX versie 11
Shader model versie 5.0
OpenGL versie 3.2

de goedkoopste:
Video
DirectX versie 11
Shader model versie Nee
OpenGL versie Nee

en ik weet namelijk dat je bij CoD2 zelfs al shader model nodig hebt.

blockkiller

Legacy Member
Siempieh007 zei:
die sapphire:
DirectX versie 11
Shader model versie 5.0
OpenGL versie 3.2

de goedkoopste:
Video
DirectX versie 11
Shader model versie Nee
OpenGL versie Nee

en ik weet namelijk dat je bij CoD2 zelfs al shader model nodig hebt.

Het ENIGE verschil is het koelerke en het stickerke.

flyingdutchman

Legacy Member
Dat is gwn een foutje van Mycom bij het invoeren van die gegevens, dat zijn intern dezelfde de kaarten dus die shaders kunnen gewoon niet verschillen.

Maak je er verder maar niet te druk om, neem gewoon die Asus CuCore en klaar.

Om de new-kids te quoten: "Wie is hier de hardware-kenner, gij of ik?"

Hell

Legacy Member
Siempieh007 zei:
Is er veel verschil tussen de HD5770 en de HD5750?

als ge wilt gamen, neem geen 5750. Ik heb die vorig jaar gehad. En die 5750 wil je niet hebben, tenzij je alles op low quality wilt spelen met alle opties off en een resolutie van 1280x1024.

Mijn upgrade van 5750 naar 5850 heeft me heel blij gemaakt :)

En ik was toen ook zo cheap, altijd naar het goedkoopste aan het zien.
Uiteindelijk wel 50 euro verlies gedaan met het doorverkopen van 5750.

Siempieh007

Legacy Member
Thx voor alle hulp, ik heb nu de CuCore 5770 in mn bezit.
Het is blijkbaar met extra koeling speciaal gemaakt voor extra overclocken.

Zoals ik al zei, als een van jullie nog hulp nodig heeft met iets, ik help graag.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan